Haags zwembad geterroriseerd door Nieuwe Nederlanders

20-04-2017 15:07 313 berichten
Met stijgende verbazing, maar is het daar echt zo'n bende? Ik herken het niet van de zwembaden bij ons in de buurt. Daar is ook weleens overlast van nieuwe Nederlandse jongens, maar niet zo erg als daar,

---

M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



http://www.telegraaf.nl/b ... mbadtuig_vogelvrij__.html
quote:Falathiel schreef op 21 april 2017 @ 12:19:

[...]





Hoe worden die jongens dan zo als het niet aan hun opvoeding ligt? En als ze zo streng worden opgevoed, waarom weten de ouders dan niet wat hun kinderen uitvreten en lopen ze bijna altijd buiten rond?Er hangen heel veel jongeren buiten. Alsof iedere ouder weet wat hun kinderen uitvreten buiten.
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:13:

[...]





Ik vind het altijd zo grappig dat het op opvoeding wordt gegooid, terwijl ze een hele strenge opvoeding krijgen, veel strenger dan de Nederlandse opvoeding. Het ligt niet aan de opvoeding het ligt aan de jongens zelf en hun gedrag. De ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen uitvreten en geloof me die keuren dit soort zaken ook niet goed.

Ik vind het altijd zo eng als mensen overtuigd zijn van iets waar ze geen verstand van hebben.

Zelfs op zo'n universiteit waar je tot imam wordt geïnstrueerd, opleiden wil ik het niet noemen, leer je anti-westers gedachtegoed.

Asscher wil uitleg: is Islamitische Universiteit 'anti-westers'?



Wat aanstootgevend dat Asscher die vraag nog stelt, terwijl je er gewoon niet omheen kunt. Religieuzen houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd, wat dat betreft. Als de dood zijn ze dat ze met hun kritiek op andere religies die van hunzelf ondermijnen.
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:23:

[...]





Of we noemen het beestje gewoon bij de naam. Het gaat in het bijzonder over een bepaalde groep die dit gedrag vertoont en die mogen dan best benoemd worden. Trouwens noemen ze zichzelf meestal ook Marokkaan dus waarom zouden andere dat niet mogen? Lekker nuttige discussie ook, zo gaat het dus al jaren en het probleem van losgeslagen jongeren met een migratie achtergrond is niet opgelost. Gelukkig hebben we nu wel 37 nieuwe termen om ze aan te duiden.Een groep jongeren vertegenwoordigt niet een heel volk. Overal heb je rotte appels tussen zitten ongeacht verschillen in cultuur.
quote:emmetje2 schreef op 21 april 2017 @ 11:27:

[...]

Loepte je even en moest nog harder lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

[...]





Er hangen heel veel jongeren buiten. Alsof iedere ouder weet wat hun kinderen uitvreten buiten.



Je en gek genoeg is het toch een specifieke groep met veelal dezelfde achtergrond dit zich zo idioot gedragen. Waar ligt het dan aan dat vele andere jongeren met de meest uiteenlopende achtergronden ook zonder toezicht zich wel weten te gedragen en die groep niet? Waar ligt dat dan aan als het niet aan de opvoeding ligt?



Je kunt je wel druk maken om welke term we moeten gebruiken maar daar verdwijnt het probleem niet van. Dat gemekker over de benaming is gewoon een afleidingsmanoeuvre om het maar niet over het werkelijke probleem te hoeven hebben. Ja stel je toch voor dat er iemand op zijn lange teentjes getrapt is he, dat moeten we niet hebben dus laten we vooral om de hete brij heen blijven draaien zoals we al 20 jaar doen. Dat zal vast helpen.. Het is een probleem en daar moet een oplossing voor komen ongeacht hoe je ze noemt. Hoe ze genoemd worden is niet belangrijk, hoe ze zich gedragen wel. Daar moeten we het over hebben.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:20:

Als Badr Hari een keer wint staat groots Nederlandse bokser.Waar dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:24:

[...]





Er hangen heel veel jongeren buiten. Alsof iedere ouder weet wat hun kinderen uitvreten buiten.En niet elke jongeren die buiten rondhangt gedraagt zich al een idioot. Maakt niet uit wat je afkomst is. Zodra je zulk gedrag vertoont is er iets mis gegaan in de opvoeding.
quote:Ttass30 schreef op 21 april 2017 @ 12:17:

[...]





In hun Nederlandse paspoorten staat gewoon Nederlands noem ze dan ook zo.



Ze hebben echter ook een niet-Nederlands paspoort: een Marokkaans. Het zijn dus wel degelijk óók Marokkanen. En ja, natuurlijk zijn ze ook Nederlands en ik word ook wel eens moe van dat altijd maar de achtergrond van iemand benoemen. Mooiste voorbeeld vind ik atleten van de Antillen: Churandy Martina is een Antilliaan als ie start en slecht eindigt, maar als hij goed heeft gelopen is ie 'de Nederlander Churandy Martina'. Ik erger me daar ook kapot aan. Hetzelfde als Tass' voorbeeld van Badr Hari. Dus ik snap de frustratie van sommige mensen hier echt wel. Maar in sommige situaties is benoemen van een achtergrond wél relevant, en dat is het hier. Het is namelijk altijd dezelfde groep Nederlanders die dit uitspookt; Nederlanders die ook een Marokkaans paspoort hebben, en die zich ook vooral Marokkaan voelen. Tja, hier geboren en getogen, maar opgevoed binnen een cultuur die al generaties hetzelfde is en die je zeker Marokkaans kunt noemen. En die opvoeding is het probleem.



Die opvoeding is binnenshuis misschien streng, en wat ik er van weet soms ook lichamelijk (als vader er achter komt wat zoon heeft uitgespookt vallen er wel eens klappen), maar er is vrijwel geen toezicht. Nee, vader keurt het echt niet goed dat zoons dit soort dingen doen. Punt is dat ie het niet wéét, en daar gaat het fout. Die jongens worden naar buiten gestuurd en moeten het zelf uitzoeken. Ze worden in dat opzicht extreem vrijgelaten, itt meisjes. Bovendien heeft moeder op een gegeven moment nog amper gezag want vrouw. Laatst nog op een Nederlandse Marokkanenforum een topic over opvoeding gelezen met de vraag: hoe zou jij het later doen? Vrijwel iedereen (en dat waren allemaal vrouwen nota bene) zeiden dingen als: een dochter mag van mij niet uitgaan, een zoon wel. Dochter mag niet alleen dit, zoon wel. De reden: meisjes zijn zo kwetsbaar. Zelfs de kómende generatie Marokkaanse Nederlanders gaat dus nog opgevoed worden met die jongens-meisjeskloof: jongens mogen alles, meisjes moet je strak houden want kwetsbaar. In mijn ogen de omgekeerde wereld: de jongens zijn degenen die zorgen voor de onveiligheid waardoor meisjes kwetsbaar zijn, hou die jongens dan wat strakker zodat ook meisjes veilig zijn. Maar nee.



En ja, we weten heus allemaal wel dat dit niet voor alle Marokkanen geldt. Echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 12:07:

[...]





Ik heb ook leuke vrienden en bekende uit de hele wereld maar staat los van dit probleem dat er wel degelijk is dat is niet een kwestie van een paar rotte appels. Dit gebeurd in verschillende zwembaden, in verschillende steden al jaren (het voorbeeld dat ik hierboven noemde is van een jaar of 15 geleden). Dat zijn niet een handjevol rotte appels, het daarmee afmaken is gewoon wegkijken en dat is lang genoeg gebeurd. Het wordt tijd dit soort dingen streng aan te pakken en de ouders eens te wijzen op hun verantwoordelijkheid. Zij voeden hun kinderen niet goed op anders deden ze dit niet, dus ze doen helemaal niet hun best. Dit gedrag staat ook compleet los van een slechtere positie in de maatschappij hebben, bij diefstal en dergelijke criminaliteit kun je nog denken dat het moeilijk vinden van een baan daar verband mee houd. Maar het lastigvallen van meisjes heeft niets met die positie te maken, dat heeft te maken met een gebrekkige opvoeding. Ik ben het eeuwige afzwakken behoorlijk zat. Ik heb niets tegen wie dan ook gebaseerd op afkomst, maar wel iets tegen het achterlijke gedrag dat sommige mensen vertonen. Dat gedrag is gewoon verwerpelijk en moet aangepakt worden ongeacht waar iemand vandaan komt. Stel je even voor dat jouw (hypothetische) dochter wordt betast door die types, haal je dan ook je schouders op omdat het maar een paar rotte appels zijn en je ook mensen kent die wel leuk zijn en hun best doen?

Precies mooi dat je dat zegt. Het heeft niet met afkomst te maken.



En wat je laatste alinea betreft, zeker kan ik dan heel goed blijven zien dat er rotte appels en veeeel meer lieve leuke mensen bestaan.



In Friesland in de jaren '80 ben ik zelf flink lastig gevallen. En mijn vriendinnen ook.

Ik kijk niet alle jongens van ca 17 daar op aan hoor.

Mijn dochter is ook een keer lastig gevallen door een rotte appel. Dat was een engelse jongen..

Helaas is dit gewoon een wereldwijd vrouwen-, (of moet ik zeggen mannen-)probleem.

Toch kijk ik mijn man en broers en zoon en vrienden of welke man dan ook daar écht niet op aan
Alle reacties Link kopieren
Zolang in die cultuur de jongens nog als kleine Godjes behandelt worden en de meisjes goed genoeg zijn voor de bediening , gaat de houding tegenover vrouwen echt niet veranderen.......
Mensen die vroegah ooit eens een keer in het zwembad lastiggevallen zijn moeten dat niet willen vergelijken met systematisch terreur. Waar is jullie realiteitszin?
Alle reacties Link kopieren
Dat getuigt toch juist van systematische terreur, toen was dat al, nu nog steeds.



Maar ga lekker door met ontkennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 21 april 2017 @ 12:49:

[...]



Precies mooi dat je dat zegt. Het heeft niet met afkomst te maken.



En wat je laatste alinea betreft, zeker kan ik dan heel goed blijven zien dat er rotte appels en veeeel meer lieve leuke mensen bestaan.



In Friesland in de jaren '80 ben ik zelf flink lastig gevallen. En mijn vriendinnen ook.

Ik kijk niet alle jongens van ca 17 daar op aan hoor.

Mijn dochter is ook een keer lastig gevallen door een rotte appel. Dat was een engelse jongen..

Helaas is dit gewoon een wereldwijd vrouwen-, (of moet ik zeggen mannen-)probleem.

Toch kijk ik mijn man en broers en zoon en vrienden of welke man dan ook daar écht niet op aanHet ging me om de laconieke houding over het probleem van meisjes die aangerand worden. Het afzwakken met "ik heb hele leuke Marokkaanse buren en vrienden en ze doen heus wel hun best" alsof het er dan niet meer toedoet dat er dus ook een behoorlijk aantal onopgevoede rot jochies tussen zitten. Met dat soort uitspraken kom je niet meer aan als je eigen dochter aangerand is, dan zwak je dat gedrag niet af. Dat wil niet zeggen dat je dan een hekel hebt aan alle Marokkanen maar dan neem je het probleem dat sommige veroorzaken wel serieuzer denk ik.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:hollandstheemutsje schreef op 21 april 2017 @ 13:03:

Dat getuigt toch juist van systematische terreur, toen was dat al, nu nog steeds.



Maar ga lekker door met ontkennen.

Wat ontken ik?

Ga jij maar lekker door met generaliseren en bagatelliseren.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Bagatelliseren? Is dat niet juist wat jij doet dan?
quote:hollandstheemutsje schreef op 21 april 2017 @ 13:09:

Bagatelliseren? Is dat niet juist wat jij doet dan?Waarmee dan?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar aanranding, dingen slopen die niet van jou zijn, mensen zodanig bedreigen dat ze niet alleen naar huis durven....dat is niet meer een beetje klieren te noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 13:06:

[...]





Het ging me om de laconieke houding over het probleem van meisjes die aangerand worden. Het afzwakken met "ik heb hele leuke Marokkaanse buren en vrienden en ze doen heus wel hun best" alsof het er dan niet meer toedoet dat er dus ook een behoorlijk aantal onopgevoede rot jochies tussen zitten. Met dat soort uitspraken kom je niet meer aan als je eigen dochter aangerand is, dan zwak je dat gedrag niet af. Dat wil niet zeggen dat je dan een hekel hebt aan alle Marokkanen maar dan neem je het probleem dat sommige veroorzaken wel serieuzer denk ik.Precies! Eens.
Laten we elkaar nou geen mietje noemen dames, er is hier maar één oorzaak en dat is de Islam.
quote:hollandstheemutsje schreef op 21 april 2017 @ 13:10:

Sorry, maar aanranding, dingen slopen die niet van jou zijn, mensen zodanig bedreigen dat ze niet alleen naar huis durven....dat is niet meer een beetje klieren te noemen.Zeker niet nee, tenzij je ervan houdt. Begrijp niet waarom je denkt dit mij uit te moeten leggen.
Alle reacties Link kopieren
De afkomst van die jongens doet er eigenlijk niet toe. Je kan er eindeloos over speculeren waarom jongens van juist deze afkomst zich zo gedragen maar dat lost het probleem niet op.

Overlast moet je gewoon aanpakken. Als er een serieus probleem is in dit zwembad dan moet je gaan werken met een systeem van toegangspassen en streng toezien op overlast. Bij grove misdragingen aangifte doen en permanent zwembadverbod. Bij kleine misdragingen tijdelijk zwembadverbod (eventueel 1 waarschuwing voor hele kleine vergrijpen). Veel toezicht en een duidelijk beleid.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk doen lang niet alle Marokkaanse jongens dit. het is wel een bepaalde groep die zich zo gedraagt. Vaak de jongens uit de wat meer sociaal-economisch zwakkere gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 21 april 2017 @ 13:17:

[...]



Zeker niet nee, tenzij je ervan houdt. Begrijp niet waarom je denkt dit mij uit te moeten leggen. Was niet specifiek tegen jou, kijk maar naar de tijd, toevallig gelijktijdig geschreven.
Heb net wat gesurft in de geschiedenis van Google, 1988-2008 en vond het echt schokkend om te moeten constateren dat dit probleem inderdaad al zeker een kwart eeuw(!) speelt en bekend is, zelfs dat de oorzaak van het probleem gewoon is benoemd en erkend! Overheid weet gewoon hoe de vork in de steel zit? Lijkt wel op manipulatie. Niks doen en zodoende groepen tegen elkaar uitspelen. Willens en wetens de boel laten escaleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven