Belachelijke traktaties

20-04-2017 17:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn belachelijke traktaties die jouw kinderen gehad hebben?
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 18:51:

Net vandaag de whisky-cola van mijn neefje terug mee naar huis gekregen ...

Mocht om één of andere reden niet?



Hebben ze er misschien over gekeken dat het alcoholvrije was?Cola is echt heel slecht voor kindertanden
quote:Labalade schreef op 20 april 2017 @ 19:47:

[...]



Cola is echt heel slecht voor kindertandenHoe eerder die melktandjes eruit vallen, hoe beter.
Mijn kinderen krijgen zelden belachelijke traktaties, vrees ik. Soms is het erg veel, maar dan mag het thuis in de snoeptrommel. Alleen die ene keer dat mijn kind van 4 een reusachtige zuurstok kreeg (type regenboogstok xxl van de kermis), dat vond ik zelfs wat overdreven. Daarnaast haat ik die dingen, dat gesabbel en gezeul met zo'n ding dat nooit opgaat, vieze mondhoeken, plakhandjes en dat dan dagenlang. Dus die heb ik subtiel laten verdwijnen.
quote:SallySpectra schreef op 20 april 2017 @ 19:52:

[...]



Hoe eerder die melktandjes eruit vallen, hoe beter.Ja dat is ook wel weer zo. En best handig, al die uitgevallen melktandjes met gaatjes erin. Dropveter erdoor en hoppa, daar heb je weer een leuke traktatie!
quote:Knuffelheks schreef op 20 april 2017 @ 17:45:

De mijne heeft laatst spacecake getrakteerd, ik had nog een jaren 80 receptje liggen.

Juf vroeg of ik dat morgen weer wil maken (voor de hele school dit keer, koningsontbijt) want ze had er de hele dag geen kind meer aan.Doe mij dat recept...
quote:Het-groepje schreef op 20 april 2017 @ 18:34:

[...]





Dan haat je kinderen.

Nou inderdaad! Een jeugdtrauma wil ik het niet noemen maar dan had ik toch liever een bootje hotdog
Alle reacties Link kopieren
Een meter aan kauwgom.
Alle reacties Link kopieren
een pond zak snoep per kind.( ouders hadden een snoepwinkel )
quote:Labalade schreef op 20 april 2017 @ 19:47:

[...]



Cola is echt heel slecht voor kindertanden



Wordt gelijk duidelijk wie zijn tanden wel en niet poetst thuis ...

Van 1 blikje coca gaan ze echt niet sterven ...
Mijn kinderen hebben imo nog nooit een belachelijke traktatie ontvangen. Dus wij zullen wel die lui zijn die....



Ik vind het leuk om werk te maken van de traktaties van mijn kinderen, zij hebben er zelf ook lol in en doen leuk mee. Helemaal niet om anderen een oog uit te steken. Sterker nog, meestal heb ik geen idee wat anderen eraan doen. Ik vind het zelf leuk en mijn kinderen dus ook.



Meestal maken we te veel. In zoons klas zitten maar 20 kinderen maar toch maak ik 30 traktaties. Komt nl ook wel eens voor dat er een paar kinderen van een andere groep in zijn klas zijn. Wat over is neem ik gewoon mee naar mijn werk. Mijn collega's kunnen hysterische Star Wars cakejes of Shaun the Sheep taartjes wel waarderen hoor.



Waarom zou je überhaupt mekkeren over een traktatie zolang het binnen de regels van school past?
Alle reacties Link kopieren
zelf nog geen kinderen maar tijdens eigen schoolcarrière één traktatie gekregen die me zeker is bijgebleven

een wortel met radijs of kerstomaten hoedje.

Was op de lagere school en was toen van een klasgenootje met "hippie"mama.

Iedereen trakteerde toen met cake of koeken en dat meisje kwam af met hoop wortels in een mand met soort van mislukte radijshoedjes/tomaathoedjes op.



Jaar erna kregen we van hetzelfde meisje (haar mama) een fruittaart (met druiven, en stukjes appel enzo met tandenstokers op isomo) dat viel gelukkig beter in de smaak dan de wortels
Ik heb serieus nog nooit een traktatie gezien van een ander kind, die zijn altijd op tegen de tijd dat de school uit is. Soms vind ik een overgebleven knutseldingetje in de tas maar dat is ook alles.
Alle reacties Link kopieren
Een komkommerkrokodil
quote:Stefke schreef op 21 april 2017 @ 00:44:

Een komkommerkrokodil Dat is schattig!!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wij zijn blij en dankbaar met alles wat we krijgen... Wijn hebben nooit kritiek en wensen dit ook niet van andere kinderen en ouders te krijgen
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:OhDeer schreef op 20 april 2017 @ 19:04:

Ik vind in deze tijd snoepgoed en ander zoetigheid belachelijk.

Met klassen groter dan 30 kinderen is een zoete traktatie niet meer met mate te noemen.



Nee joh! Ik doe hier geweldige inspiratie op! Die dropveterketting met Nibbits vind ik fantastisch. Die bewaar ik vast voor volgend jaar. Met een paar extra want die juffen bij ons op school vinden het maar wat lekker al die traktaties.



Hier mag alles op school. Volgens mij ligt de grens ergens bij alcohol of bedorven voedsel. Denk ik.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2017 @ 19:29:

Mijn zoons zijn weleens getrakteerd op een blowjob.

Bij de details heb ik mijn vingers in mijn oren gedaan en " lalalalaaa " geroepen.Oh wat origineel! Die onthoud ik ook voor als hij in groep 8 zit.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Rupsje nooit genoeg bestaande uit hele druiven op de peuterspeelzaal, echt hoe bedenk je het ( it wasnt me )
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur weer... Wat mij betreft schaffen ze het hele trakteren af, het is toch nooit goed....
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
quote:mamajobsa schreef op 21 april 2017 @ 08:42:

Rupsje nooit genoeg bestaande uit hele druiven op de peuterspeelzaal, echt hoe bedenk je het ( it wasnt me )Wat is daar mis mee eigenlijk? Kinderen van 2 kunnen toch wel een druif eten? Of bedoel je het stokje. Die haalt juf er vast wel uit ^^
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kunnen prima hele druiven eten, tenminste die van mij wel.

Hier op de PSZ is sinds vorig jaar ook de regel dat kinderen alleen maar halve druiven mee mogen.... Het is ergens een keer fout gegaan geloof ik, en nu mogen hele druiven niet meer...
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
Alle reacties Link kopieren
Een hele druif past precies zo goed in de luchtpijp dat hij er bijna niet meer uit te hoesten is. Mijn kind krijgt ze alleen heel als ie rustig aan tafel zit, onderweg of tussendoor zijn ze gehalveerd. In de lengte want anders zit je met hetzelfde probleem.

Misschien overdreven maar ik ben er niet gerust op anders.
quote:Perzina schreef op 20 april 2017 @ 18:42:

[...]





Ja die heb ik ook wat gemaakt zeg!



En vaak gewoon zakjes chips in een leuk versierde mand.



Wat ik stomme traktaties vind zijn de cadeautjes. En de moeders die elkaar dan gaan overtroeven.Dat zie je idd ook met kinderfeestjes.Het wordt steeds gekker.Waar je vroeger nog gewoon je vriendjes en vriendinnetjes tussen de middag naar huis nam voor patatjes of pannenkoeken of een slaapfeestje hield,gaan ze nu naar pretparken,geven feesten met artiesten.De ene moeder doet dit dus de andere moeder doet er nog een schep bovenop.Bizar
Er is een complete hetze geweest rondom hele druiven, Cherietomaatjes en meer vanwege het verstikkingsgevaar omdat die krengen de complete luchtpijp afsluiten en er bijna niet uit te krijgen zijn.

Nou ben ik best nuchter, heel erg nuchter zelfs, maar dit vind ik gewoon dom dat je dan een complete psz van hele druiven voorziet
Ach ja, mijn kind is al vijf dus ik heb die hetze een beetje gemist vrees ik.. Wij kregen juist het Rapley advies bij het cb. Dan stop je babies van zes maanden al hele bessen in hun mond. Ik geef toe dat ik daar dan weer niet aan meedeed. En Ik sneed wel druiven door maar vooral vanwege de pitjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven