1. De titel zegt genoeg denk ik :)

Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) en ik wil er mee stoppen. Er zijn diverse redenen, die nu niet zo van toepassing zijn.

Waar ik benieuwd naar ben: wie is ook gestopt met de pil (na hoelang gebruik?) en wat zijn je ervaringen? (positief en negatief).
Log nu in om te reageren
  1. quote:
    purple1973 schreef op 20 april 2017 @ 10:22:
    Hoi Goldie,

Geen idee, herken het niet maar ik denk dat je eigenlijk alles kan verwachten als je stopt met de pil. Je lichaam moet even weer helemaal "resetten" op hormonaal gebied; moet de hele natuurlijk cyclus weer op gang krijgen, en dat kan gok ik vanalles met zich mee brengen.....

Ha, en ik ben vandaag ongesteld geworden. Hahaha, nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden :) . Omdat het, toen ik jaaaaren geleden zwanger wou worden en met de pil stopte na 10 jaar gebruik, heel erg lang duurde voordat ik ongesteld werd, had ik dat nu ook een beetje verwacht. Daarnaast ben ik halverwege de veertig, dus geen idee of er al iets van een overgang te bespeuren is. Dat alles maakte mij zeer sceptisch tav mijn homonale huishouding en ongesteld worden, de eerste tijd na stoppen. En nu ben ik gewoon keurig ongesteld na ik denk 4 weken stoppen (moet ik even nazoeken, weet niet precies wanneer ik niet meer begonnen ben aan een strip). Achteraf kan ik ook niet zeggen dat ik signalen als moeheid, rugpijn, hoofdpijn, chagrijnigheid of wat ook had, de afgelopen dagen. Moooooooi. Mag zo blijven.
    (Even afwachten natuurlijk. Dit is nog maar de eerste keer.... maar toch :) )
    Fijn! Klinkt goed. :)

Je suis prest
  2. Sleepylady, je hoeft echt niet meteen naar de dokter als je menstruatie een tijdje uitblijft (en je niet zwanger bent, natuurlijk). Bij mij was het net als bij Catnip, eigenlijk. Na dik twee jaar ben ik eens naar de huisarts gegaan, die vond het niet verontrustend maar omdat ik aandrong werd er bloedgeprikt. Alle hormoonwaarden normaal, gek genoeg. Half jaar later eens ongesteld geworden en drie jaar later zwanger. (Was dus lastig om de zwangerschapsduur vast te stellen, in eerste instantie 8-P )

DIe supplementen die jij noemt, Catnip, ga ik eens naar kijken. Visolie is sowieso niet verkeerd, maar Mg durf ik mss niet zomaar extra in te nemen?! Ben altijd wat huiverig om mineralen extra slikken.... Die dingen werken immers op microniveau en ik ben altijd bang dat ik bepaalde processen dan verstoor ofzo. Hmmm... ik geloof dat ik wat wazig klink :rolling:. Ben gewoon geen medicijnslikker, zeg maar.
  3. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

4. Magnesium kan geen kwaad hoor, als je wel een goede variant neemt. Te veel magnesium merk je aan dat je dan diarree krijgt, je moet wel heel gek gaan doen wilt het schadelijk gaan worden. Ik neem zelf elke dag 300 gram magnesium (best veel), ik merk dat ik op dagen dat ik ongesteld ben zelfs 400 gram aankan en het helpt mij wel. Voor veel mensen is 100 of 200 gram ook al prima, moet je zelf kijken hoe je lijf erop reageert.

Visolie is sowieso goed, ook heel belangrijk voor je hormoonhuishouding, maar let er dan wel op dat het gezuiverd is. Visolie van de kruidvat of hema is vaak schadelijker dan dat het goed voor je is.

Je suis prest
  5. Ik slik ook magnesium, al had dat niet zo veel effect toen ik de pil nog slikte.
    Zo fijn om nu van al die vage spierpijntjes en krampjes af te zijn!
  6. Ik loop nu tegen iets aan dat vervelend is aan niet je menstruatie kunnen plannen: ik ga over een paar dagen op vakantie en had nu ongesteld moeten worden. Echter ben ik het nog niet, nu ben ik bang dat het pas op vakantie komt. Vorige keer was mijn menstruatie niet zo erg, dat zou ik op vakantie wel overleven (het is een citytrip en geen warme bestemming), maar die keer ervoor was het wel heel erg de eerste twee dagen dus dat kan ik echt niet hebben..

Je suis prest
  7. Oei das irritant catnip. Hopelijk komt het nog voordat je wegga zodat je het meeste thuis heb.. Had dit zelf 2 jaar terug in keulen.. ik liep leeg...

Ga in juni paar dagen weg maar ben nu al 2 maanden 2-3 dagen later begonnen.. zal nu dus nergens last van hebben gelukkig.
  8. Ja, ik heb nu nog 2 dagen (gaan woensdag weg) dus ik hoop dat het vandaag komt en anders pas na mijn vakantie. Heb wel veel afscheiding, maar verder voel ik eigenlijk nog niks.. Ik probeer maar niet teveel te stressen want dan komt het sowieso niet. Had ook nog een zwangerschapstest gedaan, want dat doe ik altijd wel elke paar maanden een keer, en daar kwam gelukkig niks uit dus dat is het ook niet. :-d

En fijn dat je nu als het zo blijft lopen op je vakantie geen last gaat hebben! Vooral op warme bestemmingen is het super vervelend, of wanneer je veel gaat lopen.

Je suis prest
  9. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder