Baby's van Januari 2017

05-04-2017 14:10 88 berichten
Hoi!



4 Januari ben ik bevallen van een dochter, ik heb door de angst haar in de zwangerschap kwijt te raken nooit in een 'uitgerekend in' topic meegeschreven. Nu lijkt het mij wel heel leuk om met andere nieuwbakken mamma's ervaringen uit te wisselen, dus als je dat wat lijkt, laat wat van je horen!



Liefs, Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
Tjee kinkhoest, wat goed dat je vervroegd de prikken kon krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kleintje kinkhoest krijgt.

Ik ben benieuwd hoeveel jullie baby's drinken/dronken rond 12/13 weken? (Igv flesvoeding of gekolfde bv). Mijn dochter heeft (nog steeds!, ook na 3 weken medicatie) spruw. Ze drinkt al een stuk beter maar nog steeds niet heel veel. Zo tussen minimaal 525 per dag en maximaal ongeveer 650ml. 1 dag dronk ze ineens 740...maar dat was dus eenmalig.

Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Onze man drinkt juist veel te veel moby01, dat is ook lastig. Tot vorige week dronk hij 6x150 en dan kwam hij om de vier uur ongeveer. Omdat hij steeds sneller kwam en moest huilen als de fles leeg was, ben ik gaan ophogen naar 180 (& dan 5 flessen). Alleen blijft hij nu ongeveer om de 2,5 a 3 uur komen, en dan is het echt krijsen vd honger.... Als hij dan elke keer 180 krijgt, krijgt hij veel te veel... hij krijgt al voeding voor hongerige baby's, dus ik weet niet zo goed wat ik daaraan moet doen! Het cb gaf aan dat het niet zo erg is als hij eens 6x180 krijgt, maar op dit moment is het echt dagelijks!
Alle reacties Link kopieren
Hij was gisteren 12 weken trouwens
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik met mijn zoon ook R03. Ik ben toen wat meer gaan spelen met de flessen. Bijvoorbeeld vijf flessen en dan 210-150-150-180-210/240.

Dan werkte destijds goed. Maar inderdaad, teveel drinken is lastig en te weinig drinken ook. Het is ook nooit goed ;)

Wel een groot verschil tussen jouw zoon en mijn dochter..... vandaag heeft ze inmiddels 580 op en wacht haar nog 1 fles
Wat grappig Moby, mijn meisje moet ook nog een fles en heeft nu precies hetzelfde gedronken vandaag. Op een goede dag drinkt ze 700 cc. Vandaag weer gewogen bij het CB en ze was prima gegroeid, ze zal dus echt niet meer nodig hebben. Ze weegt nu 5995 gram



Over 2 weken is ze 4 maanden en beginnen we met het eerste groente en fruit hapje. Heb het idee dat ze er al interesse in heeft omdat ze echt op alles dat ze in haar mond stop kauwt en ons heel aandachtig gade slaat tijden het eten. Bij het CB raden ze vanaf 4 maanden aan omdat dat de kans op voedselallergie zou verkleinen. Eerder liever niet omdat de darmpjes dan makkelijker van slag raken. Ik dacht dat vanaf 6 maanden pas hapjes werden gegeven maar dat is denk ik van vroeger?
Alle reacties Link kopieren
Ja voorheen was het geloof ik 6 maanden. Bij zoon al 4 maanden. Het vroege begin heeft bij mijn mannetje niets uitgemaakt helaas. Hij is voor heel veel allergisch, waaronder zeer ernstig voor paarden en noten. Met ons meisje zullen we daarom waarschijnlijk onder begeleiding van de allergoloog al rond vier maanden beginnen met testen van allergenen. Ik moet nog even bellen hoe ze dat doen.

De allergoloog gaf inderdaad wel aan dat uit het meest recente onderzoek blijkt dat hoe vroeger je begint met allergenen geven (zoals pinda's of noten als ingredienten), hoe minder heftig de allergische reactie zou kunnen zijn. Maar als er (voedings)allergieen in de familie voorkomen, zou ik het niet thuis alleen uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier drinkt ze momenteel wel aardig goed, 5 flessen van 180 per dag die ook nagenoeg leeg gaan.

Aantal weken terug bleef er van de 180 meestal nog wel 1/3 over en deed ze ook extreem lang over de fles.



Oh wat lastig die allergieën zeg, goed dat ze nu bij je dochter gaan testen Moby.



Ja hier waren de hapjes bij de jongens geloof ik ook al bij 4 maanden. Hier nog 3 weken voordat ze het mag, ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden. Maken jullie de fruit en groente hapjes (straks) zelf?
Alle reacties Link kopieren
@ Moby, onze jongste krijgt nog bv dus ik weet niet hoeveel ze binnenkrijgt. Maar even bij 1 van de jongens opgezocht.

Hij kreeg 5 voedingen per dag rond die tijd. (3x 150 & 2x 180). Was wel een grote eter :-)

Vervelend van de allergieën. Hopelijk valt het mee!



@ eerste hapjes. Ik dacht dat ze nog steeds tussen de 4 & 6 maanden aanraden. De oudste twee hadden er wel trek in en ben ik rond een maand of 5 begonnen.

De derde moest er niks van hebben. Ben bij hem met 6 maanden begonnen, maar hij wilde nauwelijks wat. Tot ruim een jaar heel slecht gegeten en nu bunkert hij voor twee (heel dun mannetje, dus kan het wel hebben haha).

Denk dat ik nu ook richting de 6 maanden ga, maar laat het ook van haar afhangen.



Ben wel van plan om zoveel mogelijk vers te geven, maar potjes zullen er ook wel in gaan
Alle reacties Link kopieren
Héél vervelend van die allergieën zeg! Wel fijn dat ze het nu al op tijd kunnen onderzoeken. Hier geven ze aan wat betreft hapjes: in ieder geval wachten tot 4 maanden ivm darmpjes en in ieder geval starten voor 6 maanden ivm allergieën idd. Daartussen mag je het zelf weten, kun je laten afhangen van je kind. Gelet op de honger van onze kleine man denk ik dat ik gelijk bij vier maanden maar ga beginnen (ook leuk, hihi). Ben van plan om het meeste zelf te maken, maar heb ook geen problemen met een potje als we een keer onderweg zijn ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.

Ik ga denk ik ook vooral vers maken omdat ik voor onze zoon toch ook altijd groente kook en fruit maak op een dag. Maar potjes heb ik ook totaa geen problemen mee. Het is wel handig als ze aan beide gewend raakt, voor mijn eigen gemak...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn zoontje nog niet eten... Hij zit ook nog niet goed rechtop. Maar het duurt ook nog even natuurlijk!



Met de oudste wel met 4 maanden begonnen. Die was ook met alles sneller en veel nieuwsgieriger sowieso.

We hebben ook zo'n babycooker, vond ik altijd een leuk ding. En een beetje laten aanmodderen met stukken. Potjes hadden we ook wel, maar ik had bijna altijd wel porties in de vriezer. Van alles wat dus, zo zal het wel weer gaan.
Oh Moby wat vervelend van de allergieën van je zoontje. Was het een lange zoektocht om erachter te komen? Fijn dat bij je dochtertje hiernaar onder begeleiding kan worden gekeken.



Fijn Ernie dat je zoontje nu zo goed eet, bunkeren voor 2



Voordat ze geboren was had ik zelf in gedachten ook rond 6 maanden te beginnen met hapjes maar als ik haar zo zie denk ik dat ze er wel zin in heeft binnenkort. Ze houd haar hoofdje ook al heel stabiel en houd zichzelf met haar rug en nek omhoog als ze eigenlijk gewoon lekker tegen me aan kan liggen. Op de rug liggen vind ze nog oké maar als je d'r vast hebt wil ze toch buiten het flesje echt zitten. Soms drukt ze zich omhoog met de beentjes ( dan lift mamma een beetje mee omhoog ) en kijkt ze apetrots met dat snoetje van d'r.



Hapjes wil ik ook zelf maken. Zat eerst te denken om als ik hapjes heb voorgemaakt en ingevroren ze na het ontdooien op te warmen in de flessenwarmer, zijn van die speciale cups voor. Maar word dat wel heet genoeg? Het moet echt door en door verhit worden voor de bacteriën en daarna wat afkoelen, betwijfel of een flessenwarmer dat red. Hoe gaan jullie dat doen?



Zat te denken om het stomen in een zeefje boven een pan met water te doen. Hoe werkt zo'n babycooker voor jou Kerenza? Is het veel makkelijker in gebruik dan zelf met een pan en kun je meerdere porties tegelijk maken?



Denk dat ik binnenkort een cursus babymassage ga doen. Word bij mijn yoga school aangeboden. Masseer de kleine meid nu na het douchen met wat olie, de armpjes en beentjes waarvan je ziet dat ze het heerlijk vind. Word ze altijd heel rustig van. Daar kunnen ze me vast meer laten zien, durf ook niet zo goed zomaar overal en ergens aan de gang te gaan
Alle reacties Link kopieren
#babycooker

Ik kreeg hem als kraamcadeau, had hem misschien zelf ook niet zo snel gekocht. Maar vond het toch heel handig. Heb er eentje van Philips. Hij stoomt en dan kun je in dat apparaat ook pureren. Dus je hoeft alleen te schillen/snijden. Water erin, wacht tot het gestoomd is en dan op het knopje drukken, klaar.



En later deed ik bijv. de vlees daarin stomen en wat ik toch ging koken (groenten/aardappels/rijst) er dan later bij pureren. Ik heb hem nog best een tijdje langer gebruikt, omdat m'n zoontje eerder honger had dan onze etenstijd of dat ons eten klaar was. Als ik dan klaar was met werken, was het wel fijn om hem vast eten te kunnen geven in plaats van met een dreinende dreumes te gaan staan koken. Dan kreeg hij als wij aten nog stukjes om te oefenen (á la Rapley), dat vond hij leuk en zo hadden we van alles wat.



Ik deed ook meerdere porties en dan invriezen in die Avent-bakjes en dan in de flessenwarmer. Die is ook van Philips, wordt echt gloeiend heet, hoor, haha. En past dan precies.



edit: En meerdere porties, ja. Maar niet 10 ofzo, volgens mij zijn het iets van 3 volle bakjes dat er per keer maximaal ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, babymassage. Mijn zoontje vindt het ook lekker om ingesmeerd te worden en dat er aan hem gefriemeld wordt. Behalve aankleden, ook al doe ik het zo zachtjes, daar wordt hij kwaad van haha.



Gisteren had hij niet zo z'n dag. Hij was aan het hoesten, zielig hè. En als hij ging 'praten' zette hij constant een pruillipje op!



Ik was van de week op kraambezoek. Dan zie je hoe hij alweer zo groot is! Hoeveel hij eigenlijk al kan in zo'n korte tijd. Man, nog niet eens 3x dit dan zijn ze alweer een jaar!
Alle reacties Link kopieren
Gek he, hoe groot je eigen baby dan alweer is na een paar maanden...

@goudlokje helaas heeft hij vorig jaar 2 heftige allergische reacties gehad voor we erachter kwamen wat het was. Gelukkig niet op de meest gevaarlijke (noot). Komende jaren zal hij nog veel getest worden. Best heftig allemaal, maar we zijn heel blij dat we weten hoe jet zit, dan weet je in ieder geval hoe te handelen.
Alle reacties Link kopieren
Joeeehoeee!

Hoe gaat het met de baby's?
Alle reacties Link kopieren
Goed!



Kleine meid was 59 cm & 5600 gram bij 15 weken!

Van het weekend voor het eerst gedraaid van buik naar rug, echt megasnel naar wat ik gewend ben bij de jongens



En bij jullie?
Goed Kerenza, en bij jou?



Je hebt een snelle dame Ernie, hier hangt ze tegen het omdraaien aan van buik naar rug, ze komt net niet voorbij het laatste stukje . Maandag weer een prikje en word ze vast ook weer gemeten en gewogen. Gek hé dat het ritme van werken en het leven met de kleine erbij zo gauw went. Althans, ik kan me het niet anders meer voorstellen!
Alle reacties Link kopieren
Goed! Iets van 64cm en 6800 gram hier.



Rollen kan hij echt nog niet! Hij is echt lui. Wel een lachebek en nog steeds snel boos, maar ook lui. Hij vindt het allemaal wel prima, als ik hem een beetje heen en weer rol over het kleed ligt hij alleen maar te lachen maar hij spant geen enkele spier aan, hoor. Hij was wel sterk genoeg, hij houdt ervan gedragen te worden dus dat helpt wel denk ik.



Hij kletst wel hele dag. Nu is hij met gillen begonnen. Van die hoge toontjes, ik denk soms dat ik een kat hoor als hij wakker is geworden.



Zitten jullie baby's al goed? Hij mag straks eten maar als ik hem in de stoel zet om te proberen gaat hij gewoon op z'n armen liggen zuchten.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja het bleef wat stil hier hè! Ons mannetje nu bijna 15 weken, iets van 64 cm en 6500 gram... hele kerel! Hij is echt een snelle jelle, rolt al van buik naar rug én rug naar buik! Slapen gaat verder nog steeds niet top, wordt zeker nog 4-5 keer per nacht wakker, mn hele eigen bio ritme is ook in de war... :( steeds vaker lig ik in bed, super moe, maar kan ik gewoon niet in slaapde komen...



Wat bedoel je met op zn armen liggen zuchten kerenza? Ik zet ons mannetje als wij eten in de stokke triptrap met newbornset, daar zit hij prima in. Ik had het idee dat hij daarin wel zijn hapjes zou moeten kunnen krijgen



Goudlokje013, wat fijn dat het zo snel went! Ik realiseer me steeds vaker dat ik écht nog niet gewend ben, heeft bij mij denk ik even wat meer tijd nodig...
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook erg goed. Soms lijkt het alsof ze al last heeft van doorkomende tandjes, maar ik voel of zie nog niet. Dan is ze even erg huilerig, vuistjes in haar mond om op te kauwen, heel veel aan het kwijlen. Bijna 4 maanden alweer! Ongelooflijk.

Nog steeds een erg vrolijk lief meisje. Lekker babbelen, en af en toe zo'n heeeerlijk schaterlachje.



Slapen gaat 's nachts ook nog steeds super goed. Vervelend dat bij jou dat nog niet het geval is R03. Onze 2e sliep ook altijd zo slecht, dat is wel pittig die onderbroken nachten. Dan is 4 a 5 x echt heel vaak zeg.



Hier loopt het eigenlijk ook allemaal al weer behoorlijk op rolletjes gelukkig.



Rollen doet ze hier nog niet, ze wil altijd wel overeind komen en heel graag altijd zitten. Al best sterk in haar beentjes, maar rollen ho maar ;) , ze blijft nog beetje steken. Zal wel niet zo lang meer duren.

Wij hebben nog geen kinderstoel, dus binnenkort even 1 aanschaffen. Die van de jongens is er al niet meer.

Je zou de hapjes ook prima in een wipstoel kunnen geven als ze nog niet zo stevig kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
O ja, in de wipstoel kan hij wel zitten. Of op de bank of als ik hem op schoot houd met m'n handen onder z'n oksels. Maar in de kinderstoel dan legt hij z'n armen op het blad en z'n hoofd daarop. Zoals je achter je bureau gaat zitten als je geen zin meer hebt om te werken ;) Zo zit hij er ook echt bij. Mijn oudste was echt een snelle, van de jongste hoeft het allemaal niet zo en hij zucht en hij steunt liever. Wil wel alles meemaken, dus toch wel ook nieuwsgierig gelukkig. Alleen er wat voor doen, dat kwartje moet nog vallen geloof ik!



Sterkte met de nachten R03. Heel vervelend als je op een gegeven moment ook niet meer kan slapen wanneer je wil... Let je wel een beetje op jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Zielig van de tandjes CC (ik geef je even een bijnaam). Een schaterlachen heb ik ook nog niet gehoord! Deed m'n oudste ook zelden, misschien zijn wij gewoon niet zo grappig ;) Hij heeft wel een heel lief scheef lachje met een heel hoog gilletje
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoontje ook alweer kerenza? Ik zie die van mij dat echt nog niet doen, en zeker niet bewust ;)



Hier heeft meneer z'n volume ontdekt vannacht om vijf uur ineens een lawaai! Geen huilen, maar 'gewoon' heel hard kletsen! Goedemorgen (gelukkig hem bij mij in bed nog wel weer in slaap gekregen hoor).
Alle reacties Link kopieren
Hij is 16 weken. Nee, het is ook allemaal niet bewust, hij is gewoon lui en hij zucht graag. Heel vaak zo'n zucht uit de grond van z'n tenen "Ooohh...". Jaja, het leven is zwaar als alles voor je gedaan wordt ;)



Grappig, hè dat gegil. Om 5 uur is alleen minder haha. Mijnes begint dan ook altijd te gillen rond die tijd, lijkt wel alsof hij het erom doet omdat de oudste dan nog slaapt en hij dan nog een uurtje aandacht voor zichzelf kan hebben. Zal hij ook nog wel niet doorhebben, maar wel toevallig dat hij dan op z'n drukst is!



Hebben jullie baby's al een beetje een ritme? Mijnes wel vanaf 's avonds dat hij altijd rond half 8 en rond 11 honger heeft en dan slaapt tot 5 uur. Overdag is het altijd anders. Misschien komt er meer ritme in met de hapjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven