Meisje met ontbloot bovenlichaam als promotie?

21-04-2017 11:36 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie https://themighty.com/201 ... ds-with-heart-conditions/



Het goede doel waar ik voor werk gebruikt een soortgelijke foto van een jongetje met ontbloot bovenlichaam en ritssluiting voor de voorkant van de folder. Mijn eerste gevoel toen ik de folder maakte was dat dat geen meisje kon zijn. Mijn collega vindt het geen probleem als dat een jong meisje is zoals de meisjes in deze serie. Wat vinden jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Niceday76 schreef op 21 april 2017 @ 12:43:

[...]



Is goed joh als we het niet snappen gaan we lachengelukkig dat je er van moet lachen
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:43:

[...]



ik deel je analyse maar de uitkomst zou in mijn geval precies het tegenovergestelde zijn. Laat je niet leiden door een seksistische maatschappelijke ondertoon. Blijf bij je boodschap en deze manier is een goede manier om die voor het voetlicht te brengenEn als je een persoonlijke boodschap naar buiten wil brengen, dan klopt helemaal wat je zegt, dan zou ik ook kiezen voor het tegenovergestelde. Hier gaat het om een campagne voor een vrijwilligersorganisatie en dan stuur je aan op resultaat. Als je vooraf bedenkt dat een discussie het resultaat in de weg staat, dan doe je het niet. Puur een zakelijke afweging.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:31:

[...]



dat is gewoon seksisme, de vrouw wordt gezien als onzedelijk object. Daar werk je toch niet aan meeDit inderdaad. Echt belachelijk dat dat op zo een jonge leeftijd al begint.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:GenieInABottle schreef op 21 april 2017 @ 12:46:

[...]





En als je een persoonlijke boodschap naar buiten wil brengen, dan klopt helemaal wat je zegt, dan zou ik ook kiezen voor het tegenovergestelde. Hier gaat het om een campagne voor een vrijwilligersorganisatie en dan stuur je aan op resultaat. Als je vooraf bedenkt dat een discussie het resultaat in de weg staat, dan doe je het niet. Puur een zakelijke afweging.Niet mee eens, het is een veronderstelling dat het discussie oproept. En zijn soort gelijke campanjes waarbij het helemaal geen issue is. De foto's die ik net plaats te bewijzen dat. Er is nooit discussie geweest over blote baby's in luierreclames. Er valt er ook nog wel wat voor te zeggen als het inderdaad discussie oproept. aandacht krijgen voor je campagne vraagt enorm veel geld, een discussie kan veel aandacht opleveren voor minder geld. Geld dat je dan weer kan besteden aan je doelgroep
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:46:

[...]





Dit inderdaad. Echt belachelijk dat dat op zo een jonge leeftijd al begint. hier lezende constateer ik dat vrouwen gewoon meedoen aan dat gedrag
Sorry Meds, baby's tellen niet mee omdat daar het geslacht niet van vast te stellen is door tertiaire geslachtskenmerken.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:49:

[...]



Er valt er ook nog wel wat voor te zeggen als het inderdaad discussie oproept. aandacht krijgen voor je campagne vraagt enorm veel geld, een discussie kan veel aandacht opleveren voor minder geld. Geld dat je dan weer kan besteden aan je doelgroepHier zit ook wat in. Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Moet eerlijk zeggen dat we geen geld hebben voor campagne voeren. We krijgen zelfs onze folders gesponsord en proberen op slimme manieren free publicity te krijgen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:53:

Sorry Meds, baby's tellen niet mee omdat daar het geslacht niet van vast te stellen is door tertiaire geslachtskenmerken.

deze publiciteitsfoto kan dus niet?



quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:50:

[...]



hier lezende constateer ik dat vrouwen gewoon meedoen aan dat gedragNatuurlijk doen vrouwen gewoon mee aan dat gedrag. Het hele viva-forum staat er vol mee. Zwanger door de pil heen? Dan heb je je man erin geluisd. Aangerand na een avondje stappen? Had je maar niet zoveel moeten drinken. Relatie slecht? Moet je maar vaker seks met hem hebben. Al deze overtuigingen komen allemaal voort uit hetzelfde idee over vrouwen: vrouwen zijn er voor de seks en dat begint zodra je aan de buitenkant kunt zien dat een kind een meisje is. En ja, dat is heel erg schokkend. En dat doen we allemaal, gewoon tussen neus en lippen door.
quote:boannan schreef op 21 april 2017 @ 12:54:

[...]





Hier zit ook wat in. Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Moet eerlijk zeggen dat we geen geld hebben voor campagne voeren. We krijgen zelfs onze folders gesponsord en proberen op slimme manieren free publicity te krijgen.Ik heb een beetje ervaring met media, ik weet vrij zeker dat zo'n foto geen discussie zal oproepen. Als je dat wil moet je hem zelf aanzwengelen
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:56:

[...]





Natuurlijk doen vrouwen gewoon mee aan dat gedrag. Het hele viva-forum staat er vol mee. Zwanger door de pil heen? Dan heb je je man erin geluisd. Aangerand na een avondje stappen? Had je maar niet zoveel moeten drinken. Relatie slecht? Moet je maar vaker seks met hem hebben. Al deze overtuigingen komen allemaal voort uit hetzelfde idee over vrouwen: vrouwen zijn er voor de seks en dat begint zodra je aan de buitenkant kunt zien dat een kind een meisje is. En ja, dat is heel erg schokkend. En dat doen we allemaal, gewoon tussen neus en lippen door.Laten we dan maar eens beginnen bij de constatering dat een ontblote bovenlijf van een meisje niet wezenlijk verschilt van dat van een jongen
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:55:

[...]



deze publiciteitsfoto kan dus niet?



[afbeelding]Ik denk inderdaad dat je zo'n foto in Nederland nooit zult tegenkomen.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:58:

[...]





Ik denk inderdaad dat je zo'n foto in Nederland nooit zult tegenkomen.wat? dit is een Amerikaans plaatje, Amerika is nog wel een graadje erger dan Nederland
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:49:

[...]



Niet mee eens, het is een veronderstelling dat het discussie oproept. En zijn soort gelijke campanjes waarbij het helemaal geen issue is. De foto's die ik net plaats te bewijzen dat. Er is nooit discussie geweest over blote baby's in luierreclames. Er valt er ook nog wel wat voor te zeggen als het inderdaad discussie oproept. aandacht krijgen voor je campagne vraagt enorm veel geld, een discussie kan veel aandacht opleveren voor minder geld. Geld dat je dan weer kan besteden aan je doelgroep



Je redenatie klopt, alle effecten die je verwacht zijn gebaseerd op veronderstellingen. En ja, een discussie kan heel veel extra opleveren, maar in dit geval wordt er gekozen om geen discussie als resultaat te hebben. Daarnaast kan een discussie je hele campagne goed doen, maar zeker ook zeer negatieve gevolgen hebben.

En jouw foto's bewijzen niets, dat is ook een veronderstelling. Er zijn een paar jaar geleden (en ik heb gezocht, maar kan ze zo snel niet vinden) wel degelijk discussies geweest over reclames met kleine kinderen. Wellicht niet specifiek luiers.
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:58:

[...]



wat? dit is een Amerikaans plaatje, Amerika is nog wel een graadje erger dan NederlandNee, Amerika is anders preuts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet van een ontbloot bovenlijf bij meisjes. Helaas ziet niet iedereen dat zo. Mijn dochter is eens aangesproken of ze een jongen was, dat ze alleen een zwembroekje aan had (3 jaar). Echt belachelijk, ook nog een roze zwembroek met roesjes (heel lelijk, maar zij vond hem mooi).



Ik kan me voorstellen dat je bij een campagne nadenkt over het effect en een eventuele discussie. Al kan dat ook weer publiciteit opleveren.



Maar ik snap er niets van dat mensen daar een verschil in zien tussen jongens en meisjes, maar er is wel meer dat ik niet begrijp. En waarvan ik weet dat er wel mensen zijn die zo denken.
quote:GenieInABottle schreef op 21 april 2017 @ 12:59:

[...]





Je redenatie klopt, alle effecten die je verwacht zijn gebaseerd op veronderstellingen. En ja, een discussie kan heel veel extra opleveren, maar in dit geval wordt er gekozen om geen discussie als resultaat te hebben. Daarnaast kan een discussie je hele campagne goed doen, maar zeker ook zeer negatieve gevolgen hebben.

En jouw foto's bewijzen niets, dat is ook een veronderstelling. Er zijn een paar jaar geleden (en ik heb gezocht, maar kan ze zo snel niet vinden) wel degelijk discussies geweest over reclames met kleine kinderen. Wellicht niet specifiek luiers.benieuwd naar de bron
Prachtige foto's.

Bizarre vraag in de OP.



Verder alles wat Koffiekop zegt +1.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 april 2017 @ 12:50:

[...]



hier lezende constateer ik dat vrouwen gewoon meedoen aan dat gedragJa vrouwen zelf zijn ook onderdeel van het probleem helaas. 100 jaar na het begin van de vrouwenemancipatie gaan we weer terug de tijd in..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Pantax schreef op 21 april 2017 @ 12:53:

Sorry Meds, baby's tellen niet mee omdat daar het geslacht niet van vast te stellen is door tertiaire geslachtskenmerken.Telt een roze of een blauwe sluiting van de luier als tertiair geslachtskenmerk?
quote:Koffiekop schreef op 21 april 2017 @ 11:44:

[...]





Want een meisje van 10-12 of 16 is natuurlijk een seksobject die haar lichaam moet verbergen.

Allemachtig... wij hebben de islam niet nodig hoor, om oerconservatief en idioot te doen.



Wat? Jij vindt het normaal om een meisje in de puberleeftijd bloot op promotiemateriaal te zetten?



Dat heeft werkelijk niks met de islam te maken (rare opmerking), maar dan spoor je gewoon niet.
Opmerkelijk trouwens dat je naar die foto's kunt kijken en je druk maken over een ontbloot bovenlijfje.



Ik zie die koppies en die littekens en ik zit meteen te janken. En ik hou niet eens van kinderen.
quote:Perzina schreef op 21 april 2017 @ 13:16:

[...]





Wat? Jij vindt het normaal om een meisje in de puberleeftijd bloot op promotiemateriaal te zetten?



Dat heeft werkelijk niks met de islam te maken (rare opmerking), maar dan spoor je gewoon niet.waarom niet, Benneton deed het jaren. Dit is bovendien geen commercieel doel maar een maatschappelijk doel. je exploiteert het kind niet om iets te verkopen of winst te maken.
Hier een foto van een meisje met een pacemaker. Gevonden bij een artikel over belasting en zorgstelsel onder Trump

Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw punt echt niet. En ik denk dat de mensen die het wel snappen last hebben van eigen invulling/angsten bij een volkomen onschuldige foto.

Bijvoorbeeld Pampers doet zo lang ik weet niet anders en is hier nooit op aangesproken.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven