hond en katten gaan niet samen

20-04-2017 17:49 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Hopelijk zet ik het in het juiste topic, anders mijn excuus.

Ik heb een vraag over het volgende.

Wij hebben een Husky teef van 1.5 jaar en 4 oudere katten.

Bij het oriënterende gesprek met de fokker destijds hebben wij de vraag gesteld of dit wel samen kon.

We hadden wel horror verhalen gelezen, maar weten dat je het internet wel eens met een korrel zout moet nemen.

Volgens de fokker was het geen enkel probleem, De pup zal onderdanig zijn naar de katten en zich naar hun voegen.

Dit is lang ook zo geweest. Alleen geeft het vanaf sept/okt toch echt behoorlijk problemen. Onze hond gaat nml continu achter de katten aan en jaagt ze op, legt haar poot op ze en zelfs haar bek om de nek. ( er wordt niet doorgebeten ) De 4 dames zijn hier zo over verbolgen (begrijpelijk) dat ze begonnen met piesen in huis.

Uiteraard zorgen we dat de deuren van de slaapkamers goed dicht zitten , maar dan zoeken ze wel een andere plaats oa de badkamermat, de bank , de stoel. Er ging en gaat geen dag voorbij of ik sta te boenen.

We zijn al bij een gedragstherapeut geweest en alles gedaan wat ze aangaf. Een tijd lang heeft het geholpen,Maar helaas steekt het probleem weer de kop op. Bij de fokker kan ik niet terecht om hulp. Die geeft alleen maar aan dat we dan beter een ander huis kunnen zoeken, en ze helpen wel mee met herplaatsen. Maar zo makkelijk willen we haar niet opgeven we houden echt zo veel van die gekke meid. Aan de andere kant is dit ook niet te doen, we hebben nog twee jonge kids in huis

Is er nog een gouden tip waar wij misschien niet aan hebben gedacht. het ei van columbus ?

Wie o wie kan ons een zet in de goede richting geven.
What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
Alle reacties Link kopieren
http://www.abajomy.be/VragenS.htm

De husky volgt gewoon haar jachtinstinct. Niet echt slim om met vier katten een husky in huis te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 20 april 2017 @ 17:54:

http://www.abajomy.be/VragenS.htm

De husky volgt gewoon haar jachtinstinct. Niet echt slim om met vier katten een husky in huis te halen.Ik kan het niet beter omschrijven.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar dat wordt herplaatsen. Fokker is dom geweest toch de hond bij jullie te doen terwijl jullie al katten hebben. Als ze jong zijn willen ze inderdaad nog wel onderdanig doen, maar zodra ze opgroeien komt dat jachtinstinct naar boven en gaat het niet meer. Ik vind dit echt heel zielig voor je katten. Deze zitten nu helemaal niet goed in hun vel.



Ik snap dat jullie van de hond houden, maar jullie hebben hier niet goed over nagedacht en je niet goed ingelezen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch wel bekend, dat husky's pittige honden zijn en jagen? Lastig (en dom) to, maar ik denk echt dat er niets anders opzit dat hond of katten te herplaatsen.

Edit: als je Googled staat overal dat husky's niet met katten kunnen, en dat ze doden waar ze op jagen. Je MOET iets doen, of je hebt gewoon geen katten meer binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 20 april 2017 @ 17:54:

http://www.abajomy.be/VragenS.htm

De husky volgt gewoon haar jachtinstinct. Niet echt slim om met vier katten een husky in huis te halen.



Ik zit dit stuk te lezen en echt alles duid erop dat het echt niet met andere dieren kan dan zijn eigen soort. (En zelfs in een roedel moet leven)

Dat stukje dat een husky letterlijk de staart van een kat heeft afgerukt en mee zat te spelen



Waarom gekozen voor een husky? En niet voor een labrador als je toch een grote hond wilt en een gezinsleven. (Als voorbeeld)
Ik vind de fokker toch ook echt wel nalatig in deze geweest met zijn advies.
Alle reacties Link kopieren
Een husky met een kat hoeft geen probleem te zijn (ik heb er 2 van 5 jaar en ook 3 katten), maar dat moet van af het begin goed gaan. Alleen onderdanig zijn is niet genoeg, ze mogen ze niet als prooi zien. Nooit. Dat doet die van jou wel en daar is maar 1 oplossing voor; zo snel mogelijk herplaatsen ergens waar geen katten zijn. Echt dit krijg je ee nu nooit meer uit, zoek een goed huis voor de hond voor het echt hel maal mis loopt met de katten.
Arme katten.



Ik zou de hond herplaatsen. Richting Noorwegen of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 april 2017 @ 18:06:

Arme katten.



Ik zou de hond herplaatsen. Richting Noorwegen of zo.Noorwegen?
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
Alle reacties Link kopieren
Misschien verveelt de husky zich ze kunnen ook heel moeilijk alleen zijn ( staan ze bekend om) dan moeten ze toch de frustratie kwijt.
Misschien heb je iets aan deze website :



https://www.stichtinghusk ... tie-shrn/aanmeldformulier
Waarom laat je het toe dat hij er achteraan gaat, zijn poot er op legt... Die kans mag hij nooit hebben.
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 18:07:

[...]



Noorwegen? Wat moet je toch in NL met zo'n hond.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 20 april 2017 @ 18:07:

Misschien verveelt de husky zich ze kunnen ook heel moeilijk alleen zijn ( staan ze bekend om) dan moeten ze toch de frustratie kwijt.Nee, van verveling gaan ze janken en slopen niet op hun roedel jagen. Dit is geen roedel, maar prooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 april 2017 @ 18:10:

[...]





Wat moet je toch in NL met zo'n hond.Maar waarom Noorwegen? In Noord Rusland, Siberië of Spitsbergen is het kouder.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
Alle reacties Link kopieren
To waarom heb je voor dit ras gekozen?
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 18:12:

[...]



Maar waarom Noorwegen? In Noord Rusland, Siberië of Spitsbergen is het kouder.D'r staat ook of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 18:12:

[...]



Maar waarom Noorwegen? In Noord Rusland, Siberië of Spitsbergen is het kouder.Omsk is net iets te ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat mensen gelijk moeten gooien met de termen als dom. Geloof mij wij hebben ons ingelezen en laten adviseren. En er zijn ook voldoende voorbeelden die aantonen dat het wel goed gaat. Hebben wij dan net die domme pech dat onze hond wel erg dat jachtinstinct heeft ? Waarschijnlijk. Maar ik heb mijn vraag hier gesteld om advies te krijgen en niet om uitgescholden te worden voor dom, want dat ben ik bepaald niet. Zoals appletree al aangeeft gaat het bij haar ook prima. Dat had bij ons ook kunnen gaan. En zoals aangegeven hebben we ons ook al professioneel laten begeleiden.

Wat betreft onze keuze voor een Husky is dat je oa een labrador voor een step zet oa. wij zijn erg ondernemend met onze dame. Daarnaast hebben hussen ook een geweldig levendig karakter. En je verwacht van een fokker die al jaren een goede stamboom neerzet dat je een gedegen advies krijgt.

Voor alle mensen die een serieuze reactie gaven dank.
What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
Alle reacties Link kopieren
Klopt appletree Slopen doet ze helemaal niet, janken alleen als het alarm om de eerste maandag van de maand afgaat.
What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het over herplaatsen, maar gaat dit niet gewoon over opvoeding.

Zolang jou hond onderdanig is aan jou, zou hij als het goed is ook jou grenzen accepteren, dus wanneer jij aangeeft dat hij de katten met rust moet laten heeft hij dat te respecteren, als hij dat niet doet moet je ook gaan denken aan de rangorde in huis qua hond en mens.



Mijn hond en kat gaan prima samen, maar wij hebben regelmatig logeerhonden die ook achter de kat aan gaan, 3 dagen continu duidelijk laten weten dat dit niet hoort en langzaam aan respecteren zij de kat.
Alle reacties Link kopieren
Ooh daarbij wil ik nog even toevoegen, dat 1,5 jaar ook nog steeds wel puberfase is, en hoe ouder hij wordt het ook beter zal gaan
Alle reacties Link kopieren
To, klopt de fokker had je dit moeten afraden!

Maar die paar positieve verhalen zeggen zo weinig, als vrijwel elke hit op Google zeggen dat het NIET kan. Als je je hebt ingelezen hoe kan je dat dan gemist hebben? En dat is een oprechte vraag.
quote:SiSimone schreef op 20 april 2017 @ 18:20:

Iedereen heeft het over herplaatsen, maar gaat dit niet gewoon over opvoeding.

Zolang jou hond onderdanig is aan jou, zou hij als het goed is ook jou grenzen accepteren, dus wanneer jij aangeeft dat hij de katten met rust moet laten heeft hij dat te respecteren, als hij dat niet doet moet je ook gaan denken aan de rangorde in huis qua hond en mens.



Mijn hond en kat gaan prima samen, maar wij hebben regelmatig logeerhonden die ook achter de kat aan gaan, 3 dagen continu duidelijk laten weten dat dit niet hoort en langzaam aan respecteren zij de kat.De katten hebben geen leuk leven zo, die moeten maar wat op de slaapkamers bivakkeren. Trouwens een logeerhond zou niet achter mijn katten aan mogen gaan. Ook niet drie dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven