Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet dom voelen hoor, ik had eerst ook geen idee! Dat is de combinatie van eiwitten/vetten/koolhydraten. De 'grote' groepen voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft (vandaar het woord macro).



Even dit, ik hoorde gisteren van een diëtist dat extra vierge olijfolie erg slecht is om in te bakken. Die olijfolie is bedoeld om koud te gebruiken, waar deze meer smaak bevat, maar er komen schadelijke stoffen vrij als je dit verhit. Echt nooit geweten.
-
Er zijn wel meer dingen niet gezond voor je als er op staat dat je het kan verhitten gebruik ik het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wist ik ook niet/ Wij bakken eigenlijk altijd in olijfolie of tegenwoordig ook weleens in kokosolie. Ik dacht probeer het een keer en bevalt wel. Mijn vriend heeft alleen hekel aan kokos (al proef je er niets van) dus die heeft het liever niet.



Hier begon mijn 'nieuwe afvalweek' minder. Ik weeg altijd op zaterdagochtend. we gingen weekend weg en heel veel gegeten, wijntjes en niet echt gezonde dingen. Dus hele week iets boven gewicht zaterdag gezeten. Sinds gisteren pas weer eronder maar ben ook best strikt geweest. Het is natuurlijk zo dat wat er in al die jaren aan is gekomen niet in 1x af is maar soms gaat het zo langzaam. Maar beter zo en dat het eraf blijft dan weer in de jojo.



Ik tel op dit moment niet echt calorien maar probeer goed naar mijn lichaam te luisteren. Ik merk door bepaalde voedingsstoffen dat ik last krijg en andere juist goed op doe. Verder snoep ik niet meer. Dat scheelt al de helft want heb niet meer eindeloze drang naar zoet.
Alle reacties Link kopieren
@ammenooitniet, wat is daar dan de juiste verhouding in? Moet zeggen dat ik alleen maar naar calorieën kijk. En natuurlijk weet ik ook wel dat ik die calorieën beter uit 'n bak kwark kan halen dan uit een vet frietje bijvoorbeeld.



Van die olijfolie heb ik ook nog nooit gehoord.



@potjepindakaas, Fijn dat je toch weer onder je gewicht van zaterdag zit! Beter dan een plus dus in mijn ogen helemaal niet verkeerd

Ik merk zelf ook dat wanneer ik weinig snoep en snack, ik veel minder behoefte hier aan heb.



Single stop hier met lezen!

Vanavond ga ik met vrienden naar Vapiano's. Wordt dus niet super gezond, dus ga de 1500 kcal vandaag niet halen. Hoop dat ik in elk geval onder de 2000 blijf, wat denk ik wel moet lukken. In zo'n pizza zal niet meer dan 1000 kcal zitten toch?



Wie heeft er nog lekkere gezonde recepten? Mogen ook recepten zijn die wat moeilijker zijn en lang duren. Heb dit weekend tijd over om uitgebreid te koken dus wil eigenlijk weer eens wat nieuwe dingen proberen.
Alle reacties Link kopieren
@Misfit, Ik heb laatst pasta recept gemaakt:

Volkoren pasta, met saus van avocado, spinazi, basilicum, knoflookje, uitje, paar pecannoten. Allemaal in de blender (niet de pasta) als het te dik is beetje van kookvocht erbij, door de pasta scheppen en afmakken met klein beetje geraspte parmezaansekaas en in 4-en gesneden cherry tomaatjes. Echt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 21 april 2017 @ 09:45:

@Misfit, Ik heb laatst pasta recept gemaakt:

Volkoren pasta, met saus van avocado, spinazi, basilicum, knoflookje, uitje, paar pecannoten. Allemaal in de blender (niet de pasta) als het te dik is beetje van kookvocht erbij, door de pasta scheppen en afmakken met klein beetje geraspte parmezaansekaas en in 4-en gesneden cherry tomaatjes. Echt geweldig!Oh die heb ik ook al een paar keer gemaakt, heerlijk inderdaad en ZO makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Even over die olijfolie: dit gaat alleen om extra vierge olijfolie, reguliere olijfolie is verhit wel gewoon gezond (met mate natuurlijk ).



@ Pindakaas, inderdaad beter dan al dat gejojo. Veel buiten de deur eten betekent voor mij ook altijd veel zout en daarmee vocht vasthouden, laat je daar niet door ontmoedigen. Super dat je toch nog onder je gewicht van zaterdag zit. Dat pasta recept klinkt goed! Ga ik me ook maar eens aan wagen.



@ Misfit, tsja.. daar zegt het voedingscentrum dan weer weinig over. Ik streef naar 50% koolhydraten, 30% vet en 20% eiwit. Ik ben er niet heel strikt in, maar ik hou het als richtlijn aan om gebalanceerd te eten. Veel plezier bij Vapiano's! Ik gok dat zo'n pizza tussen de 800 en 1000 kcal bevat, maar kan me niet goed meer voor de geest halen hoe groot ze zijn.
-
Ik weet niet of ik me bij jullie aansluit maar zou ook 25kg af moeten vallen.

Ik zie veel gewichtsverlies Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb in het verleden van alles geprobeerd WW en van Xl naar S

Afgelopen week een miskraam gehad, wil graag zwanger worden, was de eerste keer en voel me ergens schuldig over mijn overgewicht ...Ik zou kunnen beginnen met wat afvallen, elke kilo is er 1 minder denk ik dan Maar weet gewoon niet hoe.
Alle reacties Link kopieren
Hi Canofcoke!



Allereerst, wat rot dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb ook vanalles geprobeerd is het verleden. Ik denk dat meer meiden die hier meeschrijven dit ervaren hebben. Wat vrijwel iedereen hier doet is een betere relatie met eten krijgen. Ofwel, bewuster hiermee omgaan. Het hoeft ook allemaal niet super snel te gaan. Het is veel belangrijker dat je veranderingen in je eetpatroon realiseert en je blijvend afvalt. Ook hoef je na een minder gezonde dag ook niet op te geven. Iedereen heeft zijn ups en downs. Mocht je het fijn vinden om dit te delen, dan ben je van harte welkom! Begin gewoon stap voor stap. Wellicht is het een idee om de app: Myfitnesspall, te downloaden. Deze geeft je zicht op hoeveel calorieen je mag eten om af te vallen. Door in te vullen wat je per dag eet, krijg je goed zicht op waar wellicht winst te behalen valt.

Ik weet niet of je nu aan sport doet? Anders kun je daar ook een begin mee maken.
Welkom canofcake en wat rot van je miskraam. Ik denk dat we hier collectief wel erover eens zijn dat langzaam afvallen beter is dan crashen. Heb je een idee hoeveel calorieën je nu, zeg maar pré-dieet, binnenkrijgt? Eet je gezond? Doe je aan sport?



Meiden, nog één keer een raam schilderen en ik ben klaar met de kozijnen en deurposten! Deuren komen later. Het is ook exact de laatste vakantiedag, dus goed gepland (of eigenlijk had ik liever eerder klaar willen zijn, maar zo'n klus valt altijd tegen).
Alle reacties Link kopieren
Welkom Canofcake en een want een miskraam is niet niks meid.



Izzy, fijn dat je schilderklus er bijna opzit.



Ik heb vandaag een beetje een rare dag, er klopt niks van mijn gevoel. In eerste instantie was ik hartstikke trots op mezelf dat ik nu (bijna) vier maanden redelijk op mijn eten let en zo trouw aan het wandelen ben. Sinds deze week heb ik mijn dagelijkse rondje zelfs vergroot van 5,3 km naar 7,2 km. En ik loop steeds sneller!

Vervolgens "vergeet" ik dat ik mijn goede voornemen om een jaar geen kleding te kopen en struin bij ons in de winkelstraat alle winkels af naar een jurk die ik niet kan vinden. Want ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik wil Ineens wordt ik in het pashokje door de positie van de spiegels geconfronteerd met mijn eigen achterkant. Sta eerst nog vol bewondering naar mijn kont te kijken wat die heeft echt wel een mooier model gekregen door al dat wandelen. En ineens zie ik mijn rug Grote plooien aan beide zijden, echt een dikke spekrug

Ik ben naar de supermarkt gelopen, heb een zakje Verkade digestive karamel bites gekocht en die is nu leeg. WAAROM??!! Waarom doe ik dat toch als ik zo in een dip schiet? Waarom zit er geen enkele rem op en kan ik niet na een handje van die dingen denken "zo is het genoeg, stoppen nu".



Gelukkig eten we vanavond soep en ik ga er geen brood bij eten dus dan blijft de hoeveelheid kcal voor vandaag redelijk, lunch skip ik ook, maar ik baal er zo van!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Dank voor jullie welkom !

Ik heb tijdens mijn zwangerschap die 10 wkn duurde bijgehouden wat ik at want wilde echt niet teveel aankomen en kwam op 2000-2100 Kcal Viel niks af maar kwam ook niks aan.

Ik ben het eens met jullie idee van gewoon gezond eten, want crashen ed heeft geen zin. Wat mij wel helpt is een letterlijk eetplan/menu Als ik zelf mag gaan invullen , dan gaat het nog weleens mis

Ik heb denk ik ook een soort van eetverslaving, als ik aan iets ongezonds begin kan ik niet stoppen, ook ben ik een emo eter, al gaat dat steeds beter. Nu met de miskraam ben ik niet aan het bingen ofzo.

Maar matig lijkt voor mij soms niet spannend genoeg Het moet extreem, dus snel afvallen maar ik weet dat dat niet helpt
Takkentrol die spiegels moeten ze afschaffen echt verboden moeten die krengen worden ik haat ze ook en je ziet er alles in. Weet dat iedere mens imperfecties heeft en weet dat je goed bezig ben. Zoek een kleine spiegel op kijk jezelf lief aan en kijk naar wat voor moois je al heb bereikt geef jezelf een compliment wees lief voor jezelf je leert hier weer van



De rest reageer ik later op telefoon is bijna leeg.
Takkentrol Natuurlijk is je rug niet perfect, het gaat niet in één keer alles tegelijk. Richt je op je achterwerk, dat is zo mooi geworden, de rest komt nog! Je bent goed bezig, een dip mag af en toe. Niet zo streng zijn voor jezelf. Het besef dat je hier last van hebt, is de eerste stap, niet direct de oplossing.



2000-2100 is voor een gemiddelde vrouw genoeg om op gewicht te blijven. Ik zou een online calculator gebruiken om te kijken wat je in jouw situatie nodig hebt. Als dat inderdaad 2000 of daaromtrent is, zou ik 1500-1600 kcal per dag als leidraad gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Misfit23 schreef op 21 april 2017 @ 09:35:

@ammenooitniet, wat is daar dan de juiste verhouding in? Moet zeggen dat ik alleen maar naar calorieën kijk. En natuurlijk weet ik ook wel dat ik die calorieën beter uit 'n bak kwark kan halen dan uit een vet frietje bijvoorbeeld.



Van die olijfolie heb ik ook nog nooit gehoord.



@potjepindakaas, Fijn dat je toch weer onder je gewicht van zaterdag zit! Beter dan een plus dus in mijn ogen helemaal niet verkeerd

Ik merk zelf ook dat wanneer ik weinig snoep en snack, ik veel minder behoefte hier aan heb.



Single stop hier met lezen!

Vanavond ga ik met vrienden naar Vapiano's. Wordt dus niet super gezond, dus ga de 1500 kcal vandaag niet halen. Hoop dat ik in elk geval onder de 2000 blijf, wat denk ik wel moet lukken. In zo'n pizza zal niet meer dan 1000 kcal zitten toch?



Wie heeft er nog lekkere gezonde recepten? Mogen ook recepten zijn die wat moeilijker zijn en lang duren. Heb dit weekend tijd over om uitgebreid te koken dus wil eigenlijk weer eens wat nieuwe dingen proberen.Het hangt er denk ik een beetje vanaf welke pizza je neemt. Ten eerste hoe groot hij is (hoeveel gram) en een pizza met bijvoorbeeld veel kaas en salami en spek enzo zal meer kcal zijn dan een pizza met vooral groenten (paprika, champignons) en ham. Zo zou ik er naar kijken en verder langzaam eten en veel water drinken. Letten op wanneer je vol zit en dan ook gewoon stoppen. Desnoods neem je als voorgerecht een salade ipv brood met kruidenboter. En nagerecht sla je over. Wil je wel een nagerecht sla dan in ieder geval de tiramisu over want die is heel calorierijk. Veel plezier en probeer ook te genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het de goede kant op. Inmiddels al een kilo kwijt (denk ook vocht) door niet te snaaien, juiste keuzes maken voor de maaltijden en extra bewegen in de vorm van wandelen en fietsen. Ik zorg in ieder geval dat ik 3x per dag goede maaltijden neem en totaal rond de 1500-1600 kcal uitkom. Verder zorg ik dat ik van alle voedingsstoffen genoeg binnenkrijg (eiwit, vetten, koolhydraten). Of de verhouding helemaal goed is weet ik niet maar denk het wel. Ik ga proberen om dat komende weekend vast te houden en dan maandag weer kijken wat de weegschaal aangeeft. Ik ben wel weer super gemotiveerd in ieder geval.
@Misftit wat lief ben gestopt met lezen fijn dat je weet terug ben



@Potjepindakaas wat is voor jou de reden om iedere dag te wegen?



@canofcoke welkom sterkte met het verwerken van de miskraam Een eetverslaving is niet niks weet dat je hier ook hulp bij kan zoeken op zich is er niks mis met een weekplan maken met het oog op de boodschappen maar zoek die balans. Extreem snel afvallen is nooit goed of gezond.



@Izzy het einde is in zicht met schilderen goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
@izzy, goed bezig! Ik mag binnenkort ook gaan beginnen met klussen in mijn nieuwe huis. Kozijnen en deuren laten we doen door de schilder. Ik waag me alleen aan de makkelijke dingen



@takkentrol, zeer herkenbaar! Kop op, je bent zo goed bezig. ijk waar je vandaan komt en kijk waar je nu bent. Vast al een heel verschil! Maargoed, af en toe kan het gewoon zo ontzettend rot en irritant zijn dus knuffel voor jou!



@canofcoke, Ik herken mezelf heel erg in wat je zegt. Echter ben ik nog nooit zo happy geweest als nu! Ik zou zeggen, waag het er op en kijk met vallen en opstaan wat voor jou werkt.



@Iselin, Voor en nagerecht neem ik denk ik sowieso niet. Even kijken of iemand wellicht een salade en een pizza wil delen. Zo krijg ik toch iets lekkers maar kan ik niet doorslaan in een hele pizza.

Fijn om te lezen dat het weer de goede kant op gaat! Ik kan er op dit moment echt nog van dromen om te zitten waar jij zit qua gewicht! Echt super!
Bij de Italiaan pak ik meestal ossehaas o.i.d. met losse sausjes, is dat geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze hebben hier alleen pizza, pasta en salades geloof ik. Maar wil mezelf ook zeker die pizza niet ontzeggen. Moet er alleen voor waken dat t niet te veel wordt

Ossenhaas is trouwens wel enorm lekker!
Pizza wil ik morgen gaan eten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden, ik had jullie lieve opbeurende woorden even nodig



Misfit, ik heb laatst pizza gegeten maar heb toen een halve genomen. Samen met een bakje magere kwark als toetje was dat genoeg.



Iselin, fijn om te lezen dat je zo goed gaat!!



Izzy ik krijg echt een mooie kont Die rug volgt hoop ik vanzelf.



Morgen gaan we uit eten ter ere van mijn verjaardag komende zondag. Morgen houd ik er overdag al goed rekening mee door heel kcal arm te eten zodat ik morgenavond gewoon lekker kan genieten van mij etentje.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 21 april 2017 @ 20:03:

Bedankt meiden, ik had jullie lieve opbeurende woorden even nodig



Misfit, ik heb laatst pizza gegeten maar heb toen een halve genomen. Samen met een bakje magere kwark als toetje was dat genoeg.



Iselin, fijn om te lezen dat je zo goed gaat!!



Izzy ik krijg echt een mooie kont Die rug volgt hoop ik vanzelf.



Morgen gaan we uit eten ter ere van mijn verjaardag komende zondag. Morgen houd ik er overdag al goed rekening mee door heel kcal arm te eten zodat ik morgenavond gewoon lekker kan genieten van mij etentje.Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet maar ik heb ook nog vetjes op mijn rug hoor! ik denk dat dat bij vrouwen ook wel normaal is. Tenzij je een graatmagere model bent ofzo maar of dat nu mooi is?? Het wordt vanzelf minder, je hebt je doel ook nog niet bereikt immers.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 21 april 2017 @ 20:03:

Bedankt meiden, ik had jullie lieve opbeurende woorden even nodig



Misfit, ik heb laatst pizza gegeten maar heb toen een halve genomen. Samen met een bakje magere kwark als toetje was dat genoeg.



Iselin, fijn om te lezen dat je zo goed gaat!!



Izzy ik krijg echt een mooie kont Die rug volgt hoop ik vanzelf.



Morgen gaan we uit eten ter ere van mijn verjaardag komende zondag. Morgen houd ik er overdag al goed rekening mee door heel kcal arm te eten zodat ik morgenavond gewoon lekker kan genieten van mij etentje.Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet maar ik heb ook nog vetjes op mijn rug hoor! ik denk dat dat bij vrouwen ook wel normaal is. Tenzij je een graatmagere model bent ofzo maar of dat nu mooi is?? Het wordt vanzelf minder, je hebt je doel ook nog niet bereikt immers.
Takkentrol heb je een pb gestuurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven