Hoe eet jij Sushi?

20-04-2017 12:52 86 berichten
Ik knijp er wat citroensap overheen en sambal oelek om de sushi in te dippen. Kimchi is er ook lekker bij. De bijgeleverde sojasaus en wasabi gebruik ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sushi, lekker!! Ik gebruik juist wel de sojasaus en wasabi.
Alle reacties Link kopieren
Met soja saus en wasabi..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Met stokjes. Lekker gek.
Alle reacties Link kopieren
vaak gewoon zo kaal
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
laagje wasabi erover en dan dompelen in soja, en dan een stukje gember erop
Alle reacties Link kopieren
met stokjes
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Met de sojasaus die erbij zit. Geen wasabi of gember.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik roer de wasabi door de sojasaus en dip de sushi erin. Met stokjes. En vaak leg ik er wat gember op. Ik drink er thee of bier bij.
quote:Neoflux schreef op 20 april 2017 @ 12:57:

laagje wasabi erover en dan dompelen in soja, en dan een stukje gember eropIk vind dat ook lekker zo. Schijnt bij de Jappanners not done te zijn
Met stokjes en soja saus om in te dippen
Met hagelslag.
Wasabi meng ik door de sojasaus en daar dip ik mijn sushi in. Met de viskant eerst zoals het heurt, al eet ik wel alle sushi behalve de grote rolls met stokjes, niet alleen de sashimi.

Gember tussendoor om je smaak te neutraliseren, althans zo heb ik dat geleerd.



Maar in Japan zat de wasabi al op de sushi dus daar hoefde je niet met de wasabi te priegelen. Dat was veel handiger.
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje wasabi op de sushi (als je wil), andere kant dopen in de soyasaus. Nooit gember op of met de sushi eten, die eet je tussendoor!



Zo heb ik het geleerd in Japan, en ik heb daar vooral respect voor sushi geleerd. Het anders doen voelt een beetje alsof je je kroket door de friet prakt, het geheel overgiet met cola en het dan opeet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik dacht dat die gember was om je smaak weer te neutraliseren? Lijkt me zonde dan om op je sushi te eten. Ben nou wel nieuwsgierig hoe dat dan smaakt.

OT: alleen soja en met stokjes, ik hou niet van wasabi.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 april 2017 @ 13:02:

[...]



Ik vind dat ook lekker zo. Schijnt bij de Jappanners not done te zijn Nee klopt, die gebruiken de gember ook voor neutralisatie. Maar het is mijn favorietje :P
Bij voorkeur in mijn eentje.
Mes en vork.
Alle reacties Link kopieren
Wasabi op een kant en de andere kant dopen in de soja, met stokjes of course.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:stellar schreef op 20 april 2017 @ 13:05:

Ik dacht dat die gember was om je smaak weer te neutraliseren? Lijkt me zonde dan om op je sushi te eten. Ben nou wel nieuwsgierig hoe dat dan smaakt.

OT: alleen soja en met stokjes, ik hou niet van wasabi.Geeft een extra bite. Ik vind het juist lekker en het interesseert me niet of het not-done is. Hoewel ik het in Japan dan misschien niet zo snel zou doen als het echt respecloos zou zijn haha
quote:handigmetgeld schreef op 20 april 2017 @ 13:04:

Klein beetje wasabi op de sushi (als je wil), andere kant dopen in de soyasaus. Nooit gember op of met de sushi eten, die eet je tussendoor!



Zo heb ik het geleerd in Japan, en ik heb daar vooral respect voor sushi geleerd. Het anders doen voelt een beetje alsof je je kroket door de friet prakt, het geheel overgiet met cola en het dan opeet.wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 20 april 2017 @ 13:17:

[...]





wat is daar mis mee?Alles
Gewoon kaal en ook nog eens met mijn handen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 20 april 2017 @ 13:23:

Gewoon kaal en ook nog eens met mijn handen.Met je handen sushi eten is gewoon normaal in Japan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven