Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt er ook graag met allerdaagse dingen gespeelt. Sokken van de trap gooien en rondlopen met de telefoonoplader terwijl hij angstaanjagende dierengeluiden maakt zijn favoriet.

Zwemmen doen wij regelmatig. Vanmorgen zijn we langs de kinderboeken winkel geweest waar ze ook voorleesochtendjes hebben. Ik dacht dat de uk nog te jong was, maar hij mag ook komen de volgende keer. Dus ik ben benieuwd. Hij is dol op boekjes lezen, het liefst 20x hetzelfde boek achter elkaar.



Mystiek: De glijbaan op het KDV vind zoonlief ook geweldig. Die van hun is speciaal voor kinderen van 0 tot 4, waardoor hij helemaal zelfstandig op en af kan gaan.

Ondertussen heeft zoonlief al 7 tanden en 3 kiezen. In maart had hij er nog maar 4. Dus het gaat super hard. Wie weet komen ze bij je dochter straks ook allemaal in 1x.



Despie: Het is toeval dat we zoveel jasjes hebben. Eigenlijk allemaal gekregen.



Marie: Hier ook een vrij temperamentvol kereltje. Die luid en duidelijk laat horen als hij iets niet wil. Ook als iets niet lukt, of snel genoeg gaat. Daar tegenover staat dat hij ook erg expressief is als hij iets leuk vind. Wat natuurlijk super schattig is.



Zijn jullie huizen ook zo vol met speelgoed en allerlei baby/kinderspul?

Hopeloos is het hier. Geen idee meer waar ik alles kwijt moet. Net nam ik mij voor om wat dingen uit te zoeken. Maar toen bedacht ik mij dat de schuur en berging ook aardig vol zijn. Dus heb ik alles snel teruggestopt.

Ik ga nog wel even nadenken over een lange termijn oplossing.
Herkenbaar Bobo! Wij hebben hier een speelgoedpunt voor gezinnen die het niet breed hebben. Ik heb de verzameling van zoon gehalveerd, hij is er nu toch nog niet aan gehecht. Binnenkort even twee zakken erheen brengen.
Alle reacties Link kopieren


alweer iets nieuws: m'n man was aan het werken in huis, en dus veel lawaai aan het maken (lees: slijpen & boren)... ik deed mn vingers in dochter haar oren tegen het lawaai, en nu telkens als ik zeg "veel lawaai hé " doet ze zelf haar vingers in haar oren

we oefenen nu volop op hiep hiep hoeraa (met de handjes in de lucht) maar dat werkt nog niet... bij de hoeraaaa doet ze ook haar vingers in haar oren



@tanden: haha, bobo, dat gaat idd hard bij jou qua tanden! als dochter zo'n inhaalbeweging maakt en ze allemaal tegelijk krijgt, lopen we hier vermoedelijk nog wel enkele keren de muren op ' s nachts
Alle reacties Link kopieren
Oh dat speelgoed neemt hier (helemaal na haar verjaardag) ook extreme vormen aan... Lijkt hier soms wel een kinderdagverblijf Ik heb vorige week zo'n vakkenkast bij de ikea gekocht, leuke gekleurde bakken er in en het meeste speelgoed is uit het zicht.



Hier wijst dochter ineens met haar vingertje naar dingen die ze wil hebben. We kwamen van de week bij mijn ouders binnen, ze zag de fruitschaal staan, wees er naar, en deed vervolgens haar mond wijd open. En of ze duidelijk kan maken wat ze wil! Verder is ze ineens helemaal fan van vast voedsel, gelukkig. De bv loopt toch wel terug, dus ben blij dat ze dat compenseert. Nu nog op zoek naar een manier om haar wat makkelijker drinken aan te bieden. Ze drinkt nu alleen uit een open beker, maar dat lukt nog niet zelf (niet zonder waterballet tenminste). Rietjesbeker snapt ze niet, en uit een fles/tuitbeker probeert ze te drinken zonder de beker te kantelen



Verder vandaag bij de vk geweest, en ben al 10 weken zwanger! Dat had ik toch niet helemaal verwacht. Zag er allemaal goed uit



Ik wens degenen die ook graag zwanger willen worden heel veel vruchtbaarheid toe! Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten!
Alle reacties Link kopieren
haha Draakje, grappig hé hoe ze plots iets doorhebben!

gelukkig eet ze nu goed vast voedsel, was dat lang een probleem?

drinken gaat hier ook niet heel vlot, maar we hebben nu een gewone melkfles (kleine versie) met een lekvrije tuit en handvatjes aan, en die bevalt haar wel... veel drinkt ze niet er van (10-30 cc max, waarvan nog een deel op de grond meestal uitgedrukt wordt), maar wat ze binnen heeft heeft ze toch binnen hé... ze had wel plots ook door dat ze het moest kantelen, en nu doet ze dat prima, enkel nog er van drinken, en niet enkel voor de show, en dan is het helemaal ok



waaw, 10 weken al, Draakje, toch al een heel eind verder dan verwacht!



vandaag haar verjaardag ze is bij onthaalouder nu, maar deze ochtend was ze opgestaan met nogal een ochtendhumeur (dat komt er van als je elke nacht minstens een uur wakker bent)
Gefeliciteerd MissTiek! Is jouw dochter de hekkensluiter van dit topic?
Dag dames,



Ik kom me ook weer melden. Bobo, wat leuk zeg, dat is een mooi cadeau van je moeder!



Misstiek: wat goed dat ze al loopt! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met haar verjaardag! Hoe gaan jullie het vieren?



Draakje, dat is een heel eind al! 1/4 zit er al weer op Voel je je goed?



Despie, ach, wat schattig van die trampoline! En dank je voor je compliment. Het erge is, als ik er objectief naar kijk dan doe ik echt genoeg met ze. Maar voelt dat zo? Nee. Ik ben niet zo goed met mee-spelen dus ik denk dat het gevoel daar vandaan komt.



We hebben weer twee goede nachten gehad, denk achteraf dat dochter het koud heeft gehad want nu beter toegedekt en heeft op een fles na de nacht doorgeslapen. Nog steeds geen nieuw tandje gespot vooralsnog maar ze zullen wel komen. Lopen doet ze graag aan het handje, nog geen tekenen dat er los gelopen wordt voorlopig (maar ik vind haar dragen stiekem heel erg fijn ). Verder weinig bijzonderheden eigenlijk.



Hebben jullie nog leuke weekendplannen? Ik heb morgen een vrijgezellenfeestje en zondag een verjaardag laat in de middag. Denk dat we de ochtend benutten met de meisjes er op uit te gaan, denk dat ik ze erg ga missen morgen.
Alle reacties Link kopieren
@marie: geen idee of dochter laatste is?



@fleet: ze loopt nog niet voluit, als ze kan, grijpt ze onze vinger hoor en lange afstanden kruipt ze liever

zondag is er feestje met de familie . gisteren kreeg ze al een bumba-kaart mét muziek, dat was alvast een topper



nachten zijn ... elke nacht prijs tegenwoordig, en zeker een uur wakker! sprong? tandjes? nachtmerrie? honger? pijn aan haar billetjes (ze blijven behoorlijk rood zien de laatste tijd, het gaat op en af)? geen idee wat er scheelt... hopelijk gaat het snel over, want man z'n lontje begint al in te korten
MissTiek, die kaart hebben wij denk ik ook! Gaat het zo: "Huptatadaaa, het circus komt eraan!" etc?

Onze nachten zijn helaas net zoals die bij jou. Word er soms echt gek van.



En ondanks dat zoontje steeds langere afstanden overbrugt, wil hij ook heel graag gedragen worden hoor Fleet



Draakje, wat fijn dat je al weer zo'n end op weg ben! Ik wil ook zo graag een cyclus tijdens borstvoeding, zodat we voor een tweede kunnen gaan, maar zit nu al op dag 27 zonder eisprong, dus ben bang dat het nog even gaat duren. Daar kan ik dus helemaal niet tegen, want ik ben niet zo geduldig

Ons zoontje wijst ook naar dingen die hij wil. Vooral dingen dus waarmee hij niet spelen mag. We hebben ook een kaartrek aan de muur en die vind hij ook heel interessant. Daar kan hij alleen zelf niet bij, dus moeten we hem tillen en dan kan hij een kaart of foto uitkiezen. We hebben er één van mij, zijn vader en oma en dan lijkt hij toch wel te zien dat dat mensen zijn die bijzonder voor hem zijn. Grappig is dat.



Ohja, hier ook de eerste knipbeurt achter de rug! Hij had een matje waar je U tegen zegt, dus dat moest echt even mooi gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor die is het Marie



en ja, gek word je er wel van, van die nachten! zeker omdat ze dikwijls gewoon ligt te babbelen in bed, niet huilen oid, tenzij je er naartoe gaat en haar beer geeft en zegt dat ze moet slapen... dan gaat haar keel open



waw, een knipbeurt! hier zijn we nog lang niet aan toe! haartjes beginnen net eindelijk wat dikte en lengte te krijgen!



al op dag 27 Marie! jee, hopelijk komt ie er snel aan! het weinige slapen en icm borstvoeding kan er ook voor zorgen dat de sprong uitgesteld wordt natuurlijk...



wijzen doet dochter ook, en kwaad als ze haar zin niet krijgt (of bvb ook als ze brood eet, en moeite heeft met de korst, dat je die dan wat verwijdert... dan is ze kwaad en wil ze per sé dat stuk dat je er af deed )
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat gaat dat hard draakje. Fijn! Dan is die spannende 1e periode snel voorbij. Balen dat je cycles nog niet echt op gang wil komen, Marie. Dat lijkt me erg frustrerend.



Vriendlief en ikzelf zijn juist wel van het mee-spelen. Toch voelt het ook voor mij alsof het niet genoeg is. En dat heeft vooral met het vele werken te maken. Komende maand ben ik ook wat avonden weg voor vergaderingen en etentjes.

Gisteren een teamsuitje gehad en morgen shoppen met mijn jongste zus. Dus ook dit weekend zie ik de uk weinig. Vanmorgen met zijn tweeen op de fiets naar de kinderboerderij geweest. Meneer had zelf zijn regenbroek uit de mand gevist, dus het was net een echte boer.



Zoonlief wil ook nog gewoon gedragen worden hoor Fleet. Het valt reuze mee dat lopen. Balen van de slechte nachten. De uk heeft afgelopen week een inhaalslag gemaakt. Drie keer tot 8 uur geslapen in 1 week.



Leuk van die kaarten en foto's Marie. Mijn zus heeft een foto van de uk op zijn ooghoogte neergezet. Dat vond hij erg leuk om te zien. Steeds maar wijzen en lachen.
MissTiek, het lijkt me vooral de borstvoeding die de eisprong uitstelt. Hoewel zoontje vaak wakker wordt, slaap ik in totaal nog best wel wat uurtjes. Ik ben in ieder geval niet moe.



Bobo, ik vind het inderdaad frustrerend, ook al had ik me er wel op ingesteld dat het onregelmatig zou zijn en de cyclus lang zou kunnen zijn. Ik hou soms wel wat signalen bij van mogelijk naderende eisprong, maar het komt allemaal niet overeen, want tot nu toe geen positieve ovulatietest. Ik hou er maar weer me op, want zo is het een zinloze onderneming Ik probeer me nu in te stellen op beginnen in september, dus hoop dan binnen 5 maanden wel een beetje inzicht te hebben in m'n cyclus.

Laura, was jij nog aan het temperaturen eigenlijk?



Wij spelen ook heel vaak mee hier. Eigenlijk speelt hij maar eventjes zelf, en dan vooral met zijn autootjes. De afgelopen dagen komt hij telkens boekjes brengen als we op de bank zitten. Hij heeft duidelijk een paar favorieten. Maar voorlezen is er dan niet echt bij, want hij bladert er snel doorheen. Toch wil hij ook duidelijk dat wíj er iets mee doen. Maar wat dan precies..?



Ohja, zoontje begint echt langere afstanden te lopen hier! Hij vangt zichzelf ook goed op als hij voorover of achterover valt, maar wordt dan wel bozig. Dat gewaggel is zo schattig om te zien
Misstiek, veel plezier vandaag!



Nou ja, mijn oudste wilde niet meer gedragen worden toen ze kon lopen, dus ik ben er 'bang' voor dat de jongste het dan ook niet meer wil. Bij de oudste kwam dat rond haar tweede pas weer.



Bobo, leuk, de kinderboerderij! De komende week weer een vrije dag in het verschiet, heb je dan ook vrij of moet je dan ook werken?



Marie, hoe lang wil je nog voeden dan? Ik snap dat je niet zomaar wil stoppen dus ik snap ook weer goed dat je gewoon hoopt op een cyclus tijdens de borstvoeding periode.



Hier gaat het slapen nog steeds goed, toch kou geweest denk ik. Het is ook wel wat kouder nu, zelfs ook nachtvorst gehad onlangs. We hebben het loopwagentje maar weer naar binnen gehaald want dochter begint nu toch wat gefrustreerd te worden dat ze niet kan lopen. Vanmiddag verjaardag van mijn beste vriendin, hoop dat de jongste dan niet te moe is want dan wordt ze lastig. Thuis geen probleem maar het (kinderloze) bezoek is daar wat minder van gecharmeerd natuurlijk.
@marie: ik heb inderdaad getemperatuurd. mijn eisprong bleek twee dagen later te zijn dan voor de bevalling. vervelend dat je cyclus zo lang en onregelmatig is.



@misstiek: er gaat ineens een wereld voor ze open wanneer ze doorkrijgen dat ze zelf dingen kunnen bepalen. ik vind het schitterend!



@bobo: ik speel ook erg veel mee, en ook ik werk veel, dus ik herken dat wel. ik probeer thuis geen e-mails te beantwoorden en te zorgen dat hij m'n volle aandacht heeft. ik zet hem lekker in de kinderstoel in de keuken en dan koken we samen. maar hij kan ook heel goed zichzelf vermaken, en dat is toch ook wel handig soms (dan speelt hij in z'n eentje met blokken en houdt hij dat zo 20 minuten vol).



@fleet: wat leuk dat je dochter zo snel gaat, al kan ik me voorstellen dat het niet handig is als ze straks niet gedragen wil worden (zelf doen!).



Wij zijn gisteren ook lekker naar de kinderboerderij geweest. Daarna nog even langs de kermis gelopen. Zoon is twee rondjes in de draaimolen geweest en was enorm boos toen hij eruit moest (huilen...).



En... vanochtend positief getest. het is nog wel pril, maar ik voel me wel erg zwanger (lekker misselijk)
Alle reacties Link kopieren
Wow. Gefeliciteerd Laura!!! Goed nieuws zo op de vroege ochtend!!! Hopelijk word je niet al te misselijk... Geniet van dit mooie nieuws!
Alle reacties Link kopieren






Ik wil ook!

Deze week is als het goed is mijn vruchtbare week. Dus we gaan er vol tegen aan. Wie weet binnenkort..
Gefeliciteerd Laura!
Alle reacties Link kopieren
whoehoee! laura!!! alvast proficiat!



hier een leuk weekend achter de rug! dochter vond haar feestje wel leuk denk ik, de kroon die we maakten bleef ook goed op haar hoofd staan (als ze er niet aan dacht)... ze probeerde enkel wel het vlammetje van haar kaars met haar handen te doven

de cake ging er ook heel goed in!

en... na een tijdje niet meer echt grote afstanden te wandelen, ging ze gisteren op haar feestje plots los wandelen, zonder haar te "verleiden" met iets , alsof ze wat publiek nodig had om de stap te zetten ... kruipen doet ze nog steeds liever (gaat sneller), maar nu worden steeds grotere afstanden al lopend overbrugd...



dochter van mn broer(7) is stapelgek van mijn dochter dus hadden we gisteren gelijk een goeie oppas ... 't kind werd heel de namiddag van hier naar daar gesleurd , maar ze liet het zich wel bevallen en ging ook steeds knuffelen bij nichtje, zo mooi om zien



wat zelf dragen betreft: dat hangt er wat vanaf... ze wil graag zelf stappen, of de trap opgaan, maar als we haar dragen is dat meestal wel OK...
Gefeliciteerd Laura! Hopelijk gaat alles in 1 keer goed en hopelijk alles zonder te veel zorgen!



Misstiek, wat leuk! Klinkt als een heel fijne verjaardag! Neefje van ons, ook 7, doet dat ook met de oudste. Die zijn echt dol op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
idd, was heel leuk...



btw, we vonden haar dit weekend op de salontafel en in de zetel... was mevrouw er zelf in gekropen... er af raken is wat anders... we haddne haar even niet in het oog (maar man had aan de zetel wat doeken/kussens gelegd, vond hij haar omgekeerd (met de voeten in de lucht, en hoofd op de grond) terug ... uit de zetel gegleden, hoofd eerst, en ze vond het nog leuk ook
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Laura!!!



Hier moe en ietwat misselijk, en dochter verkouden dus hele slechte nachten. Ik lees wel maar aan schrijven kom ik even niet zo goed toe...
Fleet, ik wil eigenlijk gewoon voeden zolang zoon en ik het fijn vinden. Ik vind het voeden zelf ook fijn/geen probleem, en het helpt in de nachten om hem snel weer in slaap te krijgen. Stoppen omdat ik een cyclus wil voelt nu in ieder geval niet goed, want waarom zou ik zoveel haast hebben? Nouja, ik word erg heen en weer geslingerd van: 'ik heb alle tijd' tot 'ik wil nu gewoon gaan proberen'.



Misstiek, wat een ondernemende dame heb je! En wat klinkt dat als een leuke verjaardag

Onze bank is te hoog voor zoontje om erop te klimmen, maar we hebben een poef voor de tv-kast staan, zodat hij de deurtjes niet open kan trekken, en daar zat hij laatst wel bijna op. Dan kan hij de TV eventueel eraf trekken, dus dan moeten we daar ook maar iets anders voor verzinnen. Zo leef je eigenlijk van (tijdelijke) oplossing naar volgende (tijdelijke) oplossing.



Bobo, succes met het benutten van de vruchtbare periode Ik denk dat als wij op dat punt komen we heel creatief moeten zijn. Of gewoon heel doelgericht, haha. M'n man is soms pas om 22:00 thuis van werk en vaak lig ik dan al in bed. Mocht het zo uitkomen, roep ik hem wel gewoon naar boven



Gisteren hebben we de eerste schoentjes voor zoontje gekocht, en als hij er nu mee loopt ziet het er heel grappig uit Maar het bevalt hem niet, dus we gebruiken ze echt alleen voor buiten.
Alle reacties Link kopieren
@marie: ja hé, wij leven ook van improvisatie naar improvisatie welke deurtjes heb je aan de tv-kast, je hebt heel wat "oplossingen" om de deurtjes blijvend kidsproof te maken!

ondernemend is onze dochter wel ja ik hoop dat dat later toch wat mindert (qua experimenteel gedrag ;) )



idd, stoppen omdat je geen cyclus hebt, lijkt me inderdaad geen goed plan, dat komt binnenkort wel helemaal goed! en misschien ben je gelijk al zwanger voor je een echte menstruatie hebt meegemaakt ;)



leuk hé die schoentjes... dochter heeft er nu eigenlijk al veel te veel . nu nog maat 19, maar die ene die ze nu aan heeft, die passen precies maar nipt mee, en de velcro probeert ze regelmatig te openen... maat 20 is nog véél te groot (en te lomp), heb nog wel 19 staan, maar daar wandelt ze niet zo goed mee... ze draagt wel graag schoentjes, of het is meer van "i don't care"
Alle reacties Link kopieren
Lees later verder maar Laura: gefeliciteerd!!! Succes met de komende spannende periode!!
Misstiek, dat hadden wij ook laatst, maar dan met onze trap naar de tuin. Dat is een betonnen trap dus we letten goed op of ze d'r niet opkruipt en dat de oudste er voorzichtig op en af gaat. Laatst was ik even snel de keuken in gedoken, zat ze ineens voor de pui bovenaan de trap! Schrok me dood! Dat verwacht je helemaal niet.



Awww, draakje, extra pittig als je zwanger bent he. Veel beterschap voor je meisje!



Marie, dat snap ik heel goed! Een mooi voornemen, maar kan me heel goed voorstellen dat je ongeduld de kop opsteekt... Oh, die schoentjes waren heel schattig.



Hier vind dochter ook steeds meer d'r balans. Heb d'r net aan d'r elleboogjes gepakt en met haar gelopen en af en toe los gelaten en zette ze toch een paar stapjes uit zichzelf. Totdat ze het door krijgt, haha! Misschien dat het nu ineens hard kan gaan als we er verder mee aan oefenen. Dan moet ik ook weer stevige schoentjes gaan halen, de sierschoentjes van H&M zijn dan echt niet voldoende meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven