Hoe eet jij Sushi?

20-04-2017 12:52 86 berichten
Ik knijp er wat citroensap overheen en sambal oelek om de sushi in te dippen. Kimchi is er ook lekker bij. De bijgeleverde sojasaus en wasabi gebruik ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wasabi in sojasaus mixen en dan dip ik de sushi erin, met stokjes natuurlijk.
Prrrr, mauw miawwwww.
Vinden jullie Sushi met gebakken vis ook veel lekkerder dan met rauwe vis? Heeft zoveel meer smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 20 april 2017 @ 13:29:

Vinden jullie Sushi met gebakken vis ook veel lekkerder dan met rauwe vis? Heeft zoveel meer smaak.Ik vind ze beide net zo lekker.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Bblientje schreef op 20 april 2017 @ 13:29:

Vinden jullie Sushi met gebakken vis ook veel lekkerder dan met rauwe vis? Heeft zoveel meer smaak.Nee
quote:handigmetgeld schreef op 20 april 2017 @ 13:04:

Klein beetje wasabi op de sushi (als je wil), andere kant dopen in de soyasaus. Nooit gember op of met de sushi eten, die eet je tussendoor!



Zo heb ik het geleerd in Japan, en ik heb daar vooral respect voor sushi geleerd. Het anders doen voelt een beetje alsof je je kroket door de friet prakt, het geheel overgiet met cola en het dan opeet.

Hoe het heurt



Boeien..als ik geprakte kroket wil dan mag dat.
Alle reacties Link kopieren
Niet
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 20 april 2017 @ 13:17:

[...]





wat is daar mis mee?Niks. Wat je thuis doet moet je vooral zelf weten. In een restaurant kon je wel eens gek aangekeken worden. In Japan kijken ze je sowieso al gek aan, of je je daar wat van aantrekt of niet hangt van jezelf af. Maar Japan is leuker als je probeert je wat in te leven in de lokale cultuur en gebruiken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Onwijs trek in sushi nu...
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:handigmetgeld schreef op 20 april 2017 @ 13:34:

[...]



Niks. Wat je thuis doet moet je vooral zelf weten. In een restaurant kon je wel eens gek aangekeken worden. In Japan kijken ze je sowieso al gek aan, of je je daar wat van aantrekt of niet hangt van jezelf af. Maar Japan is leuker als je probeert je wat in te leven in de lokale cultuur en gebruiken.Dat is toch overal zo?
Alle reacties Link kopieren
Met sojasaus en graag een potje Chinese thee erbij net zoals in de sushi-bar.
Alle reacties Link kopieren
Met heel veel smaak!



Mis sushi...zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik dip ze in de chilisaus, ik gebruik nooit de soja of wasabi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 20 april 2017 @ 13:38:

[...]





Dat is toch overal zo?



Ja en nee. Japan is behoorlijk 'anders'. En dan is het leuk om je daarin te verdiepen (tenminste, dat vind ik). En dan is het dus leuk om je aan te passen, om daar wat gevoel bij te krijgen (ook al leer je dat niet in een paar weken, je krijgt wel iets meer begrip).



Maar als je bijvoorbeeld in de USA bent, daar zijn ook dingen anders. Maar je hoeft echt geen hele liters cola te gaan drinken of friet bij elke lunch te eten om daar een gevoel bij te krijgen, ook al doen de locals dat in sommige streken wel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Mama2016 schreef op 20 april 2017 @ 13:38:

Met heel veel smaak!



Mis sushi...zwanger.Er is ook zat sushi zonder rauwe vis.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je de kant met de vis in de soja hoort te dopen, maar dat is zo lastig. De vis valt eraf en je moet sowieso je sushi omdraaien, toch? Hoe doen jullie dat?



Ik eet dus mijn sushi met wasabi in de sojasaus en dan dip ik de onderkant, rijstkant erin.
Onder dwang
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 april 2017 @ 13:42:

[...]



Er is ook zat sushi zonder rauwe vis.Klopt, maar vind de california Rolls en alle dingen met kaas en komkommer en weet ik het, niet zo heel lekker. Niet vies, maar niet echt lekker. Juist de Nigeri met tonijn en zalm zijn heerlijk. En de shusi met dorade en st jacobsschelp... Hmmm en de zeebaars.. Jammie jammie jammie. O en de Rolls met gebakken garnaal. Die mag ik weer wel en is de allerlekkerste! Maar ook zo saai, 1 soort.
Alle reacties Link kopieren
Eerst een beetje wasabi (hoeveel hangt af van welke sushi) en dan vaak de rijst in de sojasaus dippen. Gember eet ik niet.
Niet. Ik houd niet van nori en niet van vis
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 20 april 2017 @ 13:44:

Ik weet dat je de kant met de vis in de soja hoort te dopen, maar dat is zo lastig. De vis valt eraf en je moet sowieso je sushi omdraaien, toch? Hoe doen jullie dat?



Ik eet dus mijn sushi met wasabi in de sojasaus en dan dip ik de onderkant, rijstkant erin.Je mag met je handen eten, dat scheelt al een boel. En als een sushi echt niet om te keren valt, hoor je volgens mij met een stukje gember er sojasaus op te smeren, maar dat vind ik nogal wat gedoe. Rijst in de sojasaus dopen is wel echt een belediging voor de kok, de rijst is (als het goed is) met veel moeite op smaak gebracht.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de wasabi in de sojasaus en mix dat door elkaar. Daar doop ik de sushi in. Tussendoor gember om te neutraliseren. Met stokjes eten kan ik helaas niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Niet

Ik vind sushi echt extreem overgewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 20 april 2017 @ 13:45:

Onder dwangEn kokhalzend.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Kuzu schreef op 20 april 2017 @ 14:43:

Niet

Ik vind sushi echt extreem overgewaardeerd.Overgewaardeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Neoflux schreef op 20 april 2017 @ 12:57:

laagje wasabi erover en dan dompelen in soja, en dan een stukje gember eropDit.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven