Zuid-Afrika! Wat mag ik niet missen?

06-04-2016 16:48 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?



Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.



Alvast bedankt!
Ik zal eens kijken wat mijn kinderen nog hebben aan inentingen. Ze hebben het rijksprogramma gewoon gevolgd.
Die van mij ook, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt en ze komen gewoon thuis vaccineren. Hoe makkelijk is dat !

Ze maken een persoonlijk advies aan de hand van de reisroute en dan kijken ze of je wel of niet aan de malaria pillen moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in z-a, er is 2 keer naar rijbewijs gevraagd en daarbij ook internationale rijbewijs overlegd. Ik denk namelijk dat de politie uit het Nederlandse rijbewijs niks kan opmaken.

Wij zijn blij dat we een internationaal rijbewijs hebben meegenomen; hij kost ook nog geen 20€ en geeft je wel een zeker gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Internationaal rijbewijs is niet nodig . Zijnbij de grens za -swazi aangehouden daar hadden ze nog nooit hetoude papieren rijbewijs gezien .maar gewoon uitgelegd dat de nieuwe rijbewijsen een pasjes is en hiervoor we een papieren rijbewijs hadden konden gewoon doorrijden .
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 19 april 2017 @ 17:15:

Ze adviseren gele koorts en DTP, Krugerpark is malaria risicogebied volgens de GGD.

Ik heb een mailtje gestuurd wat zij adviseren. Gele koorts is al lang geleden dat ik die heb gehad dus die moet sowieso wel herhaald worden.Gele koorts hoeft toch alleen als je zeven dagen voordat je het land binnen komt in een gele koorts-land bent geweest? Als je gewoon in Nederland woont is dat dus niet aan de orde, scheelt weer een vaccinatie
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je nog andere landen in Afrika bezoekt natuurlijk waar gele koorts wel voorkomt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nioma schreef op 20 april 2017 @ 19:02:

Ik zit nu in z-a, er is 2 keer naar rijbewijs gevraagd en daarbij ook internationale rijbewijs overlegd. Ik denk namelijk dat de politie uit het Nederlandse rijbewijs niks kan opmaken.

Wij zijn blij dat we een internationaal rijbewijs hebben meegenomen; hij kost ook nog geen 20€ en geeft je wel een zeker gevoel...Op de nieuwe rijbewijzen (de pasjes dus) staat ook in het Engels dat het om een rijbewijs gaat.
Alle reacties Link kopieren
@europe86:

Moholoholo sanctuary



http://www.moholoholo.co.za/
Geadviseerde vaccinaties voor Zuid-Afrika:

?DTP

?Hepatitis A

?Hepatitis B

?TBC

?Rabies

?Gele Koorts



Ik las dat er een tekort is aan Hepatitus A vaccin dus of we die krijgen is maar de vraag, we gaan ook nog naar Swaziland maar daar heerst volgens mij geen gele koorts. Rabiës is heel duur en ook al heb je die vaccinatie dan heb je nog de kans om dood te gaan dus die wordt het ook niet.

Ik denk dus dat het alleen DTP wordt dan ?
Alle reacties Link kopieren
Tvp, ik ga binnenkort een reis in elkaar puzzelen en deze tips komen goed van pas!
Heb dit topic nog nooit gezien. Jaren geleden dat ik in Zuid Afrika was, maar zodra de kinderen wat groter zijn en we genoeg geld gespaard hebben....



Mooie website voor mensen die graag verantwoord reizen (Fair trade, ecologisch, maatschappelijk bewust ondernemen): www.abangafrica.com
DTP hebben mijn kinderen nog wel. Voor mijzelf moet ik even nakijken hoelang het geleden is.
Ik dacht vandaag het geboortebewijs maar te regelen, al gaan we pas in de zomer. Maar kids hebbennu toch vakantie. Mijn man hoeft dan toch niet mee?

Moet in het Engels zeker?
Alle reacties Link kopieren
Man hoeft niet mee, het certificaat is in het NL maar bij alle categorieën staat alles ook in eng/fra dus bijv bij naam/name/nom etc. Je hebt wel een recent certificaat nodig volgens mij. Zou je even moeten checken bij het stadsdeelkantoor/gemeentehuis.
quote:bubbelwijn schreef op 24 april 2017 @ 09:26:

Ik dacht vandaag het geboortebewijs maar te regelen, al gaan we pas in de zomer. Maar kids hebbennu toch vakantie. Mijn man hoeft dan toch niet mee?

Moet in het Engels zeker?



Hou je in de gaten dat het maar maximaal 3 maanden oud mag zijn ?

Ik vraag het pas een maand voor de vakantie aan.
Alle reacties Link kopieren
:-( heel Knysna /Plettenberg is nu een rampgebied door al het vuur :( denk dat je daarbij het plannen helaas rekening mee moet houden . Vreselijk :-(
Eindelijk eens tijd om te vertellen wat een geweldige vakantie we hebben gehad !
Wat een prachtig land, hele mooie dingen gezien maar ook veel armoede, het was een bijzondere ervaring voor ons allemaal.
Ontzettend getroffen met het weer, 1 dag regen gehad en voor de rest prachtig weer gehad.
Alle beesten die we hebben gezien, we raken er niet over uitgepraat.
Voor herhaling vatbaar in ieder geval !
Alle reacties Link kopieren
Wij willen komende zomer naar ZA. Wij komen heel vaak in de Westkaap en willen nu vanaf Joburg het standaard rondje maken richting kruger , st lucia , Drakensbergen en Swaziland.

Ik heb het topic hier gelezen een tijd geleden. Ik ben vooral nog opzoek naar accomodatietiPs geschikt voor jonge kinderen , die van ons is dab 6.

Verder andere tips qua route en safari ( lodges) zijn ook welkom. We hebben weleens een safari gedaan in Welgevonden maar zijn verder niet bekend in dit gebied.

Oh en hebben jullie malariapillen geslikt ?
Alle reacties Link kopieren
paper-clip schreef:
01-09-2017 15:32
Eindelijk eens tijd om te vertellen wat een geweldige vakantie we hebben gehad !
Wat een prachtig land, hele mooie dingen gezien maar ook veel armoede, het was een bijzondere ervaring voor ons allemaal.
Ontzettend getroffen met het weer, 1 dag regen gehad en voor de rest prachtig weer gehad.
Alle beesten die we hebben gezien, we raken er niet over uitgepraat.
Voor herhaling vatbaar in ieder geval !
Wat leuk! Ik heb nog aan je gedacht hoe jullie het gehad zouden hebben maar had ook niet anders verwacht dat het fantastisch zou zijn! Ik was in Mexico, heel anders maar ook een aanrader!
Oeh Mexico, die staat ook nog op het lijstje. Eerst naar Argentinië of Maleisië :proud:

@rascalles in het Panoramagebied hebben we overnacht in de Hannah Lodge in Ohrigstad. Prachtige lodge en je kan daar ook een game-drive doen op het gebied rondom de lodge. Ze hebben daar niet de Big 5 maar wel veel andere mooie dieren.
In Kruger is alles geschikt voor jonge kinderen, wij hebben overnacht in Berg en Dal en in Skukuza.

St. Lucia hebben we in de Estuary chalets geslapen, veel last gehad van krolse katten die je de halve nacht uit je slaap houden. De ligging is wel prachtig...

Swaziland hebben we in het Forester Arms hotel geslapen, was een aparte belevenis. Heel mooi gelegen en helemaal in oud engelse stijl, diner werd geserveerd door dames in traditionele kleding. Ik vond het wel aardig in Swaziland maar echt veel te zien is er niet, ze zijn nog armer dan in ZA. We zijn in de hoofdstad geweest, Mbabane maar daar heb je het in een half uur ook wel gezien.

We hebben geen malariatabletten geslikt, zelfs geen muggebeet opgelopen de hele vakantie !
Volgens een Zuid-afrikaan waar we mee aan de praat raakten is de kans op malaria alleen aanwezig als iemand uit Mozambique of Namibië in de auto naar Kruger is gereden met een malariamug erin en dat je daar dan net door geprikt wordt. Nihil dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik up even dit topic voor mezelf, zodat ik het weer even terug kan lezen. Wij gaan in september weer naar ZA. Dit keer omgeving aapstad/addo/Karoo/stellenbosch.

Het plan was eigenlijk Namibie, maar veel accommodaties zaten daar blijkbaar al vol, en vriend wil niet met een daktent. Omdat mijn hoofd al bij Afrika was, en wij toch nog een keer naar de onderkant van Z-A wilden gaan hebben we weer voor Zuid Afrika gekozen. En omdat het zo'n fantastisch land is :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zonde dat hij niet met een daktent wil. Wij hebben zulke gave dingen kunnen zien, juist omdat we een 4x4 met daktent hadden, zoals bijv overnachten in Tangkwa Karoo national park op een plek voor 1 auto, midden in het park met helemaal niemand om ons heen. Geweldig!
viennas schreef:
29-01-2018 15:45
Ik up even dit topic voor mezelf, zodat ik het weer even terug kan lezen. Wij gaan in september weer naar ZA. Dit keer omgeving aapstad/addo/Karoo/stellenbosch.

Het plan was eigenlijk Namibie, maar veel accommodaties zaten daar blijkbaar al vol, en vriend wil niet met een daktent. Omdat mijn hoofd al bij Afrika was, en wij toch nog een keer naar de onderkant van Z-A wilden gaan hebben we weer voor Zuid Afrika gekozen. En omdat het zo'n fantastisch land is :heart:
:biggrin:

Veel plezier, ik vond het geweldig ! Deze week is bij 3 op reis veel te zien van Kaapstad, ik wil terug !
Alle reacties Link kopieren
Oooo nog een maandje en dan zijn wij in ZA. Zit voor de voorpret dit topic door te lezen en heb er zo'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in juli 2019 naar Zuid-Afrika te gaan. Fijn om alle tips te kunnen lezen! Het plan was dat ik alleen ga (ter gelegenheid van de bruiloft van een familielid) omdat het met het hele gezin erg kostbaar is. Nu ik me er in aan het verdiepen ben wat er allemaal te zien en te doen is zou ik het toch wel heel graag als gezin meemaken. Iemand tips om wel veel te zien in 1,5-2 weken en het toch een beetje betaalbaar te houden?

Als ik toch alleen ga, ben ik afhankelijk van OV/vliegtuig omdat ik er niet durf te rijden. Hebben jullie daar tips voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven