Welke kleding mee naar camping in voorjaar?

21-04-2017 10:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen ervaren kampeerder, en bij een vakantie in het voorjaar vind ik het moeilijk wat ik mee moet nemen aan kleding, voor mij en twee kinderen van 7-8 jaar.

Ik heb de neiging zomer-én winterkleding mee te nemen, omdat de weersomstandigheden niet eensluidend zijn.

Zijn er ervaren kampeerders die advies hebben hoeveel er wèl mee moet? Ik wil daar graag van leren.



Details: 10 dagen, in midden-Frankrijk, vulkanisch dus enigszins bergachtig gebied. We hebben een huurtent, niet verwarmd, gaan binnenkort dus het kan nog koud zijn.

Het moet allemaal in één kofferbak passen, en dan nog speelgoed mee plus handdoeken, theedoeken, toiletartikelen etc.

We gaan uitjes doen maar ook wandelen en "niets" doen (hoop ik dan ) erwijl de kinderen lekker spelen. Het is een soort natuurcamping, dus geen 'clean entertainment'.



Ik zou dus meenemen: ( en een set van wat ik nu ga opnoemen onderweg aandoen)

Zelf: joggingpak, regenjas, winterjas, dik vest, pyjama, bikini, 3 shirts, 2 jeans, bergschoenen, sportschoenen, 4 paar sokken, gewone broek, blouse, ondergoed, slippers



Per kind: joggingpak ( om in te slapen als het koud is). Pyjama, fleecevest, 3 spijkerbroeken, 3 shirts, softshelljas, regenpak, regenlaarzen, bergschoenen, sportschoenen, 4 paar sokken, slippers, bikini, broek, blousje, ondergoed



Maar dan heb ik weer niets voor mooi weer... ik raak er besluiteloos van.



Graag jullie tips, waarvoor dank!
De toekomst is niet meer wat het was
dikke truien en vesten.
Zorg dat je laagjes mee neemt. Een legging die je in de avond onder je jeans aan kunt trekken, op je bovenlijf hempje, shirt met mouwen, shirt lange mouwen en trui/vest erover heen. Wollen kleding isoleert beter en is warmer (en gaat minder ruiken als je het wat langer niet kan wassen). Merino-wol of thermo kleding/ondergoed werkt heel goed, maar kan duur zijn en ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Winkels als Lidl hebben wel eens goedkope thermo kleding liggen. Decathlon (als je er 1 in de buurt hebt) heeft ook betaalbaar thermo ondergoed. Zorg dat je in de avond voor je naar bed gaat goed warm blijft. Eventueel een fleecedekentje mee hebt waar je op kunt zitten of die je in de stoel kan leggen zodat je kont en onderrug niet afkoelen. Een warme muts voor in de avond vind ik ook altijd fijn.



Wat voor matjes/matras hebben jullie? Bij slechte matjes kan de kou hier van onder doorheen trekken en dan kun je nog zo'n warme slaapzak hebben: dan krijg je het geheid koud. Een fleecedeken of isolatiedekentje onder je matje verhelpt dan een hoop kou.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad dikke warme kleding. En evt pp een korte broek. Mocht het nodig zijn heb je dat toch zo gekocht daar maar ik denk dat je meer hebt aan warme kleding.

Ik zou voor een week wel genoeg sokken( dus minimaal 7 paar liefst nog meer het kan natuurlijk worden en dan droogt het nu slecht) en ondergoed meenemen of wil je gaan wassen?
Een spijkerbroek minder (drogen heel lastig) en een joggingbroek meer. Zit ook lekker in de auto bv.

En nog een (fleece)trui meer.

Gewone longsleeves en t-shirts (3 vind ik weinig voor 10 dagen) ipv een blouse. En één korte broek zou het ineens heel mooi weer worden.

De bikini snap ik niet zo, ben je van plan te gaan zwemmen?
Alle reacties Link kopieren
Laagjes.



Ik zelf draag normaal veel dikke panty's en die zijn op de camping ook heel handig. Sjaals, pashmina-achtinge dingen ook. Wollen sokken neem ik ook altijd mee.



Als het een natuurding is maakt het helemaal niet uit hoe je eruit ziet, dus je kunt alles mixen en matchen op warmte.
Alle reacties Link kopieren
@ Kirikou; ik hoopte op een mooie warme dag maar het schiet me net te binnen dat het water dan nog erg koud zal zijn...

Kleding drogen is wel een punt als het fris is en geen zon bijvoorbeeld ( om van regen maar niet te spreken).



@ Dolfje: ik hoop alleen in noodgeval te gaan wassen...dus ik zal het aantal paar sokken ophogen idd.



@ kraaienpootje: gelukkig staan er bedden in de tent, met 'gewone' matrassen neem ik aan, en met beddengoed. Dus vandaar het idee om als het koud is ket een joggingpak en sokken te gaan slapen.

Laagjes is een goede! Ik ga hemdjes meenemen, en de kinderen hebben thermoshirts en leggings, ook mee.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 april 2017 @ 10:32:

Laagjes.



Ik zelf draag normaal veel dikke panty's en die zijn op de camping ook heel handig. Sjaals, pashmina-achtinge dingen ook. Wollen sokken neem ik ook altijd mee.



Als het een natuurding is maakt het helemaal niet uit hoe je eruit ziet, dus je kunt alles mixen en matchen op warmte.Haha, dat laatste is ook helemaal waar! En een warme sjaal, ga ik zeker doen!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd fijn om op de camping (en alleen op de camping ) crocs aan te hebben (zijn licht en makkelijk aan te trekken en dan heb je toch iets aan je voeten ipv echte schoenen).
Alle reacties Link kopieren
laagjes, laagjes, laagjes!!
En doooooor!
Kan je een gas kacheltje mee nemen? Dit is wel heel comfortabel voor de avonden.
Alle reacties Link kopieren
Keuikjes en een waterkoker voor snachts
Alle reacties Link kopieren
Kruikjes bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
laagjes is toverwoord.. dus lange mouwen shirt onder fleece trui, of lekkere dikke hoodie.

zomerkleding.. niet te netjes.. vooral dingen je onderling kunt combineren..



speelgoed namen we minimaal mee, kochten we daar en lieten achter. Buiten is zat te vinden ..



Handoeken, koop microvezel varianten bij xenos.. Compacter dan gewone handdoeken en zo droog



Ik ga uit van broeken draag je 2 dagen , dus 3 mee, tussendoor wassen. Ik nam zoveel mogelijk dezelfde kleur mee, kan je nl. alles in 1 machine proppen..



niet slapen in joggingpak, krijg je het echt niet warmer van. Doe dan een muts op.. blijf je warmer mee dan met joggingpak , Gewone pyjama is goed als je goede slaapzak hebt..



regenpak heb ik nog nooit meegenomen. Met stortregen loop je niet buiten simpel. Dun opvouwbaar regenjack is zat.



per persoon 1 sporttas is bij ons voldoende voor 3 weken Ik was tussendoor (daar zocht ik camping op uit.. wasmachine en droger).



sowieso niet je beste spullen meeslepen..
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,



Ik ben aan het pakken, bedankt voor de tips!!!!!

Laagjes is het credo geworden!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben klein elektrisch kacheltje van de HEMA, is echt comfortabel voor koude avonden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven