Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Ik heb buiten een warm dekbed nog z'n mummie slaapzak kan ik een warme kruik in doen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat wordt er veel geschreven! Kan het bijna niet bijhouden hierzo. Wel een goed teken dat iedereen lekker actief is!



Allereerst

Piony! Wauw zeg, je ziet er echt fantastisch uit!!!



Poeh en waar nu te beginnen. Wil wel op iedereen reageren, maar weet nu al dat dat niet gaat lukken.

Fijn in elk geval om te lezen dat iedereen fijne paasdagen gehad heeft, waar ook af en toe iets lekkers bij hoort .



Takkentrol, wat jij zegt over terugvallen klinkt heel herkenbaar. Ik merk wel dat het steeds beter lukt om me te herpakken, maar toch laat ik er telkens wel weer een paar kg aankomen voordat ik weer ingrijp. (zoals afgelopen weken.. ahummm).



Zelf ben ik ook erg benieuwd wat het met mijn lichaam (en gewicht) zal doen wanneer ik stop met de pil.. Echter wil ik ook geen spiraaltje dus is dit even geen optie.



@incroyable, goed dat je je in hebt kunnen houden terwijl je je niet lekker voelde.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het afgelopen week eigenlijk helemaal niet zo goed gegaan. Op werkdagen was het prima.

Zoals ik al zei heb ik het weekend veel feestjes en een kroegentocht gehad. Zaterdag/zondag dus gedronken, een dag pizza en een dag durum döner gehad. Kortom, heb me veel te veel laten gaan. Dus ik was ook erg bang voor de weegschaal gisteren. Maarrrr, toch nog 0,5 kg er af!



Deze week gelukkig geen spannende plannen dus ga er weer flink tegenaan met veel sporten en gezond eten.
Bedankt voor al jullie knuffels, ben er een beetje beduusd van. Ik heb hulptroepen ingeschakeld om er weer boven op te komen. Ik meld me wel weer als ik er aan toe ben (en ik blijf af en toe wat meelezen.)

Succes allemaal!
Wahhh piony, wat zie je er prachtig uit! Fantastisch zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Ohh nee, ik heb echt moeite met de kou. Overweeg wel sterk, voor als het weer kouder wordt, inderdaad een elektrisch dekentje te halen. Lig nu onder drie dekens, maar dat helpt nauwelijks. Ben net een oud omaatje



Ik heb weer ambities hoor. Ik overweeg een uitdaging met mezelf aan te gaan: 1 week lang elke dag intensief sporten en dan vooral mijn bibs Baal er namelijk een beetje van dat die kleiner en platter wordt, ik hou wel van mijn rondingen. Ga ik voorafgaand een foto maken en naderhand, vraag mij heel erg af hoeveel resultaat ik ga zien. Na die week mag ik dan als beloning die sportlegging bestellen, even duimen datie er dan nog is. Iemand ooit al zoiets gedaan?



@Misfit, toch wel heel fijn dat je weeg moment mee viel.



@Sterrenkijker, goed dat je hulp hebt ingeschakeld. Sterkte!
-
Ben bang dat 1 week tijd geen verschil zal maken dan zal je langer er mee door moeten gaan. De vraag is wil je dat want als je stopt zakt de boel weer in elkaar.



Misfit pas je de tabel nog aan voor jezelf anders knikker ik je er zaterdag toch echt uit en dat doe ik liever niet



Hier begonnen aan het pil avontuur ben erg benieuwd zaterdag wat de weegschaal doet en de komende weken.
Alle reacties Link kopieren
Piony: ik wil je foto's ook zien!!



Sterrenkijker:



Takkentrol: ja inderdaad, zo ging het eerder bij mij ook... voor ik het wist zat alles er dan weer aan.

Heb mezelf gisterochtend gewogen. 69 kilo. Dus +1,5 kilo. Was wel even een domper, maar wel de bevestiging dat het klopt wat ik voel en het niet enkel in m'n hoofd zit. Gisteren dan ook naar de fitness geweest. Ik vond het eigenlijk wel tof

Had een schema gekregen met eerst 15min crosstrainer, dan 5 toestellen met telkens 3 x12 een oefening, en dan 15 min fietsen om af te ronden. Heb er nog wat extra toestellen bij gedaan zelfs

Uiteindelijk keek ik op de klok en was er 1,5u voorbij! En toen ik thuis kwam heb ik een bakje kwark genomen ipv chocolade eitjes. Whoop. Wie weet heb ik eindelijk de smaak weer te pakken.



Ammenooitniet: ik heb ooit zo'n 30 day challenge gehad. (mijn kont is ook verdwenen).

Ik ben alleen afgehaakt halverwege haha. Een week lijkt me te kort om resultaat te zien.



Misfit: gelukkig viel de schade mee!! Nu terug op de goede weg



Iselin: bij mij hetzelfde verhaal qua anticonceptie. Enkel gestopt een aantal maanden om zwanger te geraken, en tijdens die maanden ook 3x 10 kilo afgevallen (op 2 maanden). En dan nu ook geen pil gedurende de hele "afvalrace". Dus voor mij lijkt dat echt te werken, van de pil afblijven.
@ Misfit23:

Knap dat je desondanks nog bent afgevallen. Heb je de overige dagen toch goed opgelet nog!



@ Ammenooitniet:

Denk inderdaad dat een week niet realistisch is om een verschil te zien. Na een week afvallen zie je bijvoorbeeld ook nog geen verschil hoewel dan toch echt kilo's verdwenen zijn.



Ik had gisteren even een mindere dag qua voeding. Zou bij vrienden eten en die hadden uiteindelijk geen zin om te koken en bestelden friet. Hadden al besteld voordat ik er was waardoor ik weinig inspraak had in iets anders. Was dan de keuze om niets te eten of friet te eten. Op zich is friet niet zo erg, maar kreeg er zo'n XXL frikandel speciaal bij. De rest had ook echt heel veel snacks dus heb me daar maar aan overgegeven en nog wat friet gegeten. Niet heel veel friet, maar toch ben ik er achteraf alles behalve blij mee. Wilde eigenlijk vanochtend op de weegschaal staan om het effect te zien, maar heb mezelf echt verboden om dat te doen. Wil namelijk het liefst iedere dag op de weegschaal, maar die cijfers zeggen dan zo weinig dat het alleen maar demotiverend zou werken.



Ik heb trouwens maandag mijn nieuwe gewicht voor de tabel door gegeven, maar had wat problemen met PB. Zie dat het nog niet veranderd is in de tabel. Is dan mijn PB toch niet aangekomen of is die gewoon nog niet geopend?
Even snel mrslady ik denk dat die nog niet is geopend heb morgen middag pas tijd en Izzy is druk aan het klussen.

Wat vervelend dat je zo voor het blok ben gezet kwa eten.



Ik ga weer snel verder.
Oh, dat is geen enkel probleem hoor! Ik had heel veel moeite om de PB te versturen zonder foutmelding te krijgen, dus twijfelde heel erg of het goed was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben benieuwd hoe snel het zal gaan. Ik vind het in ieder geval een leuke uitdaging en heb al even wat dingetjes besteld om de training te verzwaren. Ik verwacht absoluut geen groots resultaat, maar ik merk wel dat mijn lichaam snel reageert op sport. Het zal in ieder geval bevorderlijk zijn voor het afvallen of anders voor het verliezen van vetmassa Heb er echt zin in!



@ Single, ik ben ook benieuwd voor je hoe het uit gaat pakken. Hopelijk merk je er niks van, wat afvallen betreft in ieder geval



@ Vevana, fijn dat je hebt kunnen genieten van het sporten. Lijkt inderdaad alsof je weer helemaal back on track bent, goed bezig!



@ MrsLady, vervelende situatie waar je in belandde, maar ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. Ik verwacht van vrienden niet dat ze rekening houden met wat ik eet (op intoleranties na, das al genoeg vind ik), maar wil ook geen sociale afspraken ontlopen hierdoor. Ik wil je niet ontmoedigen, maar voor mij was dit echt een keuze die ik moest maken.
-
quote:Ammenooitniet schreef op 20 april 2017 @ 18:48:

Nou, ik ben benieuwd hoe snel het zal gaan. Ik vind het in ieder geval een leuke uitdaging en heb al even wat dingetjes besteld om de training te verzwaren. Ik verwacht absoluut geen groots resultaat, maar ik merk wel dat mijn lichaam snel reageert op sport. Het zal in ieder geval bevorderlijk zijn voor het afvallen of anders voor het verliezen van vetmassa Heb er echt zin in!



@ Single, ik ben ook benieuwd voor je hoe het uit gaat pakken. Hopelijk merk je er niks van, wat afvallen betreft in ieder geval



@ Vevana, fijn dat je hebt kunnen genieten van het sporten. Lijkt inderdaad alsof je weer helemaal back on track bent, goed bezig!



@ MrsLady, vervelende situatie waar je in belandde, maar ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. Ik verwacht van vrienden niet dat ze rekening houden met wat ik eet (op intoleranties na, das al genoeg vind ik), maar wil ook geen sociale afspraken ontlopen hierdoor. Ik wil je niet ontmoedigen, maar voor mij was dit echt een keuze die ik moest maken.

Wat bedoel je hiermee?

En dat is inderdaad precies wat ik ook heb. Ik heb al genoeg voedselallergieën waar ze altijd rekening mee moeten houden, dus laat ze niet met nog meer rekening houden. Als ik het ruim van tevoren had geweten had ik overigens zelf wel iets van thuis meegenomen. Maar werd allemaal een beetje last minute besloten. De friet was ook helemaal niet lekker. Merk echt dat ik vandaag moeite heb om gewoon weer naar mijn lichaam te luisteren en door te zetten. Dus mezelf eens even gaan oppakken om de week wel gewoon goed af te maken.
Mrslady soms moet je die controle ook loslaten een een xxl frikandel zou ik never nooit niet op krijgen Een frietje met snack op zijn tijd is echt niet erg.

Kom op vandaag weer een gezonde dag en maandag zie je er niks meer van op de weegschaal.



Ammennooitniet zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
@ammenooitniet, Ik denk inderdaad ook dat het na 1 week niet echt zichtbaar zal zijn. Ik ben op dit moment bezig met 30 day challenges. Ik zag Vevana dit ook al eens heeft gedaan. Nu bij dag waarbij vandaag mijn schema het volgende is:

25 push ups

90 sec planken

110 squats

Doe het niet per se voor mijn billen (aangezien die nog groot genoeg zijn ) maar meer voor de uitdaging. Ben benieuwd of het me lukt om dit vol te houden en hoe ver ik kom. Én zo krijg ik wat extra beweging op de dagen dat ik niet sport.

In elk geval leuk om te lezen dat je zo'n zin er in hebt!!



@single, zal ik zometeen doen! Goed dat je het zegt.



@Vevana, samen op de goeie weg!



@MsLady Balen van die friet. Vind het ook altijd zo jammer als je je ergens niet op hebt voorbereid en je dan ineens een enorm ongezonde maaltijd krijgt. Zet 'm op en herpak jezelf! Je harde werk van deze week is nu niet voor niks geweest, echt niet!



Hier ging het vandaag weer goed.. Net weer lekker een uurtje gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb de tabel aangepast! Mocht er nog iets niet kloppen, dan laat maar weten aangezien een foutje er snel ingeslopen is
@ Single1985: Ik kreeg nu in ieder geval de friet niet meer op naast de frikandel. Helaas krijg ik die wel nog altijd op en voel ik me dan ook soort van verplicht het op te eten omdat ze dat voor mij hebben besteld. Krijg qua voeding nog een lastig weekend voor de boeg, dus maar eens kijken hoe ik me daar doorheen ga slaan. Zou zonde zijn als één zwak moment de hele week zou verpesten inderdaad. Controle niet kunnen hebben over hetgeen je binnen krijgt blijft toch wel een dingetje ja. Eerste week had ik toevallig een week met iedere dag thuis eten en mijn eigen ding kunnen doen en die ging perfect. Daarna zie je de barstjes komen omdat ik op andere plekken eet en niet meer de controle heb over wat daar is en het uitbreiden van gezonde mogelijkheden.



@misfit23: Ja, dat is inderdaad dat controleverlies, hè. Goed dat jij jezelf weer hebt kunnen herpakken! Beweging moet ik ook nog altijd gaan inbouwen
Alle reacties Link kopieren
@ MrsLady, ik bedoelde dat ik mij ben gaan beseffen dat ik niet en veel gezellige (spontane) dingen kan blijven doen en daarnaast enkel op ingecalculeerde momenten wat ongezonds kan eten. Mijn vriendschappen waren niet echt op eten gebaseerd, maar bij afspraken hoorde vaak wel een borrel en soms een vette hap. Morgen kan het weer zo'n avond worden, dus weet ik dat ik overdag moet opletten. Verschilt heel erg per persoon hoe het bij sociale gelegenheden gaat natuurlijk, maar wat ik vooral wil zeggen: maak je er niet te druk om en haal wellicht rust uit het idee dat je er niet altijd invloed op kan hebben. Die gedachte heeft mij erg geholpen. 'Als ik nou..', 'Had ik maar..' gedachtes brengen je enkel meer stress. Doe gewoon weer lekker je best, nu, deze week en je zal zien dat een slechte avond erg weinig invloed gaat hebben op het resultaat. Jij kan dit!



@ Misfit, lekker bezig! Dan ook nog gewandeld, gaat weer goed bij jou.
-
Misfit goed bezig



Mrslady ik herken je verhaal en strijd maak keuzes volg je gevoel.

Ik mag niet meer meer tellen of iets de eerste weken waren hel die controle los laten. Inmiddels heb ik daar rust van. Hoop dat jij dat punt ook ooit bereikt
Bij mijn vrienden is het bijna standaard dat we, als we een avond samen doorbrengen, van tevoren ook samen eten. Allemaal studenten dus is vaak goedkoper en ik vind het ook wel lekker makkelijk om niet te hoeven koken. Echter koken we dan meestal ook gewoon en meestal ook best gezond. Alleen gisteren dus niet. Enige ongezonde is dat 's avonds altijd chips op tafel komt, maarja... Daarin kan ik mezelf wel enigszins remmen. Ben sowieso nooit echt iemand geweest die een hele zak chips op kan eten.



Misschien is niet meer tellen ook wel een goed idee. Maar ik ben dan zo bang dat ik te veel ga eten waardoor ik niet afval of juist de andere kant op doorsla en een veel te lage inname heb. Hoe wist jij dat hetgeen dat je at voldoende was, maar ook niet te veel?
Dat weet ik dus niet ik heb geen idee of ik te veel of weinig binnen krijg ik kijk naar de weegschaal maar dat wil ook niet altijd alles zeggen.

Te laag zal ik niet zomaar zitten dat is een feit bij mij ligt te veel eten eerder op de loer. Het is zoeken naar die balans en zoek hem nog wel eens. Stel ik ben zaterdag aangekomen komt dat dan door te veel eten of de pil? Of iets anders?

Niet tellen kan een bepaalde rust met zich mee brengen leer te luisteren naar je lichaam. Als jij geen trek heb in iets ongezonde wees eerlijk kom voor jezelf op. Mensen gaan weerstand bieden maar als jij dit echt wil laat jij je niet verleiden en kies jij voor jezelf en gezond eten.
Misschien toch eens gaan proberen en kijken of dat meer rust brengt. Als ik dan ga aankomen is het snel genoeg duidelijk dat ik gewoon moet tellen, omdat het voor mij anders niet werkt.
Je ben net begonnen dan is het nog zoeken naar die balans. Vertrouw op je gevoel en dan komt het echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe is eigenlijk eten naar gevoel en verstand. Ik lees wel altijd verpakkingen en eens in de zoveel tijd vul ik weer een dagje in om te kijken waar ik zit, maar kcal zeggen eigenlijk heel weinig. Als ik mijn spul invul let ik meer op de macro's.
-
Voel me lichtelijk dom, maar wat zijn de macro's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven