Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat eeg dat je buitengesloten wordt als je minder te besteden hebt. Hier wordt daar heel open over gedaan en werkelijk niemand kijkt het kind er op aan. Zelfs als het een keertje geen cadeautje meeheeft omdat het er echt niet in zit. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een heel gezin krom moet liggen voor mijn kind. Ik zou in jouw geval voor een cadeautje gaan. Iets zelfgemaakts misschien, dat wordt meestal heel erg gewaardeerd. Omdat dat misschien wel meer betekent dat een moeder die in de haast bij de weekboodschappen een bon in haar kar flikkert...
Alle reacties Link kopieren
Hier geven we bijna nooit cadeaubonnen.

Meestal zo'n €5-€7,50 aan een cadeautje.

Meestal vraag ik dan aan moeder of kind zelf waar het van houd. Bij de kruidvat hebben ze soms ook leuke kindercadeautjes en niet duur.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had andere dochter ook een feestje waarbij om bonnen werd gevraagd. Kindje was aan het sparen voor iets groots (Lego Star Wars). Ouders hadden dat heel leuk verwerkt in de uitnodiging voor het feestje. Maar zo maar een bon omdat je niets beters weet te vragen, nee.
Alle reacties Link kopieren
Als variatie op de groentepot. Deze kun je ook vullen met schrijfspullen van de Action. Gelpenen, mooie gum e.d. Dit heb ik laatst gedaan met een zelfgemaakt etui. Voor 5 euro zat het propvol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kreeg een leuke voorraadpot met daarin verschillende lagen smarties die op kleur gesorteerd waren.

Zag er superleuk uit!

En het meisje dat het gaf zei; ja mooi he, is van de Action, fantastische winkel want het kostte maar €0,89 dus ik heb nóg een cadeautje voor je kunnen kopen en toen gaf ze mijn dochter een schriftje met een paard erop.



Als je mijn kind had zien glunderen!! En ook dat kind dat zo blij zei dat ze nóg een cadeautje had, haha



ik denk dus dat je prima een ander cadeau dan zo'n (stomme) bon kan geven zonder dat het veel hoeft te kosten. Het gaat om de blijheid en de gezelligheid van de kinderen zelf, niet wat die ouders ervan denken.

(dat ze überhaupt weten wie wat geeft... ben ikzelf echt meteen kwijt)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens geld gegeven, in plaats van die cadeaubon. Een bedrag ter waarde van 5 euro met allemaal klein muntgeld. Dat heeft dochter toen gebruikt om een soort schilderijtje van te maken en dat ging in een oud fotolijstje. Mooi ingepakt, een klein snoepje en wat strikken op het pakpapier en de jarige was er helemaal blij mee!
Alle reacties Link kopieren
en ik vind €10 echt veel voor kinderfeestje van school!



stel je hebt 30 kinderen en je wordt bij meer dan de helft gevraagd ...

ik doe rond de €5
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig zeg dat jullie kind op zoiets afgerekend zou worden.

Misschien eens kijken bij de kringloop? Vaak is daar ook speelgoed voor weinig.

Binnenkort Koningsdag, misschien leuk idee om op die dag rommelmarktjes af te gaan met je kinderen en wat cadeautjes voor verjaardagsfeestjes alvast uit te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 21 april 2017 @ 12:27:

Mijn dochter kreeg een leuke voorraadpot met daarin verschillende lagen smarties die op kleur gesorteerd waren.

Zag er superleuk uit!

En het meisje dat het gaf zei; ja mooi he, is van de Action, fantastische winkel want het kostte maar €0,89 dus ik heb nóg een cadeautje voor je kunnen kopen en toen gaf ze mijn dochter een schriftje met een paard erop.



Als je mijn kind had zien glunderen!! En ook dat kind dat zo blij zei dat ze nóg een cadeautje had, haha

Ik zie het zo voor me
Ik merk wel dat het vaker gebeurt dat ze hier cadeaukaarten krijgen. Zelf houd ik tussen de 5 en 8 euro aan voor een kado. Ik geloof dat een kind wel eens een kaart heeft gevraagd en dat ik er toen 8 euro op heb laten zetten. Of we dan ook weer 8 euro terugkrijgen weet ik niet. Ik hou dat niet bij. Soms vraagt een kind iets heel goedkoops en dan kom ik met moeite tot 4 euro als ik er nog iets bij doe.



Als je niet wil dat iemand iets vindt van je cadeaukaart van 5 euro, dan neem je toch een gewoon cadeautje? Kinderen vinden uitpakken toch altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oranjexxx schreef op 21 april 2017 @ 12:31:

Ik heb ook wel eens geld gegeven, in plaats van die cadeaubon. Een bedrag ter waarde van 5 euro met allemaal klein muntgeld. Dat heeft dochter toen gebruikt om een soort schilderijtje van te maken en dat ging in een oud fotolijstje. Mooi ingepakt, een klein snoepje en wat strikken op het pakpapier en de jarige was er helemaal blij mee!

Dat vind ik wel een heel mooi plan.

Dit gaan we inderdaad maar eens uitvoeren, met dank voor het idee.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ik weet nog goed dat een tijd lang zo ongeveer het enige geld dat ik uitgaf naast de vaste lasten en hoogstnoodzakelijke dingen opging aan cadeautjes voor kinderfeestjes. Ik zocht dan naar aanbiedingen. Iets dat van 7,50 afgeprijsd was naar 5,- bijvoorbeeld. En ik had een voorraaddoos. Ik had een keer een hele berg van die dure notitieboekjes van minstens 12,50 voor 1,- per stuk bij een outlet had gescoord. Super mooi en blij dat ik was! haha Dat is vaak als cadeau meegegaan met nog een wat kleins van de action erbij. Was ik voor 3 euro totaal klaar.. En alle cadeaubonnen die ik zelf wel eens kreeg, gebruikte ik om cadeautjes mee te kopen



En nee, een cadeaukaart van 10 euro zat er niet in. Ik probeerde er wel altijd iets leuks van te maken. Extra leuk inpakken, of dochters nog een strijkkralen werkje extra laten maken. Een persoonlijk cadeau waar tijd in gestoken is, wordt vaak heel erg gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ademes schreef op 21 april 2017 @ 12:20:

Wat eeg dat je buitengesloten wordt als je minder te besteden hebt. Hier wordt daar heel open over gedaan en werkelijk niemand kijkt het kind er op aan. Zelfs als het een keertje geen cadeautje meeheeft omdat het er echt niet in zit. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een heel gezin krom moet liggen voor mijn kind. Ik zou in jouw geval voor een cadeautje gaan. Iets zelfgemaakts misschien, dat wordt meestal heel erg gewaardeerd. Omdat dat misschien wel meer betekent dat een moeder die in de haast bij de weekboodschappen een bon in haar kar flikkert...





Tsja, helaas is dat hoe de situatie hier ligt.

Ik weet van ouders dat die de kinderen halverwege vorig jaar naar een andere school hebben gedaan om juist deze reden.

Dat was wel op een andere school als waar mijn kinderen op zitten, maar ook op onze school gebeurd het wel.

En echt ik weet ook niet wat ouders bezield om er zo in te staan, meestal zijn het hoog opgeleide mensen (voor zover dat er al wat mee van doen zou hebben)

Van 1 stel is het me te kennen gegeven door de oppas. (die is daar 6 dagen PW) die vertelde mij dat het kind van de ouders niet meer met de onze mocht spelen, en dat de reden daarvoor was dat ze geen minima mensen over de vloer wouden hebben.. tsja.

Ik ga daar verder niet over in discussie, heb mijn tijd en aandacht hard genoeg nodig om hier de boel drijvend te houden.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig geen gedoe omtrent de cadeautjes. Hier is het gewoon 5 euro per kind per verjaardag, vaak willen de kinderen hier wat grotere cadeaus en wordt het geld bij elkaar gelegd en haalt 1 van de moeders de cadeaus. Er wordt ook altijd gevraagd of alle kinderen mee willen doen en of 5 euro ok is (ook al is dat hier de 'regel').

Heb trouwens 2 kinderen en in allebei de klassen gaat het zo.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is samen met iemand een bon van 10 euro doen. Maar iets bij de Action halen is ook gewoon prima.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik snap dat je daar je kostbare tijd en energie niet aan gaat besteden. Maar ik vind het te zot voor woorden. En dan ook nog hoog opgeleid. Alsof je dan niet in zo'n situatie kunt zitten.
Zolang het cadeau bij de jarige in kwestie past maakt het toch niet uit wat het heeft gekost? Mijn moeder gaf mij vroeger standaard een (wat duurdere) barbie mee bij alle meidenverjaardagen, daar heb ik nog flink wat opmerkingen over gekregen: "Haha zij geeft zeker weer een barbie! Wat stom!".
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 12:46:

[...]





Tsja, helaas is dat hoe de situatie hier ligt.

Ik weet van ouders dat die de kinderen halverwege vorig jaar naar een andere school hebben gedaan om juist deze reden.

Dat was wel op een andere school als waar mijn kinderen op zitten, maar ook op onze school gebeurd het wel.

En echt ik weet ook niet wat ouders bezield om er zo in te staan, meestal zijn het hoog opgeleide mensen (voor zover dat er al wat mee van doen zou hebben)

Van 1 stel is het me te kennen gegeven door de oppas. (die is daar 6 dagen PW) die vertelde mij dat het kind van de ouders niet meer met de onze mocht spelen, en dat de reden daarvoor was dat ze geen minima mensen over de vloer wouden hebben.. tsja.

Ik ga daar verder niet over in discussie, heb mijn tijd en aandacht hard genoeg nodig om hier de boel drijvend te houden.Wat een vreselijke mensen heb je toch :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen. Bij ons gaat het niet om de financiën, maar om de grote hoeveelheid troep die kinderen hebben. Wij houden van geen overdaad aan spullen en duurzaamheid. Wat wij soms doen binnen de familie voor verjaardagsfeestjes is spullen doorgeven. Dus mijn zoon krijgt voor zijn verjaardag een boek van een nichtje. Of wij geven een spel door. Is zoiets een idee? Dat je je kinderen iets uit hun eigen collectie mooi in laat pakken en door laat geven. Met sommige buren doen wij het ook zo trouwens.
quote:Nelladella1 schreef op 21 april 2017 @ 12:59:

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen. Bij ons gaat het niet om de financiën, maar om de grote hoeveelheid troep die kinderen hebben. Wij houden van geen overdaad aan spullen en duurzaamheid. Wat wij soms doen binnen de familie voor verjaardagsfeestjes is spullen doorgeven. Dus mijn zoon krijgt voor zijn verjaardag een boek van een nichtje. Of wij geven een spel door. Is zoiets een idee? Dat je je kinderen iets uit hun eigen collectie mooi in laat pakken en door laat geven. Met sommige buren doen wij het ook zo trouwens.



Hier is dat ook de mening van vele ouders.

De meisjes willen bijvoorbeeld graag een bepaald soort knuffel en ouders overrulen dat. Liever een gebruiksartikel of tweedehands.

Ook ivm ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zo min mogelijk uit te geven aan kinderfeestjes. Zoon heeft er gemiddeld 10 per jaar. Ik heb hier een grote bak in de kast staan waar ik het hele jaar door kadootjes voor koop. Nu bij de Bruna goochelspullen te koop voor 2,50. Bij de Trekpleister hele leuke knutselspullen vaak voor 2,00 euro. Mijn zoon kiest, we pakken het samen in en er gaat een mooie kaart bij.



En voor de minima in de buurt/op school doen we vaak wat extra's met kerst ofzo. Of gewoon zomaar, omdat het kan. kind mee naar de film of komen logeren. Ook voor de ouders ook wat extra's. Niet uit medelijden maar vanuit compassie, het laten meedelen van de overvloed. Een mooie kans om mijn zoon wat bij te leren over iets doen voor je medemens en dat vriendschap niet zit in spullen of geld. Win-win situatie. Ouders die mijn kind niet met kun kind willen laten spelen omdat wij minima zijn kunnen wat mij betreft de pot op. Wat een armoe...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien een Primera in de buurt? Anders kun je bij hun eigen website online een kadokaart van 5 euro bestelllen dan heb je hem de volgende dag in huis (zegt de website)



Triest dat jullie situatie ervoor zorgt dat sommige ouders zich anders naar jullie gedragen. Zegt veel over die mensen en niet over jou!
Duct tape is like The Force : It has a dark side, a light side and holds the universe together!
Alle reacties Link kopieren
Op de site van Primera kun je intertoys cadeaubonnen online bestellen, ook die van €5,-.

Als je er meteen een paar bestelt, zijn de verzendkosten verwaarloosbaar....



http://www.primera.nl/intertoys-cadeaukaart
The time is now
quote:paulaner schreef op 21 april 2017 @ 11:14:

[...]





Nee het kind waarschijnlijk niet,

Maar waar ik voor waak is sociale uitsluiting, en nee dat doen de kinderen onderling niet, maar word wel door de ouders gedaan.

Ik merk dat helaas bij 1 van mijn kinderen al.

Zodra de ouders in de gaten hebben dat mijn kinderen uit een minima situatie komen, zie je dat er niet meer samen gespeeld mag worden.

En juist deze periode is zo belangrijk voor de kinderen om dan vriendjes en vriendinnetjes te maken. en houden.Wat rot!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.
quote:valisa schreef op 21 april 2017 @ 14:05:

Ik zou dus echt geen cadeaubon kopen...maar gewoon iets van je blokker bon of iets kleins bij de action.



Laatst waren er in de klas 3 kinderen die gezamelijk een feestje gaven.

Prima hoor....maar dan verwacht ik toch ook wel wat aangezien het bedrag voor het feestje door 3 gedeeld kan worden.

Maar nee het was gewoon een feestje van 2 uurtjes bij een knutsel vereniging waar ook veel kindjes alleen hun feestje geven.

En dan moet je dus wel voor 3 kinderen cadeautjes halen.

Toevallig konden wij niet op die dag omdat ik moet werken.Maar anders betwijfel ik of ik mijn dochter had laten gaan.....we komen qua geld niks tekort. Maar vind het absurt.En ik vind het weer absurd dat jij het absurd vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven