Wat mis jij nu je zwanger bent?

20-04-2017 20:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de domme fout gemaakt om te reageren op dat sushi-topic en nu krijg ik de gedachte aan sushi maar niet uit mijn hoofd . Alcohol en sigaretten mis ik totaal niet maar sommige etenswaren.. rosbief is er ook zo een. Ik eet het niet hoor maar ik weet wel wat mijn eerste maaltijd gaat zijn als kind geboren is. (En dat duurt nog héél lang..)
Natte tosti..
Serranoham en andere rauwe ham en vis (sushi idd ook) mmmmm.. en een IPA biertje, daar is nog geen goed 0.0 alternatief voor ;)
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch sushi zonder rauwe vis eten? Met avocado bijvoorbeeld of komkommer!
Internagelaktisch
Zo heel af en toe mis ik het sigaretje wel (ongeveer 3 maanden voordat ik zwanger werd gestopt).



Verder:

-Uitslapen

-Doorslapen

-Groente (lust ik nog amper)

-Energie hebben na 20.30h
Alle reacties Link kopieren
Ja echt lekkere rauwe ham inderdaad ook, maar dat kan ik ook nog wel opvangen met gewoon gebakken ham enzo.
Natte tosti..
Alcohol! Niet zwanger maar langvoedster (2 jaar+), telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 20 april 2017 @ 20:34:

Je kan toch sushi zonder rauwe vis eten? Met avocado bijvoorbeeld of komkommer!Avocado vind ik mwah, komkommer kan jnderdaad wel. Maar ik heb juist zin in de sushi die níet mag, met tonijn enzo.. (ik ben nu ook héél kieskeurig haha!)
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 20 april 2017 @ 20:35:

Zo heel af en toe mis ik het sigaretje wel (ongeveer 3 maanden voordat ik zwanger werd gestopt).



Verder:

-Uitslapen

-Doorslapen

-Groente (lust ik nog amper)

-Energie hebben na 20.30h Hoe ver ben je? Lustte je ervoor wel alle groente?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 20 april 2017 @ 20:36:

[...]



Avocado vind ik mwah, komkommer kan jnderdaad wel. Maar ik heb juist zin in de sushi die níet mag, met tonijn enzo.. (ik ben nu ook héél kieskeurig haha!)Dan heb je nog een paar maanden om sushi zonder rauwe vis te vinden je lust ;) haha. Bij onze Ah xl hebben ze ook sushi (die erg lekker is trouwens) en mijn twee favo zijn zonder rauwe vis maar alleen met gefrituurd. Misschien kan je daar eens kijken.
Internagelaktisch
Mijn lichaam werkt heel apart als ik zwanger ben, ik had toen zo'n vreselijke trek in een wijntje. Ik hunkerde er gewoon naar...maar van de geur van wijn ging ik al over m'n nek. Dus die craving was toen snel voorbij haha.
Alle reacties Link kopieren
Sushi met rauwe tonijn

Biefstuk

Broodje rosbief of filet

Rosé vooral als het straks weer terras weer is!



Ik eet trouwens wel rauwe ham en zachtgekookte eitjes maar dat mag volgens mij ook al niet.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 20 april 2017 @ 20:37:

[...]



Hoe ver ben je? Lustte je ervoor wel alle groente?

Nu tussen de 13 en 14 weken. Normaalgesproken dol op groente. Nu kom ik niet veel verder dan salade en soep. De hele gedachte aan een portie groente zoals vroeger. Brrr..



En ik mis het dus wel, om gewoon echt te genieten van een hele gezonde maaltijd.
Ik ben helemaal geen groot alcoholdrinker, maar nu echt niet mag, mis ik wel eens mijn wijntje bij het uit eten gaan of een speciaal biertje op zaterdagavond met man.

Met liefde drink ik nu geen alcohol hoor, maar heel soms mis ik het wel. Alsof het nu het echt niet mag, ineens een stuk lekkerder is



Verder valt het mee, enkel als we uit eten gaan mis ik wel eens de carpaccio. Dat is wel een van de dingen die bovenaan mijn lijstje staan met eten na de bevalling. Oh en sushi eten ook, de eerste date met man na bevalling vindt denk ik plaats in ons favoriete sushi restaurant Maar het is niet zo dat ik nu vreselijk hunker naar sushi..Ook hier weer, wat niet mag lijkt altijd aantrekkelijk



Onze wintersport in februari was toch echt wel iets minder, zowel qua eten als drinken. Italië zonder de heerlijke antipasti was toch wel even wennen Scheelt dat ik normaal gesproken niet snel rauwe ham eet, maar op zo'n vakantie, terwijl iedereen om je heen wel eet, drinkt en doet, voelt het wel even als missen.
Alle reacties Link kopieren
Sushi hoort gewoon met rauwe vis vind ik. Niet met gefrituurde kip of garnaal dat is het toch allemaal net niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:labello86 schreef op 20 april 2017 @ 20:40:

Sushi hoort gewoon met rauwe vis vind ik. Niet met gefrituurde kip of garnaal dat is het toch allemaal net niet.Nee maar het kan wel nét even helpen bij die craving. Rauwe vis doe je maar weer als je klaar bent met zwanger zijn toch.
Internagelaktisch
Dat van die wijn herken ik wel! Ik drink het haast nooit, zeg 4 keer per jaar??? En toen ging er ineens een fles open met een borrel, oooh, die geur! mmmmm. Kreeg er echt trek in!
Alle reacties Link kopieren
Het lekkerste broodje carpaccio bij mijn favoriete eettentje. En biefstuk. Meeeeeeh.
Alle reacties Link kopieren
Sushi, filet americain, wijn!

Mijn lijf, die mis ik nog het meest. Gewoon zonder die vreselijke hormonen.

Ik mis m'n verstand (hoofd vol watten).

Ik mis m'n energie.



Overigens kun je als langvoedster toch best een wijntje drinken? Ik heb een jaar gevoed maar op een gegeven moment waren dat nog maar 2 voedingen en nam ik af en toe best een lekker glaasje
Alle reacties Link kopieren
Oh en carpaccio ja!!!
Alle reacties Link kopieren
Het geen alcohol mogen drinken mis ik totaal niet. De carpaccio, biefstuk en filet american des te meer!! Vooral carpaccio staat bovenaan mijn lijstje om snel na de bevalling te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik miste filet am.
Mijn roseetje

Gewoon kunnen eten zonder steeds die maagzuuraanvallen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het maagzuur. Vreselijk he!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een maand geleden bevallen en ik ben een paar dagen terug voor het eerst weer uit eten gegaan in het restaurant waar ik toen ik zwanger was van alles niet mocht eten. Heerlijk genoten van biefstukpuntjes en carpaccio. Vooral dat laatste had ik enorm gemist!



Verder boeide me de 'eet restricties' me niet echt...Ik vind het vooral heerlijk dat ik weer kan bukken, omdraaien in bed, met mijn benen over elkaar kan zitten etc. etc. Ik voelde me vooral lichamelijk erg beperkt...
Slaap

Zelf m'n schoenen aantrekken zonder een halfuur uit te moeten rusten

Een gesprek voeren zonder buiten adem te raken

Een leven zonder billetjes die mijn ribben van hun plek duwen (AUW!)

Maagzuurvrij zijn

Energie

Niet zo vreselijk zweten



Eten mis ik niet eens meer. WIL GEWOON DIE BABY ERUIT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven