Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
quote:sam1968 schreef op 19 april 2017 @ 23:46:

Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt.

Jullie willen Pinarcik het land uitzetten notabene. Ook bizar hoor.



Nou ja. Discussie gesloten. Jammer..

Hoezo jullie? Er schrijven hier ook mensen mee die haar niet het land willen uitzetten. Dat weet ze dondersgoed. Ik vraag het me weleens af maar weet ook dat je niet 1-2-3 verhuist naar een ander land. Als je zo negatief ten opzichte van je woonland staat, vind ik hier meeschrijven met bovenstaande topictitel is wel lichtelijk masochistisch. Ze weet dat ze hier met tegenstanders van Erdogan schrijft. Ik begrijp weinig van haar gedachtengang en vind het wel interessant. Alleen de uitspraken over de WOII zijn vaak stuitend. Het is duidelijk dat Pinar een conservatieveling is met weinig inhoudelijke kennis. Dat vind ik jammer. Over het algemeen roept ze hetzelfde en gaat maar weinig in op de inhoudelijke vragen. Hoewel ik haar antwoord over het baren van 5 kinderen zo wel in een ander licht plaats (niet perse beter).

Maar goed, ze heeft blijkbaar een maandban. Jammer dat ze zich heeft laten verleiden tot provocerende teksten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil Pinarcik ook het land niet uit. Ik vind dat Turken in Nederland moeten kiezen. Ze kunnen wat mij betreft niet zowel Nederlander als Turk zijn. De meeste Turken zijn voor Erdogan en hebben weinig respect voor Nederland en eigenlijk ook voor de Turkse bevolking. Ik snap niet waarom ze dan nog on Nederland wonen.



Ik zei al eerder: Als ze geen respect hebben voor Nederland, waarom wonen ze dan nog hier? Sommigen van hen hebben extreme denkbeelden, hier zie ik dat Pinarcik één van hen is. Wel dat ze de vrijheid van andere Turken in Turkije wil beknotten. Zij gebruikt daar de vrijheid van Nederland voor. Habben we net zo'n regime als in Turkije was ze via het IP-adres op dit forum allang opgespoord en zat ze mu in de bak.
World of Warcraft: Legion
quote:sam1968 schreef op 19 april 2017 @ 23:46:

Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt.

Jullie willen Pinarcik het land uitzetten notabene. Ook bizar hoor.



Nou ja. Discussie gesloten. Jammer..Jullie? Ik niet hoor.
quote:sam1968 schreef op 19 april 2017 @ 23:46:

Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt.

Jullie willen Pinarcik het land uitzetten notabene. Ook bizar hoor.



Nou ja. Discussie gesloten. Jammer..

Jullie ?

Haal eens ergens een quote vandaan waar in ik zoiets over Pinarcik of andere erdoganisten beweer ?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 19 april 2017 @ 22:09:

[...]





Dat is haar mening. Wat is daar provocerend aan? It's a free country. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben.Haar opmerkingen over de tweede wereldoorlog in Nederland waren zeker wel provocerend. Daar is ze al eerder mee de mist in gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog eens het volgende benadrukken: Turken die zouden moeten kiezen en het Nederlandse paspoort inleveren en die zich niet schuldig hebben gemaakt aan zware misdrijven of misdrijven tegen de staatsveiligheid zouden een verblijfsvergunning moeten krijgen die pas eindigt als de persoon in kwestie een misdrijf pleegt die een verblijfsvergunning niet zou rechtvaardigen. Dan heb ik het niet over iemand die een bekeuring krijgt voor te hard rijden of foutparkeren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 20 april 2017 @ 01:26:

[...]



Ik begrijp weinig van haar gedachtengang en vind het wel interessant. Alleen de uitspraken over de WOII zijn vaak stuitend.Waarbij ik ook "hoop" dat ze dit soort uitspraken doet om te choqueren maar het zou me ook niet verbazen dat Nederlandse Turken (en wel meer moslims) echt zo denken over WOII.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 19 april 2017 @ 23:46:

Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt.

Jullie willen Pinarcik het land uitzetten notabene. Ook bizar hoor.



Nou ja. Discussie gesloten. Jammer..Wie heeft dat gezegd? Ik kan het niet terugvinden? Van mij hoeft iemand die zich aan de Nederlandse wet houdt ook zijn tweede paspoort niet in te leveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 19 april 2017 @ 14:09:

[...]





Moderne slavernij (Afrikanen en Aziaten die zich kapotwerken voor een dubbeltje per uur), Europese invasie in zuid Afrika in de middeleeuwen, Europese invasie in Turkije begin 20 e eeuw, het stukje land dat nu Israël heet afgepakt van de Palestijnen door Engeland. Een paar voorbeelden van het kwaad Europeanen de wereld en de mensheid hebben aangericht.Ik heb nog een documentaire gezien waarin Syrische vluchtelingen als moderne slaven in de Turkische kledingfabriek werken. En wat met de Turkse invasie door het Ottomaanse Rijk.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt dat Europa veel kwaad heeft gedaan in de wereld. En daar mag best bij stil worden gestaan. Maar wat kunnen wij daar als huidige generatie aan doen?

En bovendien: zo'n beetje ieder volk heeftie in het verleden dingen gedaan die niet netjes (understatement) waren. Zo waren de tijden toen. Nu weten we wel beter gelukkig.



En waar ik verder ook zo moe van wordt is dat er altijd huidskleur bij betrokken wordt. Onlangs nog naar een slavernijmuseum geweest op Zanzibar. Nou zo'n beetje iedereen deed er aan mee. Afrikaanse stamhoofden die dorpsgenoten verhandelde en niet te vergeten de elite uit India (waar slavernij nog steeds bestaat. Maar sommige blijven alleen naar 'blanken' wijzen. Terwijl zo'n beetje de hele mensheid als het er op aankomt verdorven is.



quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 09:28:

[...]





Ik heb nog een documentaire gezien waarin Syrische vluchtelingen als moderne slaven in de Turkische kledingfabriek werken. En wat met de Turkse invasie door het Ottomaanse Rijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 20 april 2017 @ 10:49:

Het klopt dat Europa veel kwaad heeft gedaan in de wereld. En daar mag best bij stil worden gestaan. Maar wat kunnen wij daar als huidige generatie aan doen?

En bovendien: zo'n beetje ieder volk heeftie in het verleden dingen gedaan die niet netjes (understatement) waren. Zo waren de tijden toen. Nu weten we wel beter gelukkig.



En waar ik verder ook zo moe van wordt is dat er altijd huidskleur bij betrokken wordt. Onlangs nog naar een slavernijmuseum geweest op Zanzibar. Nou zo'n beetje iedereen deed er aan mee. Afrikaanse stamhoofden die dorpsgenoten verhandelde en niet te vergeten de elite uit India (waar slavernij nog steeds bestaat. Maar sommige blijven alleen naar 'blanken' wijzen. Terwijl zo'n beetje de hele mensheid als het er op aankomt verdorven is.





[...]





In Mombasa, Kenia, in 1991 (!) mochten we in de haven niet filmen omdat daar volgens onze gids schepen lagen waar slaven werkten.

Er is niets nieuws onder de zon....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 09:28:

[...]





Ik heb nog een documentaire gezien waarin Syrische vluchtelingen als moderne slaven in de Turkische kledingfabriek werken. En wat met de Turkse invasie door het Ottomaanse Rijk.http://www.hln.be/hln/nl/ ... se-textielfabrieken.dhtml



Syrische kinderen werken "als slaven" in Turkse textielfabrieken



NOS - Verborgen camera toont Syrische kinderen in Turks... | Facebook



VLUCHTELINGENCRISIS Het Amerikaanse CBSNews maakte met een verborgen camera opnames van Syrische vluchtelingenkinderen die in Turkse textielfabrieken worden tewerkgesteld. De kinderen, tussen tien en twaalf jaar oud, werken er twaalf uur per dag. "Ze durven nergens tegen te protesteren, want ze zijn zich van geen rechten bewust. Dus werken ze als slaven. Het bedrijf maakt daar gebruik van, die hebben liever slaven dan volwassen werknemers". Dat zegt psychologe Leyla Acka, die Syrische gezinnen in Turkije begeleidt.



Het minimumloon voor een Turkse arbeider bedraagt 395 euro per maand. Een Syrisch kind, dat 12 uur per dag werkt, verdient er slechts 140 euro per maand.



In een school voor Syrische kinderen in Istanboel gaan bijna alle handen in de lucht als gevraagd wordt wie er al heeft gewerkt. De oprichter van de school, Shafik Suleyman, verklaart aan CBS dat hij gratis onderwijs organiseert om de ouders aan te sporen hun kinderen terug naar school te sturen. Maar vaak volstaat dat niet. "Ze worden gedwongen hun kinderen uit werken te sturen, anders redden ze het niet. Ze hebben geen keuze", stelt Suleyman.



Turkije herbergt ongeveer 3 miljoen Syrische vluchtelingen. Ze vinden er amper werk en kunnen er amper een toekomst uitbouwen. Precies om die reden wagen heel wat Syrische oorlogsvluchtelingen hun leven door in gammele bootjes de Middellandse Zee over te steken, richting Europa. Sinds de Europese Unie met Turkije een ontwerpakkoord sloot voor de terugname van Syrische vluchtelingen die in Griekenland aankomen, is de deur naar Europa zo goed als dichtgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... ine-medium_Turkije__.html



Inval bij online-medium Turkije

Vandaag, 12:11



ISTANBUL - De Turkse politie heeft donderdag een inval gedaan bij het online-medium Sendika.org in Istanbul. Hoofdredacteur Ali Ergin Demirhan werd meegenomen omdat hij weigert de uitslag van het grondwetsreferendum van afgelopen zondag te erkennen, liet het door linkse activisten gerunde medium weten. De computer en mobiele telefoon van Demirhan werden in beslag genomen.



De website was donderdag vanuit Turkije niet meer bereikbaar. Bij het oproepen ervan verscheen de informatie dat deze op bevel van de rechter als ,,voorzorgsmaatregel'' gesloten was.



Tja welke volgen nog meer.
quote:hans66 schreef op 20 april 2017 @ 06:10:

Ik wil Pinarcik ook het land niet uit. Ik vind dat Turken in Nederland moeten kiezen. Ze kunnen wat mij betreft niet zowel Nederlander als Turk zijn. De meeste Turken zijn voor Erdogan en hebben weinig respect voor Nederland en eigenlijk ook voor de Turkse bevolking. Ik snap niet waarom ze dan nog on Nederland wonen.



Ik zei al eerder: Als ze geen respect hebben voor Nederland, waarom wonen ze dan nog hier? Sommigen van hen hebben extreme denkbeelden, hier zie ik dat Pinarcik één van hen is. Wel dat ze de vrijheid van andere Turken in Turkije wil beknotten. Zij gebruikt daar de vrijheid van Nederland voor. Habben we net zo'n regime als in Turkije was ze via het IP-adres op dit forum allang opgespoord en zat ze mu in de bak.



Ja maar Hans, Pinarcik is hier geboren misschien en zal hier wonen en misschien werken en kinderen hebben die naar school gaan?

Je pakt toch niet zomaar heel je boeltje om te vertrekken?

Als ze nou was gaan stemmen en "Nee" had gestemd, had je er dan ook zo over gedacht?



Het was natuurlijk niet mijn bedoeling iedereen over 1 kan te scheren, excuses daarvoor.

Het lijkt alleen steeds de eerste reactie te zijn: "Dan moeten ze maar vertrekken". Tegen mensen die hier geboren zijn.

Tegen je autochtone buurman zeg je zoiets toch ook niet? Als hij iets doet of zegt wat in jouw ogen echt niet kan?
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 18:32:

http://www.telegraaf.nl/b ... ine-medium_Turkije__.html



Inval bij online-medium Turkije

Vandaag, 12:11



ISTANBUL - De Turkse politie heeft donderdag een inval gedaan bij het online-medium Sendika.org in Istanbul. Hoofdredacteur Ali Ergin Demirhan werd meegenomen omdat hij weigert de uitslag van het grondwetsreferendum van afgelopen zondag te erkennen, liet het door linkse activisten gerunde medium weten. De computer en mobiele telefoon van Demirhan werden in beslag genomen.



De website was donderdag vanuit Turkije niet meer bereikbaar. Bij het oproepen ervan verscheen de informatie dat deze op bevel van de rechter als ,,voorzorgsmaatregel'' gesloten was.



Tja welke volgen nog meer.Triest..
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:33:

[...]





Ja maar Hans, Pinarcik is hier geboren misschien en zal hier wonen en misschien werken en kinderen hebben die naar school gaan?

Je pakt toch niet zomaar heel je boeltje om te vertrekken?

Als ze nou was gaan stemmen en "Nee" had gestemd, had je er dan ook zo over gedacht?



Het was natuurlijk niet mijn bedoeling iedereen over 1 kan te scheren, excuses daarvoor.

Het lijkt alleen steeds de eerste reactie te zijn: "Dan moeten ze maar vertrekken". Tegen mensen die hier geboren zijn.

Tegen je autochtone buurman zeg je zoiets toch ook niet? Als hij iets doet of zegt wat in jouw ogen echt niet kan?Als ze NEE had gestemd had ze geen onzin uit de propaganda van Erdogan lopen spuien. En het rare is dat ze elke met rare vergelijkingen komt uit de Tweede Wereldoorlog terwijl de mensen hier zien hoe het in de jaren dertig in Duitsland aan toe ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:33:

[...]





Ja maar Hans, Pinarcik is hier geboren misschien en zal hier wonen en misschien werken en kinderen hebben die naar school gaan?

Je pakt toch niet zomaar heel je boeltje om te vertrekken?

Als ze nou was gaan stemmen en "Nee" had gestemd, had je er dan ook zo over gedacht?



Het was natuurlijk niet mijn bedoeling iedereen over 1 kan te scheren, excuses daarvoor.

Het lijkt alleen steeds de eerste reactie te zijn: "Dan moeten ze maar vertrekken". Tegen mensen die hier geboren zijn.

Tegen je autochtone buurman zeg je zoiets toch ook niet? Als hij iets doet of zegt wat in jouw ogen echt niet kan?Als mijn autochtone buurman alleen maar af kan geven op Nederland en een ander land zou verheerlijken zou ik hem ook het advies geven om te emigreren.
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 18:36:

[...]





Als ze NEE had gestemd had ze geen onzin uit de propaganda van Erdogan lopen spuien. En het rare is dat ze elke met rare vergelijkingen komt uit de Tweede Wereldoorlog terwijl de mensen hier zien hoe het in de jaren dertig in Duitsland aan toe ging.Jij vindt het onzin. Zij niet.
quote:granny71 schreef op 20 april 2017 @ 18:48:

[...]



Als mijn autochtone buurman alleen maar af kan geven op Nederland en een ander land zou verheerlijken zou ik hem ook het advies geven om te emigreren.Oh nou ok, zeg ik dat de volgende keer ook tegen mijn buurvrouw als ze zegt dat buitenlanders hier alles gratis krijgen en Nederlanders niks. "Dan emigreer je toch". Zal zij ook wel pissig worden.
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:51:

[...]



Jij vindt het onzin. Zij niet.En wij vinden het onzin wat zij zegt , en nu ?
quote:Pretzel66 schreef op 20 april 2017 @ 18:54:

[...]



En wij vinden het onzin wat zij zegt , en nu ?

Nu heeft zij nog steeds recht op haar eigen mening.

Ik vind het ook vervelend, maar jullie hechten toch zo aan vrijheid van meningsuiting en democratie en noem maar op?

Van mij mag het aan alle kanten wel wat minder, de vrijheid van meningsuiting.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:51:

[...]



Jij vindt het onzin. Zij niet.Precies en ZIJ weigert zich beter te informeren met andere informatie (want dat zijn toch maar onzinnige stukken tekst).
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:57:

[...]



Nu heeft zij nog steeds recht op haar eigen mening.

Ik vind het ook vervelend, maar jullie hechten toch zo aan vrijheid van meningsuiting en democratie en noem maar op?

Van mij mag het aan alle kanten wel wat minder, de vrijheid van meningsuiting.Ja een eigen mening mag maar wel gebaseerd goede informatie. en Maroc.nl lijkt mij niet echt de juiste informatiebron. Er is een reden waarom er nooit wordt ingegaan op inhoudelijke zaken.
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 18:57:

[...]



Nu heeft zij nog steeds recht op haar eigen mening.

Ik vind het ook vervelend, maar jullie hechten toch zo aan vrijheid van meningsuiting en democratie en noem maar op?

Van mij mag het aan alle kanten wel wat minder, de vrijheid van meningsuiting.Het gaat erom dat ze met allerlei zogenaamde feiten komt die rammelen aan alle kanten, maar ik geef het op jij blijft voor Pinarcik in de bres springen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 20 april 2017 @ 19:00:

[...]



Het gaat erom dat ze met allerlei zogenaamde feiten komt die rammelen aan alle kanten, maar ik geef het op jij blijft voor Pinarcik in de bres springen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven