Geld & Recht alle pijlers

Huishoudboekje

19-04-2017 15:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd.



Hoe houden jullie dit allemaal bij?

Pen en papier, apps of exel bestand.



Ik zoek namelijk een handig hulpmiddel hiervoor.
Bam!!!!
De sns bankieren app....
Alle reacties Link kopieren
Excel, dan hoef ik zelf niet te rekenen. 1 keer per week bijwerken en goed overzicht.
quote:sushilala schreef op 19 april 2017 @ 15:45:

De sns bankieren app....Ik met de ASN-bankierenapp, maar ik denk dat die aardig overeenkomt.
Excel template, om de week pakken de stapels acceptgiro's erbij en werken we alles weer bij in een minuutje of 15
Niet. Alles word automatisch afgeschreven, de enkele acceptgiro die dan nog komt maak ik over.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een huishoudboekje?
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 19 april 2017 @ 15:56:

Waarom wil je een huishoudboekje?We gaan naar een nieuwe woning en dan zou ik in het begin een overzicht willen wat er binnen komt en eruit gaat. Zo kunnen we ons leefstijl iets bij aan passen.
Bam!!!!
quote:Ycjoo- schreef op 19 april 2017 @ 16:03:

[...]





We gaan naar een nieuwe woning en dan zou ik in het begin een overzicht willen wat er binnen komt en eruit gaat. Zo kunnen we ons leefstijl iets bij aan passen.Daar is het naar mijn mening een uitstekend hulpmiddel voor. Bij ons kwam destijds enorm aan het licht hoeveel hap snap transacties we deden, zn 4x ergens een koffie to go per dag wat er flink inhakt :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 19 april 2017 @ 16:03:

[...]





We gaan naar een nieuwe woning en dan zou ik in het begin een overzicht willen wat er binnen komt en eruit gaat. Zo kunnen we ons leefstijl iets bij aan passen.Dan zou ik kijken of je je bankrekening kunt koppelen aan zo'n programma. Dan hoef je alleen maar op te schrijven wat je contant betaalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 19 april 2017 @ 16:06:

[...]





Daar is het naar mijn mening een uitstekend hulpmiddel voor. Bij ons kwam destijds enorm aan het licht hoeveel hap snap transacties we deden, zn 4x ergens een koffie to go per dag wat er flink inhakt :PHaha ja dat zal ja. Vooral zulke kleine dingen. Wij leven nu echt goed. Huurwoning is ook echt niks. Nu zijn we wel wat duurder uit. En het kan makkelijk maar je zal nu wel op die kleine dingen moeten letten. Nu dus geen koffie meer of thermoskan?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 19 april 2017 @ 16:09:

[...]





Dan zou ik kijken of je je bankrekening kunt koppelen aan zo'n programma. Dan hoef je alleen maar op te schrijven wat je contant betaalt.Precies dat is ook de bedoeling. Maar nu het juiste programma vinden.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het zelf in Excel, voor een voorbeeld mag je me PB'en!
Niets structureels.



We hebben 3 rekeningen. Een voor de vaste lasten, de boodschappen en ons spaargeld en ieder een voor de persoonlijke kosten (kleding, lunchen, uitjes etc)



Iedere maand kijk ik of ons gezamenlijke saldo nog hoog genoeg is. That's it
Alle reacties Link kopieren
Heeft je bank niet zoiets?
Alle reacties Link kopieren
vaste lasten in uitgebreid excelbestand

alles omgerekend per jaar naar maand



kasboek voor de variabele lasten via ern app
--
ABN heeft een fijne app, maar dan moet je daar wel je rekening hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken afas personal. Die categoriseerd alles voor je. Moet soms wel een paar posten zelf in de juiste categorie zetten, maar het bevalt goed verder.
Microsoft Money. Wordt niet meer ondersteund, laat staan verkocht, maar ik zou niet zonder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uiltje66 schreef op 19 april 2017 @ 16:40:

Ik doe het zelf in Excel, voor een voorbeeld mag je me PB'en!Zie je pb :-)
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Afas personal heb ik ook naar gekeken.



Helaas zit ik niet bij abn.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Afas Personal, ideaal. Ik heb zelf ING, volgens mij maakt het niet uit welke bank hoor?

Bij mij worden alle transacties gedownload (als je toestemming geeft uiteraard) en dat zet het programma dan zelf in categorieën (de eerste keer alles even nakijken, soms maakt het programma keuzes die niet kloppen of die je zelf anders wil).
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Excel en ik programmeer alles zelf. De voornaamste reden is omdat ik dat leuk vind. Maar ook omdat ik wil sparen en wat ik kwijt ben aan apparatuur en wat duurdere vakanties.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Excel. Dat is zo'n veelzijdig programma, je kunt er veel kanten mee op. Ik heb in een oogopslag een overzicht van alle bankrekeningen. Wat van welke rekening betaald wordt en of het al betaald is etc.
Soms gebruik ik excel. Met iedere app lever je toch wat privacy in.

Geloof dat ik de excel in 2014 voor het laatst goed heb bijgehouden...



Maar volgens mij heb ik mijn oude voorbeelden nog (deels via forum gekregen) dus die wil ik best delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven