vrijgezellenfeest met een grijze rand

17-04-2017 21:05 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar na de zomer mijn beste vriendin tevens ceremoniemeester gevraagd of ze mijn vrijgezellen feest wou regelen. Ik heb haar gezegd wie ik er graag bij wou hebben en dat het niet over de top moest zijn en dat het betaalbaar moest zijn voor iedereen. Geen strippers en piemels. En ik wou de datum weten niet dicht op de bruiloft ivm mijn ziektes.Dit was prima. Daarna een gezellige avond ging ze met het blaadje met de namen weg.

De tijd verstrijkt we zitten nu in januari, ik heb contact met een vriendin in Berlijn, via fb. We hebben het over het vrijgezellen feest ik zeg dan moet je bij M zijn die regelt alles. Ja dat weet ik dat word heel erg leuk. M komt daar in Feb achter en is heel erg boos dat ik dit weet. Vervolgens stuurt ze iedereen een bericht dat iedereen met mij het over het vrijgezellen feest moet hebben en dat er niets is geregeld.

Omdat het nog maar vroeg dag was heb ik iedereen netjes naar M door gestuurd. Dat viel blijkbaar niet in goede aarde dat ik hier veel vertrouwen in had. We zitten nu 3 weken voor de bruiloft.

Eerst belt mijn nichtje ik heb nog niets gehoord van jouw feestje, zullen wij wat met zijn 2en gaan doen? Ik vind het raar maar ik zeg prima jij hebt het druk dus laten we wat plannen. Ze stond op mijn lijst maar ik dacht die heeft het druk.

Vervolgens heb ik contact met mijn getuige, nee ik weet niets van een vrijgezellen feest wat erg. Ik weet dat jij dat graag wou het is nu een beetje laat dag, maar ik kan een after party regelen?

Toen heb ik M een bericht gestuurd. Ik dacht jij mijn vrijgezellen feest zou regelen ? Nee dat doen alleen goede vriendinnen blijkbaar heb jij die niet. Als jij het zo belangrijk vond dat iedereen elkaar ziet voor de bruiloft had jij dat al meer dan 1,5 jaar geleden kunnen doen. Ik weet niets van onze afspraak dat ik het moest regelen.

Ik heb terug gestuurd dat ik heel erg verdrietig was en gekwetst door haar dat ik haar de namen en alles door heb gegeven etc.

Nee ik ga dat ook niet doen, je hoort er niet om te vragen en ik heb het druk.

Vervolgens ben ik ingestort ik dacht ik ben toch niet gek mijn aanstaande vroeg wat er aan de hand was, ik zeg hoe kan ze dit nu doen. Ik vraag om een ding, helemaal niet groot ik ben al blij met al mijn vriendinnen op de bank met een zak chips. Oh wat er dat er niets is geregeld voor jou anders bel A. Die kan nog wel wat regelen.

A nam niet op( bleek later die kon er niet aanmeewerken om tegen mij te liegen)

Na de hele nacht wakker te hebben gelegen wat ik verkeerd had gedaan en of ik een verkeerde vriendin was begon de volgende dag. Ik was zo verdrietig. Dus toen ik besloten had om zelf maar een meet and great te regelen voor die grote dag, begon mijn kerel waarom zou jij dit doen, niemand denkt aan jou. Iedereen is jou vergeten. Ik zeg hoe in hemels naam moet M alles regelen op de dag ik heb hier geen vertrouwen in. Midden op de dag belde mijn getuige op. Gaat het wel pop. Ik zeg nee het gaat niet. Ik voel mij gekwetst. Genaaid en dat door mijn beste vriendin ik verwachte niets groots maar is onze vriendschap nu zo nep? Ik weet het niet lieverd maar ik ga wat voor jou regelen. Hoe kan ze dit nu niet meer weten? Ik vertel haar van mijn plan, doe dat maar niet. Ik zeg hoe zo niet? Ja als jij dat wilt moet jij een meet and greet doen. Ik zeg dit doet meer dan het uitmaken met een kerel.

Weet jij wat ik verkeerd heb gedaan ik heb de hele nacht wakker gelegen en gehuild ze heeft mij zo gekwetst met haar berichten. Ik snap het niet meer. Maak je niet druk we hangen op. Op die avond staat M hier voor de deur. Ik zeg ik weet niet wat jij komt doen maar als je mij nog meer wilt kwetsen dan moet je maar oprotten heb nu wel genoeg pijn door jou gehad, Ik wil met je praten. Ik laat haar binnen en ik zeg praat maar. Zondag 30 april moet je klaar staan om 11 uur. Die dag stond in de agenda van mijn aanstaande. Ik was zo boos, dus jij hebt mij 2 dagen laten huilen 2 dagen heb ik van alles afgevraagd mag ik even weten wanneer het voor jullie beiden genoeg was? Ik wou dit feestje niet voor mijzelf maar zodat jullie elkaar leerden kennen. En jullie doen zo tegen mij?

Ben boos weg gegaan. Mijn aanstaande kwam mij op zoeken dit is toch leuk. Ik zeg nee. Hoezo nee, kijk hoe ik er aan toe ben ik ben chronisch ziek heb meerdere ziektes door elkaar ik moet veel rusten en mag mij niet druk maken. Dit weten jullie allebei ik heb 5 dagen in de week fysio om de bruiloft te halen en de hele dag op te kunnen zijn. Dit is 6 dagen voor de bruiloft, jullie hebben mij 2 dagen als een idioot laten rond lopen en dwalen, niemand heeft ingegrepen. En al die stress voor die tijd dat is niet goed voor mij. Hoezo is dit met de beste bedoelingen gedaan? M maakte het daarna nog even erger door te zeggen dat iedereen nog even door wou gaan maar dat zij het zielig vond. Ik moest maar eens leren loslaten ik kan niet alles krijgen wat ik wil. Ik zeg oke door jullie kan ik dus niemand meer vertrouwen. Lekker dit. Dus mijn hele leven is nep. Is het bij geen van jullie opgekomen dat jullie mij heel erg hebben gekwetst? Dat dit dus niet goed is bij mijn gezondheid? Ze is weg gegaan en mijn aanstaande heb ik die avond niet meer willen spreken. Ik was in de war en gekwetst hoe konden ze.

Die avond met een vriendin gesproken, zij was de gene die vond dat het moest stoppen de getuige ze zag dat het niet goed met mij ging en had die dag daarvoor al aangegeven dat het genoeg was, (mijn aanstaande bleek later ook) maar m wou nog even door gaan. Uit eindelijk heeft ze de volgende dag gezegd ik rij er nu naar toe dit is niet leuk mee, toen zij M ik ga wel. Eerst is ze nog als schaap naar mijn ouders gegaan en daarna als wolf hier na toe. Hier kwam ik later ook achter. Ook heeft ze alle regie in handen gehouden, meerdere vriendinnen waren het hier niet mee eens, maar ze heeft tegen iedereen gezegd ik regel en ik bepaal.

Ik wou mijn bruiloft niet meer laten door gaan om dat mijn aanstaande het niet voor mij had op genomen, dit had die achteraf wel. Zag ook in dat dit dus niet meer grappig was. Hij heeft zijn excuses aan geboden.

Maar M heb ik die avond eerst een bericht gestuurd iets wat zo leuk had moeten worden kost mij mijn huwelijk je word bedankt.

Ik kreeg terug dat ze het met goede bedoelingen had gedaan, ze wist niets meer van wat wij afhadden gesproken etc.

Heb weer een nacht wakker gelegen. Waaraan heb ik dit verdiend en hoe kan dit zo mis gaan? Is ze jaloers?

De volgende dag met meer vriendinnen en mijn ouders gesproken, niemand wist wat ze had gedaan ik kwam achter steeds meer informatie. Ik werd met de minuut kwader, niemand wist van iemand anders iedereen kreeg een andere opdracht de een moest zeggen ik regel een afterparty de ander oh wat erg de ander ik heb nog niets gehoord die ik heb het druk. Mijn ouders wisten van niets dat ze dit deden, anders hadden ze in gegrepen. Mijn vriendinnen ook. Wat moet ik nu met M ze is wel mijn ceremoniemeester. En wat moet ik met die pokke feest wat zo genaamd door haar geregeld is met de goede bedoelingen?

Als ik zeg ik ga niet dan heb ik ook mijn lieve vriendinnen er mee Heeft iemand suggesties? Reageer ik nu zo overdreven of is dit gewoon niet grappig?
Ze weet nog niet wat ze gaan doen toch? Misschien gaan ze wel bij iemand thuis high-teaën en dan nog een leuke film op de bank en dan vroeg weer naar huis. Kan ook gezellig zijn. Wellicht hebben ze dus met het programma heel erg hun best gedaan om het rustig te houden....
quote:horenzienenzwijgen schreef op 20 april 2017 @ 16:01:

Maar to heeft wél heel ruim van te voren aangegeven het feestje niet te kort voor de bruiloft te plannen.Klopt! Dus hoeft ze ook niet te aarzelen of ze wel of niet of misschien. Gewoon niet. Het is te kort van tevoren. Heel jammer, klaar.
quote:yette schreef op 20 april 2017 @ 07:58:

[...]



100% mee eens.

Mijn ervaring (jawel) is dat je door beperkende aandoeningen/ziektes heel snel leert wie je echte vrienden zijn. Jijzelf hebt minder energie, kan niet zo vaak meer afspreken, bent afhankelijker van hun inzet. De wederkerigheid veranderde. Ik koester de vrienden die ik heb! Geen haar op mijn hoofd om ze te behandelen als personeel.



Ikzelf zou trouwens in de jaren dat ik uit de running was door ME, nooit zulke feesten hebben gepland. Dat zou te belastend zijn geweest. Je wilt op je bruiloft niet te moe zijn om er echt van te genieten.



Mooi gesproken over je vrienden!

En erg herkenbaar wat je over ME schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Het is van 11 tot 20 uur. Voor mij heel lang. Io met huisarts en fysio is het niet verstandig maar hele planning om gegooid. 2 dagen bed 2e spuit achter de hand.

Wat ik van sommige reacties vind... bepaalde dingen daar kan ik iets mee maar mensen die zo hard oordelen prima mag vraag ik ook om maar lees dan wel het verhaal!

M heeft het k aangepakt maar ik ga der vanuit dat dit met liefde is gedaan, heb het vergeven vergeten doe ik niet. Kan ook niet zo snel.

Ben overigens getest op psychische ziektes niet aan de orde! Ben gewoon lichamelijk ziek! Effe voor de duidelijkheid!

Waarom ik nu niet slaap tja pijn! Daar word je wakker van. Dus je kan deze dingen heel makkelijk roepen over iemand maar check feiten voor dat je oordeelt.

Het avond programma is eruit gehaald en ik kan indien nood terug naar bed.

Samenvatting voor mensen die niet willen lezen

Opdracht m regel iets ver van te voren. Deze mensen graag als het kan. Boeit niet wat je doet moet voor mij haalbaar zijn. Geen strippers piemels.

6 dagen voor trouwdag het feest lijst kwijt vriendinnen vergeten die vergeten zijn boos op mij ze was de lijst kwijt...

Veel gelogen gekwetst. Ik regel ik bepaal. Andere vriendinnen boos! Niet op mij werd niet na ze geluisterd.

Ik ben iemand die altijd voor iedereen klaar staat ziek of niet ziek ik ben der.

Je kan vinden dat dit zwaar overtrokken is prima. Maar volgens mij verdiend elke vrouw een leuk vrijgezellenfeest daar zijn geen regels en wetten aan verbonden. Mijn eisen waren redelijk normaal aangezien anderen eisen dat ze naar het buitenland willen etc.

Ik waardeer echt dat ze dit heeft gefixt alleen ze heeft niet naar anderen geluisterd... en mij effe in een positie gezet waar ik niet in hoorde te zitten. En wilde zitten.

We gaan er het beste van proberen te maken. Aangezien m der relatie net uit heeft en bezig is met verbouwen en nog meer ellende heeft is het vast knap wat ze heeft gedaan. Ze krijgt nu hulp van mijn moeder en een andere vriendin. Ze geeft ook aan dat het iets te veel was. Dus ook al is het druk voor de bruiloft ik zorg nog wel voor haar! Dit is niet om haar te. Controleren ik wil niet dat ze instort! Ook al was dit dom ze is mijn vriendin. Nu nog zorgen dat ook zij rustig de bruiloft in gaat. En dat plaats ik dan boven alles. Dus mijn conclusie een dom iets. Lijst kwijt chaos in der hoofd. Beste bedoelingen... ze wou zoveel omdat ze mij dat gunt dat we nu effe haar moeten remmen zodat we beiden beschermen. Ik heb geen vriendinnen groep maar losse vriendinnen die elkaar soms zien bij mij. Maar zo lief dat ze der nu wel gaan helpen.

Mijn taak nu zorgen dat ze niet instort en dat ze eten krijgt . Foutje vergeven en ze is dag en nacht welkom. De vergeten vriendinnen zijn toegevoegd. En het contact tussen m en mij hersteld .

Volgens anderen compleet geschift en denk ik te veel aan anderen maar dat is het aard van het beestje.

Bedankt voor de adviezen. Ik laat nog weten hoe het vervolg gaat.

Oja dat weer nieuw lid klopt niet maar ben. Met handig met wachtwoorden dus ben hier op een nieuwe naam. Hoop dat dit bondig genoeg was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 21:08:

Gelukkig is de vakantie bijna voorbij.Helaas, regio midden begint pas morgen aan 2 weken.....
Goh,eerst wordt m met de grond gelijk gemaakt en nu wordt ze weer opgehemeld.Het is een beetje zwart-wit bij jou.



Maar goed,ik wens je een fijn vrijgezellenfeest.Ik hoop dat je de hele dag doorkomt.We lezen het vanzelf wel hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:

Het is van 11 tot 20 uur. Voor mij heel lang. Io met huisarts en fysio is het niet verstandig maar hele planning om gegooid. 2 dagen bed 2e spuit achter de hand.[..........]

Ik heb een beetje het gevoel dat je wat verward bent.. Klopt dat, TO?
Alle reacties Link kopieren
Als ik M was, had ik de hele handel afgezegd.
Alle reacties Link kopieren
En m moet jou nu op de blote knietjes danken: doe haar een lol: hef haar taken op en doe het lekker zelf! Er is er maar 1 ding wat zeker is; m heeft zo'n fijne vrienden dat vijanden een warm bad gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 21 april 2017 @ 04:06:

Als ik M was, had ik de hele handel afgezegd.Als ik haar aanstaande bruidegom was zou ik ook met gierende banden er van door gaan nu het nog kan.
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:

Dus ook al is het druk voor de bruiloft ik zorg nog wel voor haar! Dit is niet om haar te. Controleren ik wil niet dat ze instort! Ook al was dit dom ze is mijn vriendin. Nu nog zorgen dat ook zij rustig de bruiloft in gaat. En dat plaats ik dan boven alles. Dus mijn conclusie een dom iets. Lijst kwijt chaos in der hoofd. Beste bedoelingen... ze wou zoveel omdat ze mij dat gunt dat we nu effe haar moeten remmen zodat we beiden beschermen. Ik heb geen vriendinnen groep maar losse vriendinnen die elkaar soms zien bij mij. Maar zo lief dat ze der nu wel gaan helpen.

Mijn taak nu zorgen dat ze niet instort en dat ze eten krijgt .Waarom vind je het jouw taak om M te 'beschermen' en ervoor te zorgen dat ze eten krijgt? Eerst lees ik alleen maar geklaag over M en over dat je zelf niets kunt door je gezondheidstoestand, en nu neem je alles op je waar je je helemaal niet druk over zou moeten maken. Kun je dan echt niets loslaten?
Leest lekker weg pff
Ik blijf het allemaal erg bijzonder vinden hoe je tegen een vrijgezellenfeest aankijkt.

Hoezo verdient elke vrouw een leuk vrijgezellenfeest? Trouwen is een keuze, niemand verplicht je daartoe. Een vrijgezellenfeest is iets dat vrienden of bijv. een zus als verrassing voor je regelen, daar heb je geen recht op, dat is een in mijn ogen onzinnig iets dat men evt. als verrassing voor je wil regelen. Waarom zou je dat verdienen? Het is toch geen prestatie dat je gaat trouwen? Hooguit is het een prestatie dat de bruidegom of een bruid het ziet zitten om het de rest van zijn/haar leven met een moeilijk mens vol te houden

Je schrijft dat aan een vrijgezellenfeest geen regels en wetten verbonden zijn, om direct te vervolgen met mijn eisen waren redelijk normaal. Zie je de tegenstrijdigheid? Dat komt in dit hele topic constant terug.

Het is tekenend dat je spreekt over mijn eisen. Jij eist, maar het is niet jouw plaats om te eisen/je kunt en mag niets eisen en dat deed en doe je wel steeds.

Dan lijk je plots om te draaien in je houding t.a.v. M. Het zou fijn zijn, maar ook veel te snel gezien de omvang van je woede, als dit zo was. Echter de goede lezer zal opmerken dat je M totaal niet vergeven hebt, maar dat je zeer minderwaardig over haar praat en vooral ook jezelf weer aan het ophemelen bent, met je 'ik moet er nu voor zorgen dat zij niet instort, ik moet zorgen dat zij eten krijgt, ik zorg nog wel voor haar, ik moet haar controleren in zorgen voor zichzelf etc.' Het impliceert allemaal dat jij jezelf zoveel beter vindt, M niets zonder jou kan en M onvolwaardig is. Ik begrijp alle drama ook wel als dat in jouw ogen 'vriendschap' is. Vriendschap is gelijkwaardigheid, vertrouwen hebben in de ander en de ander in zijn waarde laten en daar is van jouw kant uit in elk geval geen sprake van.
Alle reacties Link kopieren
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:



Opdracht m regel iets ver van te voren. Deze mensen graag als het kan. Boeit niet wat je doet moet voor mij haalbaar zijn. Geen strippers piemels.

...

Maar volgens mij verdiend elke vrouw een leuk vrijgezellenfeest daar zijn geen regels en wetten aan verbonden. Mijn eisen waren redelijk normaalKoekkoek.
Je helpt haar zodat ze ook goed de bruiloft in kan? M heeft net relatie uit en zit in een verbouwing.. mijn hemel jij bent de ergste bridezilla ever. Er is meer op aarde dan die ene dag bruiloft hoor. De wereld draait niet alleen om jou! Koekkoek is inderdaad de netste term die ik voor jou kan bedenken..
Wat een gedoe: "ik ben ziek, maar sta altijd klaar voor anderen, dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje." Zelden iemand meegemaakt met zo'n zwaar leven. Ik geloof inmiddels ook niets meer van je ziektes. Je doet het gewoon jezelf aan. Veel plezier met je feestje en veel sterkte voor M en je aanstaande.
Ga vooral zo door, dan is dit niet het laatste topic dat we van je mogen verwachten. Dan komen er nog heel veel onoplosbare conflicten op je pad, waar jij zelf echt helemaal niets aan kunt doen.



Veel plezier op je bruiloft dan maar.
Allemachtig het leest alsof het door google translate is gehaald.



O en je wachtwoord kan je gewoon resetten zodat je onder je 'oude nick' kan posten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ben jij een vermoeiend mens! Je lijkt ook erg verwart. Dat ze nog een feest voor je organiseren mag een wonder heten. Daarom heb ik het idee dat je hier de boel een beetje loopt op te stoken anders kan ik me niet voorstellen dat M nog zoveel moeite voor je doet.
Alle reacties Link kopieren
Een vrijgezellenfeest is een gunst en geen verplichting.

Als je zoveel eisen had, dan had je beter zelf een gezellig samenzijn kunnen regelen waar je vriendinnen elkaar leerden kennen. Dan had je het precies zo kunnen doen zoals jij het wil en haalbaar is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt gewoon letterlijk spontaan moe van het lezen hiervan. Wat een drama
Alle reacties Link kopieren
spelfout correctie, ik word
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:

Het is van 11 tot 20 uur. Voor mij heel lang. Io met huisarts en fysio is het niet verstandig maar hele planning om gegooid. 2 dagen bed 2e spuit achter de hand.

Wat ik van sommige reacties vind... bepaalde dingen daar kan ik iets mee maar mensen die zo hard oordelen prima mag vraag ik ook om maar lees dan wel het verhaal!

M heeft het k aangepakt maar ik ga der vanuit dat dit met liefde is gedaan, heb het vergeven vergeten doe ik niet. Kan ook niet zo snel.

Ben overigens getest op psychische ziektes niet aan de orde! Ben gewoon lichamelijk ziek! Effe voor de duidelijkheid!

Waarom ik nu niet slaap tja pijn! Daar word je wakker van. Dus je kan deze dingen heel makkelijk roepen over iemand maar check feiten voor dat je oordeelt.

Het avond programma is eruit gehaald en ik kan indien nood terug naar bed.

Samenvatting voor mensen die niet willen lezen

Opdracht m regel iets ver van te voren. Deze mensen graag als het kan. Boeit niet wat je doet moet voor mij haalbaar zijn. Geen strippers piemels.

6 dagen voor trouwdag het feest lijst kwijt vriendinnen vergeten die vergeten zijn boos op mij ze was de lijst kwijt...

Veel gelogen gekwetst. Ik regel ik bepaal. Andere vriendinnen boos! Niet op mij werd niet na ze geluisterd.

Ik ben iemand die altijd voor iedereen klaar staat ziek of niet ziek ik ben der.

Je kan vinden dat dit zwaar overtrokken is prima. Maar volgens mij verdiend elke vrouw een leuk vrijgezellenfeest daar zijn geen regels en wetten aan verbonden. Mijn eisen waren redelijk normaal aangezien anderen eisen dat ze naar het buitenland willen etc.

Ik waardeer echt dat ze dit heeft gefixt alleen ze heeft niet naar anderen geluisterd... en mij effe in een positie gezet waar ik niet in hoorde te zitten. En wilde zitten.

We gaan er het beste van proberen te maken. Aangezien m der relatie net uit heeft en bezig is met verbouwen en nog meer ellende heeft is het vast knap wat ze heeft gedaan. Ze krijgt nu hulp van mijn moeder en een andere vriendin. Ze geeft ook aan dat het iets te veel was. Dus ook al is het druk voor de bruiloft ik zorg nog wel voor haar! Dit is niet om haar te. Controleren ik wil niet dat ze instort! Ook al was dit dom ze is mijn vriendin. Nu nog zorgen dat ook zij rustig de bruiloft in gaat. En dat plaats ik dan boven alles. Dus mijn conclusie een dom iets. Lijst kwijt chaos in der hoofd. Beste bedoelingen... ze wou zoveel omdat ze mij dat gunt dat we nu effe haar moeten remmen zodat we beiden beschermen. Ik heb geen vriendinnen groep maar losse vriendinnen die elkaar soms zien bij mij. Maar zo lief dat ze der nu wel gaan helpen.

Mijn taak nu zorgen dat ze niet instort en dat ze eten krijgt . Foutje vergeven en ze is dag en nacht welkom. De vergeten vriendinnen zijn toegevoegd. En het contact tussen m en mij hersteld .

Volgens anderen compleet geschift en denk ik te veel aan anderen maar dat is het aard van het beestje.

Bedankt voor de adviezen. Ik laat nog weten hoe het vervolg gaat.

Oja dat weer nieuw lid klopt niet maar ben. Met handig met wachtwoorden dus ben hier op een nieuwe naam. Hoop dat dit bondig genoeg was.



Sjezus meid. 1 welgemeend advies: Cancel dat vrijgezellenfeest. Dat scheelt iedereen stress.

Als jullie nu al met zijn allen in de paniek schieten bij het regelen, wordt het feestje zelf ook verre van ontspannen.
quote:bridzilla schreef op 21 april 2017 @ 01:51:

Samenvatting voor mensen die niet willen lezen...

Dit detail schetst wel een beetje jouw wereldbeeld. Het ligt nooit aan jou hè?

Schat, jij kunt niet schrijven. Dat geeft niet, wij worstelen ons al pagina's lang door die warrige zinnen zonder leestekens heen. En soms begrijpen we je niet zo goed. Maar dat ligt natuurlijk aan ons.
Heerlijk toch, die vrijgezellenfeestjes



TO, als ik jou was zou ik je vriendinnen voor straf in dergelijke outfits hijsen op jouw mooiste dag:





Dat zal ze leren, die A, E, M en de rest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven