Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 18:59:

[...]





Ja een eigen mening mag maar wel gebaseerd goede informatie. en Maroc.nl lijkt mij niet echt de juiste informatiebron.

Echt ik vind dit onzinnig.

Ieder mens neemt om te beginnen informatie selectief waar.

Op Maroc.nl zul je over sommige zaken prima informatie kunnen vinden.

Ik lees de Telegraaf niet, vind ik geen juiste informatiebron. Heel veel mensen vinden dat een prima informatiebron.
quote:Pretzel66 schreef op 20 april 2017 @ 19:00:

[...]



Het gaat erom dat ze met allerlei zogenaamde feiten komt die rammelen aan alle kanten, maar ik geef het op jij blijft voor Pinarcik in de bres springen .

Ja maar dat is ook wel een beetje actie-reactie.

Dat van die kinderlijkjes als profielfoto was ook vet onder de gordel.

Zo gaat het van kwaad tot erger en worden mensen steeds grover.

Daarom heeft ze ook een ban. Die ik wel meer mensen gegund had.
Echt geweldig , ik lees de telegraaf nooit vind het een waardeloze krant , maar Maroc.nl een prima informatiebron vinden tsja ....
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:06:

[...]



Ja maar dat is ook wel een beetje actie-reactie.

Dat van die kinderlijkjes als profielfoto was ook vet onder de gordel.

Zo gaat het van kwaad tot erger en worden mensen steeds grover.

Daarom heeft ze ook een ban. Die ik wel meer mensen gegund had.laat maar
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:06:

[...]



Ja maar dat is ook wel een beetje actie-reactie.

Dat van die kinderlijkjes als profielfoto was ook vet onder de gordel.

Zo gaat het van kwaad tot erger en worden mensen steeds grover.

Daarom heeft ze ook een ban. Die ik wel meer mensen gegund had.

Die van die lijkjes was zeer zeker vet onder de gordel maar lees jij Pinarcik al langer dan de afgelopen weken ?

Wat daar af en toe uit komt kan ook echt niet.

Saillant detail dat ze zelf vorig jaar ook niet naar het door haar zo geliefde Turkije wilde , dat is best raar als alles daar zo fantastisch is dankzij Erdogan niet ?
quote:Pretzel66 schreef op 20 april 2017 @ 19:07:

Echt geweldig , ik lees de telegraaf nooit vind het een waardeloze krant , maar Maroc.nl een prima informatiebron vinden tsja ....Over sommige zaken zei ik.
Alle reacties Link kopieren
De grens van vrijheid van meningsuiting ligt bij het oproepen tot geweld. Dat lijkt mij nogal simpel. Maar Maroc serieuzer nemen dan De Telegraaf
quote:Pretzel66 schreef op 20 april 2017 @ 19:10:

[...]



Die van die lijkjes was zeer zeker vet onder de gordel maar lees jij Pinarcik al langer dan de afgelopen weken ?

Wat daar af en toe uit komt kan ook echt niet.

Saillant detail dat ze zelf vorig jaar ook niet naar het door haar zo geliefde Turkije wilde , dat is best raar als alles daar zo fantastisch is dankzij Erdogan niet ?

Ik heb Pinarcik ook gelezen met de coup.



Oh dat heb ik niet gelezen. Lijkt me heel wijs om nu niet naar Turkije te gaan. Ik vraag me af hoe gegrond een verdenking moet zijn om opgepakt te worden.

Waarom wilde zij niet gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:13:

[...]



Over sommige zaken zei ik.Klopt het lijkt ook steeds meer op een tabloid maar niet voor buitenlands nieuws.
quote:Melt schreef op 20 april 2017 @ 19:15:

De grens van vrijheid van meningsuiting ligt bij het oproepen tot geweld. Dat lijkt mij nogal simpel. Maar Maroc serieuzer nemen dan De Telegraaf Je kunt wel lachen maar dat heb ik niet gezegd hoor.
Nou ja affijn, over een maand kunnen we misschien de discussie weer oppakken..
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:18:

Nou ja affijn, over een maand kunnen we misschien de discussie weer oppakken..Nee ik stoot me niet twee keer aan dezelfde steen, die gaat onder de negeer .
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:16:

[...]



Ik heb Pinarcik ook gelezen met de coup.



Oh dat heb ik niet gelezen. Lijkt me heel wijs om nu niet naar Turkije te gaan. Ik vraag me af hoe gegrond een verdenking moet zijn om opgepakt te worden.

Waarom wilde zij niet gaan?Loepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:18:

Nou ja affijn, over een maand kunnen we misschien de discussie weer oppakken..Natuurlijk niet. Dit topic bloed dood.
Als ik het gevoel had gehad dat ik stelselmatig word gediscrimineerd, gekleineerd, in een fascistisch land woon vol haat tegen mijn ideologie, waarvan het leger in den vreemde een genocide faciliteerde dan had ik jaren geleden al mijn biezen gepakt.



Als ik dan de luxe van een dubbele nationaliteit zou hebben, en ik het land van mijn andere nationaliteit eigenlijk veel beter vond in zo ongeveer alle opzichten, dan was ik decennia eerder al vertrokken.



Als je dat niet doet (prima) maar vervolgens wel blijft klagen hierover is het volkomen logisch dat men zich gaat afvragen wat je in vredesnaam nog doet in het betreffende land.



Daar is niets raars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 20 april 2017 @ 19:30:

Als ik het gevoel had gehad dat ik stelselmatig word gediscrimineerd, gekleineerd, in een fascistisch land woon vol haat tegen mijn ideologie, waarvan het leger in den vreemde een genocide faciliteerde dan had ik jaren geleden al mijn biezen gepakt.



Als ik dan de luxe van een dubbele nationaliteit zou hebben, en ik het land van mijn andere nationaliteit eigenlijk veel beter vond in zo ongeveer alle opzichten, dan was ik decennia eerder al vertrokken.



Als je dat niet doet (prima) maar vervolgens wel blijft klagen hierover is het volkomen logisch dat men zich gaat afvragen wat je in vredesnaam nog doet in het betreffende land.



Daar is niets raars aan.Amen
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik ziet door de bomen het bos niet meer, waarschijnlijk is ze héél beschermd opgegroeid in een gelovig gezin.
Alle reacties Link kopieren
Educatief



https://www.youtube.com/watch?v=PyySenaVbng



Maakt sommige uitspraken best raar klinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 20 april 2017 @ 19:44:

Pinarcik ziet door de bomen het bos niet meer, waarschijnlijk is ze héél beschermd opgegroeid in een gelovig gezin.Maar dan wel ergens in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
http://www.turksnieuws.nl ... -turkije-bij-pauw-column/





Sinan Can versus Muhammed Kat over Turkije, bij Pauw (COLUMN)

21 april 2017 in Media en Literatuur



Journalisten

Het laatste punt over het treffen tussen Sinan Can en Muhammed Kat dat ik hier noem gaat over de journalisten in Turkse gevangenissen. Nadat Can dit aan de orde hed gebracht wilde Kat doen geloven dat al de in Turkije gearresteerde journalisten met wapens aan boord van auto’s in het oosten van het land rondreden. Als ik op dat moment op Cans stoel had gezeten had ik Kat gevraagd of hij ook iets anders kon dan regeringezinde kranten in Turkije citeren.



Zo Erdoganesk die Kat. De president maakte de gearresteerde journalisten een paar weken geleden nog uit voor ‘dieven, terroristen en kinderverkrachters’. Opmerkelijk rijtje trouwens, want Erdogan, de AKP en daaraan verbonden instellingen zijn door tegenstanders van precies hetzelfde beschuldigd.



Natuurlijk is het mogelijk dat een enkele journalist wordt vervolgd voor iets dat buiten de journalistiek valt, maar als het in alle gevallen zo zat was dat zeer opmerkelijk. Dan zou de journalistiek in Turkije vergeleken met andere landen een bijzonder criminele beroepsgroep zijn. Dat zou dan ook uit tenlasteleggingen naar voren moeten komen, maar in plaats daarvan komt daar de aap uit de mouw. Veel journalisten die na de mislukte staatsgreep van vorig jaar werden gearresteerd weten namelijk zelf niet waar ze van beschuldigd worden omdat justitie naliet een tenlastelegging tegen hen te presenteren. Dat geeft op zich al aan wat er gaande is.



Geen flauwekul Muhammed Kat, het is volstrekt duidelijk dat verreweg de meeste gearresteerde journalisten vastzitten omdat ze schreven wat niet mag van Erdogan. Variërend van de Turkse misdaden tegen Koerden, tot illegale wapentransporten van de nationale inlichtingendienst MIT naar Syrië. Wie daarover schrijft steunt volgens de president ‘terroristen’. Dezelfde president die de jihadisten van het uit al-Qaeda voortgekomen Jahbat al-Nusra in Syrië zijn vrienden noemt.



Wat kan ik er verder nog over zeggen, anders dan dat ik Sinan Can prijs voor zijn geduld en verdraagzaamheid.



Volg Peter Edel op Twitter



Peter Edel is schrijver van De diepte van de Bosporus, een politieke biografie van Turkije (2012, Uitgeverij EPO, Antwerpen)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de verkeerde plaats dit soort nieuws nog te lezen.



En dan zegt Ergodan dat dit het meest democratie referendum is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier jonge mensen die bijna gaan huilen als je iets kritisch over Erdogan zegt. Dat is een blinde verliefdheid waar je de gebreken van iemand niet meer ziet. Ze zitten in een roze bubbel: hier is alles slecht, daar is het fantastisch. Daar is een leider die zich druk maakt om ons, als een Turks vadertje Drees. Ze maken zichzelf helemaal gek met het idee dat het geluk misschien 3.000 kilometer verderop ligt.



http://www.volkskrant.nl/ ... de-verliefdheid~a4488277/
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 21 april 2017 @ 21:24:

Ik zie hier jonge mensen die bijna gaan huilen als je iets kritisch over Erdogan zegt. Dat is een blinde verliefdheid waar je de gebreken van iemand niet meer ziet. Ze zitten in een roze bubbel: hier is alles slecht, daar is het fantastisch. Daar is een leider die zich druk maakt om ons, als een Turks vadertje Drees. Ze maken zichzelf helemaal gek met het idee dat het geluk misschien 3.000 kilometer verderop ligt.



http://www.volkskrant.nl/ ... de-verliefdheid~a4488277/Wie waren het ook al weer..
Ik zie een verre reis... ik heb nog een keer gekeken. Ben trouwens heel benieuwd wat die dames uiteindelijk besloten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 21 april 2017 @ 21:58:

Ik zie een verre reis... ik heb nog een keer gekeken. Ben trouwens heel benieuwd wat die dames uiteindelijk besloten hebben.ga je ook mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven