Lijf & Lijn alle pijlers

Wie is al succesvol afgevallen?

20-04-2017 14:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses als er al een soortgelijke topic bestaat.



Het leek me leuk om hier successverhalen te delen. Misschien ook voor en na foto's en tips of afvies voor de mensen die net beginnen met afvallen of moeite hebben met afvallen? Wellicht kan het motiverend werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 16 kilo afgevallen door gezonder eten en meer sporten. Ik hield altijd wel maat met snoepen en snacken, maar mijn hoofdmaaltijden waren zonder dat ik het doorhad vrij calorierijk, ik at vaak te veel vlees, te veel sausjes, mayonaise, dat soort dingen. Te veel boter of olie in de pan. Tussen de middag brood met veel teveel beleg. Het scheelt echt nu ik dat beter door heb. Ik hoef niet echt veel minder te eten, zolang ik maar gezonder en magerder eet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyHooper schreef op 20 april 2017 @ 17:03:

In 2006 ben ik 41 kilo afgevallen in 10 maanden tijd, door minder te eten en meer te bewegen. Nu zit het er weer bij, omdat ik lui ben en van lekker eten hou.



41 KG aangekomen, wauw



Hoe reageerde je omgeving nadat je eerst (supergoed) zoveel kwijt was geraakt?!?
Alle reacties Link kopieren
verkeerd gelezen
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar 48 kg afgevallen. Was veeel te zwaar, door onverwerkte shit alle remmen los gelaten en weinig bewogen.

Ik eet nu puur en onbewerkt en zoveel mogelijk suikervrij en ben veel meer gaan bewegen.

Nu bezig met de laatste 7 kg voor een gezond BMI. Een groter kado had ik mijzelf niet kunnen geven .
20 kg afgevallen ik was 93 en schommel nu al 3 jaar rond de 73 kg. Wel in kleine stapjes en ik heb 8 jaar gedaan over die 20 kilo. In 2006-2007 8 kilo afgevallen, toen een jaar of 2 stabiel, in 2011 weer een kilo of 5 afgevallen en even stabiel gebleven. In 2013 afgevallen tot onder de 70 kilo. Dat had ik graag willen blijven, maar ik blijf maar terug gaan naar de 73 . Wel bij een lengte van 1.77. De laatste kilo willen niet.
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari 13 kg kwijt. Wil er nog 13 af helaas sinds 2 weken de klad er weer in. Ik moet me gewoon herpakken nu :(
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik 13 kilo afgevallen (van 74 naar 61 kilo bij 1.70 m.). Steeds alles ingevoerd My Fitness Pal en vooral heel erg op suikers gelet. Meer vet en eiwitten (volle kwark bijvoorbeeld). Ik wil er nu nog graag 1 kilo af, maar als dat niet lukt vind ik het ook prima. Snoep best wel weer eens maar blijf makkelijk op gewicht gelukkig.
Het is nu bijna 6 jaar geleden dat ik 13 kg ben afgevallen.

Stapje voor stapje meer gezonde keuzes inbouwen, zodat het gewoonten worden die je vol kunt houden. Als ik iets lekkers eet, eet ik ook écht iets erg lekkers. Ken je dat, dat er koekjes en chipjes zijn die 'wel oké' zijn maar je ze toch opeet? Hier ben ik mee gestopt. Ik koop geen koekjes meer voor doordeweeks. Maak lekker en gezond avondeten. Ben destijds in plaats van 1x naar 2x per week sporten gegaan, maar het zat hem met name in het eten. Nu ik sinds 2 jaar 3x per week hardloop heb ik namelijk geen verschil meer gemerkt.
quote:godfried schreef op 20 april 2017 @ 17:21:

[...]





41 KG aangekomen, wauw



Hoe reageerde je omgeving nadat je eerst (supergoed) zoveel kwijt was geraakt?!?

Wisselend. Ik had ook vrouwelijke collega's die het niet opviel. En toen iemand anders ze er op wees zeiden ze verder niets van. Ik was toen ook niet slank geworden of zo. Zat toen op bovengrens gezond gewicht.

Plus ik hou er niet van om in de belangstelling te staan, dus als iemand er over begon vond ik dat irritant.

Zelf vond ik me er niet mooier op geworden: velletje hing over mijn knieën en ellebogen. Achteraf had ik mijn vel een kans moeten geven ietsie te herstellen.



Afvallen vond/vind ik echt niet moeilijk. Volhouden wel!

4 Kilo per jaar aangekomen na 2006. Ging geleidelijk.
Alweer zo'n 3 jaar geleden zo'n 20kg afgevallen, ik vind het nog altijd leuk om mensen er over te vertellen en hopelijk te inspireren



Hoe afgevallen: Myfitnesspal. Voor mij was het zo'n eye opener dat hele calorieen gebeuren, dat klinkt misschien heel stom, maar ik had echt geen flauw idee van hoeveel calorieen dingen bevatten, hoeveel ik nodig had hoeveel ik nam en ga zo maar door. Dus myfitnesspal was super fijn want opeens leerde ik keuzes maken, het is hierboven al gezegd maar inderdaad, als ik nu toch dat extra koekje neem dan later maar geen glas frisdrank etc.

Ook drink ik geen frisdrank meer, dat was mijn grootste boosdoener denk ik.

Na een half jaar was ik van ongeveer 80kg zo'n 55kg. Dat was te licht dus toen moest ik weer mijn eten aanpassen en leren om iets meer te eten. Inmiddels ben ik al 2 jaar zon 62kilo. En dit klinkt waarschijnlijk super irritant voor mensen die bezig zijn gewicht te verliezen, ik blijf op dit gewicht zonder heel veel moeite te doen.

Dat vind ik nog het fijnste



Wat ik niet heb gedaan maar wel zou willen doen is sporten. Mensen geloven nooit dat ik ben afgevallen zonder te sporten en ik wil ook niet beweren dat dit de juiste manier is want sporten is natuurlijk gezond, maar toch ben ik het gewicht kwijt zonder in beweging te komen.
10 kilo in 20 weken. Nu even pauze en na volgende week weer verder met hopelijk weer een halve kilo per week minder.



Geen dieet, wel betere keuzes.
Alle reacties Link kopieren
quote:theatime schreef op 20 april 2017 @ 19:02:

10 kilo in 20 weken. Nu even pauze en na volgende week weer verder met hopelijk weer een halve kilo per week minder.



Geen dieet, wel betere keuzes.Netjes! Ben benieuwd naar je keuzes?
Minder chocola.:-)

Wel af en toe wat lekkers maar dan die dag compenseren met bijvoorbeeld minder lunch of een wandeling.



Vaker lichtere gerechten op t menu zoals salade of geroerbakte spinazie. Minder pasta. Volkorenproducten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoooud van jullie succesverhalen. Jullie kunnen ook voor en na foto's plaatsen hoor.



Hier is die van mij. Ben echt suuuper trots op wat ik heb bereikt.



Voor

http://i65.tinypic.com/ictelf.jpg

Na

http://i63.tinypic.com/lw55h.jpg
En terecht, goed gedaan

Ik ben niet zo van de voor en na fotos qua mezelf, maar denk dat men zich wel kan voorstellen dat 1.78 en 85kg of 1.78 62kg een groot verschil is.
Ik heb serieus gewoon geen 'voor' foto's omdat ik op mijn zwaarst blijkbaar de camera's erg goed wist te ontwijken. Maar ik ben 1.80 m. en ben van 103 kg. afgevallen naar 73 kg. en nu weeg ik 76 kg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moesmakendehakker91 schreef op 21 april 2017 @ 16:01:

Ik hoooud van jullie succesverhalen. Jullie kunnen ook voor en na foto's plaatsen hoor.



Hier is die van mij. Ben echt suuuper trots op wat ik heb bereikt.



Voor

http://i65.tinypic.com/ictelf.jpg

Na

http://i63.tinypic.com/lw55h.jpgWat goed van je!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van jullie!



Ik schommel al zo lang tussen de 88 en 91 kilo :( heb echt van alles geprobeerd.. diëtist, minder eten of de helft. Geen suikers meer geen vetten meer ik val geen gram af.. ik ben onderhand echt doodmoe geworden.. khd dieet is ook geen succes.



Ik heb nu de aloe vera sap van de tuinen gekocht en merk enigszins dat mijn buik wat minder is geworden qua omvang. (Haalt het opgeblazen gevoel eruit, is geen wondermiddel) maar wat ik ook doe het is geen succes. Ik beweeg me suf op werk en als ik klaar ben doe ik oefeningen thuis of ga ik een rondje of 5km wandelen/lopen.. echt desperate moed is me in de schoenen gezakt..
quote:summerjamm schreef op 29 april 2017 @ 21:12:

Wat goed van jullie!



Ik schommel al zo lang tussen de 88 en 91 kilo :( heb echt van alles geprobeerd.. diëtist, minder eten of de helft. Geen suikers meer geen vetten meer ik val geen gram af.. ik ben onderhand echt doodmoe geworden.. khd dieet is ook geen succes.



Ik heb nu de aloe vera sap van de tuinen gekocht en merk enigszins dat mijn buik wat minder is geworden qua omvang. (Haalt het opgeblazen gevoel eruit, is geen wondermiddel) maar wat ik ook doe het is geen succes. Ik beweeg me suf op werk en als ik klaar ben doe ik oefeningen thuis of ga ik een rondje of 5km wandelen/lopen.. echt desperate moed is me in de schoenen gezakt..



Echt? Aahh wat super naar voor je.

Heb je wel eens medisch gecheckt of alles in orde is of desnoods homeophaat?

Want in principe zou je bij een calorie deficit toch echt wel wat moeten afvallen
tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 29 april 2017 @ 22:13:

[...]





Echt? Aahh wat super naar voor je.

Heb je wel eens medisch gecheckt of alles in orde is of desnoods homeophaat?

Want in principe zou je bij een calorie deficit toch echt wel wat moeten afvallen Bij de huisarts heb ik al verschillende bloed onderzoeken gehad alles was gewoon prima me schildklier was perfect. Nou heb ik wel last van hormoonschommelingen en ben juist zoveel aangekomen (15kg) sinds ik gestopt ben met de pil 2 jaar geleden. Ik ben sinds 2 maanden weer aan de pil en merk ineens wel dat ik een plattere buik heb maar de kilo's gaan alsnog langzaam. De cm'ers zijn wel minder geworden gelukkig maar was het ook maar met de kilo's zo. :(
Ik vorig jaar zo'n 12 kilo, nu ben ik weer even op mijn voeding aan het letten na 4 maanden dat niet gedaan te hebben en toch weer bijna 3 kg er aan gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyHooper schreef op 20 april 2017 @ 18:31:

[...]



Wisselend. Ik had ook vrouwelijke collega's die het niet opviel. En toen iemand anders ze er op wees zeiden ze verder niets van. Ik was toen ook niet slank geworden of zo. Zat toen op bovengrens gezond gewicht.

Plus ik hou er niet van om in de belangstelling te staan, dus als iemand er over begon vond ik dat irritant.

Zelf vond ik me er niet mooier op geworden: velletje hing over mijn knieën en ellebogen. Achteraf had ik mijn vel een kans moeten geven ietsie te herstellen.



Afvallen vond/vind ik echt niet moeilijk. Volhouden wel!

4 Kilo per jaar aangekomen na 2006. Ging geleidelijk.





Hoe kun je nou niet zien dat iemand 41 kilo afvalt?

Daar geloof ik niks van. Ze is of blind, of jaloers.



Hoe voel je je nu? Het klinkt alsof je goed in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 10 kg, en dit jaar tot nu ook 10 kg.



De eerste 10 kg: niet snoepen, geen alcohol, geen frisdrank en minder grote porties , 3 maaltijden per dag, geen tussendoortjes. Daarnaast hardlopen.

8 maanden heeft dit geduurd.



De afgelopen 4 maanden door 6 maaltijden per dag : goede koolhydraten / eiwitten / vetten verhouding, gemiddeld 1500 kal per dag. Daarnaast hardlopen en 2-3 maal per week krachttraining.



Zit redelijk strak in mijn vel, nog een laagje op mijn buik, de rollen zijn verdwenen.
12 kg. in een jaar er af hier. Had ik er aan gegeten toen ik gestopt was met roken.

Alles afgewogen en ingevoerd in de app van het voedingscentrum, max. 1.500 calorieën per dag. Veel groente en fruit. Tussen de middag warm eten. Nu eigenlijk nog 3 kg. te zwaar en die krijg ik er maar niet af, wat overigens wel logisch is want ik kan het momenteel niet opbrengen om me aan de 1.500 cal. te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven