Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Alle reacties Link kopieren
Een paard

Droom ik op mijn 32ste nog steeds van.... Wie weet als de kinderen groter zijn ...
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik wou ook heel graag dat mijn ouders terug samen kwamen.



Ik hoopte dat mijn stiefmoeder iets tijdelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Dat je duur speelgoed niet (zomaar) krijgt snap ik, maar geen pijl en boog en geen autootjes krijgen omdat je een meisje bent

Ben blij dat dat bij mij thuis niet was. Mij had je niet gelukkig gemaakt met barbies.
quote:apiejapie schreef op 20 april 2017 @ 14:09:

O ik wilde trouwens héél graag een Popple. Kent vast niemand meer? Is een knuffel met een soort zak er achteraan, waardoor je er een bal van kon maken. Maar dat vond ik zielig, dat ze dan opgefrot in die zak zat . Ik mocht met mijn peettante mee naar de speelgoedwinkel voor mijn verjaardag. Maar durfde die niet te vragen, want wist dat die héél erg duur waren. Maar tante wist dat, kreeg ik .m toch. Heb .m nog steeds! Mijn meisje slaapt er nu mee, elke keer denk ik aan mijn lieve peettante als ik de Popple in haar bedje zie liggen. (Is op mijn fotoboeken na ook het enige wat ik heb van vroeger, ik ben niet zo bewaarderig)





Jaaaaa!!! Ooh die waren zó leuk.

Ik kan me nog herinneren dat ik een poëziealbum had van de popples.

Dan hing er zo'n staart aan als boekenlegger.

Heb hem helaas nooit meer teruggekregen nadat een vriendin erin zou schrijven.

Was daar zo verdrietig om.
quote:Elmervrouw schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

De pijl en boog die ik had gewonnen met touwtje-trekken, en die ik niet kreeg 'omdat ik een meisje was'.

Aaarggghhh

Tja, het waren andere tijden...



Ik wilde een klapperpistool met Sinterklaas op school. Achteraf hoorde ik dat daar een vergadering over is geweest, 'omdat ik een meisje ben'. Wel gekregen trouwens, mijn ouders vonden dat ik ben wie ik ben.

Maar ik snap je pijn
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

Lakschoenen, duh



jaaa!! dacht ik gelijk aan! Met hakjes!! Zat toen op lagere school. Nooit gekregen en hoef ze nu ook niet meer.

Ik wou ook rode klompen toen ik jaar of 6, 7 was, ook niet gekregen. Maar goed ook, ze lopen voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Een paard. Nooit gekregen. Totaal stom want we woonden op het platte land en iedereen had beesten, vond het zo oneerlijk.
Silence is golden. Duct tape is silver.
een Levis 501, een CocaCola koelkast die zichzelf steeds bijvult op mijn slaapkamer
Alle reacties Link kopieren
@fietjelief: ik heb ook een boekje van popples. Met een staart als boekenlegger. Dat van mij is een vriendenboekje.
Doodgaan, ik was nogal filosofisch ingesteld en wilde weten hoe dat dan zou zijn en had ook een hele lijst met wat ik tegen wie zou zeggen van tevoren en hoe de uitvaart eruit zou zien.



En geaccepteerd worden, maar dat is helaas nooit gelukt als kind. Daar moest ik echt volwassen voor worden.
Oh en ik wilde eindeloos van die plakplaatjes op mijn kleding, het liefst gecombineerd: rozen met schoentjes, schedels met poesjes, paarden met geometrische vormen.
Een neuspiercing, ik vond dat zo geweldig. Veel klasgenootjes hadden er een maar ik mocht het niet van mijn ouders. Pas als ik 18 was. Naderhand ben ik ze best dankbaar want toen ik 18 was gruwelde ik ervan en was ik maar wat blij dat ik geen littekentje had. Maar oh, wat heb ik erom gezeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

De pijl en boog die ik had gewonnen met touwtje-trekken, en die ik niet kreeg 'omdat ik een meisje was'.

Aaarggghhh

Tja, het waren andere tijden...



Dat méén je, wat erg!

Mijn opa maakte pijl en boog met ons, zijn 3 kleindochters
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 20 april 2017 @ 14:33:

Een neuspiercing, ik vond dat zo geweldig. Veel klasgenootjes hadden er een maar ik mocht het niet van mijn ouders. Pas als ik 18 was. Naderhand ben ik ze best dankbaar want toen ik 18 was gruwelde ik ervan en was ik maar wat blij dat ik geen littekentje had. Maar oh, wat heb ik erom gezeurd.Oh ja, dat wou ik ook als 13-jarige. En zo van die lipringen Ben mijn moeder enorm dankbaar nu, maar toen heb ik er ook enorm veel over gezeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:talitha91 schreef op 20 april 2017 @ 13:57:

Een hond, maar vanwege het feit dat ik niet eens een plant een dag in leven kon houden heb ik het nooit gekregen



Ah.. dat wilde ik ook graag!

Maar wij hadden al 2 honden "ga daar maar mee uit" was steevast het antwoord, als ik om een hond zeurde.
Later is nu
Geld. En nu nog steeds! :P
Een hoogslaper en een oma fiets.
Alle reacties Link kopieren
Een wenkbrauwpiercing!
Alle reacties Link kopieren
Een gebroken arm, slotjesbeugel en haklaarzen
Alle reacties Link kopieren
Op materialistisch gebied heb ik volgens mij alles gehad wat mijn hartje als kind begeerde maar ik had wel graag een tweede ouder gehad. Het ene compenseert toch niet het andere. En ik wilde graag een neuspiercing en dat mocht ook wel maar toen niet genomen omdat ik rekening wilde houden met een grootouder.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Een lolobal (ik droomde ervan), een pony en een rol in een tv serie (geen idee meer waarom ik dat nu zo graag wilde haha).



Leuke topic!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n computer boek die Penny had van Inspector Gadget Die vroeg ik elk jaar in de zekerheid dat zo'n ding echt bestond.



Een oudere broer (ik ben de oudste)
Een vriendinnetje van mij had een geit en een konijnenberg in de tuin. Dat wilde ik ook
Alle reacties Link kopieren
Een BMX-crossfiets. Zo'n blauwgele met gele banden.

Deze:

Alle reacties Link kopieren
Op mijn twaalfde wilde ik een heus Adidas trainingspak. Was zo blij toen ik die kreeg. 120 gulden en heb hem tot de laatste draad afgedragen.



Op mijn dertiende hemel en aarde bewogen voor een Marilyn Manson t-shirt waar hij als een soort hermafrodiet op stond, Mechanical Animals was net uit. Mijn moeder vond de afbeelding maar niets maar uiteindelijk mocht ik hem kopen van mijn oppasgeld, op voorwaarde dat ik hem niet aan zou trekken naar opa en oma. Ook gedragen tot hij versleten was.



Het jaar daarop kreeg ik een hooded sweater van mijn kleedgeld 100 gulden, zal het nooit vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven