Heb ik een dubbele buggy/kinderwagen nodig?

21-04-2017 07:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



De tweede is op komst en onze dochter zal 3 jaar zijn als de tweede wordt geboren. Adviseren jullie een dubbele buggy of is meerijplankje voldoende? Bedankt vast!!!
Alle reacties Link kopieren
o en toevoeging; toen ik de meisjes naar school moest brengen en ik geen zin meer had om steeds de kinderwagen in en uit te klappen (4x per dag uitklappen voor 10 minuten kinderen uitzwaaienen dan weer inklappen) heb ik wel een draagzak (klikjes ipv wikkelen en knopen) gekocht om zo de jongste makkelijk het schoolplein mee op te nemen. Was ook handiger in het OV omdat ik de meisjes dan bij de hand kon houden.



dus als je dochter volgend jaar naar de basisschool gaat is dat tegen die tijd misschien ook een handige tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 08:34:

Ja, hier een plankje met zadel van bugaboo en ontzettend blij mee! Oudste was net twee toen de jongste werd geboren (en een late loper) en wij hebben 'm ontzettend veel gebruikt. En nog steeds, als ik even wil doorlopen of als oudste moe is (dagje dierentuin of lange wandeling ofzo).

Echt heel erg tevreden over.Kijk, dat klinkt perfect! Hier hetzelfde leeftijdsverschil straks. Dank je!
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel enthousiast over het plankje. We hebben een Joolz en ik loop er prima achter, terwijl ik wel lange benen heb. Een vriendin met een Bugaboo vindt haar plankje wel onhandig, die is ook lastiger op te klappen volgens mij.



Een zitje leek me dan weer niks, zeker met een beweeglijk kind is een plankje fijner. Mijn kind is niet zo van het zitten. Eigenlijk liep hij al vanaf 2 veel zelf, en als hij moe was ging hij een stukje op het plankje.
Mijn bugaboo-plankje is juist heel makkelijk op te klappen.
Mijn kinderen schelen 19mnd en oudste gaat op het meerijdplankje-met-zitje.

Ik vind het een heel fijn ding. Ik zou wel altijd voor een meerijdplankje met twee wielen gaan en niet met één. Met 1 moet je inderdaad wijdbeens of schuin lopen. Met twee passen je voeten gewoon prima tussen de wielen en loop je normaal, als je het plankje goed op de wagen afstelt. Mijn oudste (nu net twee) loopt ongeveer 500-1000 meter zelf, maar dan is hij echt op. Dus dan op het zitje en zo kan ik toch gewoon met twee jongens op stap.

Dat zitje is trouwens ook in te klappen, dus als hij wil kan hij ook gewoon staan op het plankje. Maar de luie donder wil dat nooit

We hebben wel nog een paraplu buggy voor bijv dierentuin bezoek ofzo, maar eigenlijk gebruiken we dat ding verder nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 21 april 2017 @ 08:27:

[...]





Het loopt voor geen meter, je moet er schuin achter gaan lopen en mijn kind blijft er niet op staan. Stapt zo af op een druk kruispunt als hij iets ziet.Ik ben er wel blij mee. Het bugaboo plankje met zadel zit aan de linkerkant met een soort uitsparing waar je loopt. Zadel kun je er afhalen en geheel kan opgeklapt worden. Stang maximaal uitschuiven en dan heb ik geen last van er tegenaan lopen/stoten. Kind was net twee en bleef al direct redelijk op het zadel zitten. Ik gebruikte het wel iedere dag en steeds stukje van ca 15/20 mins aaneen, in de stad. Voor dagjes idd een buggy of baby in draagzak.
Alle reacties Link kopieren
Plankje! Mijn oudste is net 2 en plankje gaat prima. Voor een 3 jarigenzou ik echt geen dubbele kinderwagen meer gaan aanschaffen hoor!

Ik heb ook een draagdoek. Bij de eerste wilde ik daar niet aan, maar vind het nu ideaal! Je hebt je handen vrij voor de oudste en de kleine ligt lekker dicht tegen je aan! De oudste kan dan eventueel nog in een buggy als je de doek gebruikt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven