1. Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.
    Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.
    Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.
    Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?
    Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Log nu in om te reageren
  1. Hallo allemaal ff een slinger aan dit topic geven

De oplevering is nu ruim een week geleden en het gaat allemaal voortvarend. De oplevering was in een uur klaar, 7 puntjes die meteen werden verholpen. Komt weinig voor dat ren huis in zo'n exceleente staat is opgeleverd.

Wel gisteren een lekkage aan de verdeler gehad maar dat is verholpen (hoop ik) en cv ketel hebben we al moeten bijvullen. Ook een puntje om dat even in de gaten te houden.

Boven is alles behangen, nu laminaat boven en dan is 1e verdieping klaar. Zolderkamer is ook gemaakt, nu alles beverven en vinyl leggen.

Helaas kan de tegelboer echt niet eerder dan 11 mei.

Itismee hoe is het met je offerte afgelopen.

Zizo gelukt met alle extra opties
  2. Dat doe je snel pat!!

Wel balen van de tegelzetter.

Wij gaan as dinsdag verhuizen.....op wat plinten na, mat bij voordeur en raamdecoratie beneden ook echt klaar.

Ow ja kapstokken nog haha...
    Die kleine dingen hé.
    Eerst maar hard werken aan 't verder inpakken...

Blij als we over zijn straks..
    Pot is ook leeg maar in mei / juni gelukk8g weer aangevuld met oa belasting teruggave, vakantiegeld enzo
  3. Win een reis naar modestad New York

Wandelen door Hyde Park. Lunchen in Times Square. Wie heeft een tripje naar New York nu niet op de bucket-list staan? Goed nieuws: je kunt 'm hier winnen. Doe snel mee! #adv

Lees verder

4. Wij zitten nu ook tussen 2 huizen in. Groot deel al over, nog wat kleinere dingen in oude huis, maar we wachten nog heel even met de laatste dingen verhuizen (incl. het bed) tot de badkamer in ieder geval begaanbaar is. Die moet nog afgekit worden en dan kunnen de spullen erin.. en dan nog 5 weken wachten op de douchewand.. Daar is echt vanalles mis gegaan met bestellen enzo, beetje jammer..
  5. Wow, succes met jullie verhuizingen! Dat het maar spoedig als een thuis mag voelen :).

Hier zijn we vooral druk bezig met keuzes maken. De bouwer lijkt werkelijk de kleinste details al te willen weten voor ze zelfs maar met de fundering willen beginnen. Nu zijn die deadlines wel iets verzet, hebben we gehoord, maar ze gaven aan om op de projectwebsite te kijken voor de huidige deadlines. Daar staan echter alleen links naar pagina's die over een compleet ander project gaan.
    Dat voelt voor mij helemaal niet prettig. Ook "we nemen binnen een week contact op" door de kopersbegeleiding lijkt met een flinke korrel (maand) zou te moeten worden genomen, en bij zelf contact opnemen zijn ze steevast onbereikbaar. Maar voordat we dat gesprek hebben, mogen we geen keuzes doorgeven, en kunnen we geen EPC-verklaring krijgen. En die hebben we weer nodig voor de hypotheek.

Het zal vast allemaal in orde komen :), maar ik raak wel wat gefrustreerd hiervan.
  6. @Pat wat fijn dat het zo snel gaat bij jullie!

De bank wil helaas op geen enkele manier meewerken. We hebben gister nogmaals een (boze) email gestuurd naar de verkoper, omdat we door hen toch echt verkeerd zijn ingelicht naar onze mening.
    Zij gaan nu contact met de bank opnemen. Hopelijk krijgen zij nog iets gedaan....het gaat echt maar om een week dat de offerte zal verlopen....