Ingewikkelde pijnlijke situatie

20-04-2017 21:43 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik zit heel erg vast in een ingewikkelde situatie waar veel emoties bij komen kijken. Ik merk dat ik echt even behoefte heb aan een 'objectievere' blik van een buitenstaander.



In december heb ik een jongen leren kennen. Sindsdien hebben wij elke dag contact gehad en ontzettend leuke dates gehad. Ik heb echt een klik met hem en begin steeds meer voor hem te voelen. Tot sinds begin april er wat dingen veranderen. Zijn ouders zijn egyptenaren en hijzelf is hier in Nederland geboren en is moslim. Daarnaast heeft zijn moeder MS, waarvoor hij vrijwel de gehele zorg op zich neemt naast zijn full-time baan. Hij heeft zelf altijd aangegeven dit niet zo zwaar te vinden en het allemaal wel te doen is voor hem als hij maar goed zijn tijd in deelt. Wat ik wel jammer vond is dat hij niet echt spontaan kon afspreken of wat langer blijven, omdat zij anders haar medicijnen mist. Maar ik kon dat wel begrijpen.



Begin maart begonnen wij met seks, ondanks hij moslim is. Daarvoor vroeg ik hem wel of dat wel oke is. Ik ging ervan uit dat we dat niet (iig niet zo snel) gingen doen. Na enkele weken zei hij dat hij zich daar toch niet goed over voelde en geen seks meer wilde. Dat vond ik wel lastig, maar ook daarvoor had ik wel begrip. Later kwam hij met een verhaal dat wij misschien ook niet meer kunnen afspreken, want zijn ouders geven hem signalen dat hij alleen met een moslim meisje mag zijn. Toen vond ik het allemaal wel vreemd worden en heb toen aangegeven dat ik het hele verhaal wil horen, ook over hoe hij over ons denkt. Hij gaf aan dat hij tijd nodig had om na te denken over hoe dat op te lossen. Wel gaf hij aan mij wel echt leuk te vinden. Daarnaast ervoer hij ook een schuldgevoel; dat hij niet goed bezig was omtrent zijn geloof. Intussen kwam ik erachter dat ik zwanger bleek te zijn. Dit kwam als een enorme schok voor ons beiden. Hij zei; 'dit kan je mij niet aan doen'. Wat ik echt een kutopmerking vond. Hetzelfde moment gingen zijn ouders scheiden, en kwam de zorg voor zijn moeder volledig op hem aan, waardoor hij niet eens naar zijn werk kon. In de tussentijd hadden we wel contact wat te doen met deze zwangerschap; we hebben ervoor gekozen om een abortus te laten uitvoeren. Dit was vooral een erg rationele beslissing en probeerde er niet zoveel bij te voelen. Ik ben toen alleen naar die afspraken gegaan en we belden en appten er wel over. Afgelopen vrijdag heb ik het weg laten halen. Ik werd daarna erg emotioneel en had veel behoefte aan dat hij bij me was. Hij was zaterdagavond en zondag ochtend langsgekomen. De nacht van zondag op maandag, werd zijn situatie nog heftiger; zijn moeder belandde in het ziekenhuis. Hij heeft mij maandag ook een lang sms bericht gestuurd waarin hij aangaf afstand te willen nemen om zijn situatie een beetje op orde te krijgen. Hij voelde zich ook erg schuldig over dat hij mij zo 'alleen' liet hierin en me niet goed kan steunen. Wel zei hij dat wanneer hij deze situatie thuis niet had, wij een stap verder konden zetten en dat het wat betreft het geloof wel goed gaat komen. Hij gaf aan later weer contact op te nemen om te kijken hoe het gaat en om het allemaal face to face uit te leggen.



Aan de ene kant snap ik heel goed dat hij nu zoveel te verwerken en op te lossen heeft dat hij weinig ruimte heeft voor mij. Maar aan de andere kant voel ik mij ook in de steek gelaten en boos. Ik zit nog heel erg met die abortus en durf het ook niet echt te delen met anderen. Hij gaf zelf ook aan dat hij liever wil dat het tussen ons blijft. Ik vind hem heel erg leuk en wil graag met hem verder later. Dus ik wil heel graag wachten, al weet ik niet wanneer hij weer contact met mij op zal nemen. Nu ik er zo in zit, vind ik het wel lastig om te bedenken of het wel oke is dat hij zo het contact verbreekt drie dagen na die abortus. Vandaar ben ik benieuwd hoe jullie tegen deze situatie aankijken en wat jullie zouden doen.



In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en de reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 20 april 2017 @ 22:18:

[...]





En zijn ouders zijn ook meteen uit elkaar gegaan want hij moest voor zijn moeder zorgen en op tijd haar medicatie geven en kon daardoor niet meer werken.

Ja maar die medicatie was al voor de scheiding.

Tot zover geloofde ik TO nog, maar hem niet, ik dacht met die info dat hij haar zat voor te liegen. Vanaf de zwangerschap zag ik haar betrouwbaarheid hard minder worden...
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 20 april 2017 @ 22:19:

[...]





Door de pil heen én condoom, want je kent elkaar net dus doe je het veilig.Nee joh, als maagd is een condoom niet nodig, dan heb je toch geen soa
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 22:15:

Dus je bent ongeveer van de eerste keer seks zwanger geworden, en binnen een week na het ontdekken van die zwangerschap heb je al een abortus ondergaan, terwijl zijn ouders in diezelfde week ineens besloten te scheiden?Wat hebben wij een saai leven hè?
Alle reacties Link kopieren
Jah





Gelukkig wel
Alle reacties Link kopieren
IK denk dat hij getrouwd is en dat het hele verhaal over zijn moeder uit zijn duim is gezogen.
Een vent die je wel wil neuken maar er niet voor je is als je hem nodig hebt noem ik geen vent.
Ik stel me ook vragen bij het verhaal over zijn moeder. Je beseft toch wel dat dit niks wordt?
Alle reacties Link kopieren
Als iemand je oprecht leuk vind, zal diegene niet kunnen wachten je aan zijn familie voor te stellen!, Na een abortus hoor je er samen voor elkaar te zijn en heb je verdriet? hij toont geen enkel respect terwijl jij net een hele verdrietige keuze hebt gemaakt!!,



Steek geen energie in deze man je bent meer waard dan afwijzing en bedrog!,
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties.

Het is idd een enorm drama allemaal. Weet ook niet waar ik in een keer in beland. En dat moment toen er op het laatst zoveel gebeurde; begon ik ook een beetje te twijfelen aan de betrouwbaarheid van zijn verhaal. Maar aan de andere kant probeerde ik hem toen te steunen en had hem meermalen huilend aan de telefoon en face to face gezien met enorm veel verdriet. Het lijkt mij nogal ziek om dat in scene te zetten, omdat je van iemand af wil. Dat had zoveel makkelijker gekund.
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch wat er gebeurd als je je mengt met een moslim? Niet? Nou lees je verhaal dan nog maar eens terug. Hij is gewoon getrouwd en heeft met een blank vrouwtje buiten de deur geneukt, heeft jou intussen alvast 'voorbereid' dat er wel van hem wordt verwacht dat hij het bij zijn eigen soort houdt (dus geen ongelovige blanke). Jij intussen (eventjes) zwanger geraakt en hij wordt nóg voorzichtiger thuis. Hij heeft je bewogen tot abortus en probeert nu de band met jou een beetje goed te houden zodat je hem niet verlinkt bij zijn vrouw, thuis. En dan maar hopen dat je zijn verhaal geloofd. Maar ach, de meesten doen dat. En zolang het werkt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 20 april 2017 @ 21:48:

Het zal nooit iets worden, je bent geen moslim.Zou echt wel kunnen hoor, ik heb genoeg familieleden (islamitisch) die getrouwd zijn met een ongelove o.i.d. Het kan dus wel gewoon.
Do good. And good will come to you.
Alle reacties Link kopieren
De jongen wou alleen wat los vermaak en seks, zoals bijna alle jongens op die leeftijd, terwijl jij het heel erg serieus opvatte. Je hebt je vergist. Onthoud dit als les voor de volgende contacten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:en kwam de zorg voor zijn moeder volledig op hem aan, waardoor hij niet eens naar zijn werk kon.De man mankeert iets aan zijn moraal want je baan staat altijd op nummer één. Vrije dagen opnemen om voor je moeder te zorgen okee, maar in de bijstand om te gaan mantelzorgen vind ik niet okee naar de maatschappij toe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kennybee: Wow, dat zou wel echt bizar zijn. Ik ben wel bekend met het geloof. Twee goede vriendinnen van mij zijn ook moslim. Maar om zoiets nou te denken, vind ik wel ver gaan. Of ik heb gewoon echt nog teveel vertrouwen in de mens ongeacht welk geloof ze hebben.



Daarnaast gaf hij zelf aan geen seks meer te willen maar wel samen te blijven afspreken en leuke dingen te ondernemen zoals etentjes, bioscoop, bowlen. Wat wij samen al veel deden. Ook na die abortus deed hij wel echt alles eraan om in contact te blijven. Pff wordt echt gek van dat tegenstrijdige gedoe. Volgens mij moet ik echt mijn beeld van deze wereld bijschaven..
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 21 april 2017 @ 09:07:

[...]



De man mankeert iets aan zijn moraal want je baan staat altijd op nummer één. Vrije dagen opnemen om voor je moeder te zorgen okee, maar in de bijstand om te gaan mantelzorgen vind ik niet okee naar de maatschappij toe.En waar lees jij dat hij nu in de bijstand zit?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Joanh,

Dit hele verhaal staat vol met rode vlaggen. Je twijfelt niet voor niets aan zijn betrouwbaarheid. Vertrouw op je gevoel en op dat wat je voor je ogen ziet afspelen.

Een relatie tussen twee culturen is wel degelijk mogelijk, MITS beide de bereidheid hebben om zich in de ander te kunnen verplaatsen en tegemoet te komen aan de normen van de cultuur van de ander.
Ik lees in jouw verhaal dat je veel aan hem denkt, je in zijn situatie probeert te verplaatsen, geduld en begrip probeert te tonen. Van zijn kant hoor ik echter een totaal gebrek aan empatisch vermogen.
Van welke cultuur ook doet er niet toe, hij laat je in de steek.

Mesnen zijn wel degelijk in staat om te liegen. Ik weet niet of hij dat doet, maar zelfs als hij dat niet doet, deze man behandeld je niet goed, niet zuiver. Wel de lusten, niet de lasten, dat kwam ook in mij op.

Deze man gaat hoogstwaarschijnlijk met een moslim meisje trouwen, zelf al vind hij jou nog zo leuk, de druk van zijn familie zal hem toch wel overhalen. En je bent met hem naar bed geweest voor het huwelijk...vul maar in.

Conclusie: er zit geen toekomst in. En ben daar maar blij om, al doet het nu nog zo'n pijn, want echt waar, dit wil je toch niet?

Een hele dikke knuffel! :hug:
En voortaan neuken met pil en condoom!
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
20-04-2017 22:31
IK denk dat hij getrouwd is en dat het hele verhaal over zijn moeder uit zijn duim is gezogen.
Dit.
Hij is niet leuk TO.
Laat hem los en verwerk je trauma met mensen die wel van je houden.
:hug:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Zeven maanden later, TO zal wel niet meer terugkomen mensen
Ik heb gelezen tot de woorden Egyptenaar en moslim vielen.
Geen kans op een gelijkwaardige op westerse waarden gestoelde relatie, dus: EXIT
Alle reacties Link kopieren
En to is inmiddels bekeerd?
Hij bleef nog 3 dagen om zeker te weten dat ze echt abortus had laten doen.
Wegwezen hoor.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Staan we weer oude koeien op te dreggen?
evaforum schreef:
23-11-2017 14:17
Lieve Joanh,

Dit hele verhaal staat vol met rode vlaggen. Je twijfelt niet voor niets aan zijn betrouwbaarheid. Vertrouw op je gevoel en op dat wat je voor je ogen ziet afspelen.

Ik krijg een beetje een rode vlag van jou.

WAAROM hengel je zo'n oud topic naar boven. :-$ (6) >:-( :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Niets is zo erg als een twijfelachtige vriend. Dat loopt altijd kapot. Die kijken of er op den duur niets beters voorbij komt maar willen gewoon voor nu nog effe iemand.

Ik twijfel daarom aan zijn oprechtheid.
Alle reacties Link kopieren
Nirakkam schreef:
23-11-2017 19:15
Ik krijg een beetje een rode vlag van jou.

WAAROM hengel je zo'n oud topic naar boven. :-$ (6) >:-( :thunder:
Sorry, ik ben nieuw op het forum en had helemaal niet gezien dat het al zo'n oud topic was. Het verscheen bovenaan bij de actieve topics vandaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven