Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 10 euro voor kinderfeestjes van schoolvriendjes ook echt duur. Ik geef tussen de 5 - 7,5 euro uit aan cadeautjes. Soms wat gevraagd wordt, soms eigen ideetje.

Ik geef ook weleens leuke setjes voor in bad met coole badschuim en een puff sponsje en een badspeeltje bijvoorbeeld.

Kinderen uit het dorp kunnen ook in de speelgoedwinkel een cadeaumand samenstellen met dingen die ze graag willen, ook handig! Zit vaak klein prul tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 21 april 2017 @ 11:20:

Je kunt ook bonnen van 5 euro halen bij intertoys. En anders koop je toch gewoon een leuk cadeautje, die van mij vinden alles leuk om te krijgen; bonnen maar zeker ook cadeautjes. Ik kan me niet voorstellen dat andere kinderen het ineens niet meer leuk zouden vinden om iets uit te pakken.Ik zie dat bij mijn zoon op school ook vaak (wat mij betreft te) dure cadeaus gegeven worden. En tussen de cadeaus van mijn zoon heeft ook weleens een bon van vijf euro gezeten, met een grappig gummetje erbij. Was hij echt niet minder blij mee.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 21 april 2017 @ 11:18:



Ik vind €10 helemaal geen richtbedrag voor kinderfeestjes, eerder een absolute bovengrens!





Voor mij was de bovengrens ook €7.50

Domweg omdat meer er echt niet inzit.



Van die blokkerkaarten koop ik voor de jongens inderdaad meestal een kleintje Lego, en voor de dame knutselgerei bij de Action.

Mooi papier erom en klaar was ik dan.



Maar nu is er dus de trend van die intertoys bonnen.

En ja, als het kind aan het sparen is begrijp ik dat volkomen, maar om dat dan op dat kaartje te zetten.



Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet op initiatief van het kind is..



Kinderen zijn hier 6 en 2 van 8..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:24:

[...]





Voor mij was de bovengrens ook €7.50

Domweg omdat meer er echt niet inzit.



Van die blokkerkaarten koop ik voor de jongens inderdaad meestal een kleintje Lego, en voor de dame knutselgerei bij de Action.

Mooi papier erom en klaar was ik dan.



Maar nu is er dus de trend van die intertoys bonnen.

En ja, als het kind aan het sparen is begrijp ik dat volkomen, maar om dat dan op dat kaartje te zetten.



Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet op initiatief van het kind is..



Kinderen zijn hier 6 en 2 van 8..Dat vind ik ook wel jong voor geld/cadeaubonnen. Juist voor (net niet meer) kleuters kun je voor weinig geld nog heel leuke cadeautjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 21 april 2017 @ 11:20:

Je kunt ook bonnen van 5 euro halen bij intertoys. En anders koop je toch gewoon een leuk cadeautje, die van mij vinden alles leuk om te krijgen; bonnen maar zeker ook cadeautjes. Ik kan me niet voorstellen dat andere kinderen het ineens niet meer leuk zouden vinden om iets uit te pakken.Idd! Ze hebben ze al vanaf 5 euro TO. Dat is een mooie waarde voor een kinderfeestje!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 11:19:

[...]





Ik snap dat je dat vervelend vind. Maar als ik kijk naar de hoeveelheid feestjes die ze blijkbaar hebben, dan valt het toch nog wel mee? En zijn die ouders echt zo rechtlijnig, of is dat meer je angst?



Nee die zijn helaas echt zo rechtlijnig, is niet alleen mijn eigen ervaring, heb dat ook van 2 andere ouders die hier tegenaan lopen.

Helaas.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Kinderen, of hun ouders, mogen best hun wensen kenbaar maken op het kaartje. Het is een wens, geen eis of verplichting. En jij bent volkomen vrij om iets anders te geven. Het is een kadootje: een aardigheidje dus, geen vooraf vastgestelde betaling voor een feestmiddag.



Het is moeilijk om weinig te besteden te hebben, maar ik zou het niet groter en erger maken dan het is. Je kinderen worden gewoon uitgenodigd voor feestjes en hebben dus gewoon een sociaal leven. Voel je er niet bezwaard onder dat je een kind een kadootje geeft, want dan is het gewoon leuk, in plaats van een genant moment.
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.Echt? Wat sneu TO... Eigenlijk zijn die ouders de sneuneuzen natuurlijk, maar daar heb jij niks aan. Ik zou toch een cadeautje kopen dat past bij jullie budget. Dus iets leuks van de Action en dat mooi inpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 21 april 2017 @ 11:29:

[...]



Idd! Ze hebben ze al vanaf 5 euro TO. Dat is een mooie waarde voor een kinderfeestje!



Dat dacht ik ook al wel, maar helaas is er hier geen intertoys, dan moet ik er al voor naar een andere plaats.

En ook dat is knap lastig met het budget.

Dus die intertoys bonnen moet ik dan bij de Jumbo hier halen, en dat is minimaal €10 .....
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
betreffende ouder even bellen ? situatie is neem ik aan niet onbekend op school ?



Ik gaf sowieso geen 10 euro op kinderfeestje.. 5 euro is zat..
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:30:

[...]





Nee die zijn helaas echt zo rechtlijnig, is niet alleen mijn eigen ervaring, heb dat ook van 2 andere ouders die hier tegenaan lopen.

Helaas.Dat is heel verdrietig, maar dat maakt je situatie niet anders. Ik zou gewoon een leuk kadootje kiezen met je kinderen en dat is het dan. Vragen staat vrij, iets anders geven ook. Geef het vol blijdschap, dat maakt zo'n kado mooier.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:32:

[...]

Dat dacht ik ook al wel, maar helaas is er hier geen intertoys, dan moet ik er al voor naar een andere plaats.

En ook dat is knap lastig met het budget.

Dus die intertoys bonnen moet ik dan bij de Jumbo hier halen, en dat is minimaal €10 ..... Oh op die manier, dan wordt het wel weer veel gedoe voor zo'n bon. Eventueel een leuk kaartje met een vijfje erin (als je dat wilt geven) is toch ook prima. Daarnaast is het een wens, geen verplichting. Een leuk cadeautje is toch prima. Ik kreeg als kind ook andere dingen dan die op mijn verlanglijstje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gewoon een bon van 5 euro van Intertoys. Vind ik mooi zat. Kind boeit het niet hoor.
Dan niet doen als het van je weekgeld gaat. Zijn ze er niet van 5,- die bonnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.



vreselijk ! Ik zou als "ontvangende "ouder helemaal niets eisen in dat geval.. Als ik weet dat er een ouder bijzit die het heel krap heeft zou ik al blij zijn dat kind komt.. en voor mijn part zonder kado.. als je het niet hebt, heb je het niet.. Wat een rare mensen zijn er toch op de wereld..kinderen uitsluiten omdat ze uit een minima gezin komen..



Wat je ook nog kan doen is



mooi potje (van groenten ofzo) goed schoonmaken. Kind zelf mooie wikkel laten maken , die erop plakken. En vullen met iets lekkers, stuiterbal oid.. Kost minder als 5 euro (hebben wij wel eens gehad.. mijn kind was er zo blij mee.. ). Het werd leuk ingepakt en viel hier erg in de smaak. Wij vonden sowieso de zelf bedachte dingen leuker dan die kado kaarten.
Ik vind kadobonnen geven trouwens niet leuk, zeker niet bij kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het budget ook 5 euro voor een feestje en gelukkig wordt je er niet op aangekeken. Sterker nog, de meesten geven dat. Hooguit een keer 7,50.

Zit er ook een primera bij jou in de buurt? Want daar kun je ze ook krijgen en anders kun je ze online bestellen bij Primera. Er komen dan wel verzendkosten overheen, maar als je er 2 neemt betaal je maar 1 keer verzendkosten (1,95). Dan kun je 7,50 doen of 5 euro. Ook als je ze wel moet laten verzenden ben je goedkoper uit dan 20 euro bij de jumbo. Als ik op de site van Jumbo kijk kun je ze wel variabel opwaarderen vanaf 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig dat je kind buitengesloten wordt door ouders met een gebrek aan empathie.



Ik merk trouwens wel dat het 'normaal' is tegenwoordig om een cadeautje van €10,- à €7,50 te kopen voor een kinderfeestje, waarbij €10,- gebruikelijker is zelfs. Voor kinderen in de basisschoollleeftijd,



Maar ik zou in TO's geval ook gewoon een cadeautje geven en het envelopje negeren. Heeft de jarige dezelfde avond tenminste iets om mee te spelen.
De toekomst is niet meer wat het was
Hier echt not done om kaarten te geven of vragen.

De hit hier was een jurk van de markt met panterprint (5 euro en des te aantrekkelijker omdat iedere volwassene er van moet huilen)

Kinderen zoeken zelf iets voor elkaar uit en hoe 'origineler' hoe beter. Zelfs van de rommelmarkt is ok.

of andere enigszins als mode of volwassen op te vatten kado's, bijv van de claire's.

Maar misschien is dat met meiden anders.

Voor de incidentele jongensverjaardagen zijn de wensen best specifiek en niet echt goedkoper te krijgen valt me op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tien euro best veel geld voor een cadeau voor een kinderfeestje, en daarnaast vind ik een cadeaubon een raar cadeau voor een kind...



Ik zou gewoon iets leuks uitzoeken voor het desbetreffende kind wat wel binnen je budget past en verder zouden ze wat mij betreft de boom in kunnen met hun cadeautips.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn altijd mensen die weinig kunnen of willen besteden en die mensen moeten gewoon de vrijheid hebben om voor weinig een cadeau te regelen. Met een bon, of een cadeau dat van een specifieke winkel moet zijn (of allebei dus) gaat dat moeilijker, dus zo'n eis moet in mijn ogen nooit een verplichting zijn. Ouders kunnen thuis wel een speciale kast vol cadeautjes hebben voor dit soort gelegenheden, en daar moeten ze ook gewoon iets uit kunnen kiezen. Als mensen zelf vragen wat je kind wil dan kun je eventueel als optie een bon noemen, maar dat is het ook wel.



Dus ik zou in jouw geval gewoon cadeautjes van de Blokkerpunten kopen. Dan hebben ze een iets kleiner bedrag aan Intertoyskaarten, jammer dan. Het is niet de bedoeling dat jij erop failliet gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg trouwens dat kinderen worden buitengesloten omdat ze uit een minimagezin komen. Echt geen woorden voor, dan ben je echt verschrikkelijk ongastvrij en bekrompen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn Intertoys bonnen van 5 euro zo'n beetje standaard. Mijn dochter kreeg van 5 van de 6 kinderen zo'n bon. Vond ze fantastisch want toen kon ze haar geliefde Bunchums kopen.



Ik zou het heel vervelend vinden dat een ander gezin het financieel lastig zou krijgen door ons kinderfeestje. Zelf zeg je dan snel: laat het cadeau maar zitten, maar ik denk dat dat voor het gevende kind nog vervelender is dan voor de jarige. Ik zou in jouw geval een goedkoper cadeau kopen bij de Action of bijvoorbeeld het Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Een cadeaubon van Intertoys van eur 5,00 vind ik ook prima voor een kinderfeest.

eur 10,00 is echt te veel als je een klein budget hebt.
Paulaner, gezien jullie financiele situatie ben ik persoonlijk van mening dat jullie vrij zijn om zelf invulling te geven aan het cadeau en zeer zeker aan de hoogte van het te besteden bedrag. Staat overigens los van jullie situatie, want iedereen is hier uiteraard vrij in. Zou van de zotte zijn wanneer dat niet zo was he.



Ik vind jullie plan om dat te financieren met die bonnen trouwens een hele sterke!

Denk er ook eens over na om wat spulletjes in te kopen met fikse korting tijdens uitverkoop of ophef van een zaak of bij acties 1+1 gratis. Daarmee kun je een voorraadje aanleggen voor tijden waarin het moeilijk is om extra budget uit te geven en koop je voordeliger in.

Dan putten uit een klein voorraadje kan heel behulpzaam en rustgevend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven