Senseo ja of nee?

21-04-2017 09:53 55 berichten
Mijn Senseo is stuk.Hij gaf al maanden halve kopjes koffie, ondanks regelmatig ontkalken, en afgelopen week deed hij het alleen nog maar als ik hem schuin hield. En dat maakt zo'n bende

Gelukkig heb ik nog een Nespresso apparaat maar eigenlijk vind ik de cupjes daarvoor te duur. Ik heb nu wel een huismerk gekocht, maar die schijnen niet goed te zijn voor de levensduur van je apparaat (is een krijgertje, mijn vader had hem gewonnen).

Nu zit ik dus te dubben, wel of geen nieuwe Senseo. Zijn er nog andere soorten naast snelfilter, Senseo of Nespresso waarvan de prijs per kopje wat meer in de richting van Senseo gaat? Welke hebben jullie? Ik wil ook niet meer dan 100 euro kwijt zijn voor het apparaat zelf.
Niet helemaal je vraag maar ik zou zeggen: gebruik je Nespresso met nep-cups (ik gebruik al tijden die van Lidl, tot grote tevredenheid). Zou dat apparaat ooit kapot gaan, gebruik je die 100 euro die je nu bespaart voor een nieuwe Nespresso.
Alle reacties Link kopieren
Wat is duur? Blij de blokker en ah heb je de senseo ze al van 50 euro.
Die cups van Nespresso zijn ontiegelijk milieu-vervuilend. En als je bedenkt dat je 3 gram afval hebt op 6 gram koffie, dan is dat al snel duidelijk. Afval dat nauwelijks recyclebaar is (combi van aluminium en plastic).



Just saying.
Alle reacties Link kopieren
Met de senseo gebruik in Kanis en Gunnik pads
quote:7102 schreef op 21 april 2017 @ 09:59:

Met de senseo gebruik in Kanis en Gunnik padsJa, dat deed ik ook, maar ik moet zeggen dat ik de Nespresso wel veel lekkerder vind. Voor de Senseo had ik K&G of Perla Mokka.
Ik kreeg ook eens halve kopjes en toen heb ik een nieuwe koffiepadhouder besteld en het probleem was opgelost. Probeer anders eerst eens om de houder goed schoon te maken en te ontkalken. Ik laat het dan een nacht in de antikal staan. Ik gebruik de koffiepads van de Lidl en die bevallen mij goed.
Een duurder espressoapparaat heb je er al snel uit door de prijs-per-kopje tov een nespresso. En lekkerder dan een senseo. (Vind ik dan ) Als je minder dan 5 kopjes koffie per dag zet zou ik gewoon je nespresso houden, met nepcupjes.
Nespresso what else? Waarom genoegen nemen met iets wat minder is, terwijl koffie een genotsmiddel is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dolce Gusto. Erg lekkere koffie. En de cups hebben ze ook in eigen merk.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je lekkerder?
Prrrr, mauw miawwwww.
Een espresso-apparaat is even een investering, maar een zak bonen is niet zo duur. En veel lekkerder. En minder milieuvervuilend.
Waarom neem je niet gewoon een simpele percolator? Niet duur, niet moeilijk en veel lekkerder dan Senseo!



Mocht je veel koffie drinken, dan is een volautomaat prettig. Ze zijn wel ontzettend duur, maar ik word nog steeds elke dag gelukkig van mijn Jura!
quote:RegretteRien schreef op 21 april 2017 @ 10:04:

Een duurder espressoapparaat heb je er al snel uit door de prijs-per-kopje tov een nespresso. En lekkerder dan een senseo. (Vind ik dan ) Als je minder dan 5 kopjes koffie per dag zet zou ik gewoon je nespresso houden, met nepcupjes.Het varieert. Op kantoordagen twee, thuisdagen minstens vijf. Ik drink overigens wel Lungo want kleine espresso vind ik te sterk (en is ook zo'n gedoe met melk erin).
Ik heb gewoon een ordinair filterkoffieapparaat. Lekkere koffie en goedkoop.
quote:canvas schreef op 21 april 2017 @ 09:58:

Die cups van Nespresso zijn ontiegelijk milieu-vervuilend. En als je bedenkt dat je 3 gram afval hebt op 6 gram koffie, dan is dat al snel duidelijk. Afval dat nauwelijks recyclebaar is (combi van aluminium en plastic).



Just saying.Ik heb bio cupjes. Kunnen gewoon in de groene bak.
quote:monalisalove schreef op 21 april 2017 @ 10:04:

Nespresso what else? Waarom genoegen nemen met iets wat minder is, terwijl koffie een genotsmiddel is?



Precies dit.



Natuurlijk valt over smaak niet te twisten.

Het leven is te kort voor minder lekkere koffie.

Maar goed, ik drink dan ook het liefst koffie uit ons Jura apparaat met Illy bonen.

Dan voel je dat je leeft!
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 10:06:

Een espresso-apparaat is even een investering, maar een zak bonen is niet zo duur. En veel lekkerder. En minder milieuvervuilend.Precies dit. Een zak van 500gram gewone, behoorlijk lekkere, bonen kost tussen de 5,95 en de 15 euro (afhankelijk van merk, bijzondere eigenschappen of herkomst) en daar kun je flink wat koppen mee zetten. Ik heb een tijdje terug berekend dat wij met een volautomatische koffiemachine rond de 40 kopjes kunnen zetten. Dat is 15ct per kopje, huismerk Albert Heijn of Lidl goudmerk. Niks op aan te merken. En dan heb je al die afvaltroep niet, al die verpakkingen. Ik gooi de koffie in de tuin of bij de GFT. Goed tegen de katten en fijn voor de compost, voor mooie humus.
Als ik op bezoek ben met iemand die een senseo heeft wil ik thee. Ingebakken asbassmaak.



Nespresso, espresso en percolatorkoffie zijn wel lekker.



Waarom iemand die waterige zooi uit een ouderwets koffiezetapparaat zou drinken heb ik nooit begrepen, maar dat is ineens ook weer heel hip. In dat geval ook liever thee.
quote:monalisalove schreef op 21 april 2017 @ 10:04:

Nespresso what else? Waarom genoegen nemen met iets wat minder is, terwijl koffie een genotsmiddel is?Maar da's toch een heel andere beleving? Een vingerhoedje sterke espresso versus een grote mok lekkere dampende 'normale' koffie.
quote:Snarky schreef op 21 april 2017 @ 10:21:

Als ik op bezoek ben met iemand die een senseo heeft wil ik thee. Ingebakken asbassmaak.



Nespresso, espresso en percolatorkoffie zijn wel lekker.



Waarom iemand die waterige zooi uit een ouderwets koffiezetapparaat zou drinken heb ik nooit begrepen, maar dat is ineens ook weer heel hip. In dat geval ook liever thee.



Waterige zooi

Ik vind ouderwets gezette koffie toch echt het lekkerst. Over de Senseo ben ik het met je eens. Waarom iemand dat vrijwillig drinkt is mij een raadsel. Smaken verschillen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 21 april 2017 @ 09:58:

Die cups van Nespresso zijn ontiegelijk milieu-vervuilend. En als je bedenkt dat je 3 gram afval hebt op 6 gram koffie, dan is dat al snel duidelijk. Afval dat nauwelijks recyclebaar is (combi van aluminium en plastic).



Just saying.



Just saying wrong. Nespressocups zijn grotendeels aluminium, en aluminium is veel te kostbaar om in het afval te laten zitten. Vrijwel alle aluminium wordt in Nederland uit het afval gehaald, meestal voor verdere verwerking (met wervelstroomscheiders of met eddy currents). In sommige gevallen (afvalverbranding) wordt het aluminium meeverbrandt (levert enorm veel energie op, meer dan steenkool per kg), en de resten aluminium worden daarna uit de verbrandingsresten gehaald en gerecycled.



Dat zoveel afval per kopje echt overbodig is ben ik volledg met je eens, maar dat het niet te recyclen zou zijn is echt niet waar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk Senseo meer uit 'nood' als arme student omdat het een krijgertje was. Probeerde soms met dubbele pads 1 kop te zetten omdat dat lekkerder was.

Nu gewoon filterkoffie, wil nooit meer terug naar Senseo. Als ik moest overstappen nu ging ik naar een Nespresso, hemelse koffie
De huismerk Nespresso is trouwens prima te drinken, ik heb nu twee koppen op. Ik denk dat ik het er maar op waag, het is zoveel beter dan Senseo. Alleen maakt het apparaat wel ontiegelijk veel herrie.
Alle reacties Link kopieren
Hervulbare cups:



https://www.allekabels.nl ... PzwtOKbtdMCFcMp0wod0-8HKQ



Deze gebruikte ik in de senseovariant ook altijd. (Nu een machine met bonen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven