Gezamenlijke tattoo

20-04-2017 12:22 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
--



Wow. Ik dacht echt dat ik dit kwijt kon, zo persoonlijk. In plaats daarvan word ik dik aangevallen en hebben mensen een hele mening over mij en mijn leven zonder iets te weten.

Ik dacht dat dit een volwassen forum was, maar daar zat ik mooi naast.

Wat een kleuterklas hier zeg. Gloeiende.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 20 april 2017 @ 14:17:

Ik ben ook altijd huiverig voor tattoo's in een relatie.



Mijn ex had een vriendin en heet Greetje, heeft ie op zijn borst laten tatoeëren. Relatie ging uit en nu heeft hij groetjes op zn borst staan... ????







Leuke verhalen hier.

En ik maar denken dat niemand tegenwoordig meer stom genoeg was om de naam van je verkering op je lijf te laten zetten.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Wel als je lelijke ringen neemt die slecht zijn afgewerkt en er dan sterretjes voor andermans kinderen in laat graveren.. door iemand met een bibberende hand.



Ow wacht. Die doe je gewoon af als je door hebt dat ie lelijk is.



Sorry TO.
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 14:17:

[...]





Ik vind het dan weer heel bijzonder dat hij die kinderen die zij had kunnen hebben als 'inmiddels ook van hem' ziet. Maar er is met de moeder van de kinderen gepraat en zo voelen TO en haar vriend dat. Verder staan er alleen sterren, geen namen, dus alleen zij (en de moeder) weten toch waar de sterretjes voor staan? Het is niet alsof TO haar hele arm heeft volgetatoeëerd met namen en rugnummers.Tja, het doet niets af aan mijn mening daarover.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 14:19:

Trouwringen, dat is dan toch ook afgezaagd?Nee. Dat is traditioneel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Oh jij en jij beseft wel dat jij en je partner heel herkenbaar zijn door deze foto te posten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 april 2017 @ 14:22:

Wel als je lelijke ringen neemt die slecht zijn afgewerkt en er dan sterretjes voor andermans kinderen in laat graveren.. door iemand met een bibberende hand.



Ow wacht. Die doe je gewoon af als je door hebt dat ie lelijk is.



Sorry TO.



Nou, ik bedoelde meer als reactie op 'afgezaagd' 'rozenblaadjes' en nog wat voorbeelden, dat iemand vindt. Kennelijk omdat 'iedereen' het al doet. Sja.. vrijwel alle getrouwde mensen hebben ringen, dát is dus pas afgezaagd. Zelfs ik, ongetrouwd, heb een soort van vriendschapsring. Mooi of lelijk, dat is dan nog een smaakdingetje en daar valt dan weer over te twisten.



Soms zou ik wel willen dat ik het zou durven, een gezamenlijke tatoeage met m'n vriend. We zijn al zo lang bij elkaar en het voelt zo vertrouwd. Dan kan ik hier eigenlijk wel bewondering voor hebben. En 's mans naam staat er niet in, dus mochten ze uit elkaar gaan, dan weet zij wat het betekent, maar zit ze niet echt aan hem vast ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 20 april 2017 @ 14:24:

[...]





Nee. Dat is traditioneel. Er zijn vast wel culturen waarin een tatoeage traditioneel is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ikzelf ook een aantal tattoos heb, geloof ik niet dat ik een gezamenlijke tattoo zou willen.

De kinderen waar de sterren overgaan zijn niet jullie gezamenlijke kinderen, of herinneringen (zoals ik het lees). Vind het dan ook bijzonder om hiervoor te kiezen. Daarnaast vind ik de tattoos ook idd niet mooi gezet. De lijnen zijn niet scherp, en ook de sterren kloppen niet. Het komt op mij over alsof jullie naar de eerste de beste tattooshop zijn gegaan en daar jullie idee hebben laten uitwerken. Dat is niet handig, iedere tatoeëerder heeft zijn eigen specialiteit, en sommigen leren het nooit echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een tattoo die uit 2 delen bestaat die samen een geheel vormen.

Ieder afzonderlijk mooi, maar samen beter.

20 jaar geleden had het voor mij diverse betekenissen, maar 1 daarvan was absoluut mijn huwelijk.

Huwelijk hield geen stand, maar ik heb nog steeds geen spijt van die tattoo.

Hij ging naadloos over in mijn volgende relatie, en die daarna.

Het idee erachter is een soort yin en yang, toepasbaar op zoveel dingen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 14:26:

[...]





Nou, ik bedoelde meer als reactie op 'afgezaagd' 'rozenblaadjes' en nog wat voorbeelden, dat iemand vindt. Kennelijk omdat 'iedereen' het al doet. Sja.. vrijwel alle getrouwde mensen hebben ringen, dát is dus pas afgezaagd. Zelfs ik, ongetrouwd, heb een soort van vriendschapsring. Mooi of lelijk, dat is dan nog een smaakdingetje en daar valt dan weer over te twisten.



Soms zou ik wel willen dat ik het zou durven, een gezamenlijke tatoeage met m'n vriend. We zijn al zo lang bij elkaar en het voelt zo vertrouwd. Dan kan ik hier eigenlijk wel bewondering voor hebben. En 's mans naam staat er niet in, dus mochten ze uit elkaar gaan, dan weet zij wat het betekent, maar zit ze niet echt aan hem vast ofzo.Het grote verschil is dat trouwringen gewoon trouwringen zijn. Bijna iedereen met een tatoeage probeert een soort diepzinnigheid in het plaatje te leggen die er of niet is of die iedereen heeft. Vind ik dan
quote:zyxoda schreef op 20 april 2017 @ 14:27:

Ondanks dat ikzelf ook een aantal tattoos heb, geloof ik niet dat ik een gezamenlijke tattoo zou willen.

De kinderen waar de sterren overgaan zijn niet jullie gezamenlijke kinderen, of herinneringen (zoals ik het lees). Vind het dan ook bijzonder om hiervoor te kiezen. Daarnaast vind ik de tattoos ook idd niet mooi gezet. De lijnen zijn niet scherp, en ook de sterren kloppen niet. Het komt op mij over alsof jullie naar de eerste de beste tattooshop zijn gegaan en daar jullie idee hebben laten uitwerken. Dat is niet handig, iedere tatoeëerder heeft zijn eigen specialiteit, en sommigen leren het nooit echt mooi.Ik vind dat juist wel een mooi gebaar. Hoe je het went of keert To vervult toch ook een beetje een moederrol. Liever iemand die trots erop is dan een heks die de kinderen uit vorige relatie volledig buitensluit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niks zeggen over de tattoos zelf, TO en vriend vinden het prachtig dus wie ben ik om daar een oordeel over te hebben.



Maar...Tatoeëerders die op dezelfde dag tijd hebben, zou ik sowieso niet naar toe gaan.Echt goede hebben een wachtlijst. Als je iets zo definitiefs op je lichaam wilt zetten, zou ik beter vooronderzoek doen.
Ik heb zelf twee tattoeages maar ik vind deze sterringdingen om eerlijk te zijn niet bepaald mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 20 april 2017 @ 14:38:

[...]



Ik vind dat juist wel een mooi gebaar. Hoe je het went of keert To vervult toch ook een beetje een moederrol. Liever iemand die trots erop is dan een heks die de kinderen uit vorige relatie volledig buitensluit.Dat is ook wel weer zo
quote:zyxoda schreef op 20 april 2017 @ 14:27:

Daarnaast vind ik de tattoos ook idd niet mooi gezet. De lijnen zijn niet scherp, en ook de sterren kloppen niet. Het komt op mij over alsof jullie naar de eerste de beste tattooshop zijn gegaan en daar jullie idee hebben laten uitwerken. Dat is niet handig, iedere tatoeëerder heeft zijn eigen specialiteit, en sommigen leren het nooit echt mooi.En dit.
Alle reacties Link kopieren
Geen namen, maar gezamenlijke tatoeages vind ik prima. Ook als de vriendschap of relatie voorbij is verandert dat niks aan de betekenis van de tatoeage.
quote:Noerie schreef op 20 april 2017 @ 14:37:

[...]





Het grote verschil is dat trouwringen gewoon trouwringen zijn. Bijna iedereen met een tatoeage probeert een soort diepzinnigheid in het plaatje te leggen die er of niet is of die iedereen heeft. Vind ik danEn als je je vent zat bent kun je die ring gewoon samen met die vent bij het grofvuil gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noerie schreef op 20 april 2017 @ 14:37:

[...]





Het grote verschil is dat trouwringen gewoon trouwringen zijn. Bijna iedereen met een tatoeage probeert een soort diepzinnigheid in het plaatje te leggen die er of niet is of die iedereen heeft. Vind ik danMaar het is toch net zo afgezaagd? Alleen trouwringen zijn cultureel breder geaccepteerd.
Later is nu
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2017 @ 14:17:

Ik vind ze heel erg lelijk, en bovendien vind ik het "verhaal" erbij enorm storend en aanstellerig. Dat je een tattoo neemt voor 3 kinderen die niet van jou zijn daar zou ik als moeder of als kind echt pislink van worden, en dat je spreekt over "die ik had kunnen hebben" en "inmiddels voelen ze alle 5 als van ons samen" vind ik aanstellerig, want je hebt geen 5 kinderen samen, HIJ heeft 3 kinderen en jij geen.En toch ook wel een beetje dit. Sorry TO.
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2017 @ 14:17:

Ik vind ze heel erg lelijk, en bovendien vind ik het "verhaal" erbij enorm storend en aanstellerig. Dat je een tattoo neemt voor 3 kinderen die niet van jou zijn daar zou ik als moeder of als kind echt pislink van worden, en dat je spreekt over "die ik had kunnen hebben" en "inmiddels voelen ze alle 5 als van ons samen" vind ik aanstellerig, want je hebt geen 5 kinderen samen, HIJ heeft 3 kinderen en jij geen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 14:47:

[...]



Maar het is toch net zo afgezaagd? Alleen trouwringen zijn cultureel breder geaccepteerd.En weer af te doen, klein en fijn (meestal), niet zo opdringerig aanwezig en met een trouwring doet niemand alsof zij het weer zo verschrikkelijk apart en anders dragen dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 20 april 2017 @ 14:38:

[...]





Ik vind dat juist wel een mooi gebaar. Hoe je het went of keert To vervult toch ook een beetje een moederrol. Liever iemand die trots erop is dan een heks die de kinderen uit vorige relatie volledig buitensluit.Zeker! Het zou mijn keuze alleen niet zijn op deze manier. Als mijn partner, of de partner van mijn ex, dit zou willen, zou ik daar nou ook niet enthousiast van worden. Er zijn andere manieren om je betrokkenheid te tonen richting de kinderen. Daarnaast is het ook gewoon een feit dat je nooit weet hoe deze relatie zal gaan, en is het in mijn ogen hetzelfde als de naam van je partner, of een ander gemeenschappelijk iets, tatoeëren. Ik zou daar dus niet voor kiezen, wat een ander doet, moet hij/zij zelf weten.
quote:fashionvictim schreef op 20 april 2017 @ 14:17:

Ik vind ze heel erg lelijk, en bovendien vind ik het "verhaal" erbij enorm storend en aanstellerig. Dat je een tattoo neemt voor 3 kinderen die niet van jou zijn daar zou ik als moeder of als kind echt pislink van worden, en dat je spreekt over "die ik had kunnen hebben" en "inmiddels voelen ze alle 5 als van ons samen" vind ik aanstellerig, want je hebt geen 5 kinderen samen, HIJ heeft 3 kinderen en jij geen.Amen.
Alle reacties Link kopieren
Ohmy... dit is wel heel disturbing.

Ten eerste is de tatoeage echt niet mooi gezet en hoop ik dat je er niet veel voor betaald hebt. Buiten kwestie van smaak om zijn de lijnen gewoon niet goed en de letters ook niet.

Dat je een tatoeage met je partner laat zetten is al iets wat ik nooit zou doen. Deze tatoeage gaat echter wel een stuk verder.

Ik heb even geloept en zie dat je nog niet eens getrouwd bent met je partner. Vind het wel heel vreemd dat je nu al zo dramatisch doet over zijn kinderen. Hoe lang kennen jullie elkaar al eigenlijk?

Ik zou het inderdaad verre van tof vinden als moeder zijnde dat de 'stief' moeder mijn kinderen zo claimt. Allemaal leuk hoor dat jullie zo'n goede band hebben. Dat is ook mooi. Je kan echter ook te ver gaan. Dit is te ver gaan.

Daarnaast begrijp ik uit je verhaal dat jij twee miskramen hebt gehad voordat je met je huidige partner was? En dat hij die nu ook heeft laten tatoeëren en dat jullie ze zien als jullie 'lost ones'? Dat is wel echt.... wauw. Wat een aanstellerij.

Ik hoop voor jullie dat jullie altijd bij elkaar blijven want dit is bijna niet te coveren ben ik bang.
quote:rosings schreef op 20 april 2017 @ 12:30:

Alle koppels die ik ken die een gezamelijke tattoo hebben laten zetten zijn inmiddels uit elkaar...
anoniem_333029 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 15:37
Reden: Verkeerde
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven