Alternatief flesvoeding

21-04-2017 13:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik werken en gaat mijn kindje naar de kinderopvang.

Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar dat kan dan niet gedurende de uren van de kinderopvang.

Echter wil ik niet dat mijn kind flesvoeding krijgt omdat je vaak hoort dat kinderen koemelkallergie krijgen en omdat het niet zo diervriendelijk is.

Wat is een goed alternatief voor flesvoeding op basis van koe/geitmelk?
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 13:35:

Er bestaat wel poedermelk op basis van soja (nutrilon soja), het is wel flink duurder dan gewone poedermelk. Er is ook biologische poedermelk te koop, misschien is dat een optie voor je? Is er een reden dat je aan koemelk allergie denkt? De meeste baby's kunnen daar namelijk gewoon prima tegen. Geef je baby sowieso alleen officiële babyvoeding en niet iets anders, want anders gaat je baby echt tekorten oplopen wat hartstikke gevaarlijk is.



En als je denkt dat je kind koemelkallergie krijgt door poedermelk dan moet je helemaal geen sojamelk gaan geven. Met een soja-allergie ben je namelijk nog verder van huis.

En ik begrijp verder de ballen van je vraag. antwoord is kolven. zo nee dus gewoon flesvoeding. En nee daar krijg je geen allergie van, die heb je of heb je niet.
quote:Fleet schreef op 21 april 2017 @ 14:11:

[...]



Oké, bij die uitlokkende topics snapte ik het nog. Maar dit lijkt toch een op een (oké, well een beetje een no-brainer) normale vraag?Ja het gehint begint ook strontvervelend te worden. Staf gewoon als je het niet gelooft.
Je kind krijgt geen koemelkallergie door flesvoeding. Als je kind koemelkallergie krijgt dan zit dit in de genen. Zelfde gen als hooikoorts en astma. Als dit in de familie voorkomt en je geeft alleen borstvoeding dan kan je kind er nog steeds last van krijgen. In dat geval is het een kwestie van zelf op dieet zodat je kind er geen last van heeft en bij flesvoeding is er speciale voeding wat verder gefilterd is.



Wat je kunt doen als je weer aan het werk gaat, kolven en deze voeding in de fles laten geven. Anders toch flesvoeding. Als er geen allergieën verder voorkomt bij jou in de familie, is de kans heel klein dat je kind koemelkallergie krijgt.
quote:MwTheelepel schreef op 21 april 2017 @ 13:35:

Er bestaat wel poedermelk op basis van soja (nutrilon soja), het is wel flink duurder dan gewone poedermelk. Er is ook biologische poedermelk te koop, misschien is dat een optie voor je? Is er een reden dat je aan koemelk allergie denkt? De meeste baby's kunnen daar namelijk gewoon prima tegen. Geef je baby sowieso alleen officiële babyvoeding en niet iets anders, want anders gaat je baby echt tekorten oplopen wat hartstikke gevaarlijk is.Als een kind aanleg heeft voor koemelkallergie is de kans groot op het ontwikkelen van een soja allergie. Mijn zoon had als baby koemelkallergie, daarnaast ook allergisch voor soja, ei, tarwe en een aantal vruchten. Met zijn twee was hij overal overheen gegroeid. Maar wij wist en van tevoren dat zoon meer kans had omdat man hooikoorts, astma en eczeem heeft en zijn vader hooikoorts. Bij dochter preventief pepti gegeven, deze voeding is eigenlijk voor als ze al allergie hebben. Borstvoeding was bij geen optie, wel een paar dagen geprobeerd bij beide kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Poedermelk is al veel minder goed omdat door het ontbreken van iets de hersenen en her gezichtsvermogen minder ontwikkelen. Plantaardige poedermelk heeft al helemaal de benodigde voedingsstoffen niet gezien die al niet kunstmatig aan melk van koeien en geiten toegevoegd kunnen worden.



Overigens ken ik in mijn omgeving geen enkele moeder die na 6 maanden nog flesvoeding gaf. Hier gaat het heel snel met vast voedsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:FrederiqueLove schreef op 22 april 2017 @ 13:11:

Poedermelk is al veel minder goed omdat door het ontbreken van iets de hersenen en her gezichtsvermogen minder ontwikkelen. Plantaardige poedermelk heeft al helemaal de benodigde voedingsstoffen niet gezien die al niet kunstmatig aan melk van koeien en geiten toegevoegd kunnen worden.



Overigens ken ik in mijn omgeving geen enkele moeder die na 6 maanden nog flesvoeding gaf. Hier gaat het heel snel met vast voedsel.Heb je een link naar wetenschappelijk bewijs voor deze onzin?
quote:FrederiqueLove schreef op 22 april 2017 @ 13:11:

Poedermelk is al veel minder goed omdat door het ontbreken van iets de hersenen en her gezichtsvermogen minder ontwikkelen. Plantaardige poedermelk heeft al helemaal de benodigde voedingsstoffen niet gezien die al niet kunstmatig aan melk van koeien en geiten toegevoegd kunnen worden.



Overigens ken ik in mijn omgeving geen enkele moeder die na 6 maanden nog flesvoeding gaf. Hier gaat het heel snel met vast voedsel.



Je hebt dit geleerd op de borstvoedingsmaffia club?



Wat een hoop onzin zeg.

Een heleboel mensen die flesvoeding krijgen en kregen. Toch vreemd dan dat daar ook weer een gros behoorlijk inteligent van is.



En dan van die 6 maanden zou ik niet zo trots op zijn als ik hem was.

Melk is ml voor een baby het eerste jaar de hoofdvoeding. Ze hebben het gewoon nodig.

De vaste voeding na 6 maanden zijn oefenhapjes en voor de extra.
quote:sugarmiss schreef op 21 april 2017 @ 13:23:

Er is geen alternatief.

Je hebt alleen de keus uit borstvoeding of pordermelk op basis van koemelk of geitenmelk

Nope.

Er us ook voeding die niet obv koemelk of geitenmelk is.

Voor kinderen die hier nl allergisch voor zijn
Alle reacties Link kopieren
Eloise_Xennakiss schreef:
22-04-2017 15:53
quote:FrederiqueLove schreef op 22 april 2017 @ 13:11:

Poedermelk is al veel minder goed omdat door het ontbreken van iets de hersenen en her gezichtsvermogen minder ontwikkelen. Plantaardige poedermelk heeft al helemaal de benodigde voedingsstoffen niet gezien die al niet kunstmatig aan melk van koeien en geiten toegevoegd kunnen worden.



Overigens ken ik in mijn omgeving geen enkele moeder die na 6 maanden nog flesvoeding gaf. Hier gaat het heel snel met vast voedsel.



Je hebt dit geleerd op de borstvoedingsmaffia club?



Wat een hoop onzin zeg.

Een heleboel mensen die flesvoeding krijgen en kregen. Toch vreemd dan dat daar ook weer een gros behoorlijk inteligent van is.



En dan van die 6 maanden zou ik niet zo trots op zijn als ik hem was.

Melk is ml voor een baby het eerste jaar de hoofdvoeding. Ze hebben het gewoon nodig.

De vaste voeding na 6 maanden zijn oefenhapjes en voor de extra.
Waar zie jij staan dat mensen die op flesvoeding leefden als baby niet slim kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
zecora schreef:
22-04-2017 16:09
quote:sugarmiss schreef op 21 april 2017 @ 13:23:

Er is geen alternatief.

Je hebt alleen de keus uit borstvoeding of pordermelk op basis van koemelk of geitenmelk

Nope.

Er us ook voeding die niet obv koemelk of geitenmelk is.

Voor kinderen die hier nl allergisch voor zijn
Volgens mij is die melk nog steeds op basis van koemelk, maar zijn de eiwitten dan verknipt, zodat het lijfje er geen last van heeft.
En bij een kind met een hoge kans dat het koemelkeiwitallergie heeft (heeft, dus niet ontwikkelt), kun je beter niks op soja basis geven. De soja allergie kan zich namelijk nog wel ontwikkelen. Advies van onze dietiste was om dit pas na 9mnd a 1jr (afhankelijk van hoe heftig de kma is) te introduceren. Ook via de bv dan trouwens.
Topic uit april, mensen...
...
anoniem_648cb38ace69e wijzigde dit bericht op 26-12-2017 08:18
Reden: Moeilijk, kalender kijken
98.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven