Mode & Beauty alle pijlers

Corset kopen

20-04-2017 22:12 30 berichten
Hallo,

Ik wil graag een corset kopen maar heb het niet al te breed.

Nu zag ik op internet deze: https://www.marktplaats.n ... reviousPage=mijnberichten



Maar wat kan ik hiervan verwachten?

Kun je dit strak aansnoeren en wat voor taille omtrek moet je hebben voor deze maat. En past dat met een taille van 85 cm?



Alvast bedankt voor de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een corset met een rits, die zijn vooral voor de sier.
Alle reacties Link kopieren
Wel opvallend dat het jouw bericht is. Is dit een soort spam?
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 22:14:

Wel opvallend dat het jouw bericht is. Is dit een soort spam?Had ook een soort zelfde vraag gesteld aan de verkoper vandaar dat dat daar misschien bij staat. Is niet mijn bericht hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vraag de verkoopster welke omtrek dat corset heeft.
quote:Harlette schreef op 20 april 2017 @ 22:13:

Dat is een corset met een rits, die zijn vooral voor de sier.



Dus dit zit niet echt heel strak?

En weet u ook misschien wat voor taille omtrek je moet hebben voor dit corset?
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 22:17:

Vraag de verkoopster welke omtrek dat corset heeft.Kan dit corset wel strak worden aangesnoerd aangezien er een rits inzit. (Andere gebruiker zij dat dit voor de sier was?)
Alle reacties Link kopieren
quote:JolandaHendrikse schreef op 20 april 2017 @ 22:19:

[...]





Kan dit corset wel strak worden aangesnoerd aangezien er een rits inzit. (Andere gebruiker zij dat dit voor de sier was?)Ook dat moet je de verkoopster vragen. Bel gewoon op.
Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het kan niet heel strak, dan gaat de rits stuk. Voor dit model moet je de maat hebben die aangegeven wordt, dus 36. Bij een echt corset wordt (meestal) de minimale en maximale omtrek die je taille mag hebben gegeven. En vaak ook tot hoeveel cm omtrek het kan worden vastgesnoerd.
taille van 85 is nooit een maat 36
wat moet je met zon ding
Alle reacties Link kopieren
quote:JolandaHendrikse schreef op 20 april 2017 @ 22:19:

[...]





Kan dit corset wel strak worden aangesnoerd aangezien er een rits inzit. (Andere gebruiker zij dat dit voor de sier was?)Een corset met een rits is redelijk beperkt qua maat zeg maar. Het kan niet veel strakker en niet veel wijder, de speling is niet zo groot. Een corset met alleen een veter is 'echter'.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 20 april 2017 @ 22:23:

taille van 85 is nooit een maat 36Ik denk ook dat TO zich eerder zorgen moet maken of het corset wel wijd genoeg kan dan of het strak genoeg kan worden ingesnoerd...
Er zit wel een veter aan de achterkant hoor. Rits is alleen voorkant.

Welke maat moet je dan hebben voor taille 85?
Alle reacties Link kopieren
Minstens maat 44 volgens deze tabel: https://www.maattabel.nl
quote:JolandaHendrikse schreef op 20 april 2017 @ 22:29:

Er zit wel een veter aan de achterkant hoor. Rits is alleen voorkant.

Welke maat moet je dan hebben voor taille 85?42?
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 22:33:

Minstens maat 44 volgens deze tabel: https://www.maattabel.nlik zat er niet ver naast.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 20 april 2017 @ 22:23:

taille van 85 is nooit een maat 36Dat lijkt mij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:JolandaHendrikse schreef op 20 april 2017 @ 22:29:

Er zit wel een veter aan de achterkant hoor. Rits is alleen voorkant.

Welke maat moet je dan hebben voor taille 85?Je weet toch wel welke kledingmaat je zelf hebt? Rare vraag.
quote:pamelacourson schreef op 20 april 2017 @ 22:49:

[...]





Je weet toch wel welke kledingmaat je zelf hebt? Rare vraag.niet als je een man bent
quote:S-Meds schreef op 20 april 2017 @ 23:20:

[...]



niet als je een man bent

Scherp.



Even als zijspoor: TO, mocht je inderdaad een man zijn, er zijn ook websites die jou wegwijs kunnen maken mbt kledingmaten en het correct gebruik hiervan geloof ik, misschien dat dit ook nog een idee is? het is geen goed idee om een corset te strak te willen, daar moet je echt aan wennen. Die met een rits is inderdaad niet gemaakt om strak aan te snoeren, daar heb je een ander corset voor. Je moet ook een beetje letten op wat voor soort corset je wil, gaat het om alleen een taille te creëren of wil je dat het ook jouw borst omvat?

Mijn ongevraagde tip is dan ook; wacht tot je het geld bijeen hebt gespaard om een degelijk corset te kopen, daar ga je veel langer plezier van hebben dan eentje waarvan je pijn krijgt, niet lekker zit of niets voor jouw figuur doet.
Alle reacties Link kopieren
Een echt goed corset wil je niet tweede hands kopen. Deze hebben (plat)stalen balijnen, waardoor je er goed ingesnoerd kunt worden en die zorgen voor een rechte houding. De balijnen gaan naar je lichaam staan en daardoor zal een tweedehands corset nooit goed passen.



Goedkopere corsetten vind je o.a. bij attitude Holland, maar ook dan betaal je nog rond de 60 euro voor een underbust. Let wel op het materiaal, want ze verkopen ze ook met kunststofbalijnen. Het kwaliteitverschil met duurdere corsetten zie je dan vaak wel aan de stof en hoe het gemaakt is. Voor echt mooie corsetten, zou ik je verwijzen naar laced up in Utrecht, daar geven ze ook goed advies.



En mocht je een man zijn, kijk dan eens voor een mannencorset, die zijn meer geschikt voor jouw bouw.



Overigens is maatvoering vaak inches. Bij een corset hou he vrijwel altijd wat ruimte over aan de achterkant, dus als hij dicht kan is hij te groot.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat het corset 'maat 36' is betekent dus iig NIET dat je jezelf daarmee een maat36-taille gaat kunnen geven.



Zo te zien is dit gewoon een lingerie-corsetje, dat eigenlijk niet in te snoeren is. Er zijn wel 'echte corsetten' met een rits, maar meestal niet omdat een rits toch een redelijk zwakke plek is (de meeste corsetten sluiten aan de voorkant met metalen haakjes, en hebben aan de achterkant rijgveters)



Als je een serieus corset wil is het ook belangrijk om op de lengte te letten: voor mijn lange hollandse lijf zijn bijna alle corsetten te kort dus dat komt er dan onflatteus boven en onder uit bobbelen.

En zoals al aangegeven in andere reacties: er staat bij echte corset-winkels gewoon bij hoe groot je taille aan het begin mag zijn en hoeveel dat ingesnoerd kan worden.



Hoe duurder het corset, hoe meer mogelijkheden er zijn om te customizen qua maten en kleur en materialen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil iemand in godsnaam een corset dragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Niekeedy schreef op 21 april 2017 @ 11:19:

Waarom wil iemand in godsnaam een corset dragen?Waarom zou iemand dat niet willen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven