Kunststof speelhuisje verven

21-04-2017 00:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe ik dat kan doen. Ik heb onlangs een artikel gevonden op google maar kan deze nergens terug vinden. Is er hier iemand met ervaring in het overschilderd van een kunststof speel huisje? Ik ben erg benieuwd
Héél goed ontvetten denk ik. Anders bladdert je verf er zo weer af.
Heb je al een speelhuisje of wil je dat kopen? Wij hebben een speelhuisje van karton, was €50 geloof ik. Superleuk.



Ik zou niet aan overschilderen van zo'n plastic gedrocht moeten denken eerlijk gezegd. Dat wordt niks.
Alle reacties Link kopieren
Dat wil prima met de juiste primer. Daar zitten weekmakers in die zorgen voor een deugdelijke hechting.



Hoe dat prijstechnisch zit weet ik niet want ik gebruik zelf altijd restpartijen met bumper herstel verf in spuitbus, wordt anders een duur huisje.
Alle reacties Link kopieren
ontvetten ff ruw schuren en dan met de spuitbus????
Een plastic speelhuisje voor een antroposoof? En dat met chemische middelen behandelen?

Waarom niet gewoon iets natuurlijks?

Een tipi voor binnen of houten huisje voor buiten?
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel als je zou willen. Eerst goed schoonmaken dan ontvetten. Met fijn schuurpapier opschuren. Dan voorbehandeling met een goeie hechtprimer of grondverf.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 21 april 2017 @ 06:27:

Een plastic speelhuisje voor een antroposoof? En dat met chemische middelen behandelen?

Waarom niet gewoon iets natuurlijks?

Een tipi voor binnen of houten huisje voor buiten?dit. Wij hebben een hele leuke tent uit een antroposofische winkel. Houten huisjes zijn ook vast te vinden op mp.
Zonder oorzaak geen gevolg
Het wordt nooit mooi. Je kan er uren en euro's insteken maar het blijft een plastic onding, maar dan geschilderd. Ik zou de moeite, geld, tijd en milieuvervuiling besparen.
Wij hebben kozijnen en deurposten met een laag plastic. Juiste primer gebruikt en mooi geschilderd met dure verf. Zelfs dat laat los na verloop van tijd. Dat is geen speelhuisje die intensief aangeraakt word en misschien wel beklommen.



Ik zou me de tijd besparen en wat anders bedenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 21 april 2017 @ 06:27:

Een plastic speelhuisje voor een antroposoof? En dat met chemische middelen behandelen?

Waarom niet gewoon iets natuurlijks?

Een tipi voor binnen of houten huisje voor buiten?



Dit.



Om plastic te kunnen verven heb je weekmakers nodig, echt slecht voor het milieu.
quote:Vl43inder schreef op 21 april 2017 @ 00:37:

Heb je al een speelhuisje of wil je dat kopen? Wij hebben een speelhuisje van karton, was €50 geloof ik. Superleuk.



Ik zou niet aan overschilderen van zo'n plastic gedrocht moeten denken eerlijk gezegd. Dat wordt niks.Karton is superleuk voor binnen ja. Wel iets minder als je 'm buiten wil zetten.
Alle reacties Link kopieren
Kunststof is eigenlijk niet geschikt om te schilderen. Er is wel materiaal voor maar vaak wordt het niet mooi en zowel beschadigt het vaak makkelijk zeker bij iets wat intensief gebruikt wordt zoals een speelhuisje. Ik zou het geld dat je aan verf zou besteden in mijn zak houden en marktplaats in de gaten houden voor een huisje dat je niet hoeft te schilderen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf ook voor een houten huisje gaan en dat kunststof ding op marktplaats zetten.



Wanneer de verf niet blijft zitten op kunststof heb je het gewoon niet goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Sja antroposoof of niet.. Mijn dochter vond het huisje van de buren mooi en toen hebben zij hem ons geschonken. Ik houd niet van plastic rommel maar ik ga mijn kind niet in een houten bubbel laten leven als ze ook plezier heeft van een plastic huisje ;)



Bedankt voor de tips. Ik ga het nog eens overdenken of het de moeite waard is kwa kosten. Op internet had ik toen wel bij iemand gezien dat het er mooi uitzag maar het is nog maar de vraag of dat bij ons ook zo uitpakt, en ik wil het huisje ook niet onbruikbaar maken.
Dan hou je 'm toch gewoon zo? Wat maakt het uit dat het ding een beetje vaal is?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om het vaal zijn, dat is hij niet eens. Maar echt als je hem ziet.. Knal groen met donkerbruin en een geel "stro" dak. Onze tuin is pastel en hij staat ook zo lekker in het zicht .. Misschien maar andere tuin kussens nemen..mooi groen is niet lelijk? Nee zonder gekkigheid, het is een leuk model en ik had het idee om hem om te toveren tot paddenstoel huis. Kabouter stoeltjes erbij... Maar de spuitbussen zijn minimaal 10 euro voor een tot twee vierkante meter spuiten. Dan heb ik voor het mooie tien bussen nodig. Geloof dat we het er maar bij laten.
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 21:50:

Dan hou je 'm toch gewoon zo? Wat maakt het uit dat het ding een beetje vaal is?Behandelen met lijnzaadolie, dat haalt de kleur weer op. Het wordt niet meer zoals het was, maar het is goedkoop, weinig werk en ziet er wel weer beter uit.
quote:Eames6 schreef op 21 april 2017 @ 21:55:

[...]





Behandelen met lijnzaadolie, dat haalt de kleur weer op. Het wordt niet meer zoals het was, maar het is goedkoop, weinig werk en ziet er wel weer beter uit.



O, sorry had je laatste post niet gelezen. Hij is niet vaal...



Misschien kun je de grote felle oppervlakken, zoals het dak bekleden met een rietmat? En dan een paar felle details verven? Dat haal je het erge felle eraf, maar is het niet zo kwetsbaar.
Ik zou eerder kijken naar wat plakfolie. Goed ontvetten en plakken maar.
Alle reacties Link kopieren
Lamis top idee! Plakfolie... Dat heb ik vaker gedaan gek dat ik er niet aan dacht.. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven