Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 20:52:

Ja die!!! Ik had een roze met een gele ring en heb er welgeteld 1 keer meegespeeld, brak gelijk mijn pols maar toen was er wel weer een wens uitgekomen want ein-de-lijk had ik eens wat gebroken en mocht ik in het gips.

Oh, het was dus niet zo'n gek idee van mijn moeder om me de lolobal te verbieden



Iemand schrijft hier trouwens dat ze zo graag een bad wilde.

Nou, dat wilde ik dus ook.

En ik kreeg m'n zin, want we verhuisden naar een huis met bad.

Op zaterdagavond zou ik er voor het eerst ingaan.

En toen brak ik 's middags dus mijn arm met rollerskaten.



Ik weet nog dat we op de eerste hulp zaten, en ik alleen maar kon janken: 'Nu kan ik vanavond niet in bad!'.



Oh ja, en toen ik die maandag naar school ging met mijn gips, was het 1 april.

Je raadt het al; niemand geloofde dat ik echt mijn arm had gebroken.
You don't have to fit into the format
Een pony (kapsel).

Krullen dus kon lastig.

Ik had een kapster die van alles wilde proberen, en die had ook eens een pony geknipt.

Als ik de halve dag intellectueel met mijn hand tegen mijn hoofd 'nadacht' had ik een platgedrukt bosje op mijn voorhoofd geplakt.

Ik vond het zelf erg overtuigend.

Toen dat uitgroeide deze:

Een zweetband boven mijn oren en dan vlak boven mijn wenkbrauwen. Mijn 'pony' een beetje bol (ik moest ook nog wat zien dus ik duwde mijn haar wat omhoog. Later klapte ik het soort van dubbel en plaatste de haarband hoger)

Ik was er zelf erg tevreden mee, én een pony en on trend met de haarband.





.
Ik wilde ook heel graag een keer een boodschappenkar volladen met alleen maar snoep, chips en koek zodat ik voor 100 jaar geheime voorraad zou hebben. Ik dacht altijd, als ik groot ben, dan gaat dat zeker gebeuren. Tot nu toe niet dus en ik ben al heel lang groot. Maar ik wil het wel nog steeds .
Alle reacties Link kopieren
Wel gewild, niet gekregen:

- Elefun (Mijn ouders vonden me te oud toen het op de markt kwam (11). Maar ik vond het er zo geinig uitzien).

- Pyjama van Lady en de Vagebond (Moest ik nog een stukje voor groeien en daarna nooit meer gevonden).

- Hotel met zwembad van Polly Pocket (Nooit gevonden).

- Intex zwembad (Geen ruimte voor).

- Koplamp voor fiets met raster



Wel gekregen (sommige dingen wat later):

- Hangmat

- Schommelbank

- Belville huizen

- Haargroeipop

- Quints

- Supersoaker 50
Alle reacties Link kopieren
Ooooo ja een hoogslaper!! Vond dat zo leuk, een bed met een trappetje en een zitje eronder. Maar mocht niet. Als tiener wilde ik een tweepersoonsbed, vonden mijn ouders ook niet nodig, haha.



Als begin twintiger ging relatie na samenwonen uit en bed was niet van mij en toen kreeg ik van mijn ouders een gehele nieuwe slaapkamer met tweepersoonsbed dus
Ja een Supersoaker mocht ik nooit, alleen maar die goedkope waterpistooltjes die ze bij de toptien verkocht kregen wij. Achteraf snap ik wel waarom. We waren met 7 kinderen thuis dus dan moesten er ook 7 supersoakers komen en die waren best duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:24:

Ja een Supersoaker mocht ik nooit, alleen maar die goedkope waterpistooltjes die ze bij de toptien verkocht kregen wij. Achteraf snap ik wel waarom. We waren met 7 kinderen thuis dus dan moesten er ook 7 supersoakers komen en die waren best duur.En was alles en iedereen steeds drijfnat
quote:Lotte35 schreef op 20 april 2017 @ 21:12:

[...]



Oh, het was dus niet zo'n gek idee van mijn moeder om me de lolobal te verbieden



Iemand schrijft hier trouwens dat ze zo graag een bad wilde.

Nou, dat wilde ik dus ook.

En ik kreeg m'n zin, want we verhuisden naar een huis met bad.

Op zaterdagavond zou ik er voor het eerst ingaan.

En toen brak ik 's middags dus mijn arm met rollerskaten.





Ik weet nog dat we op de eerste hulp zaten, en ik alleen maar kon janken: 'Nu kan ik vanavond niet in bad!'.



Oh ja, en toen ik die maandag naar school ging met mijn gips, was het 1 april.

Je raadt het al; niemand geloofde dat ik echt mijn arm had gebroken.



, dubbele pech. Ik hoop dat je later nog lang genoten hebt van het bad.



Ik weet nog dat wij een keer een weekendje weg gingen naar de Eemhof. Naar een krot huisje MET bad. Uitgerekend dat weekend werd ik heel erg ziek. Zo ziek dat ik niet in bad kon. Vond ik ook heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Hoogslaper wilde ik ook, maar had een half-hoogslaper. Een rotding overigens. Het zat met houten blokjes aan de stangen verbonden en regelmatig viel er zo'n blokje uit. Het bed kraakte ontiegelijk in de "hoge" stand als je erin en eruit klom. Het kon hoog en laag.

Een stapelbed voor 3 personen leek me ook leuk. Dat je elke nacht in een ander bed kon liggen. Nooit gekregen trouwens, ik was enig kind.
quote:hondenmens schreef op 20 april 2017 @ 21:33:

Hoogslaper wilde ik ook, maar had een half-hoogslaper. Een rotding overigens. Het zat met houten blokjes aan de stangen verbonden en regelmatig viel er zo'n blokje uit. Het bed kraakte ontiegelijk in de "hoge" stand als je erin en eruit klom. Het kon hoog en laag.

Een stapelbed voor 3 personen leek me ook leuk. Dat je elke nacht in een ander bed kon liggen. Nooit gekregen trouwens, ik was enig kind.Bestaat dat dan? Want die moet ik dan echt hebben. Ik en mijn 3 kinderen wonen nu " tijdelijk" ( god mag weten voor hoelang) bij mijn stiefvader in en 3 bedden in een klein kamertje past niet echt...
Alle reacties Link kopieren
Zouden daar de jeugdtrauma fetisjen vandaan komen?

Ik heb nu dus: kunstnagels, killerheels, jaren 80 vintage laarzen en een 2.20 bed (hoog want een boxspring met een topdekmatras, geen hoogslaper)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:35:

[...]



Bestaat dat dan? Want die moet ik dan echt hebben. Ik en mijn 3 kinderen wonen nu " tijdelijk" ( god mag weten voor hoelang) bij mijn stiefvader in en 3 bedden in een klein kamertje past niet echt...Die bestaan. Google maar eens. Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar heb er meerdere foto's van gezien.
Heeft 1 van jullie die dingen gekocht later die je vroeger niet kreeg? En dan bedoel ik qua speelgoed. Want ik zag vandaag bij de kruidvat een opmaak pop en mijn hart maakte een sprongetje...



Mijn kinderen geef ik wel wat ik vroeger niet mocht zoals een zandbak en glijbaan en schommel in de tuin.
quote:hondenmens schreef op 20 april 2017 @ 21:37:

[...]





Die bestaan. Google maar eens. Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar heb er meerdere foto's van gezien.Heb gezocht maar vind alleen maar waarbij het onderste bed een tweepersoonsbed is. En heb liever niet dat mijn jongens bij elkaar in bed slapen want dat wordt drama haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 20 april 2017 @ 21:13:

Een pony (kapsel).

Krullen dus kon lastig.

Ik had een kapster die van alles wilde proberen, en die had ook eens een pony geknipt.

Als ik de halve dag intellectueel met mijn hand tegen mijn hoofd 'nadacht' had ik een platgedrukt bosje op mijn voorhoofd geplakt.

Ik vond het zelf erg overtuigend.

Toen dat uitgroeide deze:

Een zweetband boven mijn oren en dan vlak boven mijn wenkbrauwen. Mijn 'pony' een beetje bol (ik moest ook nog wat zien dus ik duwde mijn haar wat omhoog. Later klapte ik het soort van dubbel en plaatste de haarband hoger)

Ik was er zelf erg tevreden mee, én een pony en on trend met de haarband.





Heerlijk geschreven!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Een skippy-bal !
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 20 april 2017 @ 21:32:

, dubbele pech. Ik hoop dat je later nog lang genoten hebt van het bad.

Jazeker!

Toen het gips eraf ging heb ik er geloof ik een dag ingezeten
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 20 april 2017 @ 14:09:

O ik wilde trouwens héél graag een Popple. Kent vast niemand meer? Is een knuffel met een soort zak er achteraan, waardoor je er een bal van kon maken. Maar dat vond ik zielig, dat ze dan opgefrot in die zak zat . Ik mocht met mijn peettante mee naar de speelgoedwinkel voor mijn verjaardag. Maar durfde die niet te vragen, want wist dat die héél erg duur waren. Maar tante wist dat, kreeg ik .m toch. Heb .m nog steeds! Mijn meisje slaapt er nu mee, elke keer denk ik aan mijn lieve peettante als ik de Popple in haar bedje zie liggen. (Is op mijn fotoboeken na ook het enige wat ik heb van vroeger, ik ben niet zo bewaarderig)Heb ik ook! De paarse! Mijn dochter speelt er nu mee. Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik heel lang van droomde zijn de DVD-boxen van GTST seizoen 1 t/m 8. Ik begon pas met kijken vanaf seizoen 7 en ontdekte per toeval dat ze op een andere zender 's nachts oude afleveringen herhaalden. Mijn ouders wilden het eerst niet opnemen. Pas toen ik opbiechtte dat ik er 's nachts speciaal voor wakker werd gingen ze overstag. Ik MOEST het gewoon zien. Maar toen ze dat eenmaal een maand deden waren stopten die herhalingen opeens. Balen! Pas 9 jaar later kwamen de eerste Dvd's uit. Gekocht en ben er nog steeds superblij mee.
Alle reacties Link kopieren
Een hond (nooit gekregen, heb er nu wel een), LA Gear schoenen met lichtjes (gekregen), een Madonna stip, verkering met dat jochie van Karate Kid of met Danny de Munk, net zo lang buiten spelen als mijn buurjongens en bij mijn vader wonen (meteen gedaan toen ik 12 was).
Beter overdressed dan underdressed!
Alle reacties Link kopieren
Een paard, ik droomde van paarden vanaf mijn 5e. Ging stiekem op de paarden zitten die in een wei in het bos stonden vlak bij ons huis. Klom er op via de drink bak, zonder tuig..hield me vast aan hun manen. Dat er geen ongelukken gebeurd zijn is een raadsel..



De eigenaren kwamen er achter, ik was net 6 denk ik. Ik leerde bij hun rijden, niet op een pony, maar gelijk op een groot paard.



Het paarden virus is nooit verdwenen, en 30 jaar later kocht ik mijn eigen paard..
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde altijd graag een furby. Mijn jongere nichtjes hadden allebei een, maar ik mocht het echt niet. Was te duur. Toen de nieuwe furbys uitkwamen en ik met mijn kinderen in de speelgoed winkel liep en zei wat gaaf een furby. Mijn man was er zo flauw van hij heeft er meteen een gekocht. Wat een lol hebben wij ermee gehad. Nu staat hij te verstoffen.



Ook wilde ik heel graag lang haar. Mijn nichtjes hadden bakken vol knipjes en frutsels voor in je haar. Maar mijn moeder knipte gerust mijn haar in korte stekeltjes net als mijn broer. Ze had echt 2 jongens moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:40:

[...]



Heb gezocht maar vind alleen maar waarbij het onderste bed een tweepersoonsbed is. En heb liever niet dat mijn jongens bij elkaar in bed slapen want dat wordt drama hahahttp://www.specialpink.nl/driepersoons-stapelbed-seth.html
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik wilde ooit een keer naar Afrika. Zien hoe de mensen daar leven. En al die grote dieren in de gewone natuur zien. Is gelukt! (Malawi, Zambia, Tanzania, Kenia.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:38:

Heeft 1 van jullie die dingen gekocht later die je vroeger niet kreeg? En dan bedoel ik qua speelgoed.ja, onze zoon kreeg vorig jaar een vette bestuurbare auto. Was ook één van mijn dromen. Mijn nichtje had die eentje, ik wilde die zó graag! Maar mocht er alleen maar naar kijken van haar, nooit zelf mee rijden . Ik denk dat ik blijer was met dit cadeau dan mijn zoon zelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven