Vogels en allergie

21-04-2017 00:19 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een ontzettend klotejaar heel diep in de depressie gezeten te hebben zoek ik nu dingen waar ik blij van wordt. Ik durf weer alleen thuis te zijn en raak niet in paniek als vriend een middag/avond weg is! Voor mij een enorme overwinning. Ik ben begonnen met alles in huis opnieuw te verven en ja, dat ziet er super uit en maakt natuurlijk blij ja. Nou ben ik laatst bij een vriendin geweest die parkieten heeft en god wat werd ik vrolijk van dat getetter! Ik zet zo nu en dan YouTube geluiden op van vogels en dat trekt me echt overal doorheen. Je raad het al.. ik wil erg graag professionele herrieschoppers in huis! Helaas is mijn vriend allergisch.. hij kreeg bij mijn vriendin binnen ook erge last van zijn ogen. Natuurlijk wil ik hem niet kwijt maar hoe zouden wij tot een compromis kunnen komen.. mijn vriend is nog van de generatie ik pak geen pilletje voor iets wat er niet is.. iemand ervaring hiermee?



Ik ben dol op mijn vriend maar wil ook graag lekker vrolijk door het leven gaan..
Zo.

Zie je het al gebeuren dat jij sloom moet worden van de pillen en het benauwd kan krijgen omdat hij .... Wat dan ook leuk vind.

Ga naar buiten!!!

Dan hoor je ook vogeltjes.



Ik heb mijn vogels net weg gedaan voor een allergie in huis. En allergie bouwt zich op dus word steeds erger.



Je denkt aan je gezondheid maar als je samen woont denk je ook aan zijn gezondheid.



Ik zeg ga vaker naar buiten.



Daarbij als je net je huis geverfd hebt dan wil je dat gevlieg niet in je woonkamer.. of wilde je ze altijd opsluiten? In het hokje. Beestjes ongelukkig.. partner ongelukkig..

Word je ook niet gelukkig van!

Het is lente.. Dus als je buiten bent fluiten ze ook.
Denk dat hier weinig compromis voor te vinden is. Ik ben ook allergisch voor de meeste dieren, dus bij mij zou ook echt geen huisdier er in komen. Hoe graag mijn partner dat ook zou willen. Tuurlijk staat het levensgeluk van mijn partner ook hoog, maar kunnen leven in mijn eigen huis vind ik toch net iets belangrijker. Snap overigens dat hij daar geen medicatie voor wil slikken. Meeste anti-allergiemedicatie heeft intense bijwerkingen qua moeheid en dergelijke dus die neem je niet voor je lol iedere dag in. En daarnaast onderdrukt het meestal toch niet alles. Denk dat je toch iets anders zult moeten vinden waar je ook gelukkig van kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is voor zo'n beetje alle dieren allergisch, maar van onze 2 grasparkietjes heeft hij geen enkele last.

Let wel, parkieten zijn ontzettende herrie schoppers, en doen meer dan alleen kwetteren.

Mijn duo kan ontzettend hard krijsen. Bovendien moet je ze los laten vliegen, dat hebben ze echt nodig, en zindelijk zijn ze niet..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Je kunt ook pillen slikken voor je depressie.
Hou het bij YouTube vogeltjes, dat was toch afdoende om je overal doorheen te trekken?

En naar buiten, ook in stadsparken zitten zat vogeltjes.

Wandelen is by far het beste wat je kan doen als je een depressie hebt of om er een te helpen voorkomen zelfs. Veel plezier.



Ps: Er bestaan geen vogels zonder veerstof mocht je denken dat er vogels zijn die wél geschikt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen vogels nemen als hij allergisch is. Pillen neem je niet voor je lol en helpen vaak maar voor een deel. Mijn dochter is doodziek geweest door een vogelallergie, dat gun ik niemand toe.
Niet doen , je vriend wordt er niet gelukkiger van.

En vogels horen in de natuur niet in een kooitje of in huis.
..
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om een buitenvollière te nemen?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Leuk is dat, hij mag er voor jou zijn en je handje komen vasthouden omdat jij je rot voelt en niet alleen durft te zijn en nu gaat het beter en moet hij ook maar de aankomende 10 jaar maar een pilletje nemen omdat jij geen rekening met hem wilt houden. Echt belachelijk egoïstisch is dit. Dan zoek je maar iets anders waar je blij van wordt. In een relatie hou je rekening met elkaar en dus niet zoals jij doet je zin er door drammen en als je vriend het niet wil advies vragen op het viva forum. Net als met dat idiote gedoe met je laptop in bed met je vriendinnen. Als ik je vriend was zocht ik een nieuwe vriendin die wel rekening met me wil houden..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Je wilt wel graag vrolijk door het leven gaan. Dat worden dan andere manieren zoeken om vrolijk door het leven te gaan, doelen waar je je op kunt richten die je een goed gevoel geven etc. Of je moet gaan latten en willen dat je vriend nooit meer bij jou op bezoek kan komen; je je voor elk bezoek aan hem dan kan douchen, haren wassen, schone kleding aan en direct de deur uit zodat je geen allergenen bij je draagt.

Allergie en in één huis wonen met een dier waar je allergisch bent, gaat niet samen. Heb ernstig allergie (kan dodelijk zijn) en dagelijkse anti-allergiepillen helpen zelfs tegen huisdieren onvoldoende. Als je eenmaal een allergie hebt, bouwt deze zich steeds verder op, dus je wordt steeds zwaarder allergisch en niet alleen voor die vogel, maar ook voor steeds meer andere dingen. Dat moet je niet willen. En ik zou al helemaal geen partner willen die geen rekening met me wil houden.

Je kunt natuurlijk ook kijken of je bijv. vrijwilliger kan worden bij een dierenasiel om honden uit te laten als dat je bijv. ook goed doet.
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 07:14:

Net als met dat idiote gedoe met je laptop in bed met je vriendinnen. Ah, is dat dezelfde TO? Die spoort niet/is niet echt. In beide gevallen kan ze nog heel wat therapie gebruiken in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend allergisch is voor vogels moet je geen vogels in huis halen
Heb je de mogelijkheid om buiten een voilere te maken? Dat zou een optie kunnen zijn.

Binnen zou ik niet doen. Je vriend kan er niks aan doen dat hij allergisch is en je zult ook met hem rekening moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Zet een volière in je tuin?!
Oh jee ben jij dat, je vindt dat je nogal wat rechten hebt hè en je vriend zich daar maar naar moet voegen. Als ik je vriend was zou ik klaar met je zijn en dan kan jij net zoveel dieren in een kooitje stoppen als je wil. Ik zou ook opknappen als ik iets wat vrij hoort te zijn om echt te kunnen vliegen, in een kooi zou stoppen voor mijn vrolijkheid. Oh nee, sorry, ik vergis me, ik noem dat egoïsme.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je blij wordt van vogels, dat gevoel ken ik maar al te goed, maar ik ken ook het gevoel van brandende, tranende ogen, jeuk in je neus en niesen tegen honderd en tien omhoog. Probeer je in je vriend te verplaatsen, hoe zou jij het vinden als hij iets in huis zou halen waar je niet tegen kan?



Een volière in de tuin is misschien een mogelijkheid, afhankelijk van hoe groot je tuin is. Lekker buiten zitten in de zomer en dan alsnog last hebben van de vogels is voor je vriend natuurlijk ook niet prettig.



Wellicht kun je vrijwilligerswerk doen bij een lokale vogelopvang? Dan zit je tussen de vogels én hou je er een goed gevoel aan over.



Vergis je overigens niet, ik zit meerdere malen per week tussen de vogels en hoe leuk ik het ook vind, meestal ben ik na een middag gekrijs van een stel parkieten blij dat ik weer rustig naar huis mag.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er gelijk weer zo gereageerd wordt.. ik egoïstisch ja dat zal wel mijn hele dag staat in het teken van zorgen voor anderen maargoed laat ik de wijsste zijn en daar verder niet op ingaan. Ik zocht meer iets in de zin van allergietesten of een buitenkooi idd.. mijn vriend is namelijk ook allergisch voor katten terwijl hij vroeger met zijn ex samenwoonde die katten had. En van tropische vogels schijnt hij geen last te hebben.. Dus nee ik ben absoluut niet egoïstisch, ik verken mogelijkheden ;)
Wat zegt je vriend er zelf over?
quote:Freggle1 schreef op 21 april 2017 @ 10:14:

Jammer dat er gelijk weer zo gereageerd wordt.. ik egoïstisch ja dat zal wel mijn hele dag staat in het teken van zorgen voor anderen maargoed laat ik de wijsste zijn en daar verder niet op ingaan. Ik zocht meer iets in de zin van allergietesten of een buitenkooi idd.. mijn vriend is namelijk ook allergisch voor katten terwijl hij vroeger met zijn ex samenwoonde die katten had. En van tropische vogels schijnt hij geen last te hebben.. Dus nee ik ben absoluut niet egoïstisch, ik verken mogelijkheden ;)Wat is je probleem dan, een voliere of kooi buiten kan je zelf toch ook wel verzinnen net zoals je al aan een allergietest hebt gedacht, wat let je om je vriend te vragen zo'n test te laten doen? Overigens apart, een allergie voor niet-tropische vogels dat dan weer wel
quote:Freggle1 schreef op 21 april 2017 @ 10:14:

Jammer dat er gelijk weer zo gereageerd wordt... ik egoïstisch ja dat zal wel mijn hele dag staat in het teken van zorgen voor anderen maargoed laat ik de wijsste zijn en daar verder niet op ingaan. Ik zocht meer iets in de zin van allergietesten of een buitenkooi idd.. mijn vriend is namelijk ook allergisch voor katten terwijl hij vroeger met zijn ex samenwoonde die katten had. En van tropische vogels schijnt hij geen last te hebben.. Dus nee ik ben absoluut niet egoïstisch, ik verken mogelijkheden ;)



Als je verdere reacties wilt, is dit geen handige opmerking. Bovendien.... Waarom benoem je iets als je er verder niet op in wilt gaan. Kansloos gedrag dit alles. Dan kun je beter zwijgen, dat was pas wijsheid geweest. Of geen oplossing vragen als je het toch zelf al weet.

Mijn verdere inhoudelijke reactie op dit thema kun je nu wel vergeten iig. Heb er zelfs al spijt van dat ik vanochtend met de beste bedoelingen tijd in je heb geïnvesteerd met een antwoord dat oprecht en meedenkend was. Die tijd en moeite had ik beter aan andere dingen en mensen kunnen besteden.
Alle reacties Link kopieren
Kromsnavels hebben veel ruimte nodig en als het even kan ook veel soortgenoten, deze dieren horen niet in een kooi ergens binnen, ze horen in een troep vrij buiten en als je ze dan persé als huisdier moet houden dan in een voliére, vogels hebben kubieke meters nodig om te vliegen. Dat gekwetter is een half uur leuk, daarna klinkt het als geschreeuw. Ik vind youtube een prima oplossing voor je vogelgeluiden-behoefte. Dat kun je uitzetten, hoef je niet te verschonen en niemand is er allergisch voor. Ik zie alleen maar voordelen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven