Wat is leuk voor een 2 jarige

21-04-2017 09:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje wordt volgende week 2. Nu wil ik iets leuks voor haar kopen, maar wat, heb het al aan mijn broer gevraagd maar die weet het ook niet. Kan het evt. Aan haar moeder vragen, maar die ken ik nauwelijks.



Ik denk zelf aan:

- Duplo

- my little pony ( mijn dochter had vroeger zachte grote, weet niet of die nog bestaan)

- poppenbuggy (vond mijn broer geen goed idee)

- keukentje

- puzzel



Ze heeft nog 1 broer bij haar moeder, dus denk dat daar al veel aanwezig is. Mijn broer heeft niet veel ruimte, dus groot speelgoed is geen optie.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wordt volgende week twee en wr vragen onder andere het volgende:

Voorleesboeken

Duplo

Poppenwagen

Doktersetje

Verkleedkleding

Klei

Emmertje/schepje/harkje etc voor tuin/zandbak/strand

Kleding

Spelletjes (bijvoorbeeld nijntje spellen)
Alle reacties Link kopieren
Een mooie echte babypop? kan ze die meeslepen tot ze groot genoeg is om er echt mee te spelen.



zwempakje en een keer met haar gaan zwemmen?



theeserviesje?



keukentje lijkt me te groot als er ruimtegebrek is.
Alle reacties Link kopieren
Peuters zijn meestal gek op het imiteren van volwassenen. Dus keukenspulletjes, veger en blik/ bezem, bakspulletjes, pop met badje etc. doen het vaak goed. Denk maar aan de poppenhoek. Verder knutselspulletjes zoals klei, gekleurd papier, lijm, stickers.

Het buitenseizoen komt er ook weer aan.. bellenblaas, zandbak, waterspeelgoed, bal, loopklossen, stoepkrijt.
Alle reacties Link kopieren
Vingerverf van de Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Onze tweejarige vond een speelgoed gasfornuis (klein en handzaam dus niet zo'n stellage) dat geluid maakte het einde. Uren mee gespeeld (tot heden, ze is nu zes) Leuke net echte potjes /pannetjes heb je bij ikea.
Een keukentje is best groot speelgoed.



Ik ben zelf erg enthousiast over loco bambino (is ze nu misschien nog net iets te jong voor). Anders: goede uitwasbare stiften en een leuk kleurboek of groot schetsboek, klei, een pop met toebehoren, treinbaantje, mooi voorlees- of prentenboek.
Alle reacties Link kopieren
Keukentje en poppenbuggy hier ook gekregen en was dochter erg blij mee. Is wel redelijk "groot".



Duplo is leuk, maar de blokjes nog net iets te moeilijk, dus dan kan je beter wel iets doen waar Duplo-diertjes bij zitten. En vrij duur waardoor je maar een paar blokjes/diertjes kan geven.



Loco bambino is inderdaad erg leuk!



En "Nijntje verstoppertje" (of Woezel en Pip of een ander figuurtje). Is heel klein, maar heel leuk. Nijntje moet je dan verstoppen en die maakt dan af en toe een geluidje "ik ben hier!" en dan moet iemand anders zoeken. Groot voordeel is dat oudere kinderen het ook leuk vinden om mee te spelen.
ik lees de hele tijd: wat is leuk aan een 2 jarige
Alle reacties Link kopieren
Verkleedkleren

Dieren-onesie

Duplo
Alle reacties Link kopieren
Een puzzel? Djeco heeft mooie.
Een keukentje is heel erg leuk voor een 2 jarige maar merk hier in de omgeving dat een keuken door de ouders wordt gegeven en de visite dan de accessoires zoals pannetjes en eten. Zo heb ik het ook gedaan.



En qua ruimte, bij de Ikea heb je ook een klein keukentje voor 25 euro geloof ik. Die is echt een stuk kleiner dan andere keukentjes.



En waarom geen poppenbuggy? Mijn jongens zouden dat echt heel erg leuk vinden.
Mijn zoon werd twee weken geleden twee jaar. We gaven zelf een keukentje en de visite gaf spulletjes voor erin: pannen, snijdbaar fruit/groente (met klittenband), andere voedingsmiddelen. Hij is er druk mee in de weer. Groot succes.

Verder kreeg hij een ikea treinbaan. Hij kan de stukken al zelf in elkaar klikken en rijdt er met zijn treintje overheen.

Duplo, de variant met de cijfertrein is nu een hit. En die met een hondje en een poesje.

Hamertje tik: de peutervariant zonder spijkers.

Boekjes over Woezel en Pip, Rupsje Nooitgenoeg, De mol die wil weten (..), Kikker en eend,etc.



Puzzels had hij al, maar zijn nog erg populair. Hij maakt ze van 4 en 6 stuks en het liefst de bekende figuren zoals Bert en Ernie.

Memory begint hij nu te snappen, net als Domino. Maar koop dan varianten die een kind niet kapot kan buigen in een driftbui

Heeft je broer een buitenruimte? De zand/watertafel (afhankelijk van het weer) is hier ook heel populair.
Hier was de theeset van de HEMA echt een hit. Twee kopjes er bij en ik heb ook de houten gebakjes er bij. Nog nooit zoveel fantasie-thee gedronken dan in die tijd.



Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 21 april 2017 @ 10:07:



Heeft je broer een buitenruimte? De zand/watertafel (afhankelijk van het weer) is hier ook heel populair.Alleen een balkon
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de leuke tips! Mijn eigen kinderen zijn al pubers, dus geen idee wat tegenwoordig op de markt is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters waren op die leeftijd het allerblijst van een prinsessenjurk en hakkenschoenen. Ik weet niet of het ook zo'n meisje meisje is, maar het neemt weinig ruimte in en loopt waarschijnlijk haar hele verjaardag in jouw cadeau ;)
Of als je een wat groter cadeau wil geven: een loopfiets (met 2 wielen)?
quote:Fleet schreef op 21 april 2017 @ 10:11:

Hier was de theeset van de HEMA echt een hit. Twee kopjes er bij en ik heb ook de houten gebakjes er bij. Nog nooit zoveel fantasie-thee gedronken dan in die tijd.



[img]http://images.hema.nl/products/vanaf-10 ... dpmain.jpg[/img]Oh inderdaad! Mijn zoon heeft ook een setje en kiest heel vaak om daar mee te spelen. En maar thee komen brengen!
Alle reacties Link kopieren
Vleugeltjes en een toverstafje voor een klein lief elfje. Of een leuke Spaanse dansjurk.

De houten regenboog van Grimms.

Een tent of tipi
Tafeltent vonden ze hier erg leuk. En neemt geen extra ruimte in.



En wat iedereen hierboven al heeft gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven