Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
happy new topic! Fijn dat je hem geopend hebt Dolf!



Verder vooral TVP. Morgen meer.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nieuwe schrijvers!



Ik ben met een mega hoofdpijn thuis gekomen, hopelijk wordt het geen migraine

Dadelijk even stukje wandelen en paar boodschappen doen. Morgen eet ik op mijn werk, courgettesoep ( uit een pakje) en een broodje of cracker erbij.

Voor man moeten we ook nog iets verzinnen.
quote:dolfje schreef op 20 april 2017 @ 18:20:

Gezellig nieuwe schrijvers!



Ik ben met een mega hoofdpijn thuis gekomen, hopelijk wordt het geen migraine

Dadelijk even stukje wandelen en paar boodschappen doen. Morgen eet ik op mijn werk, courgettesoep ( uit een pakje) en een broodje of cracker erbij.

Voor man moeten we ook nog iets verzinnen.Dat is vervelend! Hoop dat je van een stukje wandelen iets beter voelt.
Gegrilde aardappel, zoete aardappel, winterwortel en rode ui. Met rooktofu amandel/sesam.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ipv chilli con carne, zuurkool geworden, had man zin in en het rook ook wel erg lekker in huis naar zuurkool



Zie al wat lekkere dingen voorbij komen hier, dus ga hier nog heel blij worden met jullie denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ah, hier zijn jullie. Heppie nieuw topic

En wat een drukte ook, welkom alle oud- en nieuwkomers dan maar



Quinoa ben ik ook niet heel dol op. Ik eet het wel hoor als het moet maar ik heb liever bulgur, gerst of gewoon ordinaire zilvervliesrijst.



Hoop dat je hoofdpijn weer zakt Dolfje - en Moos sterkte met je rugpijn, bah niet leuk.



"Gemakzucht dient de mens" Kuzu, sorry ik moet er erg om lachen, is het autocorrect of heb je het echt zo geschreven



Zoals ik al dacht werden er tijdens onze bijscholingssessie pizza's geleverd. Tja, ach. Het was eetbaar. Morgen weer een dag. Fijne avond nog
Alle reacties Link kopieren
Haha nee was geen autocorrectie Rastan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben per ongeluk toch ergens pizza s gegeten, ik 1 met (lekkere) mozarella, gegrilde courgette, kerstomaatjes en rucola. Met zo n lekker taaiige bodem. En ( nog per ongelukkiger) tiramisu toe.
Hola, happy new topic!! Lekker zomers plaatje Dolfje.



Drift, ik heb er nog eens over zitten denken, wat je laatst schreef. Het is natuurlijk een soort van luxepositie, dat je 'gewild' bent in je vak, maar toch ook wel heel lastig. Al lijk je er wel uit te zijn dat je niet wil blijven werken waar je nu werkt, klopt dat?



@courgettebloemen: ik heb ook geen frituurpan. Neemt veel ruimte in en ik heb m niet nodig. Gefrituurde courgettebloemen heb ik weleens in Rome gegeten, verder nooit. Was wel erg lekker. Ik ben dit jaar met moestuintjes bezig, haha, dus misschien wordt het wat met courgette...



Vanavond had ik na werk een borrel. Ik had er geen zin in maar ben toch netjes gegaan. Daarna een broodje falafel gegeten. Bij thuiskomst nog een beetje kwark met lemon curd. Nu ben ik wel voldaan. En ik ben een happy panda want ik heb tien dagen vrij, zondag vertrekken we voor een paar dagen op vakantie naar Frankrijk dus daar heb ik veel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!

Ik at aardappelgratin met vis uit de oven en sperzieboontjes, was lekker.

Gister at ik een patatje oorlog, 3 keer raden waar ik ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:MijnNaamIsHaas73 schreef op 20 april 2017 @ 17:32:

Balen van je rug Moosey. Hopelijk gaat het snel beter.



Ik ben wel van plan om weer een courgetteplant (enkelvoud, niet meer ruimte) te kweken. Vorig jaar ook gedaan maar toen heel veel last van slakken gehad. Heb er toen geen bloemen van geplukt. Ook te weinig bloemen tegelijk in bloei om er mee aan de slag te gaan.



Ja, ik zei wel planten, maar ik doe er ook maar 1 hoor. En dan nog koop ik door het jaar heen geen courgette omdat ik weet hoeveel ik er weer in augustus-september-oktober soldaat moet maken Vorig jaar was een drama qua slakken, ik hoop dat het dit jaar iets minder is (hoewel ik nu al wel weer in gevecht ben, maar de opstart van de tuin is ook altijd het lastigst... Denk dat ik toch ook maar ns wat verhoogde bakken moet gaan maken, tere planten zoals sla, radijs en wortel krijg ik gewoon niet op gang in de volle grond)

Vandaag is wel mijn kasje verplaatst door de meneer die dat voor mij ging doen Kwam thuis en hij stond ineens op een andere plek (de meneer was niet zo communicatief ) Erg blij mee. In februari was mijn kunststoffen kas aan gort geblazen, dus ik dacht nu maar wat serieuzer te investeren en deze te laten verplaatsen en repareren. Ik kijk al enorm uit naar m'n tomaten en aubergines

Morgen kas poetsen, aardappels poten, klimrek voor de bonen maken, hoera



Ik ging toch thuis eten (maakte me ook wat zorgen over de kippies die voor de tweede dag los liepen in de tuin Ik weet wel dat het geen reet uitmaakt voor ze of ik er wel of niet ben, ze zullen er heus niet vandoor gaan omdat ik niet thuis ben ofzo, maar ik vind t toch een beetje spannend. Maar ze zaten zelfs lekker in het hok te rommelen toen ik thuis kwam.) en at dus part 2 van de pindasoep. Beetje aangelengd met water, was beter. Morgen ga ik naar de markt en asperges kopen en die ga ik dan asociaal in m'n eentje opeten (lief is 2 dagen weg)
Alle reacties Link kopieren
Hop



Lekker Teig, vakantie! (zei zij die heel veel vrij heeft deze maand, en in mei ook nog een midweek naar Terschelling gaat )



Sense, dat klinkt wel perongeluk erg lekker
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic .



Wij waren vandaag naar een koopavond in een andere stad. Daar zijn we bij kfc wezen eten, had ik zin in en die hebben we niet in onze stad. Dus dat was wel lekker voor een keer.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net nog een troostpizza gegeten en een lading chips. En kaasbroodjes van Domino's.

Morgen maar weer gezond.



Ooh Moosey ik word gewoon jaloers van je moestuin.

In mijn gedachten heb ik ook zo'n tuin maar ik kan eigenlijk niks in leven houden behalve man en kind, ben echt een ramp met planten, laat staan met groente/fruitplanten. Het idee van een moestuin vol lekkernijen en wat kipjes in de tuin..waaauw...
Alle reacties Link kopieren
Mogguh. Ik werk thuis vandaag, echt nog even doorstampen maar tussendoor ga ik nog even boodschappen etc en wat wassen draaien want mijn hulp is ziek op het moment (luxe problemen) dus ik moet zelf het huishouden doen



En veel collega's hebben komende weken vakantie. Dus wordt het voor mij effe drukker. Maar goed, nog een week of 6 dan ben ik ook 2 weken vrij.



Teig ook vakantie, heerlijk hoor!



Moos,fijn van je kasje, denk maar zo, beter niet communicatief maar wel een aanpakker dan andersom bij een klusser.



Hop, hahaha welkom, heb je ook vakantie?



Eten, ja, dat weet ik dus nog niet, na de pizza gisteren (die bij mij per ongeluk dus niet zo lekker was ) wil ik iets met veel groente maken. Maar dat geldt bijna altijd wel voor alles wat ik kook dus daarmee zijn we er nog niet. Ik neig naar een linzensalade op het moment,maar weet t nog niet helemaal.



Courgetteplanten, nee mijn groene vingers beperken zich tot binnen, maar courgettebloemen zijn wel erg lekker ja.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic. Thanks Dolf!



Vandaag ook thuiswerkdagje. Vanaf vanavond 2 dagen een logé uit het buitenland dus ik moet tussendoor ook ff wat opruimen zodat hij in de logeerkamer terecht kan.

Vanavond feestje bij een vriendin die altijd heel veel lekkere hapjes maakt dus ik eet een simpel soepje: aardappel-pompoen met kokosmelk (lag nog in de vriezert).

Lief gaat met de logé wat scoren wat waarschijnlijk op een brommertje arriveert.



Ik heb ook geen frituurpan maar heel dapper (vond ik van mezelf) een keer papadums gefrituurd in de wok en dat ging heel goed maar meer zou ik zo niet durven doen.



En quinoa vind ik lekker, Lief ook (had ik niet verwacht). Er moet dan wel wat vocht bij dus ik eet het vaak bij stoofschotel of wokgerecht of gooi wat door een salade met goede dressing.



Moos, wat gaaf van je kas en de kipjes.



Hop, genoten van het patatje? Leuk dat je hier bent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een frietpan maar omdat wij die helemaal uit elkaar halen en schoonmaken na het frituren gebruiken we hem niet eens zo heel vaak. Man iets vaker nog dan ik want ik geef niks om friet en snacks.

Papadums doe ik altijd in de wok en loempia's ook wel , al heb ik die de laatste keer in de oven gegooid.
Leuk topic om wat inspiratie op te doen! Ik schrijf maar niet mee, want sinds baby wordt er hier niet heel uitgebreid meer gekookt, maar nog steeds wel aardig gevarieerd gelukkig. Veel AGVtjes, dingen uit de oven, stoofvlees en pasta!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik met zwangerschapsverlof ben kan ik lekker uitgebreid koken en gaan we vanavond stoofvlees in moutdrank (ipv donker bier) eten met aardappeltjes en groene salade.



Zelf kippen houden lijkt me ontzettend leuk Moosey! Familie van mij heeft er 3 en kan zelf niet alle eieren op (niet dat dat een probleem is hoor . Helaas kunnen wij geen kippen houden want we wonen in een rijtjeshuis met een normaal formaat achtertuin.



Wel hebben we daar een moestuin in gemaakt met oa courgette. De bloemen heb ik nog nooit gegeten, wist wel dat het kon maar denk dat ik de voorkeur geef aan de courgette zelf.

Een frituurpan is iets wat wij absoluut niet in huis willen hebben, we halen dan liever bij de snackbar/ doen ze in de oven/ eten het bij andere mensen thuis.
Ha Hopp, ben je in het land? Wat leuk, veel plezier. Hopbaby ook een frietje laten proeven? Of is die nog niet zo ver?



Vanavond maak ik, geinspireerd door Drift laatst, een pasta met mascarpone, tomaten, walnoten, salie & courgette. Receptje dat van Ottolenghi afkomstig zou zijn, vond ik ergens online. Zag er wel lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Was nog in het oude topic aan het bijlezen...



Drift, lastig, zo'n werkdilemma (of trilemma eigenlijk). Hopelijk levert het in elk geval een prettigere werkomstandigheden voor je op!



Aah schattig, Moos en haar kipjes!



Kaaaaaat, klinkt als een fijne vakantie met jullie drietjes!



Hop aan de Hollandse friet. Eet smakelijk en geniet ervan!



Hier laatste dagje in Italië, morgen vliegen we weer naar huis. Was fijn: mooi huis, zon en lekker eten. O.a. pasta alla Norma, pasta met garnalen, tomaatjes en pistachenootjes, veel vis-antipasti en lekkere broodjes en pizza. De kleine vind het hier ook leuk, alleen sliep ze niet heel goed 's nachts. Gelukkig hierna nog een weekje vrij om uit te rusten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen



Wij aten gisteren andijviestamppot met uitgebakken spekjes, blokjes geitenkaas en zongedroogde tomaatjes erdoor. Worstje erbij.



Dit weekend geen plannen dus hopelijk krijgen we veel klusjes in en rond het huis gedaan.



Vanavond wordt het risotto met gevulde portobello's, mjam nu al zin in. Zo eerst maar eens ontbijten.



Fijne zaterdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Het was gisteravond erg gezellig en laat. Was lastig om me nu uit bed te slepen om te gaan sporten maar het is gelukt

Vanavond met onze logé lekker uit eten in de stad. Ik had gereserveerd in een gezellig restaurant waar we al een paar keer hebben gegeten maar ik kreeg vorige week een mail dat ze hun formule gaan omgooien. We gaan het gewoon proberen. Ben benieuwd.



Dat klinkt hel lekker Haas.



Info, je vakantie ziet er heerlijk uit op FB. Geniet van het laatste dagje.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag vandaag werken en stuur man op pad voor de boodschappen, geen idee dus wat ik te eten krijg maar hem kennende wordt dat nasi, bami of Chili con carne oid..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



De zon schijnt hier lekker door de kamer.

Hier ook zwangerschapsverlof hoewel ik nog wel een aantal andere afspraken heb staan.

Maar wil en probeer nu wel echt wat rustiger aan te doen want mijn bekken doen zeer veel pijn.



Wij aten gisteren aardappelpure, spinazie en mini worstjes. Wat het vandaag word, weet io nog niet. Heb nog zoete aardappelen en tuinbonen. Misschien doe ik daar wat mee.
•°: Don't be the same, be better!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven