Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Oooo vandaar. Ik lees de boeken niet. Denk dus meer richting sciene fiction.
quote:-catnip schreef op 21 april 2017 @ 13:51:

[...]





Gheilis kende Claire wel. Ze heeft al die tijd gedaan alsof ze haar niet kende, maar ze wist wie het was.O? Dat heb ik dan gemist. Zei ze dan wat? Kan mij niet herinneren dat ze het daar in de serie over gehad hebben.
quote:2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:47:

Nog iets wat ik niet snap.

Onze Lotte Verbeek alias de heks uit de toekomst komt Claire tegen in 1968 ofzoiets.

Hoe kan Claire haar wel herkennen en zij Claire niet? Klopt Timeloop matig niet? Helemaal niet omdat haar kind de nieuwe vriend van Brianna al geboren en volwassen is. Dat zou betekenen dat iemand hem als baby door de stenen moet hebben gegooid of te vondeling moet hebben gelegd.

Dat kan niet zijn toen Claire uit het raam keek. Toen was dat jochie al een jaar of 7. Het tijdreizen moet dus al eerder zijn geweest.



Er is maar in oplossing...The Doctor speelt mee!!!



Dat eerste kan, want Claire kwam uit het verleden en herkende haar. De heks was nog niet in de toekomst geweest dus die herkende Claire niet.



Haar kind is niet de vriend van Brianna, zij zijn de voorouders van Brianna. Net als dat Jack Randell een voorouder is van Frank. Maar geen directe vader.
1 dingetje wil ik ff weten. Leeft Jack Randall nog lang?
Alle reacties Link kopieren
Jack Randall gaat tijdens de battle of Culloden dood. Als het goed is.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Geilis en Dougal zijn de voorouders van Roger, ver terug in zijn stamboom.
Roger is ook niet de zoon van Geillis, maar een nakomeling van de zoon van Gheillis en Dougal volgens mij.

Tenminste, dat maak ik op uit de boeken



Ik gebruik trouwens heel vaak de site outlander.wikia.com, om zo achter meer weetjes te komen. Dingen die ik over het hoofd heb gezien tijdens het lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:53:

[...]





O? Dat heb ik dan gemist. Zei ze dan wat? Kan mij niet herinneren dat ze het daar in de serie over gehad hebben.Ik dacht even dat je terug in de tijd bedoelde. Maar in 1968 wist Geilis wel wie Claire was, omdat ze research heeft gedaan naar wie er allemaal vermoedelijk door de stenen heen zijn gegaan. Echter kende ze haar nog niet persoonlijk omdat ze zelf dus nog niet was gaan time travelen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:feder schreef op 21 april 2017 @ 13:53:

[...]





Dat eerste kan, want Claire kwam uit het verleden en herkende haar. De heks was nog niet in de toekomst geweest dus die herkende Claire niet.



Haar kind is niet de vriend van Brianna, zij zijn de voorouders van Brianna. Net als dat Jack Randell een voorouder is van Frank. Maar geen directe vader.



Dus ergens in het verleden gaat het aangenomen kind van Jack en het kind van Gheilis kindjes maken en daaruit komt in de toekomst Frank?

Of gaat Jack zelf nog op de bijna vrouw van zijn broer liggen?
Alle reacties Link kopieren
We weten nog niet hoe Randall aan zijn eind is gekomen. Jamie ligt volgens mij onder Randall op het slagveld. Randall is dan al dood. Pas later krijgt Jamie flashbacks over wat er is gebeurd tijdens de slag in Culloden.
quote:-catnip schreef op 21 april 2017 @ 13:56:

[...]





Ik dacht even dat je terug in de tijd bedoelde. Maar in 1968 wist Geilis wel wie Claire was, omdat ze research heeft gedaan naar wie er allemaal vermoedelijk door de stenen heen zijn gegaan. Echter kende ze haar nog niet persoonlijk omdat ze zelf dus nog niet was gaan time travelen.Ah. I snap.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk dat Frank dus niet de nakomeling van Jack is, maar van Alex (de broer). Dat is wat ik eruit begrijp tenminste.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:-catnip schreef op 21 april 2017 @ 13:54:

Jack Randall gaat tijdens de battle of Culloden dood. Als het goed is.Als het goed is. Oei.
quote:-catnip schreef op 21 april 2017 @ 13:58:

Ik denk eigenlijk dat Frank dus niet de nakomeling van Jack is, maar van Alex (de broer). Dat is wat ik eruit begrijp tenminste.Ik ook! Wel raar dat ze dan zo enorm op elkaar lijken. Maar ach.
Dat dacht ik ook Catnip en dat Jack uiteindelijk trouwt met Mary Hawkins om te zorgen dat het kind wettelijk is.
Klopt. Dan sterft zijn broer en slaat Jack hem in elkaar....
Alle reacties Link kopieren
Ja Frank is de nakomeling van de broer van Jack, alex.

En nee, de nakomeling van Geilis en Dougal hebben niets te maken met de stamboom van Frank. Toch? Ik word gek..
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat time travelen en met al die familie banden toch ingewikkeld.



Op zich niet gek dat Frank en Jack op elkaar lijken, het blijft familie.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Volgens mij niet RockOla, alleen met de stamboom van Roger dacht ik.
Hahahaha, dan ben ik dus niet de enige!
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk komen er wel kinderen uit de McKenzie-Fraserlijn. Namelijk van Roger en Brianna.
Alle reacties Link kopieren
Of wordt het nu echt te ingewikkeld?
quote:2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:57:

[...]





Dus ergens in het verleden gaat het aangenomen kind van Jack en het kind van Gheilis kindjes maken en daaruit komt in de toekomst Frank?

Of gaat Jack zelf nog op de bijna vrouw van zijn broer liggen? Volgens mij mis je niets. Het staat er wat onhandig, maar zijn twee op zichzelf staande voorbeelden. Sorry voor de verwarring.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 21 april 2017 @ 13:39:

Ik zat trouwens nog ff te denken hè. In S1 is Claire in de toekomst. Ze kijkt dat uit het raam en ziet een schot staan (Jamie?).

Zou Jamie in S3 naar de toekomst gaan?



Trouwens...wel raar dat ze zo precies kunnen reizen. Die stenen kunnen aan de teletijdmachine van prof. Barabas tippen. Knap. Zit nergens een knoppie op.Mega Spoiler: uitleg



in het boek komt Claire er dankzij Fiona achter dat de stenen openstaan tijdens Keltische feestdagen, Gellis herkent Claire idd niet omdat ze haar nog niet ontmoet heeft en Gellis is bewust naar 1743 gereisd of eerder omdat ze net als Claire en Jamie de tijd wilde veranderen, Gellis heeft ook flinke research gedaan naar mensen die door de stenen reizen en kwam Claire's naam ook tegen. Roger is idd een nakomeling van Gellis & Dougal . In het boek laat Gellis tijdens de heksenproces een ''teken'' zien van ze een heks is Claire herkent dat teken als een vacin tegen polio dacht ik en dat is uitgevonden in 1965 ofzo



@ Rockola dat van dat Claire getrouwd is nog niet zo heel ernstig, toen boek 8 uitkwam was ik pas in deel 4 geloof ik en ik had per ongeluk de achterkant gelezen en toen had ik ook zoiets van

nee de nakomeling van Frank heeft niets met Roger te maken,Frank heeft geen nakomelingen Alex Randell is zijn voorvader niet BJR.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 23 april 2017 @ 11:07:

[...]





Mega Spoiler: uitleg



in het boek komt Claire er dankzij Fiona achter dat de stenen openstaan tijdens Keltische feestdagen, Gellis herkent Claire idd niet omdat ze haar nog niet ontmoet heeft en Gellis is bewust naar 1743 gereisd of eerder omdat ze net als Claire en Jamie de tijd wilde veranderen, Gellis heeft ook flinke research gedaan naar mensen die door de stenen reizen en kwam Claire's naam ook tegen. Roger is idd een nakomeling van Gellis & Dougal . In het boek laat Gellis tijdens de heksenproces een ''teken'' zien van ze een heks is Claire herkent dat teken als een vacin tegen polio dacht ik en dat is uitgevonden in 1965 ofzo



@ Rockola dat van dat Claire getrouwd is nog niet zo heel ernstig, toen boek 8 uitkwam was ik pas in deel 4 geloof ik en ik had per ongeluk de achterkant gelezen en toen had ik ook zoiets van

nee de nakomeling van Frank heeft niets met Roger te maken,Frank heeft geen nakomelingen Alex Randell is zijn voorvader niet BJR.toevoeging:

Nee dat vaccin is al eerder he:P Want Claire is in 1945 teruggereisd dus zij weet niets van uitvindingen uit 1965. Claire heeft dat vaccin ook. Door dat vaccin krijg je een litteken en dat liet Gillis zien. Gillis is niet naar 1743 gereisd maar verder terug. Gillis kon verder terugreizen omdat ze aan een bepaalde persoon dacht. Als je niet aan een bepaald persoon denkt reis je ongeveer 200 jaar terug in de tijd (in Claires geval 202 jaar, zij is naar 1743 teruggereisd).

“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven