Langere batterijduur mobiel

20-04-2017 12:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Samsung S3 mini en op wandeltochten sleep ik altijd 2 powerbanks mee. Want men o men, wat is die telefoon snel leeg. Na 3 uur moet tie al weer opgeladen worden. Ik draai dan alleen runkeeper en muziek. Zijn er telefoons met zeker het dubbele aan vermogen, die geen vermogen kosten?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung s4 en hetzelfde probleem. Bij mij gaat iedereen altijd iPhone roepen. Ik heb ook nog een tweede batterij, maar dat vind ik gedoe omdat ik die alleen kan opladen in mijn telefoon.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPhone en die gaat gewoon makkelijk een dag mee en ik gebruik hem intensief...
Internagelaktisch
Runkeeper en muziek luisteren zijn dan ook wel echte batterijzuigers. Je kunt bij Android toch zien waar je batterij naartoe gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een samsung en bij mij is het scherm ook een grote leegzuiger hoor.

De felheid heb ik echt op minimaal staan (behalve als de zon fel schijnt)
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Sommige mogelijkheden vreten batterijen. Andere batterijzuipers (naast die hierboven genoemd zijn) zijn spelletjes en navigeren. Ik vermoed dat filmen ook veel vermogen kost.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeer tevreden over de batterijduur van de motorola moto g3 en de ook de moto g4. Maar wat pangea ook zegt, muziek luisteren en runkeeper vreten wel batterij, dus ik weet niet hoe bovenstaande telefoons dan nog zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even juice defender instaleren. Op mijn oude telefoon scheelde dat een hoop. Nu heb ik dat niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Iphone is leuk en aardig, maar ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven aan een telefoon.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oude s3 heb ik de accu ook een keer vervangen. Dat scheelde ook al veel.
aan het typen......
Bij een pauze je nieuwe telefoon aan een snelle oplader en je kunt weer door.

Je muziek op een mp3-speler afspelen is ook een idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 20 april 2017 @ 15:45:

Iphone is leuk en aardig, maar ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven aan een telefoon.Dan moet je ook accepteren dat sommige dingen niet 'je van het' zijn zoals een slechte batterij
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Voor een goede batterij hoef je echt niet perse een iPhone te hebben, wat een onzin. iPhone's hebben vaak goede accu's, maar die tientallen andere merken hebben daarmee niet per definitie slechte accu's. (Die overigens gewoon door hetzelfde bedrijf gemaakt worden)



Wanneer er 'mini' achter een telefoon staat, betekent dat vaak dat er gewoon goedkopere hardware in zit. Daarnaast is een Samsung S3 mini ook gewoon oud, voor telefoon standaarden. Die batterij was toen ie 5 jaar geleden uit kwam redelijk goed. Maar inmiddels ben je 5 jaar verder en zijn apps veel intensiever geworden. Alle software op je telefoon is in die 5 jaar ontwikkeld, maar de batterij is niet ontwikkeld. Geen wonder dat ie het op een gegeven moment gewoon niet meer bij kan houden.



Persoonlijk ben ik erg van Motorola. Het is goedkoop, maar wel goede kwaliteit. Ik heb nu een motorola G2 en mijn batterij is op het einde van de dag nog op zo'n 40%. Inmiddels zijn ze al heel wat generaties verder, en verwacht ik dan ook dat een batterij van G5 het ook prima doet.

Wil je écht een goed staaltje accu, dan is de Lenovo P2 wel echt een goed toestel. Hij heeft een accucapaciteit van 5100 mAh, dus daar kan je wel goed mee vooruit. Wel schijnt dat de camera hier de prijs voor heeft moet betalen, want die is wat minder. Maar goed, dat zijn ook afwegen die jij zelf moet maken.

https://tweakers.net/pric ... o-p2-grijs/specificaties/
Alle reacties Link kopieren
Uitzetten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een goeie powerbank kopen scheelt ook een hoop hoor. Ik heb er 1 die tot wel 5x mijn telefoon kan opladen - als je telefoon 6 x leeggaat op een dag is de accu gewoon stuk óf staat je hele telefoon vol met zooi (al heeft samsung sowieso veel niet-verwijderbare zooi die ik er altijd af haal met een -voor samsung- illegale software)
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je telefoon?

Volgens mij is elke batterij na een aantal jaar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 20 april 2017 @ 13:25:

Ik heb een iPhone en die gaat gewoon makkelijk een dag mee en ik gebruik hem intensief...



Ook de batterij van mijn iPhone was na 3 jaar gebruiken na een halve dag leeg.

Mijn Motorola had die kuren misschien al na 2 jaar, maar die was dan ook maar 180 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 21 april 2017 @ 09:11:

Hoe oud is je telefoon?

Volgens mij is elke batterij na een aantal jaar gewoon op.Hij is 2 jaar, maar was meteen al na een dag leeg. Als je een Nokia gewend bent die een week meeging, valt dat wel tegen.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel bizar, dat heb ik nog nooit gezien.

Zelfs mijn goedkoopste telefoon (Motorola dus) ging in het begin zeker een lange dag actief gebruiken mee.
Alle reacties Link kopieren
Runkeeper, Strava, Google Maps of alles dat gebruikt maakt van de GPS-chip van je telefoon slurpt je telefoon leeg. MP3's luisteren niet.

Dus koop een goede powerbank waar je er maar één van hoeft mee te nemen!



Verder gaat je telefoonaccu na een jaar al flink achteruit en na twee jaar nog meer. Misschien overstappen op een telefoon als de Galaxy S7? Een jaar oud nu en dus met flinke korting te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de Huawei P9 lite zeer aanbevelen! Die geeft bv tips over stroomverslindende apps die op de achtergrond draaien.
't Is al met al een heel gedoe
Windows phone
Sony (Xperia X, 1.5 jaar oud) gaat ook makkelijk 1.5 dag mee bij intensief gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment al meer dan een jaar de Motorola Moto G3 en hij gaat zeker wel voor een hele dag mee mits ik geen intensieve apps draai (spelletjes).

Zoals andere mensen al zeggen, na een jaar gaat de accu achteruit en daarnaast worden de apps op den duur ook zwaarder als die een update krijgen.



Je kan ook een nieuwe accu voor je telefoon halen (wel een accu halen waarvan de pinnetjes overeenkomen met je telefoon of anders gaat ie eraan).



Als ik weer een nieuwe telefoon ga halen, dan zal dat volgend jaar zijn. Samsung vind ik naar mijn mening aan de hoge kant. Er staan applicaties op de telefoon waar je toch geen gebruik van maakt en toch verwijdert als die mogelijkheid er is. Tot zover ik weet zijn de Motorola en de Nexus kale Androids, dus geen extra troep geïnstalleerd. Hoeveel mag jouw telefoon ongeveer kosten?
Zit er geen S Health op je telefoon of kun je dit erop zetten? Dat vreet niet zo veel energie en doet vrijwel hetzelfde als Runkeeper.

Zet je Bluetooth, bereik, wifi en alles wat je niet nodig hebt uit. Of investeer in een nieuwe batterij of betere powerbank. Na 3 uur al weer moeten opladen is wel heel snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven