Deventer

21-04-2017 08:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Reizen is natuurlijk een groot woord, Haha.



Ik ga over 2 weken een weekendje weg met een vriendin in de buurt van Deventer! Nou vroeg ik mij af, is Deventer een beetje een winkel stad? Iemand leuke tips om te lunchen of te eten savonds?



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Deventer is leuk, zeker als je van kleine en unieke zaakjes houdt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een goede tip voor een hotel in Deventer?
In de Nieuwstraat in het centrum zit een goed hotel. Naam weet ik zo niet. Ook op de Brink in de stad zit er eentje, die heet Royal geloof ik, is wat groter.



Genoeg leuke winkeltjes inderdaad. Als je van mexicaans eten houdt, ga je naar elpopo op de brink. Daar moet je wel reserveren!



En eet een ijsje bij Gio's op het grote Kerkhof. (plein bij de grote kerk)
Het IJsselhotel? Of een B&B?



Ik vond de winkel Hemelse Hebbedingen net als de winkeltjes in de omliggende straatjes leuk.



De Walstraat aan de andere kant van het plein is gezellig en ik zou een stadswandeling met een gids maken. Ik heb spijt dat ik dat destijds niet heb gedaan. Volgens mij heeft deze stad (net als de meeste steden ) veel verborgen geheimen.



Fooddock (buiten het centrum bij de haven (?)) schijnt voor een hapje en een drankje ook een aanrader te zijn. Er zitten ook genoeg tentjes rondom het plein (ik weet de naam van het plein even niet maar spreekt voor zich).



Speur verder even op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er alleen een avond en nacht geweest tijdens een fietsttripje. Overnachting was bij een vrouw die slaapplaatsen aanbood in een kamer in haar huis, zowel via Vrienden op de Fiets (moet je lid van zijn) als via Couchsurfing (gratis, eerst lid worden).



Het was ook 's avonds al een erg leuk en mooi stadje, ik wil er zeker nog een keer naartoe.



We hebben prima gegeten bij een restaurant bij een theater: Bouwkunde. Vooral als het warm genoeg is, is dat terras op straat en in een steeg heel leuk. En nog veel rondgelopen in die middeleeuwse straatjes en geborreld bij een leuke kroeg.



Veel plezier.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo hoor, klinkt Deventer wel als een stad waar ik mij kan vermaken! dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Deventer is zeker hartstikke leuk! Ontzettend veel kleine en unieke winkeltjes. Vooral de Walstraat is een aanrader, maar de andere straatjes rondom de Brink zijn ook fantastisch. Mijn favoriete winkel is Koning Willem: spellen en muziekwinkel.

De Heks is een gezellige bruine kroeg met een klein terras. Op de Brink struikel je over de eettentjes.



Heel veel plezier!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hotel Royal zou ik niet direct aanraden in het weekend, zaterdagochtend veel herrie van het opbouwen van de markt en het ontbijt is maar tot 09:00 uur! Maar voldoende andere leuke hotels en B&B's rondom!



Het havengebied is erg leuk:

Fooddock is een aanrader qua eten, hou er wel rekening mee dat je compleet naar frituurlucht ruikt als je terug bent, de afzuiging is er niet heel goed. Verder zou ik kijken of PIKNIK een leuk feestje toevallig heeft dat weekend



In het centrum:

Wal straat en de overstraatjes achter de Brink om te shoppen. Op de Brink zelf veel leuke cafés en restaurants, houd er wel rekening mee dat het druk kan zijn in het weekend, dus mocht je iets speciaals willen, even reserveren.



Mijn favorieten: Fooddock, Biercafé Persee, Gio's IJs, Holy Cow (winkel), Alternote (winkel)



Heel veel plezier!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven