Heb jij je kat al aan de lijn?

21-04-2017 14:36 104 berichten
https://www.rootsmagazine.nl/2017/04/21/huiskat/



"Huiskatten eten niet alleen kattenbrokjes, het zijn vleeseters en ze jagen graag. Op vogels bijvoorbeeld. Of kikkers. Welk effect al die poezenbeesten hebben op wilde dieren in de natuur, dat is uitgezocht door Anna Steen en Jasja Dekker. Zij komen met cijfers die je doen duizelen. Alleen al de huiskatten pakken 56 tot 96 miljoen prooien, zoals vogels en muizen. De verwilderde katten, die het zonder brokjes moeten stellen, pakken minimaal 144 miljoen en maximaal 720 miljoen prooien. Je vraagt je af hoe het kan dat mensen nog zoveel vogels tellen tijdens de Nationale Tuinvogeltelling."
Alle reacties Link kopieren
En wat is nu je vraag precies of waar wil je het over hebben?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Proesttttt. Onze kat haalt haar neus al op als ze niet haar favoriete merk krijgt. Ze mekkert hard als ze een vogel ziet, maar vangen? Nee, ze heeft geen honger.
Heb je zin in een rel ofzo? Katten eten vogeltjes. Dat wisten we al hoor. Hoeveel vlinders zouden ze vangen? Die vinden ze ook leuk om te vermoorden. Wat een helse beesten!
Nee, zal ik ook nooit doen! Mocht ze muizen willen pakken, ben ik alleen maar blij Zolang ik ze maar niet als cadeau op mijn kussen krijg....Voor vogels te beschermen heeft ze een bandje om, met een belletje....Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Tja dat is de natuur
TO, ben je nu precies voor of tegen je stelling?



Hier een kat met een belletje. En alle suffe vogeltjes die hierop niet reageren, die bezegelen hun eigen lot
En nu?
Die van mij gaan niet naar buiten. Zitten wel gebiologeerd voor het raam wat kreetjes uit te slaan als er een vogel door de tuin hupst maar verder eten ze vooral het liefst wat hun baasjes eten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat leeft binnen en op het balkon en heeft daardoor nog nooit iets gevangen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik las laatst dat een kat (ben het percentage vergeten, ik dacht 40%) een groot deel van de tijd dat ie wakker is, besteed met diertjes doden of doen alsof ze diertjes doden. Ik heb dus ook een aantal stokken met veertjes eraan die ze mogen 'vermoorden'. En ze spelen met losse veertjes. Eentje neemt een veertje in haar bekkie en rent ermee rond.



Maar wat is nu je stelling of argument, alle katten aan de lijn buiten. Katten kunnen niet aan een lijn, punt. Nou ja okee je hebt mensen die ze het aanwennen van kitten af aan, en stug volhouden ofzo, maar dat zijn de uitzonderingen. Doe maar eens een halsbandje bij je kat om en doe er een lijn aan en zie wat ik bedoel. Het is on-mogelijk om een kat met een lijn te wandelen. Ze gaan liggen rollebollen, bijten erin, gaan meteen onder een auto zitten, etc. On-mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
The circle of life.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:Flowers-and-roses schreef op 21 april 2017 @ 14:47:

Ik las laatst dat een kat (ben het percentage vergeten, ik dacht 40%) een groot deel van de tijd dat ie wakker is, besteed met diertjes doden of doen alsof ze diertjes doden. Ik heb dus ook een aantal stokken met veertjes eraan die ze mogen 'vermoorden'. En ze spelen met losse veertjes. Eentje neemt een veertje in haar bekkie en rent ermee rond.



Maar wat is nu je stelling of argument, alle katten aan de lijn buiten. Katten kunnen niet aan een lijn, punt. Nou ja okee je hebt mensen die ze het aanwennen van kitten af aan, en stug volhouden ofzo, maar dat zijn de uitzonderingen. Doe maar eens een halsbandje bij je kat om en doe er een lijn aan en zie wat ik bedoel. Het is on-mogelijk om een kat met een lijn te wandelen. Ze gaan liggen rollebollen, bijten erin, gaan meteen onder een auto zitten, etc. On-mogelijk.Aan de lijn als in op dieet misschien
Zijn die cijfers per jaar trouwens? 96 miljoen muizen extra moeten we ook niet op wachten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ok, zullen we dan nu eens gaan tellen hoeveel dieren jaarlijks door mensen worden vermoord? En dan die mensen opsluiten?



"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Leeuwen in het wild eten zebra's en gnoes en springbokjes enzo.

Aanlijnen dan maar?
Alles komt goed, alleen de rest niet
De vergelijking met wild slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een kat is geen wild dier, dat is het hem nou net.



Ik vind het enorm asociaal om je kat buiten je eigen huis los te laten lopen. Los van de overlast voor buren richten ze schade aan de natuur aan (zie onderzoek in dat artikel)
quote:LaFolie schreef op 21 april 2017 @ 14:53:

Ok, zullen we dan nu eens gaan tellen hoeveel dieren jaarlijks door mensen worden vermoord? En dan die mensen opsluiten?



Dit slaat toch helemaal nergens op? Dat snap je zelf hopelijk ook?
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 21 april 2017 @ 14:58:

De vergelijking met wild slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een kat is geen wild dier, dat is het hem nou net.



Ik vind het enorm asociaal om je kat buiten je eigen huis los te laten lopen. Los van de overlast voor buren richten ze schade aan de natuur aan (zie onderzoek in dat artikel)Dus jij hebt liever dat de boel overspoeld wordt door muizen, ratten en vogels?
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 21 april 2017 @ 14:58:

De vergelijking met wild slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een kat is geen wild dier, dat is het hem nou net.



Ik vind het enorm asociaal om je kat buiten je eigen huis los te laten lopen. Los van de overlast voor buren richten ze schade aan de natuur aan (zie onderzoek in dat artikel)Dan ben ik asociaal
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 21 april 2017 @ 14:58:

De vergelijking met wild slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een kat is geen wild dier, dat is het hem nou net.



Ik vind het enorm asociaal om je kat buiten je eigen huis los te laten lopen. Los van de overlast voor buren richten ze schade aan de natuur aan (zie onderzoek in dat artikel)Jij hebt liever 100 miljoen muizen extra?
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 21 april 2017 @ 14:59:

[...]





Dit slaat toch helemaal nergens op? Dat snap je zelf hopelijk ook?Want? De ene mag wel moorden en de ander niet?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist een kat omdat ze muizen vangt. Gelukkig vangt ze niet zoveel vogels, want dat vind ik altijd wel jammer.

Maar dat de schuur nu nagenoeg muisvrij is, daar ben ik best blij mee!



De onze eet ze ook altijd meteen op, scheelt ook weer in het kattenvoer
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat was een pacifist. Wel liep ze heel af en toe aan de lijn. Hoewel, liep..obstinaat gaan zitten was dan meer haar metier.
quote:Pluisi schreef op 21 april 2017 @ 15:03:

[...]





Dan ben ik asociaal Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven