Heb ik een dubbele buggy/kinderwagen nodig?

21-04-2017 07:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



De tweede is op komst en onze dochter zal 3 jaar zijn als de tweede wordt geboren. Adviseren jullie een dubbele buggy of is meerijplankje voldoende? Bedankt vast!!!
Alle reacties Link kopieren
Geen van beiden, een driejarige kan gewoon lopen.
Alle reacties Link kopieren
Idd zo'n plankje achter de wagen. Met 3 jaar hoef je echt geen dubbele kinderwagen meer aan te schaffen
Meerijdplankje vond ik (en zoon) een onding. Hier ging oudste in de buggy en jongste in de drager/doek voor langere stukken. Maar die was wel wat jonger dan jouw oudste. Met drie kan die waarschijnlijk vrijwel alles zelf lopen?

Als je een duo wagen koopt gebruik je die waarschijnlijk maar heel kort?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van net 2 zit al amper meer in een buggy.
Hangt ervan af of je veel wilt wandelen. Andere opties: draagzak of draagdoek, loopfietsje voor de driejarige.



Ik heb hetzelfde stel kinderen en alleen een buggy die ik nooit gebruik behalve bij dagjes weg.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide.
Alle reacties Link kopieren
Met 3 kunnen ze de meeste stukken toch wel lopen? Ik heb een meerijdplankje en een loopfiets voor de oudste van nog geen 2,5.

Gaat qua afstanden prima, enige lastige is dat het een weglopertje is.

Wanneer ik ergens heenga waarbij dat echt te riskant of lastig gaat baby in de draagzak en oudste in de buggy.

Maar ik zou geen dubbele wagen meer doen voor een driejarige.
Alle reacties Link kopieren
loopt de oudste nu of zit die nog vooral?

Ik heb een dubbele wagen, maar mijn kinderen schelen 1 jaar. Nu is nummer 3 geboren en lopen 1 en 2 gewoon weer zelf en heb ik de wagen weer naar 1 omgebouwd. Mijn kinderen zijn nu bijna 3, bijna 2 en 0. Ik heb nu wel een plankje voor de lange stukken voor de middelste, maar ik gebruik hem eigenlijk (nog) niet. Je kunt ook denken aan een loopfietsje erbij.

Mocht je een keer naar een dierentuin gaan ofzo en je denkt dat de oudste dat nog niet kan lopen kan je daar vaak altijd een buggy of bolderkar huren. Je kan ook een draagzak/doek voor de jongste erbij nemen voor die keren dat dat oudste toch moet zitten.

Ik zou geen duo wagen kopen als de oudste 3 was en ik een baby kreeg. Maar ik ken jou kind natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een tweede onderweg en de oudste zal ruim 2,5 zijn als de volgende komt en wij hebben ook geen duo wagen in de planning. Wel wil ik een tweede buggy hebben (zon compact op te vouwen ding) voor als we een dag echt weg gaan. De baby kan dan in de wandelwagen en oudste kan dan in de buggy als hij moe is. Hij loopt nu ook al heel goed dus ik verwacht ook niet dat dat veel problemen zal geven.
Alle reacties Link kopieren
Geen van beide met 3 jaar kunnen ze prima lopen een opvouwbuggy voor dagje Efteling of zo
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een snelle reacties, bedankt allemaal! Geen duowagen dus! Dochter van 3 loopt graag en heeft ook een loopfietsje. Draagdoek nog niet over nagedacht en geen ervaring mee maar misschien dus ook het onderzoeken waard. Tx!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 21 april 2017 @ 08:02:

Wij hebben ook een tweede onderweg en de oudste zal ruim 2,5 zijn als de volgende komt en wij hebben ook geen duo wagen in de planning. Wel wil ik een tweede buggy hebben (zon compact op te vouwen ding) voor als we een dag echt weg gaan. De baby kan dan in de wandelwagen en oudste kan dan in de buggy als hij moe is. Hij loopt nu ook al heel goed dus ik verwacht ook niet dat dat veel problemen zal geven.Dat is ook handig; wij hebben ook een kinderwagen en opvouwbare buggy
Meerijdplankje is alles behalve ideaal. Laatst een keer geleend, maar ik schaf m zelf dus niet aan. Het is wijdbeens of schuin erachter lopen of je tenen stoten. Een tweelingbuggy is zonde, want een kind van 3 wil en kan voornamelijk gewoon lopen. Mijn oudste van 3 heeft ontdekt dat ze op de stang kan staan bij het mandje onder de buggy. Dus rijdt ze zo mee als ze niet meer wil lopen. Als we een dag dierentuin oid doen (een dag met veel geslenter of drukte), nemen we zo'n simpele opklapbuggy mee, omdat je dan toch met 2 volwassenen bent. Kunnen beide een buggy duwen.
Alle reacties Link kopieren
Opvallend dat niemand enthousiast is over meerijplankje. Ging er vanuit dat dat sowieso handig zou zijn. Ligt misschien ook aan kinderwagen? Wij hebben een joolz..
Nee geen duowagen aanschaffen voor een driejarige hoor.



Als je eens verder gaat lopen dan de driejarige kan lopen doe je de kleine in een draagdoek of ergonomische draagzak en kan de oudste nog even in de buggy. Of zo'n plankje, maar daar heb ik geen ervaring mee.



Wij hebben bijna 5 jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen. Wij hebben een opvouwbare bolderwagen gekocht voor dagjes dierentuin/pretpark dan kan de oudste zo nodig ook nog even neerploffen aan het eind van de dag, en de tassen en andere zooi kunnen er ook handig in.
Tip: als ze je zo'n simpele inklapbuggy aanschaft. Hang de zware tassen dan niet aan die buggy en al helemaal niet als je kind erin zit. Ding gaat geheid in standje: achterwaartse salto
Alle reacties Link kopieren
quote:rieta schreef op 21 april 2017 @ 08:19:

Opvallend dat niemand enthousiast is over meerijplankje. Ging er vanuit dat dat sowieso handig zou zijn. Ligt misschien ook aan kinderwagen? Wij hebben een joolz..Het loopt voor geen meter, je moet er schuin achter gaan lopen en mijn kind blijft er niet op staan. Stapt zo af op een druk kruispunt als hij iets ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rieta schreef op 21 april 2017 @ 08:19:

Opvallend dat niemand enthousiast is over meerijplankje. Ging er vanuit dat dat sowieso handig zou zijn. Ligt misschien ook aan kinderwagen? Wij hebben een joolz..

Inderdaad opvallend. Terwijl je die dingen toch best veel ziet.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met plankjes om op te staan versus plankjes met zo'n zadel, waar de oudste ook op kan zitten. Heeft iemand daar ervaring mee?
Had ik maar een motto.
Ja, hier een plankje met zadel van bugaboo en ontzettend blij mee! Oudste was net twee toen de jongste werd geboren (en een late loper) en wij hebben 'm ontzettend veel gebruikt. En nog steeds, als ik even wil doorlopen of als oudste moe is (dagje dierentuin of lange wandeling ofzo).

Echt heel erg tevreden over.
wij vonden het plankje juist wel fijn. maar ook wij hadden een tweede extra buggy voor oudste, zeker voor als we echt een dag ergens naar toe gingen.
Alle reacties Link kopieren
kinderen schelen 16 maanden en ik had een Buggaboo, een opklapbuggy en een tandemwagen (achter elkaar) van een ander merk omdat de oudste nog niet liep. Dat was echt een onding.



Als we met zijn vieren op stap gingen ging baby in Buggaboo en oudste in opklapbuggy. Als ik/man alleen op stap ging met de tandemwagen.

Baby in draagdoek vond ik niet handig omdat mijn peuter nog niet liep en ook ergens in/uit/op getild moest worden.



Toen ze groter werden wel meerijdplankje gebruikt en ik vond hem súperhandig.

Buggaboo kan je met één hand soepel besturen, dat mis ik wel nu met de opklapbuggy van de jongste (scheelt 4 jaar met de middelste dus we hadden ons wagenpark al weggedaan;))



Ik zou dus wel een meerijdplankje adviseren, met zadeltje. Kinderen stappen er zo op en af, en als je het niet nodig hebt klap je het omhoog.



En het verschilt ook nog per kind. Onze jongste is twee en loopt al heel lang alles zelf. Vergeet vaak buggy mee te nemen dus als je zo'n kind hebt zou ik zéker geen duowagen ofzo aanschaffen. Maar onze oudste is erg ziek geweest op bepaald moment dus toen zij bijna vier was zat ze in de Buggaboo (buggyversie) terwijl haar jongere zus liep en af en toe op het plankje zat. Dan zie je ook mensen kijken hoor, naar dat grote kind dat in buggy zit.



samenvatting; wagen met plankje
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt 2 als baby komt en ik twijfel ook. Hij kan prima lopen en fietsen maar als ik links wil gaat hij rechts. En aangezien ik elke dag met 2 honden moet wandelen is dat niet praktisch. Ik twijfel nu dus om een duowagen te kopen. Ik heb ook een marsupi draagzak maar die vond ik soms wel erg warm en op een gegeven moment best zwaar
Hangt van het kind af. Sommige kinderen lopen niet graag of goed.

Kind van vriendin is bijna 4, heel groot voor zijn leeftijd en die zit nog steeds op het plankje of bij dagjes uit in de buggy.

Mijn neefje is 5 en zit vaker in de buggy dan peuternichtje, die loopt graag.

Mijn jongste wil al zelf lopen vanaf dat hij 2 is.

Maar: Let erop dat met een buggy en bijv zelf lopertje of loopfiets erbij het wel overzichtelijk is, kind op plankje.

Ipv buiten bereik bij bijv dagelijkse route op een drukke weg.
wij hadden met vakantie zeker de eerste twee jaar nog twee buggy's mee. Gingen we 'savonds ergens eten. zeker in zuidelijke landen is dat toch wat later en dan gingen ze beide in de buggy liggen ,met een deken. Of bij een stad bezoeken. de hele dag lopen is voor ene 4 jarige nog best vermoeiend.



daarbij was oudste ook wel een weglopertje, jongste trouwens ook. op deze manier hield ik ze ook makkelijker bij me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven