Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
Mida wat fijn!! Gefeliciteerd, je zoon op een leuke school: ha!



Hier Iep gedaan di en woe, heel makkelijk volgens de dochter. Mooi, dan zal alles blijven zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
De Cito zit erop: nog een dagje Koningsspelen (koud!) en dan lekker vakantie!



Mida, wat fijn dat deze school nu ook als een fijne school voelt. Heerlijk fat jullie wat dat betreft nu ook rust hebben. Dat is een stuk fijner vakantie vieren!
Alle reacties Link kopieren
Mida!
Dochter mag naar de sportklas. Ze is zoooo happy! Trots op haar.
Alle reacties Link kopieren
Wat top, Sushilala!
Alle reacties Link kopieren
Super, Sushilala! Iedereen nu 'binnen' op een school naar tevredenheid, toch? Pfffff...

Iedereen lekker aan het genieten van de meivakantie? Ben benieuwd hoe het vakantierooster voor het VO er volgend schooljaar uitziet in onze regio. Zou zomaar kunnen dat dit de laatste meivakantie is dat we allemaal twee weken vrij zijn, bedenk ik me nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar het vakantierooster, inderdaad. Ik heb ze straks op 2 verschillende VO scholen, van 2 verschillende besturen zitten. Dit jaar zijn ook veel vakantiedagen verschillend.



Hebben jullie vroeg, midden of laat vakantie. Hier zijn we laat en moeten de kinderen door tot 21 juli.

Arme meester, hoe hij ze nog goed en leuk bezig moet houden, tot die tijd. Zoveel werk is een musical nou ook weer niet.

Dochter wil nog wel werken, maar een aantal uit haar klas hebben er al vanaf het begin van het schooljaar geen zin meer in en nu na de CITO nog meer...
Wat fijn, Sushilala! Ben benieuwd hoe ze dat gaat ervaren.



Mijn dochter sport intensief en zal volgend jaar nog meer uren maken. Waarschijnlijk zal ze geen gebruik gaan maken van alle extra onderdelen/lessen die worden aangeboden. Theater zit in de reguliere lessen en dat vindt ze erg leuk!



Wij hebben vroeg vakantie én ze krijgen de laatste week vrij van school. Voor mijn dochter zit het er dus bijna op.
Hé, wat een leuk topic! Kan ik nog meeschrijven? Ik heb een zoon van 12, nu in groep 8 en straks naar tweetalig vwo, omdat hij Engels erg leuk vindt. Hij is de jongste, zijn broer zit in 3 gymnasium op een andere school. We hebben hier de keuze uit drie scholen, die alledrie goed zijn en alledrie net een iets andere sfeer en aanbod hebben. Geen loting, best relaxed dus.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pipo! Fijn dat het bij jullie relaxed is verlopen!



Al een praktische vraag hier. Vandaag kwamen we langs een tassenwinkel en dochter zag een mooie tas. Volgens de winkeljufrouw was deze tas te klein voor de middelbare school. Was een tas van 20 liter. Ze raadde een tas van 30 liter aan. Dochter heeft zo'n tas ook gepast maar het leek of ze 3 maanden in India ging rondtrekken zo groot. Ze is natuurlijk ook nog klein van stuk maar toch, vooral dus voor forummers met middelbare school ervaring; heb je echt een tas van 30 liter nodig voor vwo brugklas met 50 minuten rooster (dus 7 vakken op één dag is in theorie mogelijk)
Alle reacties Link kopieren
Ah... en bij de Hema lag de nieuwe schoolagenda collectie en ze heeft er meteen eentje gekocht. Ze is helemaal happy
Alle reacties Link kopieren
https://www.rugzakcenter. ... aat-school-rugzakken.html

Googelen kan natuurlijk ook, ik denk dat ze afgaande op dit artikel toch inderdaad op zo'n grotere tas van tussen de 21-30 liter uitkomt
Alle reacties Link kopieren


Ze wil heel graag zo'n type, deze is toevallig wel groot genoeg! Maar 109,-
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even totaal random binnen, maar: heeft/krijgt/neemt ze een kluis op school? Dan is een grote tas van 30L overbodig. Als ze dat niet heeft is een grotere tas wel fijn. In het eerste jaar heb je namelijk áltijd teveel spullen bij je.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze krijgt een kluisje, maar ze moet het toch sowieso allemaal van thuis naar school meenemen?

Ik weet hier echt niks van haha, ik weet alleen nog dat ik zelf gewoon nooit boeken meenam uit luiigheid... dat is ook niet goed gekomen met mij en de middelbare school
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had al mijn boeken in mijn kluis en in de pauzes wisselde ik dan van boeken. Je moet er dan alleen wel goed op letten dat je de boeken mee naar huis neemt voor huiswerk, maar bij mij was dat nooit zoveel dat ik mijn tas helemaal moest volstouwen. En daar wen je gauw genoeg aan. Ik vond het vooral fijn dat als ik in de ochtend twee uur wiskunde had dat ik daarna mijn wiskunde boeken weg kon stoppen en die niet nog tot 4 uur moest rondslepen.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo ! Handig!
Leuk Pipo! Tweetalig lijkt mij ook erg leuk!



Hier hebben ze echt niet zo'n grote tas nodig, oa omdat ze een iPad gebruiken.
Mijn oudste heeft echt een 30 liter tas nodig. En ook een hele stevige, want er moet een enorm gewicht in. Hij neemt alle boeken voor die dag mee naar school en ook alles weer mee naar huis. Dat doet iedereen, hoewel er wel kluisjes zijn. Anders is het ook wel lastig, dan moet je heel goed kunnen plannen welk huiswerk je maakt. Anders heb je een toets en liggen je boeken nog op school. Hij heeft ook een ipad van school, maar dus ook voor alle vakken boeken.



Mijn jongste zal ook zo'n rugzak nodig hebben. Geen ipad, alleen boeken op zijn school. Vandaag hebben we een fiets gekocht voor de middelbare school. Hij moet tien km heen en terug, maar dat moet iedereen hier, want alle middelbare scholen zijn in dezelfde stad.



Shushilala, ik had best wel twijfels bij tto. Het lijkt me erg lastig en ik had twijfels of de diepgang niet te lijden heeft onder het Engels. Maar jongste mocht zelf kiezen en hij vond zowel de school als het Engelstalige helemaal geweldig. Uitgemaakte zaak dus
Alle reacties Link kopieren
Goeie vraag, hoe groot de tas moet zijn!

Kennissen van ons hebben hun dochter op die school dus wel simpel na te vragen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
School van dochter is ook een boekenschool, geen iPads
Alle reacties Link kopieren
Bij ons laptop plus boeken, dus dat zal ook een grote tas worden.

Gelukkig is dochter zelf ook groot en sterk (1.70 al, binnenkort gaat ze me inhalen), dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier iPad en boeken, ze wil graag een Herschel rugzak (iets andere dan die jij postte Hangmat) en ik denk dat dat wel oké is. Ik zie tenminste veel meer middelbare scholieren met die tas
Hoi. Hier vandaag de toelatingsbrief van dochter ontvangen. De komende maand worden de brugklassen ingedeeld en op grond van het schooladvies en de eindtoets wordt bepaald in welke klas ze komt. Ook wordt gekeken naar haar voorkeur voor een bepaalde brugklas en met wie ze samen evt in een klas zou willen zitten. Dat laatste is niet van toepassing omdat dochter de enige van haar klas is die naar deze school gaat.

Over een paar weken horen we dat.



Rugzak: daar moeten we ook nog naar kijken. Dochter is nu 1,60 lang en zal wel een flinke rugzak nodig hebben.

Verder is dochter nog niet klaar met de eindtoets. Bij haar op school doen ze het op de computer en daar mag de school bepalen op welke dagen ze dat doen. Ze willen zo min mogelijk druk op de kinderen leggen. Na de meivakantie kan ze de toets afmaken. Wereldoriëntatie vond ze ook heel moeilijk en de andere kinderen ook.
Miste, de eindtoets mag toch helemaal niet eens meetellen bij de indeling van de klassen? Volgens mij mag de middelbare school de uitslag hiervan niet eens opvragen. De basisschool mag wel het advies verhogen adhv de eindtoets en de middelbare school moet dit dan opvolgen.



Mijn jongste kreeg de bevestiging van de inschrijving op de laatste dag van de eindcito al in de brievenbus en ook het niveau stond daar al in genoemd.



De kinderen die hier over de vloer kwamen, inclusief mijn eigen kind, vonden rekenen en taal goed te doen en wereldorientatie heel moeilijk. Maar dat onderdeel telt niet mee voor de score, weet ik nog van mijn oudste (die had dat juist heel goed gedaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven