Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
ik heb er even wat over opgezocht, als je suiker eet wordt dit eigenlijk te snel opgenomen in je bloed waardoor je suikerspiegel supersnel stijgt. Dan geeft je lichaam insuline af waardoor de suikerspiegel ook weer snel daalt, en onder de ondergrens/normaal waarde komt. dat is de suikerdip. Doordat je lichaam hard werkt om je suikerspiegel omlaag te brengen en omdat het dan eigenlijk te laag uitkomt wordt je moe. en dan ben je weer geneigd suiker te nemen om die dip op te heffen.

Ondanks dat suiker niet verslavend werkt in je hersenen word je dus wel gestimuleerd om suiker te blijven eten nadat je er eenmaal aan begonnen bent.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb op de weegschaal gestaan hetzelfde als dinsdag, de dag na Pasen.. 69.4 kilo.. Niet de 68 die ik had gehoopt, maar ik las een artikel van de week dat als je spierpijn hebt je spieren vocht vasthouden en dat zo een kilo kan schelen.. En laat ik nou spierpijn hebben in zo'n beetje alle lichaamsdelen. Dus ik heb nog moed .



Vandaag ga ik weekendje weg, mijn plan: vandaag netjes eten, ontbijt en lunch doe ik nog thuis, zondag ontbijten we alleen samen dus dan moet het goed komen, morgen overdag zo netjes mogelijk en morgen avond drankjes.. Of dit lukt is een tweede maar ik ga er wel voor, verder zal ik proberen in ieder geval een stuk te wandelen.

En de weegschaal zet ik in de kast tot volgende week zondag..



Fijn weekend en geniet met mate..
Alle reacties Link kopieren
succes en geniet van je weekend!
quote:daenerys79 schreef op 20 april 2017 @ 11:32:

ik heb er even wat over opgezocht, als je suiker eet wordt dit eigenlijk te snel opgenomen in je bloed waardoor je suikerspiegel supersnel stijgt. Dan geeft je lichaam insuline af waardoor de suikerspiegel ook weer snel daalt, en onder de ondergrens/normaal waarde komt. dat is de suikerdip. Doordat je lichaam hard werkt om je suikerspiegel omlaag te brengen en omdat het dan eigenlijk te laag uitkomt wordt je moe. en dan ben je weer geneigd suiker te nemen om die dip op te heffen.

Ondanks dat suiker niet verslavend werkt in je hersenen word je dus wel gestimuleerd om suiker te blijven eten nadat je er eenmaal aan begonnen bent.nou nou nou dat is maar een deel van het verhaal. de stijging van de blsspiegel vindt namelijk ook plaats na het eten van andere koolhydraten
en koolhydraten heb je nodig om te kunnen functioneren, het stijgen en dalen van je bsp is een heel normaal verschijnsel
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jij nou hier? knap dat je dit topic nog gevonden hebt na zo'n tijd. het is toch maar een simpele uitleg? Maar het verklaart alleen dat het wel degelijk effect heeft en niet tussen je oren zit zoals iemand hier zei. moet je wel ff alles lezen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Bij de Marqt lagen van die lekkere Hoeksche Chips in de buurt van de kassa.

Ik ben er afgebleven.

Bij de supermarkt heb ik de afgeprijsde paas-artikelen laten liggen.



Als ik chocola (grote repen van 180gram) zie liggen, denk ik: "Ik wil onder de 80 komen."

Dus ik ga nu geen halve reep daarvan eten.



Ik heb mezelf verwend met heerlijke groentesoep

en twee chocoladebiscuitjes (dat mag ik dan wel van mezelf).



Ook allerlei lekkere theetjes in huis.



Goed fietsweer/wandelweer, dus misschien ga ik nog naar buiten.
Ik ben begonnen met de gratis workshop-video's van Mieke Kosters.



In de eerste video stelde ze een paar vragen die neerkomen op: heb je het er echt voor over?

Als je slank wil zijn ben je dan bereid tot ... ?



Eye-opener voor mezelf:

ik mag alles, maar ik neem niet alles nu.



Ik kan elke dag wel chocola, chips, olijven, kaas en 'van alles met roomboter' eten.

Maar ik kan kiezen voor 'vandaag twee chocoladebiscuitjes en morgen één handje chips op een verjaardag'.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen vrijdag gewogen en 4 kilo kwijt

Wel beetje gezondigd gisteren uit lunchen sushi junmie en gril was lekker verder war kaasjes en zo gegeten wel gisteren braaf mijn smoothie gehad en vanmorgen ook zo sporten ben ik braaf 3 keer geweest deze week gisteren extreme hoofdpijn ben maar op tijd gaan slapen dacht mischien omdat ik wat veel zout binen heb gekregen en dat niet meer gewend ben

Enway fijne zondag alle
Mag ik hier meeschrijven? Zonder een stok achter de deur lukt afvallen mij niet.

Heb me de laatste tijd nogal laten gaan met grote maaltijden en flinke stukken kaas.

Ik wil naar de 63 kg of nog iets minder.

Zal me morgen wegen.

Vrees het moment.
Alle reacties Link kopieren
Ladies!



Na een paar faaldagen nu weer begonnen aan een koek en snoeploze dag. En ik heb het moeilijk! Ontbeten met roggebrood en pannenkoeken tussen de middag, maar ik verlang zo naar koek, chocola,een dropje... Heb succesvol de stroopwafels en kaakjes weerstaan,maar nu ga ik naar mijn werk en ik heb zó sterk die snaaidrang!



Help mij!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Mijn weekend was gezellig, maar een drama als het om afvallen gaat!

Ben weer in oude patroon gevallen, en oh oh, daar zijn mijn afgevallen kilo's weer!

Dus vandaag gaat de knop weer om! Ik begon zo goed en daar wil ik nu weer mee verder.

Gezond en niet te veel!

Sporten gaat het deze week niet worden , moet veel werken deze week + huishouding loopt erg achter .

Dus overdag en soms in de avond werken en voor de rest: huishouding doen en thuis oefeningen te doen die ik anders in sportschool had gedaan, zover dat kan. Lastig dat de sportschool hier niet zo vaak open is. (vroeg dicht en 's middags dicht, laat los in de ochtend).

Maar dankzij mijn buurman met kippen heb ik wel 40 eieren thuis liggen dus begin ik elke dag met een gekookt eitje!



Jejoue welkom!

Heb je je gewogen vandaag? En viel het mee of tegen?



Mysterymoustache Oh ik voel me je mee! Na dit waardeloze weekend moet ik zelf ook de knop weer omzetten. Kom op, we kunnen het!!
Alle reacties Link kopieren
Voerde net mijn gewicht in en zag dat ik weer het zelfde woog als 1 april, dus 3 weken voor "niets" mijn best gedaan..



Ohja! Ik heb komijnzaad gekocht, schijnt goed te zijn voor de vetverbranding, elke dag een theelepel ergens doorheen.. Dus dat ga ik proberen, geen idee of ik het lus. Na de lunch zal ik het weten.
Alle reacties Link kopieren
Komijnzaad past goed in Mexicaanse gerechten, dus chili con carne et cetera, en in sommige Indische gerechten. Kan me zo indenken dat het niet overal lekker in is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Komijnzaad heel of gemalen? Gemalen vind ik wel lekker. Bij vlees, wortels (soms) en ach, bij van alles. Schijnt ook goed te zijn voor de hersens .

Vanmorgen gewogen: 65,9 kg.

Dacht al zoiets. Dikke pens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 24 april 2017 @ 13:55:

Komijnzaad heel of gemalen? Gemalen vind ik wel lekker. Bij vlees, wortels (soms) en ach, bij van alles. Schijnt ook goed te zijn voor de hersens .

Vanmorgen gewogen: 65,9 kg.

Dacht al zoiets. Dikke pens.hahaha, kus!
Alle reacties Link kopieren
Komijnzaad gemalen heb ik gekocht, op gekookt ei en over mijn hummus (op brood) was het prima!
Alle reacties Link kopieren
Hey Mystery wat een mooi woord; faaldagen! nou ik heb er ook 3 achter de rug. voor de rest van de week maar weer even netjes doen. Gisteren wel heel hard gesport, maar daarna had ik een high tea
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 24 april 2017 @ 19:06:

Hey Mystery wat een mooi woord; faaldagen! nou ik heb er ook 3 achter de rug. voor de rest van de week maar weer even netjes doen. Gisteren wel heel hard gesport, maar daarna had ik een high tea Die high tea heb ik aanstaande zondag... En de komende week ga ik logeren bij vrienden, oh jeeeee..... Nou ja. Zolang ik niks in mijn mond prop wat ik niet écht lekker vind, is het niet erg.
You like icecream? We have icecream.
Guppekop, wat lief



'S avonds vind ik het heel lastig niks te eten.

Ik ga maar mais kopen om popcorn te poffen.

(Geen magnetron, hier)
Jejoue: welkom.



Nu zie ik overal artikelen over komijn en de voordelen bij het afvallen.



Ik was moe

en als ik moe ben grijp ik naar snaai-voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt avonds toch gewoon wat eten?

Als het maar gezond is.



Ook brood met kipfilet en komijnzaad is lekker! Gooi het gewoon overal op ..
Alle reacties Link kopieren
ik merk dat ik eigenlijk niet meer bezig ben met afvallen ansich, door het sporten merk ik dat ik fitter en strakker word, ik eet veel gezonder en dat bevalt me opperbest. Of ik daarbij dan afval of niet zal me eigenlijk een beetje een rotzorg zijn hahahaha.



Kortom: ik zit weer lekker in mijn vel en ga gewoon zo door.
Ja, 's avonds neem ik vaak nog brood met boter en kaas. Morgen koop ik rosbief, is in de bonus.

En heb me voorgenomen niet meer dan een pond avondmaal te nemen.

(Bij mij is het probleem dat ik gewoon teveel eet).



Respect voor de sporters!
Alle reacties Link kopieren
Guppekop, dat is fijn nieuws!

Uiteindelijk is dat toch de bedoeling, super!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven