Haags zwembad geterroriseerd door Nieuwe Nederlanders

20-04-2017 15:07 313 berichten
Met stijgende verbazing, maar is het daar echt zo'n bende? Ik herken het niet van de zwembaden bij ons in de buurt. Daar is ook weleens overlast van nieuwe Nederlandse jongens, maar niet zo erg als daar,

---

M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



http://www.telegraaf.nl/b ... mbadtuig_vogelvrij__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 20 april 2017 @ 18:16:

Ik zou mijn dochter echt niet naar dit zwembad laten gaan. Lekker betast worden door grijpgrage handen door 'jongens' die dat echt niet bij allochtone meisjes zouden doen. Zag net de verantwoordelijk wethouder Baldewsingh (PvdA) die vindt dat het allemaal de schuld van de autochtone Nederlander is. Dit klopt niet helemaal. Voorheen, lees: 10 jaar terug, hadden deze jongens nog respect voor de meisjes uit hun eigen cultuur, maar vandaag de dag worden ook zij uitgescholden. Het respect bij deze jongeren is gewoon ver te zoeken en dat heeft te maken met cultuur/opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch geen nieuws? Zo gaat het in verschillende zwembaden in Amsterdam al jaren. Het Sloterparkbad en Jan van Galenbad sla ik al jaren over om dezelfde reden. Ik snap ook helemaal niets van de lakse houding van zwembaden, al die klootzakjes bij overtreding het zwembad uitgooien en bij vernieling en aanranding direct door de politie laten ophalen.



Helaas vinden sommige ouders opvoeden volstrekt onnodig en moet de politie het buiten de deur maar regelen, dus dan moet het maar zo. Kunnen ze vervolgens weer komen janken dat ze geen werk kunnen krijgen zonder VOG. Je hebt er echt gekken tussen hoor. Bij de dochter van een bekende van mij op school zijn er een aantal jaar terug een stel van dit soort gastjes terug naar huis gestuurd van schoolkamp nadat ze meisjes in het zwembad hadden lastiggevallen (gevangen gehouden in een ruimte, seksuele uitingen en betasten). Vervolgens stonden er boze ouders bij de rector omdat ze het niet vonden kunnen dat hun kind weggestuurd was. Dan is er gewoon wat mis met je al ouder, als mijn zoons zoiets zouden doen dan vlieg ik compleet uit de bocht tegen hen en ga ik vervolgens in een hoekje zitten huilen omdat mijn opvoeding zo mislukt is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 21 april 2017 @ 10:13:

[...]





Heel leuk dat je naar de Afrikaanse kapper kan om je haar te laten vlechten.



Harstikke leuk dat de Libanese moeder Libanese hapjes maakt voor de cultuurweek op school en

haar land komt vertellen.



Een aanwinst dat je nu allerlei leuke winkeltjes hebt waar je ingrediënten ut het buitenland kan kopen zodat je mooi keer saaie aardappelen, groente en een stukje vlees als avondeten hoeft te eten.



Maar multicultureel is beslist niet meer leuk als je straks de helft van je collega's niet meer verstaat. Je aangerand of nageroepen wordt omdat je iets te blot gekleed bent.



Goh wat doe je voor werk, als ik vragen mag? Ken eigenlijk niemand die zijn collega's niet verstaat.. en dan nog, stel er zijn een paar die een andere taal spreken. Hoe erg is dat eigenlijk, wel grappig toch zolang het het werk niet in de weg staat. Alsof Nederlands het mooiste is?!



Nagefloten en -geroepen, ja die lentetijd begint weer, alle bouwvakkers en glazenwassers... Maar ook wel weer leuk toch.



Het aantal aanrandingen is met de bevolkingsgroei en ondanks dat men zich bloot kleedt, niet toegenomen in NL ten opzichte van vroeger. Dat zal je geruststellen hoop ik!



Proef een beetje wel de lusten, niet de lasten. Die lasten, tja overal is wel wat, en bij elke bevolkingsgroep. In ons land is het al met al veilig en fijn. Tel je zegeningen!
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 21 april 2017 @ 10:30:

[...]





Goh wat doe je voor werk, als ik vragen mag? Ken eigenlijk niemand die zijn collega's niet verstaat.. en dan nog, stel er zijn een paar die een andere taal spreken. Hoe erg is dat eigenlijk, wel grappig toch zolang het het werk niet in de weg staat. Alsof Nederlands het mooiste is?!



Nagefloten en -geroepen, ja die lentetijd begint weer, alle bouwvakkers en glazenwassers... Maar ook wel weer leuk toch.



Het aantal aanrandingen is met de bevolkingsgroei en ondanks dat men zich bloot kleedt, niet toegenomen in NL ten opzichte van vroeger. Dat zal je geruststellen hoop ik!



Proef een beetje wel de lusten, niet de lasten. Die lasten, tja overal is wel wat, en bij elke bevolkingsgroep. In ons land is het al met al veilig en fijn. Tel je zegeningen!Spoor jij wel helemaal?! We leven hier in Nederland en dus is de voertaal Nederlands. Ik had zo'n 17 jaar geleden een bijbaantje bij de Mc en op een gegeven moment was de voertaal Marokkaans!. Er werkte zoveel Marokkanen, dat er gewoon Marokkaans op de werkvloer werd gesproken. Ik spreek dat niet, dus weet niet waar het over ging, ik werd dus buitengesloten, maar jij vindt dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 10:29:

Dit is toch geen nieuws? Zo gaat het in verschillende zwembaden in Amsterdam al jaren. Het Sloterparkbad en Jan van Galenbad sla ik al jaren over om dezelfde reden. Ik snap ook helemaal niets van de lakse houding van zwembaden, al die klootzakjes bij overtreding het zwembad uitgooien en bij vernieling en aanranding direct door de politie laten ophalen.



Helaas vinden sommige ouders opvoeden volstrekt onnodig en moet de politie het buiten de deur maar regelen, dus dan moet het maar zo. Kunnen ze vervolgens weer komen janken dat ze geen werk kunnen krijgen zonder VOG. Je hebt er echt gekken tussen hoor. Bij de dochter van een bekende van mij op school zijn er een aantal jaar terug een stel van dit soort gastjes terug naar huis gestuurd van schoolkamp nadat ze meisjes in het zwembad hadden lastiggevallen (gevangen gehouden in een ruimte, seksuele uitingen en betasten). Vervolgens stonden er boze ouders bij de rector omdat ze het niet vonden kunnen dat hun kind weggestuurd was. Dan is er gewoon wat mis met je al ouder, als mijn zoons zoiets zouden doen dan vlieg ik compleet uit de bocht tegen hen en ga ik vervolgens in een hoekje zitten huilen omdat mijn opvoeding zo mislukt is.Veelal verwachten deze mensen dat de school deelneemt aan de opvoeding. Binnen beide culturen is het volstrekt normaal om elkaars kinderen aan te spreken en desnoods te straffen (slaan). Jongens worden vrij gehouden en meisjes worden strenger opgevoed. Wanneer een meisje losbandig is, wordt ze vaak gezien als slecht en tast ze de eer/familienaam aan. Dit terwijl bij jongens losbandigheid geen probleem is. Ik had verwacht dat de nieuwe generatie (allochtonen die hier geboren zijn) dit probleem zou oplossen en de gelijkheid tussen beide geslachten weer gelijk zou trekken, maar op de een of andere manier lijken ze hun eigen opvoeding toe te passen. met dit soort jongens als gevolg. Jongens die zich niet gedragen, geen respect hebben en ga zo maar door.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:47:

[...]





Omdat er meteen 'nieuwe Nederlanders' wordt vermeld. Je kunt ook zeggen 'rotjongens verpesten het' ofzo, maar nee, er moet meteen een stempel op. En zoveel media doen het. Nooit lees je eens 'blanke man..' Nee, alleen als het niet-blank is, wordt dat gemeld. En daar erger ik me kapot aan.

Jij hebt op jouw beurt, net als iemands hierboven, gelijk als je zegt dat ik ook niet iedereen meteen als PVV-er moet wegzetten. Dat is idd. dan weer mijn valkuil.

Maar ik heb het dus niet over verzwijgen, maar over de manier waarop mensen worden beschreven. Als ze niet een doorsnee witte Jan of Kees zijn.Rotjongens is ook een stempel.
Rotjongens doen ontoelaatbare dingen in zwembad waar leiding en politiek niet goed mee omgaan.



Dat is de samenvatting van dit geheel.
quote:bossanova schreef op 20 april 2017 @ 19:15:

[...]





Jij bent voor mij daarentegen wel kraakhelder. Die vijf woorden zeggen alles over jou en mij zeggen ze dat er met jou niet te praten valt, want die vijf woorden schreeuwen 'discriminatie'. Helaas begrijp je niet wat dat woordje betekent, want anders had je die vijf woorden niet getypt.

#kanaal
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 15:47:

[...]





Omdat er meteen 'nieuwe Nederlanders' wordt vermeld. Je kunt ook zeggen 'rotjongens verpesten het' ofzo, maar nee, er moet meteen een stempel op. En zoveel media doen het. Nooit lees je eens 'blanke man..' Nee, alleen als het niet-blank is, wordt dat gemeld. En daar erger ik me kapot aan.

Jij hebt op jouw beurt, net als iemands hierboven, gelijk als je zegt dat ik ook niet iedereen meteen als PVV-er moet wegzetten. Dat is idd. dan weer mijn valkuil.

Maar ik heb het dus niet over verzwijgen, maar over de manier waarop mensen worden beschreven. Als ze niet een doorsnee witte Jan of Kees zijn.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 21 april 2017 @ 09:48:

Ik vind de integratie deels mislukt. Surinamers, Antilianen, Chinezen en Indonesiers vind ik persoonlijk een aanwinst. Zij maken Nederland "leuk gekleurd" en van wat ik om me heen zie gaan deze groepen goed samen met de autochtonen.



De Noord-Afrikanen en Turken vind ik over het algemeen niet goed geintegreerd. Teveel overlast, te grote bek en die eeuwige slachtofferrol vind ik bijna schofferend. Ik zie ze ook niet als aanwinst of verrijking, ik zie ze als vervelend. Heel vervelend.Totaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 21 april 2017 @ 11:03:

[...]



Spoor jij wel helemaal?! We leven hier in Nederland en dus is de voertaal Nederlands. Ik had zo'n 17 jaar geleden een bijbaantje bij de Mc en op een gegeven moment was de voertaal Marokkaans!. Er werkte zoveel Marokkanen, dat er gewoon Marokkaans op de werkvloer werd gesproken. Ik spreek dat niet, dus weet niet waar het over ging, ik werd dus buitengesloten, maar jij vindt dat normaal?

Ja, zou me niks boeien. Ik ben niet zo Nederland gericht. We leven met z'n allen op de wereld en als iemand een andere taal spreekt dan ik, daar kan ik niet ongelukkig van worden. Wat kan dat jou schelen? Prima toch.



In het Nederlands met 'spoor je wel' worden aangesproken vind ik onfatsoenlijker en vervelender.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 21 april 2017 @ 09:48:

Ik vind de integratie deels mislukt. Surinamers, Antilianen, Chinezen en Indonesiers vind ik persoonlijk een aanwinst. Zij maken Nederland "leuk gekleurd" en van wat ik om me heen zie gaan deze groepen goed samen met de autochtonen.



De Noord-Afrikanen en Turken vind ik over het algemeen niet goed geintegreerd. Teveel overlast, te grote bek en die eeuwige slachtofferrol vind ik bijna schofferend. Ik zie ze ook niet als aanwinst of verrijking, ik zie ze als vervelend. Heel vervelend.Dat klopt niet. Voor een paar rotte appels? Marokkanen en Turken doen ook hun best. Ik heb Marokkaanse buren,collega's, vriendinnen die zijn heel goed geïntegreerd. Ik als half Surinaamse kan het altijd heel goed vinden met mocro's en turken.
quote:permis schreef op 21 april 2017 @ 11:38:

[...]



Ja, zou me niks boeien. Ik ben niet zo Nederland gericht. We leven met z'n allen op de wereld en als iemand een andere taal spreekt dan ik, daar kan ik niet ongelukkig van worden. Wat kan dat jou schelen? Prima toch.



In het Nederlands met 'spoor je wel' worden aangesproken vind ik onfatsoenlijker en vervelender.Idd.
Alle reacties Link kopieren
Dit gebeurde in de jaren 80 ook al in Rotterdam in een zwembad. Niet speciaal iets van deze tijd.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 21 april 2017 @ 11:03:

[...]



Spoor jij wel helemaal?! We leven hier in Nederland en dus is de voertaal Nederlands. Ik had zo'n 17 jaar geleden een bijbaantje bij de Mc en op een gegeven moment was de voertaal Marokkaans!. Er werkte zoveel Marokkanen, dat er gewoon Marokkaans op de werkvloer werd gesproken. Ik spreek dat niet, dus weet niet waar het over ging, ik werd dus buitengesloten, maar jij vindt dat normaal?

Ik vind het ook heel menselijk. Een vriendin van me woont in nieuw Zeeland. Werkt bij een bedrijf waar veel Nederlanders werken. Daar gaat ook heel veel in het Nederlands. Het is nu eenmaal fijn om met anderen je meest vertrouwde taal te spreken en zo loopt het dan ook snel als je in de meerderheid bent. Overal hoor. Menselijk, niet iets om keihard te veroordelen.

Wie zonder "zonde" is werpe de eerste steen.



Bij zo'n bedrijf als de Mac werken vind ik dan wel weer wat van.. ;) Maar dat is een andere discussie.
quote:sugarmiss schreef op 21 april 2017 @ 10:13:

[...]





Heel leuk dat je naar de Afrikaanse kapper kan om je haar te laten vlechten.



Harstikke leuk dat de Libanese moeder Libanese hapjes maakt voor de cultuurweek op school en

haar land komt vertellen.



Een aanwinst dat je nu allerlei leuke winkeltjes hebt waar je ingrediënten ut het buitenland kan kopen zodat je mooi keer saaie aardappelen, groente en een stukje vlees als avondeten hoeft te eten.



Maar multicultureel is beslist niet meer leuk als je straks de helft van je collega's niet meer verstaat. Je aangerand of nageroepen wordt omdat je iets te blot gekleed bent.Overdrijven is een vak apart.
Ik snap de term 'nieuwe Nederlanders' niet. Het gaat over jongens die hier geboren en getogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 11:38:

[...]





Dat klopt niet. Voor een paar rotte appels? Marokkanen en Turken doen ook hun best. Ik heb Marokkaanse buren,collega's, vriendinnen die zijn heel goed geïntegreerd. Ik als half Surinaamse kan het altijd heel goed vinden met mocro's en turken.Ik heb ook leuke vrienden en bekende uit de hele wereld maar staat los van dit probleem dat er wel degelijk is dat is niet een kwestie van een paar rotte appels. Dit gebeurd in verschillende zwembaden, in verschillende steden al jaren (het voorbeeld dat ik hierboven noemde is van een jaar of 15 geleden). Dat zijn niet een handjevol rotte appels, het daarmee afmaken is gewoon wegkijken en dat is lang genoeg gebeurd. Het wordt tijd dit soort dingen streng aan te pakken en de ouders eens te wijzen op hun verantwoordelijkheid. Zij voeden hun kinderen niet goed op anders deden ze dit niet, dus ze doen helemaal niet hun best. Dit gedrag staat ook compleet los van een slechtere positie in de maatschappij hebben, bij diefstal en dergelijke criminaliteit kun je nog denken dat het moeilijk vinden van een baan daar verband mee houd. Maar het lastigvallen van meisjes heeft niets met die positie te maken, dat heeft te maken met een gebrekkige opvoeding. Ik ben het eeuwige afzwakken behoorlijk zat. Ik heb niets tegen wie dan ook gebaseerd op afkomst, maar wel iets tegen het achterlijke gedrag dat sommige mensen vertonen. Dat gedrag is gewoon verwerpelijk en moet aangepakt worden ongeacht waar iemand vandaan komt. Stel je even voor dat jouw (hypothetische) dochter wordt betast door die types, haal je dan ook je schouders op omdat het maar een paar rotte appels zijn en je ook mensen kent die wel leuk zijn en hun best doen?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:07:

[...]





Ik heb ook leuke vrienden en bekende uit de hele wereld maar staat los van dit probleem dat er wel degelijk is dat is niet een kwestie van een paar rotte appels. Dit gebeurd in verschillende zwembaden, in verschillende steden al jaren (het voorbeeld dat ik hierboven noemde is van een jaar of 15 geleden). Dat zijn niet een handjevol rotte appels, het daarmee afmaken is gewoon wegkijken en dat is lang genoeg gebeurd. Het wordt tijd dit soort dingen streng aan te pakken en de ouders eens te wijzen op hun verantwoordelijkheid. Zij voeden hun kinderen niet goed op anders deden ze dit niet, dus ze doen helemaal niet hun best. Dit gedrag staat ook compleet los van een slechtere positie in de maatschappij hebben, bij diefstal en dergelijke criminaliteit kun je nog denken dat het moeilijk vinden van een baan daar verband mee houd. Maar het lastigvallen van meisjes heeft niets met die positie te maken, dat heeft te maken met een gebrekkige opvoeding. Ik ben het eeuwige afzwakken behoorlijk zat. Ik heb niets tegen wie dan ook gebaseerd op afkomst, maar wel iets tegen het achterlijke gedrag dat sommige mensen vertonen. Dat gedrag is gewoon verwerpelijk en moet aangepakt worden ongeacht waar iemand vandaan komt. Stel je even voor dat jouw (hypothetische) dochter wordt betast door die types, haal je dan ook je schouders op omdat het maar een paar rotte appels zijn en je ook mensen kent die wel leuk zijn en hun best doen?Ik vind het altijd zo grappig dat het op opvoeding wordt gegooid, terwijl ze een hele strenge opvoeding krijgen, veel strenger dan de Nederlandse opvoeding. Het ligt niet aan de opvoeding het ligt aan de jongens zelf en hun gedrag. De ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen uitvreten en geloof me die keuren dit soort zaken ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:02:

Ik snap de term 'nieuwe Nederlanders' niet. Het gaat over jongens die hier geboren en getogen zijn.Dat snap je prima, we mogen geen Marokanen/Turken/buitenlanders enz meer zeggen want dat is niet (politiek) correct dus krijg je allemaal van dit soort termen. In de jaren 90 heten ze nog gewoon kut Marokkaantjes, nu niet meer maar het gedrag is nog hetzelfde. In 20 jaar tijd is dus alleen de benaming verandert helaas.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:14:

[...]





Dat snap je prima, we mogen geen Marokanen/Turken/buitenlanders enz meer zeggen want dat is niet (politiek) correct dus krijg je allemaal van dit soort termen. In de jaren 90 heten ze nog gewoon kut Marokkaantjes, nu niet meer maar het gedrag is nog hetzelfde. In 20 jaar tijd is dus alleen de benaming verandert helaas.In hun Nederlandse paspoorten staat gewoon Nederlands noem ze dan ook zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:13:

[...]





Ik vind het altijd zo grappig dat het op opvoeding wordt gegooid, terwijl ze een hele strenge opvoeding krijgen, veel strenger dan de Nederlandse opvoeding. Het ligt niet aan de opvoeding het ligt aan de jongens zelf en hun gedrag. De ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen uitvreten en geloof me die keuren dit soort zaken ook niet goed.Waar ligt het dan aan volgens jou? Mijn zonen gaan ook zonder begeleiding naar buiten maar die randen geen meisjes aan, worden niet van schoolkamp gestuurd en niet door de politie opgepakt. En dat met mijn softe Nederlandse opvoeding..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:13:

[...]





Ik vind het altijd zo grappig dat het op opvoeding wordt gegooid, terwijl ze een hele strenge opvoeding krijgen, veel strenger dan de Nederlandse opvoeding. Het ligt niet aan de opvoeding het ligt aan de jongens zelf en hun gedrag. De ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen uitvreten en geloof me die keuren dit soort zaken ook niet goed.Hoe worden die jongens dan zo als het niet aan hun opvoeding ligt? En als ze zo streng worden opgevoed, waarom weten de ouders dan niet wat hun kinderen uitvreten en lopen ze bijna altijd buiten rond?
Als Badr Hari een keer wint staat groots Nederlandse bokser.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

[...]





In hun Nederlandse paspoorten staat gewoon Nederlands noem ze dan ook zo.Of we noemen het beestje gewoon bij de naam. Het gaat in het bijzonder over een bepaalde groep die dit gedrag vertoont en die mogen dan best benoemd worden. Trouwens noemen ze zichzelf meestal ook Marokkaan dus waarom zouden andere dat niet mogen? Lekker nuttige discussie ook, zo gaat het dus al jaren en het probleem van losgeslagen jongeren met een migratie achtergrond is niet opgelost. Gelukkig hebben we nu wel 37 nieuwe termen om ze aan te duiden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven