Meisje met ontbloot bovenlichaam als promotie?

21-04-2017 11:36 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie https://themighty.com/201 ... ds-with-heart-conditions/



Het goede doel waar ik voor werk gebruikt een soortgelijke foto van een jongetje met ontbloot bovenlichaam en ritssluiting voor de voorkant van de folder. Mijn eerste gevoel toen ik de folder maakte was dat dat geen meisje kon zijn. Mijn collega vindt het geen probleem als dat een jong meisje is zoals de meisjes in deze serie. Wat vinden jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:16:

[...]





Ik weet wel dat als TO een meisje op de voorkant zet, ze gezeik krijgt omdat er een bloot kind staat.



Dat weet jij helemaal niet en lijkt mij schromelijk overdreven en zelfs niet waar. Dat is jouw veronderstelling, dat zegt meer of jou. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus zal vallen over een peuterlijf met een litteken. Heel raar gedacht van jou.

Overigens is de campagne toch niet van TO?
quote:Hugh-Jazz schreef op 21 april 2017 @ 12:12:

[...]





Maar waarom zijn de meisjestepels bedekt en de jongenstepels niet?



Goeie vraag. Zou het de fotografe vragen



http://www.slhunterphotography.com/contact.html
quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 12:09:

[...]





Nee. Ze worden zo geseksualiseerd doordát campagnes en mensen zich zo opstellen als TO en jij. Stel het juiste voorbeeld in plaats van zo angsthazig te doen.



Iets met kip en ei. Ik denk eerder andersom, de massahysterie heeft ervoor gezorgd dat reclameproducenten anders met reclame omgaan. En vervolgens doen deze aangepaste reclames de rest.



TO stelt zich in mijn optiek juist heel open op. Ze kijkt naar haar eigen bevindingen en toetst deze.



En het juiste voorbeeld bestaat niet. Wat voor jouw juist is kan voor jouw buurvrouw heel fout zijn.
quote:Westworld schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

Serieus ben ik nou serieus zo naïef als ik zeg dat ik mij niet eens kan voorstellen dat dit een discussie zou kunnen veroorzaken? Dat had niet eens in mij opgekomen en vind het echt treurig dat dit speelt. En door bewust voor een jongetje te kiezen vind ik dat je aan zulke kromheid meewerkt.Ik snap het ook niet.
quote:Westworld schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

Serieus ben ik nou serieus zo naïef als ik zeg dat ik mij niet eens kan voorstellen dat dit een discussie zou kunnen veroorzaken? Dat had niet eens in mij opgekomen en vind het echt treurig dat dit speelt. En door bewust voor een jongetje te kiezen vind ik dat je aan zulke kromheid meewerkt.Dit.
quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 12:18:

[...]





Dat weet jij helemaal niet en lijkt mij schromelijk overdreven en zelfs niet waar. Dat is jouw veronderstelling, dat zegt meer of jou. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus zal vallen over een peuterlijf met een litteken. Heel raar gedacht van jou.

Overigens is de campagne toch niet van TO?Uhmmmm het jouwe is net zo'n vooronderstelling. Dat jij het je niet kunt voorstellen is 1, dat er al gezeik is wat betreft foto's op facebook van kinderen met ontbloot bovenlijfje, laat het tegenovergestelde zien.
quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 12:16:

[...]





Over de rug van het meisje?! Een foto van haar litteken laten zien zonde je daarbij te bekommeren over de misplaatste seksuele moraal van sommige vreemde types (die zich blijkbaar ook in dit topic bevinden) vindt jij 'over de rug van het meisje' iets doen? Ik vind dat juist het meisje ten volle meenemen in de campagne zonder daar vreemd over te doen.

Ik heb slecht nieuws voor je. In jou en mij komt het niet op maar

Er lopen op deze wereld mensen rond die op een zieke manier naar ontblote jongens en meisjes kijken.

Je zou toch zelf ook niet willen dat er ook maar iemand zo naar je kind kijkt?

Goed dat ze hier realistisch naar kijken voordat er wat geplaatst wordt op het www.
Belachelijk. Ontbloot bovenlijf ziet er bij jongens en meisjes precies hetzelfde uit.

Mijn kind (meisje) draagt bij het zwemmen alleen een zwembroekje, net als haar broer. Wel jammer dat ze het verkochten als bikini, totaal overbodig zo'n bovenstukje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 12:18:

[...]





Overigens is de campagne toch niet van TO?Nee van een Amerikaanse fotografe.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

[...]



Ik heb slecht nieuws voor je. In jou en mij komt het niet op maar

Er lopen op deze wereld mensen rond die op een zieke manier naar ontblote jongens en meisjes kijken.

Je zou toch zelf ook niet willen dat er ook maar iemand zo naar je kind kijkt?

Goed dat ze hier realistisch naar kijken voordat er wat geplaatst wordt op het www.het is niet schadelijk voor het kind bovendien kan je het op geen enkele manier voorkomen. Denk je dat er in het zwembad niet gekeken wordt naar kinderen door mensen met een bepaalde voorkeur? Denk je dat pedofielen niet op het strand zitten? Of in de buurt van de speeltuin?
quote:Westworld schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

Serieus ben ik nou serieus zo naïef als ik zeg dat ik mij niet eens kan voorstellen dat dit een discussie zou kunnen veroorzaken? Dat had niet eens in mij opgekomen en vind het echt treurig dat dit speelt. En door bewust voor een jongetje te kiezen vind ik dat je aan zulke kromheid meewerkt.



Ja, ik vind jouw gedachte naïef, maar dat zegt meer over mijn wereldbeeld dan het jouwe



Als je een campagne uitzet wil je daar een zo hoog mogelijk resultaat bij behalen. En als er een vermoeden is dat een 'detail' tot discussie kan leiden waardoor het effect van je campagne drastisch vermindert, dan kies je ervoor omdat niet te doen. Heeft niets met krom te maken, maar puur met sturen op gewenste resultaten.
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

[...]



Ik heb slecht nieuws voor je. In jou en mij komt het niet op maar

Er lopen op deze wereld mensen rond die op een zieke manier naar ontblote jongens en meisjes kijken.

Je zou toch zelf ook niet willen dat er ook maar iemand zo naar je kind kijkt?

Goed dat ze hier realistisch naar kijken voordat er wat geplaatst wordt op het www.Nou, laten we onze jongens en meisjes dan maar snel helemaal bedekken. Beter nog: laten ze maar helemaal niet meer buitenkomen, je weet nooit wat voor zieke geesten er allemaal rondlopen.
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

[...]



Ik heb slecht nieuws voor je. In jou en mij komt het niet op maar

Er lopen op deze wereld mensen rond die op een zieke manier naar ontblote jongens en meisjes kijken.

Je zou toch zelf ook niet willen dat er ook maar iemand zo naar je kind kijkt?

Goed dat ze hier realistisch naar kijken voordat er wat geplaatst wordt op het www.Laat dat ontblote maar weg.
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:26:

[...]



het is niet schadelijk voor het kind bovendien kan je het op geen enkele manier voorkomen. Denk je dat er in het zwembad niet gekeken wordt naar kinderen door mensen met een bepaalde voorkeur? Denk je dat pedofielen niet op het strand zitten? Of in de buurt van de speeltuin?

Absoluut waar maar het bereik op het www is groot en blijvend.

Ik zeg ook niet dat het niet kan maar vind het goed dat ze op een bewuste manier foto's plaatsen.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:08:

[...]





Nee, het is ook helemaal geen logisch gezeik, maar meisjeskinderen worden in de maatschappij nu eenmaal meer verseksualiseerd dan jongenskinderen. Net zoals vrouwen dat meer worden dan mannen. En dat hardop zeggen is overigens taboe, want we doen allemaal heel hard alsof het niet zo is.dat is gewoon seksisme, de vrouw wordt gezien als onzedelijk object. Daar werk je toch niet aan mee
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:29:

[...]



Absoluut waar maar het bereik op het www is groot en blijvend.

Ik zeg ook niet dat het niet kan maar vind het goed dat ze op een bewuste manier foto's plaatsen.hoe moet dat met al die baby's die figureren in luierreclames, die staan ook de rest van hun leven in hun luier op het internet. En die zijn niet eens functioneel bloot, want geen litteken. en al die vakantie foto's van kinderen met ontbloot bovenlijf op Facebook
Bloot is geen sex....
quote:harissa schreef op 21 april 2017 @ 12:28:

[...]





Nou, laten we onze jongens en meisjes dan maar snel helemaal bedekken. Beter nog: laten ze maar helemaal niet meer buitenkomen, je weet nooit wat voor zieke geesten er allemaal rondlopen.ja brrrr er zou toch eens iemand kijken zeg
oh schande



quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 12:18:

[...]





Dat weet jij helemaal niet en lijkt mij schromelijk overdreven en zelfs niet waar. Dat is jouw veronderstelling, dat zegt meer of jou. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus zal vallen over een peuterlijf met een litteken. Heel raar gedacht van jou.

Overigens is de campagne toch niet van TO?



Ik snap dat het makkelijk is om dit probleem af te schuiven op een verkeerde interpretatie van mij als persoon, maar dit is een veel groter probleem dan dat van een individuele misperceptie. Het gaat hier om de seksualisering van vrouwen in het algemeen, waarvan dit een uitwas is. Het probleem dat daaraan ten grondslag ligt is de algemeen heersende overtuiging in onze maatschappij dat meisjes- en vrouwenbloot direct gekoppeld zijn aan seks. En erger nog: dat vrouwen sec gekoppeld zijn aan seks. En de uitwassen daarvan zijn legio: dat vrouwen de schuld krijgen van aanranding en verkrachting, dat vrouwen verantwoordelijk worden gemaakt voor de gevolgen van seksuele gemeenschap, dat foto's van kleine meisjes zonder tepels zijn, dat mannen publiekelijk oproepen tot verkrachting van vrouwen die zich afwijkend gedragen ('daar moet een piemel in'), en dat dat niet eens als schokkend wordt ervaren.



Mijn persoonlijke overtuiging is dat dat allemaal compleet van de pot gerukt is, maar dat doet verder niet ter zake. Als TO aandacht voor haar boodschap wil, moet ze andere discussies vermijden. En dat doet ze dus.
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:32:

[...]



hoe moet dat met al die baby's die figureren in luierreclames, die staan ook de rest van hun leven in hun luier op het internet. En die zijn niet eens functioneel bloot, want geen litteken. en al die vakantie foto's van kinderen met ontbloot bovenlijf op FacebookKun je niet lezen of wil je het niet
Hebben we Ann Geddes al aangegeven?



quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:36:

[...]





Ik snap dat het makkelijk is om dit probleem af te schuiven op een verkeerde interpretatie van mij als persoon, maar dit is een veel groter probleem dan dat van een individuele misperceptie. Het gaat hier om de seksualisering van vrouwen in het algemeen, waarvan dit een uitwas is. Het probleem dat daaraan ten grondslag ligt is de algemeen heersende overtuiging in onze maatschappij dat meisjes- en vrouwenbloot direct gekoppeld zijn aan seks. En erger nog: dat vrouwen sec gekoppeld zijn aan seks. En de uitwassen daarvan zijn legio: dat vrouwen de schuld krijgen van aanranding en verkrachting, dat vrouwen verantwoordelijk worden gemaakt voor de gevolgen van seksuele gemeenschap, dat foto's van kleine meisjes zonder tepels zijn, dat mannen publiekelijk oproepen tot verkrachting van vrouwen die zich afwijkend gedragen ('daar moet een piemel in'), en dat dat niet eens als schokkend wordt ervaren.



Mijn persoonlijke overtuiging is dat dat allemaal compleet van de pot gerukt is, maar dat doet verder niet ter zake. Als TO aandacht voor haar boodschap wil, moet ze andere discussies vermijden. En dat doet ze dus.ik deel je analyse maar de uitkomst zou in mijn geval precies het tegenovergestelde zijn. Laat je niet leiden door een seksistische maatschappelijke ondertoon. Blijf bij je boodschap en deze manier is een goede manier om die voor het voetlicht te brengen
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:41:

Hebben we Ann Geddes al aangegeven?



[afbeelding]Is goed joh als we het niet snappen gaan we lachen
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:41:

[...]



Kun je niet lezen of wil je het nietis dit een belangstellende vraag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven