Geld & Recht alle pijlers

Drugsdealer in huis

12-04-2017 13:46 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig hoe zaken werken wanneer een drugsdealer in huis wordt opgepakt.

Ik woon met 8 mensen in een studentenhuis en niemand heeft er iets over te zeggen wie hier komt wonen, deze keer is het een drugsdealer geworden. Ik ben aangesproken (en nu bang gemaakt) door een vriend dat wanneer de politie een inval zou doen ons huis weken op slot gaat. Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)



Ik kan me niet voorstellen dat de politie het kan maken om zomaar weken een woning op slot te gooien en mensen en bedrijven te benadelen die er totaal niks mee te maken hebben... maar ik wil daar eigenlijk wel graag duidelijkheid over. Als dit zo is zouden we namelijk mogelijk andere stappen kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Ik denk aan een wijkagent benaderen met dit probleem maar nog niet direct mijn adres te geven, enkel info vragen en tegelijkertijd is hij/zij dan al op de hoogte van onze huissituatie wat mogelijk kan zorgen dat wanneer er een inval is niet de totale boel afgesloten wordt en enkel de kamer van de betreffende persoon? Ofzo? Iemand hier meer ervaring mee en tips?
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 19:24:

[...]





Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Het is geen enge en gevaarlijke man, Ik weet dat hij wapens heeft omdat hij er totaal naïef en keivrolijk er mee opschepte en ze zelf ging laten zien zonder dat iemand er om vroeg. En iedereen ook een bepaalde gezichtsuitdrukking had van 'gast, waarom doe jij alsof dit normaal is, niemand vind dit normaal' en we zeiden dat ook letterlijk. En hij luisterde. Ik zie niet in waarom ik dan opeens een angststoornis moet creëren. Lijkt me niet constructief.Nou ja, je had het in een ander topic over je PTSS.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 19:24:

[...]





Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Het is geen enge en gevaarlijke man, Ik weet dat hij wapens heeft omdat hij er totaal naïef en keivrolijk er mee opschepte en ze zelf ging laten zien zonder dat iemand er om vroeg. En iedereen ook een bepaalde gezichtsuitdrukking had van 'gast, waarom doe jij alsof dit normaal is, niemand vind dit normaal' en we zeiden dat ook letterlijk. En hij luisterde. Ik zie niet in waarom ik dan opeens een angststoornis moet creëren. Lijkt me niet constructief.



Ik wil geen wapens in huis en ik wil geen drugs in huis.

Straks pakt ie in een kwade / dronken / stoned bui een pistool en schiet dat leeg op één van de andere huurders.



Ik zou de huisbaas inlichten en doet die niets binnen de week zou ik op zoek gaan naar een andere kamer.

En de rest van 't huis dan natuurlijk ook inlichten waarom je vertrekt.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 16:53:

[...]





Fijne reactie ( niet sarcastisch).

Wij hebben er niet mee te maken en er is geen risico voor de de volksgezondheid. Doch heb ik een donkerbruin vermoeden dat als ik dit op de beloop laat en dit daadwerkelijk gebeurd; we toch nog dagen/weken op straat staan gedurende de tijd dat ze er over doen om de brieven met bewijslast te lezen dat wij er niks mee te maken hebben en er geen risico voor de volksgezondheid is, wij geen huishouden delen, etc...er moet toch een manier zijn om dit bij voorbaat te voorkomen?Wel een bedreiging voor volksgezondheid. Die dealer blijft verslaafden van drugs voorzien. Drugsafval is ontzettend schadelijk voor mens en milieu.
De burgemeester van jouw woonplaats kan bij ernstige drugsoverlast en/of -criminaliteit een pand sluiten. En dat kan ook voor langere tijd. Als dat gebeurt, kan een verhuurder een huurcontract buitengerechtelijk ontbinden.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je vraag: ja, als de burgemeester vind dat hetvpand teveel drugsoverlast geeft gaat het op slot. Ongeacht of er meerdere kamers worden verhuurd. Kijk maar hier in Emmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel raar verhaal, met name hoe jij er in staat eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Nou, gelukkig is het een knappe, vriendelijke man. Dan is het leuk toeven in het criminele milieu.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 12 april 2017 @ 20:47:

Nou, gelukkig is het een knappe, vriendelijke man. Dan is het leuk toeven in het criminele milieu.



Helaas wel. Knap zijn draagt bij met hoeveel je kan wegkomen. Ben zelf niet zo'n fan van hoe hij het goedpraat dat hij voor een tientje wekelijks minderjarige meiden neukt en zelf niet kan inzien dat dat intens lui is als je zelf zaken te bieden hebt én die meiden noooooit dat echt uit vrije wil doen. Nooit.



Maar bedankt, ook mensen die ik niet heb gequote; aangezien ik niet snap hoe je meerdere mensen in één bericht kan quoten.

Ik kwam voor een antwoord op een technische vraag en heb nu geleerd dat het eigenlijk ook aan mij ligt en ga daar werk van maken.

Hou jullie op de hoogte wanneer ik wel of niet op straat sta :D (bij niet niet want dat is een beetje saai)
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen medestanders in huis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 21:01:

[...]





Helaas wel. Knap zijn draagt bij met hoeveel je kan wegkomen. Ben zelf niet zo'n fan van hoe hij het goedpraat dat hij voor een tientje wekelijks minderjarige meiden neukt en zelf niet kan inzien dat dat intens lui is als je zelf zaken te bieden hebt én die meiden noooooit dat echt uit vrije wil doen. Nooit.



Maar bedankt, ook mensen die ik niet heb gequote; aangezien ik niet snap hoe je meerdere mensen in één bericht kan quoten.

Ik kwam voor een antwoord op een technische vraag en heb nu geleerd dat het eigenlijk ook aan mij ligt en ga daar werk van maken.

Hou jullie op de hoogte wanneer ik wel of niet op straat sta :D (bij niet niet want dat is een beetje saai)En hier komt er weer een dingetje bij.
Wauw. Even sprakeloos over zoveel nonchalance van iemand die een daadwerkelijk gevaarlijke situatie meemaakt en nog gedoogt ook. Even om te vergelijken, op mij komt het zo over: je huis staat in de fik en ipv vluchten, ga jij vragen wat je mee moet nemen omdat de verzekering het misschien niet zal dekken. Nou succes met die driepersoons bank op je rug in je fikkende huis.



Egoisme is niet ongezond, een totaal gebrek aan wijsheid/gezond verstand, wel. En een gebrek aan angst, klaarblijkelijk. Je kunt gearresteerd worden, mishandeld, verkracht, vermoord maar jij vindt hem wel knap. De tv/het journaal is ten dele echt waar hoor, dealers zijn boeven die geen geweten kennen en onnoemelijke schade toebrengen aan anderen, zelfs mensen die ze vrienden noemen. Dat soort mensen hebben contacten, geen vrienden. Manipulatie is onderdeel van hun 'werk' of denk je dat iedere junk gewoon zelf kwam vragen? Neen. Mensen beginnen wel vaker op deze manier aan een drugsverslaving. En dan moet je aardig zijn, anders koopt niemand van je.



En hij is je aan het foppen met de aardige meneer spelen en jij stinkt er gewoon in. Is die nonchalance omdat je je nu een beetje schaamt? Ik hoop het. Get streetwise, fast. Pulease. Wedden dat hij je op een dag wat aanbiedt? Gratis natuurlijk omdat we vrienden zijn. Bel misdaad anoniem gewoon en overleg. Hang op als het je niet bevalt ofzo. Doe iets voor je zelf de pineut wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 12 april 2017 @ 22:29:

Wauw. Even sprakeloos over zoveel nonchalance van iemand die een daadwerkelijk gevaarlijke situatie meemaakt en nog gedoogt ook. Even om te vergelijken, op mij komt het zo over: je huis staat in de fik en ipv vluchten, ga jij vragen wat je mee moet nemen omdat de verzekering het misschien niet zal dekken. Nou succes met die driepersoons bank op je rug in je fikkende huis.



Egoisme is niet ongezond, een totaal gebrek aan wijsheid/gezond verstand, wel. En een gebrek aan angst, klaarblijkelijk. Je kunt gearresteerd worden, mishandeld, verkracht, vermoord maar jij vindt hem wel knap. De tv/het journaal is ten dele echt waar hoor, dealers zijn boeven die geen geweten kennen en onnoemelijke schade toebrengen aan anderen, zelfs mensen die ze vrienden noemen. Dat soort mensen hebben contacten, geen vrienden. Manipulatie is onderdeel van hun 'werk' of denk je dat iedere junk gewoon zelf kwam vragen? Neen. Mensen beginnen wel vaker op deze manier aan een drugsverslaving. En dan moet je aardig zijn, anders koopt niemand van je.



En hij is je aan het foppen met de aardige meneer spelen en jij stinkt er gewoon in. Is die nonchalance omdat je je nu een beetje schaamt? Ik hoop het. Get streetwise, fast. Pulease. Wedden dat hij je op een dag wat aanbiedt? Gratis natuurlijk omdat we vrienden zijn. Bel misdaad anoniem gewoon en overleg. Hang op als het je niet bevalt ofzo. Doe iets voor je zelf de pineut wordt!



Je hebt gelijk.

Wat erg :')

Hij zorgt eigenlijk elke dag voor overlast maar dat verdwijnt linea recta uit mijn geheugen zodra hij hier zijn excuses voor maakt. Of ik zelf al excuses voor hem bedenk. Ik sta totaal open voor een partner die me slaat en daar dan jaren toch bij gaan blijven :') Of mijn bankrekening plundert. Of 1000 keer vreemdgaat. Zolang diegene maar sorry zegt zeg ik al 'aaaaw, maar hij/zij bedoelt het zo goed en dit verandert vast en hij/zij heeft het veeeel zwaarder met hier aan werken dan ik gevoelens/geluk mag hebben'. Ik ben inderdaad enorm naïef =/



OMG. Ik begon serieus nu nog met typen 'ja maar hij doet het juist nét zo goed hij heeft nu net een baan genomen en is een opleiding begonnen...'. *facepalm*. Bedankt voor mijn gezicht in mijn eigen gecreëerde hoop stront duwen waar ik continu maar een wierrookje bij aansteek zodat je hem niet ruikt i.p.v. opruimen.
Och wierrook kan ook hoor. Het is jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 19:24:

[...]





Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Het is geen enge en gevaarlijke man, Ik weet dat hij wapens heeft omdat hij er totaal naïef en keivrolijk er mee opschepte en ze zelf ging laten zien zonder dat iemand er om vroeg. En iedereen ook een bepaalde gezichtsuitdrukking had van 'gast, waarom doe jij alsof dit normaal is, niemand vind dit normaal' en we zeiden dat ook letterlijk. En hij luisterde. Ik zie niet in waarom ik dan opeens een angststoornis moet creëren. Lijkt me niet constructief.

Besef je wel dat je zeer herkenbaar bent nu? Dat ergens in zijn netwerkje er vast wel een vrouw of man meeleest op viva en als die zaakjes komt halen het wel vertellen wat je hier schrijft... het is niet zo ingewikkeld hoor, lege kamer in een labyrint van woningen/kamers en de 32 jarige huisgenoot.



Daarnaast zit ik me al vanaf bericht één af te vragen of je verliefd op die mafklapper bent? En zo niet, waarom je hem in godsnaam nog niet hebt aangegeven. Kiezen voor je eigen veiligheid en die van vele anderen is een te ingewikkeld proces? Serieus dat je je druk maakt om een kamertje. Dan logeer je een tijdje elders zeg.



Moet wel zeggen dat door je voorlaatste bericht ik denk, tuurlijk joh. En succes ermee.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Het is net alsof je af en toe prat gaat op je eigen naïviteit.



Wat zou je adviseren wanneer een goede vriend(in) met zo'n verhaal komt?
Je zegt in een ander topic dat je PTSS hebt. Kan het zijn dat je daardoor gevaar niet meer ziet ofzo? Ik heb begrepen van die stoornis dat het brein dan altijd op noodtoestand blijft hangen. Misschien dat je daardoor gevaren niet meer goed kunt onderscheiden? Anders snap ik he-lemaal niks van je verhaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 13 april 2017 @ 06:55:

[...]





Je hebt gelijk.

Wat erg :')

Hij zorgt eigenlijk elke dag voor overlast maar dat verdwijnt linea recta uit mijn geheugen zodra hij hier zijn excuses voor maakt. Of ik zelf al excuses voor hem bedenk. Ik sta totaal open voor een partner die me slaat en daar dan jaren toch bij gaan blijven :') Of mijn bankrekening plundert. Of 1000 keer vreemdgaat. Zolang diegene maar sorry zegt zeg ik al 'aaaaw, maar hij/zij bedoelt het zo goed en dit verandert vast en hij/zij heeft het veeeel zwaarder met hier aan werken dan ik gevoelens/geluk mag hebben'. Ik ben inderdaad enorm naïef =/



OMG. Ik begon serieus nu nog met typen 'ja maar hij doet het juist nét zo goed hij heeft nu net een baan genomen en is een opleiding begonnen...'. *facepalm*. Bedankt voor mijn gezicht in mijn eigen gecreëerde hoop stront duwen waar ik continu maar een wierrookje bij aansteek zodat je hem niet ruikt i.p.v. opruimen.





Gaat het wel goed met jou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Soms he, soms ben ik zó blij dat ik een paar jaar in de horeca heb gewerkt. Daar leer je namelijk dat dealers misschien niet de kwaaie pieren zijn (of lijken te zijn), maar dat hun compleet doorgesnoven klanten behoorlijk gevaarlijke klootzakken worden. En dat je die al van een afstand kunt herkennen. En je vooral niet moet begeven in dat soort kringen, want die lui sporen niet (meer).



Verder denk ik dat de FOKwedstrijd nog steeds gaande is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook doorgesnoven en dealers. Wanneer ik dit hoor dan is het niet het rustige soort dat een beetje onder de rader blijft. Het feit dat iedereen in het pand het al weet, raar gedrag heeft gezien en een wapen. Ik ken de horeca ook goed en dit zijn nou juist de gasten die je niet wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geil je op hem ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 april 2017 @ 08:40:

[...]



Besef je wel dat je zeer herkenbaar bent nu? Dat ergens in zijn netwerkje er vast wel een vrouw of man meeleest op viva en als die zaakjes komt halen het wel vertellen wat je hier schrijft... het is niet zo ingewikkeld hoor, lege kamer in een labyrint van woningen/kamers en de 32 jarige huisgenoot.



Daarnaast zit ik me al vanaf bericht één af te vragen of je verliefd op die mafklapper bent? En zo niet, waarom je hem in godsnaam nog niet hebt aangegeven. Kiezen voor je eigen veiligheid en die van vele anderen is een te ingewikkeld proces? Serieus dat je je druk maakt om een kamertje. Dan logeer je een tijdje elders zeg.



Moet wel zeggen dat door je voorlaatste bericht ik denk, tuurlijk joh. En succes ermee.



Ik fingeer altijd letterlijk alles als ik hier iets post om deze reden; behalve de essentie. Woonplaats, leeftijd, baan, geslacht, geaardheid, huisdier, hobby; wat me maar uitkomt om niet herkenbaar te zijn en niet relevant is voor de essentie. Het probleem is niet anders dan wanneer ik 18 of 38 ben.

Waarschijnlijk dat het vaak ook een ongelooflijk verhaal wordt als je mijn andere posts leest.



Overigens geil ik niet op hem, ben ik niet verliefd op hem etc.



Enfin;

Contact gehad met de wijkagent bij inloopuur.

Het verhaal uitgelegd, zonder te vertellen waar ik woon en wie ik ben, en de reden waarom ik dat niet direct wil vertellen.

Er zal een controle plaats gaan vinden en het is mij beloofd dat niet het hele pand sluit. Dat is dus kennelijk mogelijk. Een van de redenen waar de agent geheel gelijk in had; als ik dit niet had gemeld en er een inval was geweest naar aanleiding van klachten van buren dan zou dat waarschijnlijk wél gebeuren; en zouden we allen mee mogen komen voor interviews om te verduidelijken wat we wel of niet van elkaar zijn en in hoeverre we deelnamen aan deze activiteiten. Huisbaas en het bedrijf wat de verhuur regelt ook; die mogen gaan bewijzen hoe ze er geen weet van hadden dit in huis te halen; en daar gaat veel bureaucratische tijd overheen.

Nu weten ze voor de inval al hoe de vork in de steel zit.



*vingers gekruist* dat dit ook daadwerkelijk zo gaat. En óf ze komen. Wanneer ze zouden komen konden/mochten ze niet vertellen.



Dank je wel voor al jullie hulp.

+10 voor jullie

+10 voor de politie
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 20 april 2017 @ 14:59:

[...]





Enfin;

Contact gehad met de wijkagent bij inloopuur.

Het verhaal uitgelegd, zonder te vertellen waar ik woon en wie ik ben, en de reden waarom ik dat niet direct wil vertellen.

Er zal een controle plaats gaan vinden en het is mij beloofd dat niet het hele pand sluit. Hoe weet de politie welk pand zij moeten checken als jij adres geheim hebt gehouden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 15:33:

[...]





Hoe weet de politie welk pand zij moeten checken als jij adres geheim hebt gehouden?
Keep on, keep keepin' on....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven