1. Hai,

We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?

Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.

Alvast bedankt!
Log nu in om te reageren
  1. Ik zal eens kijken wat mijn kinderen nog hebben aan inentingen. Ze hebben het rijksprogramma gewoon gevolgd.
  2. Die van mij ook, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt en ze komen gewoon thuis vaccineren. Hoe makkelijk is dat !
    Ze maken een persoonlijk advies aan de hand van de reisroute en dan kijken ze of je wel of niet aan de malaria pillen moet.

Zonder wrijving geen glans
  3. Win een reis naar modestad New York

Wandelen door Hyde Park. Lunchen in Times Square. Wie heeft een tripje naar New York nu niet op de bucket-list staan? Goed nieuws: je kunt 'm hier winnen. Doe snel mee! #adv

Lees verder

4. Ik zit nu in z-a, er is 2 keer naar rijbewijs gevraagd en daarbij ook internationale rijbewijs overlegd. Ik denk namelijk dat de politie uit het Nederlandse rijbewijs niks kan opmaken.
    Wij zijn blij dat we een internationaal rijbewijs hebben meegenomen; hij kost ook nog geen 20€ en geeft je wel een zeker gevoel...
  5. Internationaal rijbewijs is niet nodig . Zijnbij de grens za -swazi aangehouden daar hadden ze nog nooit hetoude papieren rijbewijs gezien .maar gewoon uitgelegd dat de nieuwe rijbewijsen een pasjes is en hiervoor we een papieren rijbewijs hadden konden gewoon doorrijden .

het is zoals het is,daar moet je het mee doen
  6. quote:
    paper-clip schreef op 19 april 2017 @ 17:15:
    Ze adviseren gele koorts en DTP, Krugerpark is malaria risicogebied volgens de GGD.
    Ik heb een mailtje gestuurd wat zij adviseren. Gele koorts is al lang geleden dat ik die heb gehad dus die moet sowieso wel herhaald worden.
    Gele koorts hoeft toch alleen als je zeven dagen voordat je het land binnen komt in een gele koorts-land bent geweest? Als je gewoon in Nederland woont is dat dus niet aan de orde, scheelt weer een vaccinatie :-]
  7. Tenzij je nog andere landen in Afrika bezoekt natuurlijk waar gele koorts wel voorkomt!
  8. quote:
    Nioma schreef op 20 april 2017 @ 19:02:
    Ik zit nu in z-a, er is 2 keer naar rijbewijs gevraagd en daarbij ook internationale rijbewijs overlegd. Ik denk namelijk dat de politie uit het Nederlandse rijbewijs niks kan opmaken.
    Wij zijn blij dat we een internationaal rijbewijs hebben meegenomen; hij kost ook nog geen 20€ en geeft je wel een zeker gevoel...
    Op de nieuwe rijbewijzen (de pasjes dus) staat ook in het Engels dat het om een rijbewijs gaat.
  9. Win een reis naar modestad New York

Wandelen door Hyde Park. Lunchen in Times Square. Wie heeft een tripje naar New York nu niet op de bucket-list staan? Goed nieuws: je kunt 'm hier winnen. Doe snel mee! #adv

Lees verder

10. @europe86:
    Moholoholo sanctuary

http://www.moholoholo.co.za/
    Isabella98765 wijzigde dit bericht op 20-04-2017 21:51 met 31%
  11. Geadviseerde vaccinaties voor Zuid-Afrika:
    ?DTP
    ?Hepatitis A
    ?Hepatitis B
    ?TBC
    ?Rabies
    ?Gele Koorts

Ik las dat er een tekort is aan Hepatitus A vaccin dus of we die krijgen is maar de vraag, we gaan ook nog naar Swaziland maar daar heerst volgens mij geen gele koorts. Rabiës is heel duur en ook al heb je die vaccinatie dan heb je nog de kans om dood te gaan dus die wordt het ook niet.
    Ik denk dus dat het alleen DTP wordt dan ?

12. Tvp, ik ga binnenkort een reis in elkaar puzzelen en deze tips komen goed van pas!
  13. Heb dit topic nog nooit gezien. Jaren geleden dat ik in Zuid Afrika was, maar zodra de kinderen wat groter zijn en we genoeg geld gespaard hebben.... ;-)

Mooie website voor mensen die graag verantwoord reizen (Fair trade, ecologisch, maatschappelijk bewust ondernemen): www.abangafrica.com
  14. DTP hebben mijn kinderen nog wel. Voor mijzelf moet ik even nakijken hoelang het geleden is.
  15. Ik dacht vandaag het geboortebewijs maar te regelen, al gaan we pas in de zomer. Maar kids hebbennu toch vakantie. Mijn man hoeft dan toch niet mee?
    Moet in het Engels zeker?
  16. Man hoeft niet mee, het certificaat is in het NL maar bij alle categorieën staat alles ook in eng/fra dus bijv bij naam/name/nom etc. Je hebt wel een recent certificaat nodig volgens mij. Zou je even moeten checken bij het stadsdeelkantoor/gemeentehuis.
  17. quote:
    bubbelwijn schreef op 24 april 2017 @ 09:26:
    Ik dacht vandaag het geboortebewijs maar te regelen, al gaan we pas in de zomer. Maar kids hebbennu toch vakantie. Mijn man hoeft dan toch niet mee?
    Moet in het Engels zeker?

Hou je in de gaten dat het maar maximaal 3 maanden oud mag zijn ?
    Ik vraag het pas een maand voor de vakantie aan.