Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Vragen staat vrij, iets anders geven ook
Ga gewoon naar de action en haal daar wat kleins.
Wat moeilijk voor je TO. En mooi dat je je kinderen hier in wil ontzien.



Maar, hoe leuk ook, als het er niet in zit dan is het niet zo. Tegenwoordig zitten er handenvol kinderen bij elkaar in de klas en krijgen ze, lijkt mij, genoeg cadeaukaarten. Zou een kind nu echt zwaar teleurgesteld zijn als het van 1 kind wat anders kreeg?
Alle reacties Link kopieren
Wat Pantax zegt: als je het je niet kunt veroorloven, of om een andere reden niet wilt of kunt geven: NIET doen. Geef gewoon een aardigheidje naar keuze en budget.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Gut, wat ontzettend onbeleefd vind ik dat. Het is min of meer een eis, zo'n vermelding op een kaartje.



Zou ik niet doen en ook geen dure cadeaus meer. Leg een mandje aan met voorraad aan algemene cadeautjes, dan kun je mooie aanbiedingen scoren en daarin bewaren. Kruidvat en Trekpleister hebben bijvoorbeeld altijd wel speelgoed tegen hele lage prijzen. Als je er in de buurt woont: Prijsmepper is de outletwinkel van die twee, daar is het nóg goedkoper.



Laat je je kind iets uit die voorraad kiezen, mooi papier erom en klaar. Het gaat tenslotte om de attentie.
Alle reacties Link kopieren
Kadokaart van de blokker zou ik zelf niet doen, wel naar de blokker om een kado te kopen van die kadokaart.



ik haal meestal bij de action wat spulletjes en pak ze leuk in, valt mee qua prijs en dan heb je best wat dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn dochters word ook regelmatig voor feestjes gevraagd en meestal wordt er dan een mand bij de speelgoedwinkel neergezet of een digitaal lijstje op internet gezet. Het valt mij op dat de prijzen van de cadeautjes vaak minimaal € 10 is (maar er staan ook gewoon cadeaus van € 25 op). Wij zitten financieel niet moeilijk, maar ik vind het best wel oplopen. Ik ontzeg haar de feestjes ook niet, maar ik probeer soms wel iets te kopen wat niet al te duur is. Ik ben dan ook geneigd om voor haar feestje (wat pas over een half jaar is) ook duurdere cadeaus te vragen.

Ik begrijp je volkomen, zeker als je een krap budget hebt is het lastig.
quote:mab schreef op 21 april 2017 @ 11:11:

Een van mijn dochters word ook regelmatig voor feestjes gevraagd en meestal wordt er dan een mand bij de speelgoedwinkel neergezet of een digitaal lijstje op internet gezet. Het valt mij op dat de prijzen van de cadeautjes vaak minimaal € 10 is (maar er staan ook gewoon cadeaus van € 25 op). Wij zitten financieel niet moeilijk, maar ik vind het best wel oplopen. Ik ontzeg haar de feestjes ook niet, maar ik probeer soms wel iets te kopen wat niet al te duur is. Ik ben dan ook geneigd om voor haar feestje (wat pas over een half jaar is) ook duurdere cadeaus te vragen.

Ik begrijp je volkomen, zeker als je een krap budget hebt is het lastig.Ja, zo hou je het lekker in stand natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een kado van 10 euro voor een kinderfeestjes vind ik veel. Dat zou ik misschien doen voor het allerbeste vriendje of vriendinnetje, anders niet.



Wat ik vaak koop is een pak zelfdrogende klei, zoals Dash. Maar de Action heeft daar ook een goede variant van. Of anders een potje met aarde en een zakje bloemzaden.

Nog nooit een kind die er niet blij mee was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 21 april 2017 @ 11:11:

Kadokaart van de blokker zou ik zelf niet doen, wel naar de blokker om een kado te kopen van die kadokaart.



ik haal meestal bij de action wat spulletjes en pak ze leuk in, valt mee qua prijs en dan heb je best wat dingetjes.Dat zegt TO ook dat zij dat doen. Ik vind dat een prima oplossing en vind het heel vreemd om uberhaupt voor een kinderfeestje ongevraagd met cadeausuggesties te komen: het gaat toch om de attentie? Kan me ook niet voorstellen dat ouders van een jarige zouden willen dat jullie krom liggen voor een verjaardagscadeautje.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 21 april 2017 @ 11:08:

Wat moeilijk voor je TO. En mooi dat je je kinderen hier in wil ontzien.



Maar, hoe leuk ook, als het er niet in zit dan is het niet zo. Tegenwoordig zitten er handenvol kinderen bij elkaar in de klas en krijgen ze, lijkt mij, genoeg cadeaukaarten. Zou een kind nu echt zwaar teleurgesteld zijn als het van 1 kind wat anders kreeg?



Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 21 april 2017 @ 11:11:

Kadokaart van de blokker zou ik zelf niet doen, wel naar de blokker om een kado te kopen van die kadokaart.



ik haal meestal bij de action wat spulletjes en pak ze leuk in, valt mee qua prijs en dan heb je best wat dingetjes.Dat is ook exact wat ik doe, en leg daar dan inderdaad een voorraadje van aan.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Hoe oud zijn je kinderen?



Ik vind een cadeaubon helemaal niet leuk voor een kinderfeestje en zou gewoon bij de Kruidvat of Action iets te spelen kopen, maar ik kan me voorstellen dat dat bij oudere kinderen die echt ergens voor aan het sparen zijn anders is.



Ik vind €10 ook veel voor een kinderfeestje. Zoon kreeg op zijn feestje (5 jaar geworden) zelfs diverse kado's van rond de €15; dat vind ik echt volstrekt belachelijk voor een kinderfeestje. En ik voelde me meteen een enorme knieperd want ik heb hem altijd naar feestjes laten gaan met een kadootje van €7,50 ofzo... Nu doe ik tegewoordig dus soms ook voor €10 terwijl ik dat eigenlijk niet nodig vind voor een kinderfeestje. En dat terwijl het in ons geval niet eens is omdat we erg krap zitten, ik vind het gewoon niet nodig.



Je moet echt niet krom gaan liggen voor kadootjes hoor. Als €20 teveel is dan is het teveel. Neem je kinderen mee naar de speelgoedwinkel en laat ze een goedkoper kadootje uitzoeken voor hun vriendjes.



En als je eens een maand wat ruimer zit zou je kunnen overwegen wat kadootjes op voorraad te kopen. Bij jonge kinderen is een doosje playmobil of kleintje lego altijd leuk en die kun je soms bij de Action of Kruidvat met leuke korting kopen. Of zomerspeelgoed zoals waterpistooltjes, loopklossen etc is meestal ook niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Bij Intertoys kun je toch zelf kiezen welk bedrag je op de kaart zet?

Je kunt toch ook een lager bedrag dan € 10 kiezen.

Doe je 5 Euro en iets lekkers erbij
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]



Dat zegt TO ook dat zij dat doen. Ik vind dat een prima oplossing en vind het heel vreemd om uberhaupt voor een kinderfeestje ongevraagd met cadeausuggesties te komen: het gaat toch om de attentie? Kan me ook niet voorstellen dat ouders van een jarige zouden willen dat jullie krom liggen voor een verjaardagscadeautje.



Aah ik zie dat ik te snel gelezen heb! Dan is dat toch een goede oplossing?



Maat k herken het vele feestjes hebben en dan veel kado's moeten kopen wel, in november had m'n dochter 5 feestjes en dan kwam december nog...
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.

Ach toch. Hier word ik helemaal verdrietig van.



Wat raar om cadeaubonnen te vragen, dat is hier gelukkig helemaal niet gebruikelijk. Ik zou gewoon zelf een cadeautje geven van max 5 euro. Ik geef meestal rond de 7,50 maar als je niet veel te besteden hebt is 5 euro toch prima. Vooral bij de Action kan je daar echt wel leuke dingen voor krijgen!



Serieus, mag een kind niet meer met jouw kind spelen vanwege jullie financiële situatie! Wat erg! Heel naar voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.Daar valt mij de mond van open. Echt waar? Dat vind ik raar. Hoe halen die ouders dat in hun hoofd?
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.Ik snap dat je dat vervelend vind. Maar als ik kijk naar de hoeveelheid feestjes die ze blijkbaar hebben, dan valt het toch nog wel mee? En zijn die ouders echt zo rechtlijnig, of is dat meer je angst?
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.Wat verdrietig zeg. Ik had geen idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivasis schreef op 21 april 2017 @ 11:18:

[...]

Daar valt mij de mond van open. Echt waar? Dat vind ik raar. Hoe halen die ouders dat in hun hoofd?Vreselijk! Ik kom juist uit een omgeving waar de meeste ouders extra lief zijn voor kinderen die het thuis niet zo breed hebben.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook bonnen van 5 euro halen bij intertoys. En anders koop je toch gewoon een leuk cadeautje, die van mij vinden alles leuk om te krijgen; bonnen maar zeker ook cadeautjes. Ik kan me niet voorstellen dat andere kinderen het ineens niet meer leuk zouden vinden om iets uit te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem van een klein budget en dat een kinderfeestje dan zomaar ineens lastig kan zijn. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat er een kadokaart wordt gevraagd. Ik hou er ook helemaal niet van om kadokaarten te geven. Ik laat de kinderen zelf informeren bij de jarige wat ze graag zouden willen en dan gaan we (meestal) samen op pad voor een leuk kadootje. Mijn kinderen weten overigens heel goed wat het budget is, en dat het om de aardigheid gaat van iets geven wat je bij die persoon vindt passen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet gewaardeerd werd.

Succes, 2 feestjes in een week kan inderdaad met een klein budget een behoorlijke aanslag zijn
Dochter heeft ook wel eens een cadeaubon gekregen van 5 euro. Daar denken we verder niets van. Die ene keer dat ze een Intertoys bon kreeg van 25 euro heb ik wel even zitten dubben wat ik zou doen. Die mensen waren nog niet zo lang in Nederland, maar ik vond het dan ook weer genant om erover te beginnen.

Zelf doe ik meestal een cadeautje rond 10 euro, maar dochter heeft drie of vier partijtjes per jaar. Als het wekelijks raak was zou ik voor de knutselsetjes rond de 6 euro gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven