Zevenblad

20-04-2017 11:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tuin staat er vol mee, helaas. Wie heeft de gouden tip om er echt af te komen? Ik was van plan om dit weekend het stuk te gaan uitgraven en alle zoveel mogelijk wortels weg te halen. Had al gelezen dat je de bladeren zelf kan eten en dat konijnen ze ook lekker vinden, dat ga ik dan ook maar doen. Weinig zin om te gaan spuiten omdat ik nog wat met de tuin wil doen op die plek.

Er staan ook paar planten op dat stukje die ik (misschien) wil houden, maar las dat zevenblad ook tussen de wortels kan gaan zitten en het daarvandaan weer kan uitgroeien. Misschien niet zo handig dan, of wel?
Alle reacties Link kopieren
Heb het net tussen de Maagdenpalm uitgeknipt. Overal waar ze kunnen groeien, groeien ze. Zon, schaduw, bedekt, onbedekt. Taaie rakkers.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Mijn campanula (ook net onkruid ) weet het tot nu toe aardig goed te winnen van het zevenblad. Waar dat staat breidt het zich in ieder geval niet uit.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
quote:BridgetteDubois schreef op 20 april 2017 @ 13:15:

[...]





Ja hoor, mijn cavia's zijn er ook dol op! Groot feest elke keer als ik met een emmer vol langs de beestenboel ga



Ik heb daarnet een bosje geknipt voor ze en lekker dat ze het vonden !

Dus bedankt voor de tip namens mijn 3 dames !
Alle reacties Link kopieren
1x spuiten met Round-Up en je bent er vanaf!
quote:jo12345 schreef op 20 april 2017 @ 20:37:

1x spuiten met Round-Up en je bent er vanaf!Inderdaad, en dan ben je ook gelijk van je planten af
Alle reacties Link kopieren
En van de rest van het leven in je tuin en tig bijen en hommels.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 20 april 2017 @ 20:37:

1x spuiten met Round-Up en je bent er vanaf!Dan ben je van alles af.
Oh, verschrikkelijk! Ik pluk me suf, de buurman vindt het waarschijnlijk prachtig, via hem krijg steeds nieuwe aanvoer.
Alle reacties Link kopieren
Met Round-up ben je NIET van zevenblad af. Het is een van de weinige planten die er niet dood van gaan...
Never judge a book by its cover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven