Ziekmelden vanwege Koningsspelen

21-04-2017 14:55 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en vandaag waren de Koningsspelen. Al de hele week liep mijn zoon te jammeren, omdat hij gepest wordt en vorige keer er door geen toezicht oorlog uitbrak.

Vandaag heb ik mijn kind dus gewoon ziekgemeld gezien de school niet in staat is om tijdens dit soort "feestjes" te zorgen voor een veilige omgeving.



Allereerst ben ik een uur geleden opgebeld door de school. Herhaaldelijk "ik begrijp dat uw kind niet wilde komen" Ik: Nee hij is ziek, dag.

Even later worden we weer opgebeld met dat er een melding gedaan gaat worden bij bureau leerplicht? Omdat ik mijn kind thuis houdt uit veiligheid?



Vervolgens kwam er een kwartier geleden een klasgenootje aan de deur, notabene het enige vriendinnetje van mijn zoon. Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.



Ik ben echt razend. De school dreigt met sancties, terwijl zij ten eerste geen veilige omgeving bieden tijdens evenementen voor de kinderen en ten tweede uit dat dat vriendinnetje langskwam blijkt dat de school dondersgoed moet begrijpen waarom ik mijn kind thuis houdt
pesten is echt verschrikkelijk en als ik in zo'n situatie zou zitten (als de op waar is tenminste) dan zou ik ook rustig mijn kind thuis houden. ik zou wel bellen, en het verhaal neerleggen. zou de school daarmee niet akkoord gaan dan was kind meteen ziek. klaar. sommige dagen horen leuk te zijn. dit is niet leuk. school moet een plek zijn waar een kind zich enigzins veilig en prettig kan voelen. als dat niet zo is en school doet te weinig dan grijp ik als ouder in
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 21 april 2017 @ 16:10:

pesten is echt verschrikkelijk en als ik in zo'n situatie zou zitten (als de op waar is tenminste) dan zou ik ook rustig mijn kind thuis houden. ik zou wel bellen, en het verhaal neerleggen. zou de school daarmee niet akkoord gaan dan was kind meteen ziek. klaar. sommige dagen horen leuk te zijn. dit is niet leuk. school moet een plek zijn waar een kind zich enigzins veilig en prettig kan voelen. als dat niet zo is en school doet te weinig dan grijp ik als ouder in

Het gaat al jaren helemaal mis. In groep 6 ben ik verhuisd met mijn zoon en heb ik hem op deze school gezet.

School: Mevrouw, zet uw kind op sociale vaardigheden want wij zien dat uw kind gepest wordt

Heb ik gedaan. Hele leuke cursus, mijn zoon vond het fantastisch.

Groep 7: Mevrouw, uw zoon moet naar een psycholoog want hij wordt nog steeds gepest

Ik: Pardon?

Uiteindelijk toch begin dit schooljaar een onderzoek laten doen, geen opmerkelijkheden gevonden.



Pesten bestaat hier onder andere uit doodsbedreigingen uiten en spullen gooien als de leerkracht even de klas uit is.



Godzijdank gaat er maar een andere leerling naar dezelfde middelbare school en dat is voor zover ik het weet geen (vaste) pestkop
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:20:

[...]



Het gaat al jaren helemaal mis. In groep 6 ben ik verhuisd met mijn zoon en heb ik hem op deze school gezet.

School: Mevrouw, zet uw kind op sociale vaardigheden want wij zien dat uw kind gepest wordt

Heb ik gedaan. Hele leuke cursus, mijn zoon vond het fantastisch.

Groep 7: Mevrouw, uw zoon moet naar een psycholoog want hij wordt nog steeds gepest

Ik: Pardon?

Uiteindelijk toch begin dit schooljaar een onderzoek laten doen, geen opmerkelijkheden gevonden.



Pesten bestaat hier onder andere uit doodsbedreigingen uiten en spullen gooien als de leerkracht even de klas uit is.



Godzijdank gaat er maar een andere leerling naar dezelfde middelbare school en dat is voor zover ik het weet geen (vaste) pestkopgroep 8 toch? zoon komende weken nog vaak ziekmelden zou ik zeggen. dat krijg je op school niet ,meer opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Griogeo schreef op 21 april 2017 @ 16:02:

Dat denk ik ook. Hoewel er tegenwoordig wel meer aandacht voor is en er pestprotocollen bestaan, veel voorlichting wordt gegeven (bij ons op school). Maar dan nog denk ik dat pesten een altijd bestaand probleem blijft. Helaas. Ook onder volwassenen trouwens. Men vindt altijd overal maar wat van en als dat afwijkt van de standaard zijn de reacties niet mals. Mensen moet gewoon eens wat minder vinden van een ander

Een keer was het enige vriendinnetje van school hier in de woonkamer. Ze bekeek mijn zoon goed en zei dat ze niet begrijpt dat hij gepest wordt want ze ziet niets raars aan hem.

Mijn zoon krijgt opmerkingen op school als dat hij lelijk en dik is en een enkele keer is hij geslagen omdat hij agressie zou oproepen met zijn lelijkheid volgens de jongen die heb sloeg (?)

Het enige wat er gebeurt is dat af en toe een pester wordt aangesproken
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 21 april 2017 @ 16:22:

[...]





groep 8 toch? zoon komende weken nog vaak ziekmelden zou ik zeggen. dat krijg je op school niet ,meer opgelost.Ze zijn nu bezig met de musical. Dat vind hij geweldig. Maar hij mag van mij best een dagje thuis stoom afblazen als het weer zover is.
Alle reacties Link kopieren
Ga je hier op school ook over in gesprek?

Idd van school wisselen heeft deze laatste weken weinig zin. Echt sneu voor je zoon. Hopelijk krijgt hij een leuke periode op het VO
Alle reacties Link kopieren
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:24:

[...]



Ze zijn nu bezig met de musical. Dat vind hij geweldig. Maar hij mag van mij best een dagje thuis stoom afblazen als het weer zover is.Fijn dat hij daar plezier uithaalt.
Volgende keer bel je leerplichtambtenaar zelf ruim van te voren en geef je aan dat het geen veilige plek is voor je zoon en dat je niet weet wat je er nog aan moet doen en je geneigd bent hem een dag thuis te houden. Vaak gaan ze daar in mee, zeker met zulke dagen en in zulke gevallen van jarenlange problemen.





Jij hebt je ingedekt en de school krijgt van de leerplichtambtenaar vaak een onderzoek aan hun broek.



En ja dat kan prima, ik heb dit zelf ook gedaan bij oude school van mijn oudste.

Maar netjes in overleg met de leerplichtambtenaar.



EDIT.
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 16:27:

Volgende keer bel je schoolinspectie zelf ruim van te voren en geef je aan dat het geen veilige plek is voor je zoon en dat je geneigd bent hem een dag thuis te houden. Vaak gaan ze daar in mee, zeker met zulke dagen.





Jij hebt je ingedekt en de school krijgt van de inspectie vaak een onderzoek aan hun broek.

En ja dat kan prima, ik heb dit zelf ook gedaan. Maar netjes in overleg met de inspectie.Je bedoelt de leerplichtambtenaar neem ik aan? De onderwijsinspectie doet niks met individuele verzuimgevalletjes.
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 april 2017 @ 16:29:

[...]





Je bedoelt de leerplichtambtenaar neem ik aan? De onderwijsinspectie doet niks met individuele verzuimgevalletjes.Ja, die. Aangepast.
mijn oudste is ooit een paar weken thuis geweest. er speelde wel wat meer maar toen heb ik de hulpverlener een brief laten maken dat school op dat moment niet verantwoord was.

misschien dat een huisarts ook aan zoiets wil meewerken.
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:20:

[...]



Het gaat al jaren helemaal mis. In groep 6 ben ik verhuisd met mijn zoon en heb ik hem op deze school gezet.

School: Mevrouw, zet uw kind op sociale vaardigheden want wij zien dat uw kind gepest wordt

Heb ik gedaan. Hele leuke cursus, mijn zoon vond het fantastisch.

Groep 7: Mevrouw, uw zoon moet naar een psycholoog want hij wordt nog steeds gepest

Ik: Pardon?

Uiteindelijk toch begin dit schooljaar een onderzoek laten doen, geen opmerkelijkheden gevonden.



Pesten bestaat hier onder andere uit doodsbedreigingen uiten en spullen gooien als de leerkracht even de klas uit is.



Godzijdank gaat er maar een andere leerling naar dezelfde middelbare school en dat is voor zover ik het weet geen (vaste) pestkop



Elke school heeft (verplicht) een pestcoordinator. Heb je deze al ingelicht?

Als daar niets uitkomt, dan heeft elke school ook nog een vertrouwenspersoon.

Maar persoonlijk zou ik een allang een andere school hebben uitgekozen.
Ik vind echt dat je heel fout bezig bent. Ik zal je uitleggen waarom... Ik werd zelf op de basisschool erg gepest. Hierdoor wilde ik zelf liever niet meedoen aan dingen als sportdag, schoolreisje, schoolzwemmen, uitjes als schaatsen of je jaarlijkse musicalopvoering. Hier werd gehoor aan gegeven en ik werd ziekgemeld. Uiteraard was ik op dat moment heel erg blij en opgelucht dat ik thuis kom blijven maar nu, als volwassene, ondervind ik hier nog steeds heel veel hinder van. Ik ben namelijk nog steeds geneigd me snel af te melden voor iets als ik niet wil of durf. Ik heb hier heel lang aan gewerkt, niet makkelijk, en nog steeds ben ik niet volledig van dat gevoel af.



Juist door je kind ziek te melden plaats je hem in een uitzonderingspositie, dat werkt juist averechts en het gaat jouw kind op lange termijn meer kwaad dan goed doen. Maak hem weerbaar, leer hem dat, ook al is iets niet leuk, het er toch bijhoort. Hij zal moeten leren om voor zichzelf op te komen in plaats van voor dingen weg te lopen.
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:38:

Ik vind echt dat je heel fout bezig bent. Ik zal je uitleggen waarom... Ik werd zelf op de basisschool erg gepest. Hierdoor wilde ik zelf liever niet meedoen aan dingen als sportdag, schoolreisje, schoolzwemmen, uitjes als schaatsen of je jaarlijkse musicalopvoering. Hier werd gehoor aan gegeven en ik werd ziekgemeld. Uiteraard was ik op dat moment heel erg blij en opgelucht dat ik thuis kom blijven maar nu, als volwassene, ondervind ik hier nog steeds heel veel hinder van. Ik ben namelijk nog steeds geneigd me snel af te melden voor iets als ik niet wil of durf. Ik heb hier heel lang aan gewerkt, niet makkelijk, en nog steeds ben ik niet volledig van dat gevoel af.



Juist door je kind ziek te melden plaats je hem in een uitzonderingspositie, dat werkt juist averechts en het gaat jouw kind op lange termijn meer kwaad dan goed doen. Maak hem weerbaar, leer heb dat, ook al is iets niet leuk, het er toch bijhoort. Hij zal moeten leren om voor zichzelf op te komen in plaats van voor dingen weg te lopen.als na jaren pesten het nog steeds niet opgelost is dan vind ik dat dat niks meer met weerbaarheid te maken heeft. op een bepaaldt ogenblik is het goed geweest en is een kind voldoende getreiterd. je blijft zelf ook niet jaren op een plek waar je iedere dag uitgescholden, etc wordt. waarom moet ene kind dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:20:

[...]



Het gaat al jaren helemaal mis. In groep 6 ben ik verhuisd met mijn zoon en heb ik hem op deze school gezet.

School: Mevrouw, zet uw kind op sociale vaardigheden want wij zien dat uw kind gepest wordt

Heb ik gedaan. Hele leuke cursus, mijn zoon vond het fantastisch.

Groep 7: Mevrouw, uw zoon moet naar een psycholoog want hij wordt nog steeds gepest

Ik: Pardon?

Uiteindelijk toch begin dit schooljaar een onderzoek laten doen, geen opmerkelijkheden gevonden.



Pesten bestaat hier onder andere uit doodsbedreigingen uiten en spullen gooien als de leerkracht even de klas uit is.



Godzijdank gaat er maar een andere leerling naar dezelfde middelbare school en dat is voor zover ik het weet geen (vaste) pestkopHet is toch te gek voor woorden dat de gepeste naar een psycholoog moet en training krijgt. De pesters zouden psychologisch eens goed nagekeken moeten worden inclusief hun ouders. En training moeten krijgen hoe ze met een ander kind om horen te gaan. Hopelijk krijgt hij het beter op zijn nieuwe school. En de school is onder schooltijd verantwoordelijk voor zijn veiligheid dus ook zij zijn medeplichtig aan pestgedrag.
quote:lisbeth schreef op 21 april 2017 @ 16:41:

[...]





als na jaren pesten het nog steeds niet opgelost is dan vind ik dat dat niks meer met weerbaarheid te maken heeft. op een bepaaldt ogenblik is het goed geweest en is een kind voldoende getreiterd. je blijft zelf ook niet jaren op een plek waar je iedere dag uitgescholden, etc wordt. waarom moet ene kind dat wel.Wat ik nu zeg komt misschien gemener over dan ik het bedoel maar vaak is er met het gepeste kind wel degelijk iets "mis". Waardoor hij of zij een gemakkelijke prooi wordt voor pesters. Dit probleem oplossen is net zo belangrijk als de pesters flink aanpakken. Als deze school niet juist omgaat met dit alles dan is een andere school een hele goede oplossing vind ik. Maar, wat als het kind daar ook gepest wordt? Vaak gaat dat namelijk zo. Daarom vind ik het idee van de school om een psycholoog in te schakelen of een assertiviteitscursus of een verdedigingssport (zelfvertrouwen) echt geen gek idee.
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:38:

Ik vind echt dat je heel fout bezig bent. Ik zal je uitleggen waarom... Ik werd zelf op de basisschool erg gepest. Hierdoor wilde ik zelf liever niet meedoen aan dingen als sportdag, schoolreisje, schoolzwemmen, uitjes als schaatsen of je jaarlijkse musicalopvoering. Hier werd gehoor aan gegeven en ik werd ziekgemeld. Uiteraard was ik op dat moment heel erg blij en opgelucht dat ik thuis kom blijven maar nu, als volwassene, ondervind ik hier nog steeds heel veel hinder van. Ik ben namelijk nog steeds geneigd me snel af te melden voor iets als ik niet wil of durf. Ik heb hier heel lang aan gewerkt, niet makkelijk, en nog steeds ben ik niet volledig van dat gevoel af.



Juist door je kind ziek te melden plaats je hem in een uitzonderingspositie, dat werkt juist averechts en het gaat jouw kind op lange termijn meer kwaad dan goed doen. Maak hem weerbaar, leer hem dat, ook al is iets niet leuk, het er toch bijhoort. Hij zal moeten leren om voor zichzelf op te komen in plaats van voor dingen weg te lopen.



Wat een onzin. Sorry maar dat vind ik echt.

Weerbaar is een ding. De andere kinderen leren normaal te doen is het andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:38:

Ik vind echt dat je heel fout bezig bent. Ik zal je uitleggen waarom... Ik werd zelf op de basisschool erg gepest. Hierdoor wilde ik zelf liever niet meedoen aan dingen als sportdag, schoolreisje, schoolzwemmen, uitjes als schaatsen of je jaarlijkse musicalopvoering. Hier werd gehoor aan gegeven en ik werd ziekgemeld. Uiteraard was ik op dat moment heel erg blij en opgelucht dat ik thuis kom blijven maar nu, als volwassene, ondervind ik hier nog steeds heel veel hinder van. Ik ben namelijk nog steeds geneigd me snel af te melden voor iets als ik niet wil of durf. Ik heb hier heel lang aan gewerkt, niet makkelijk, en nog steeds ben ik niet volledig van dat gevoel af.



Juist door je kind ziek te melden plaats je hem in een uitzonderingspositie, dat werkt juist averechts en het gaat jouw kind op lange termijn meer kwaad dan goed doen. Maak hem weerbaar, leer hem dat, ook al is iets niet leuk, het er toch bijhoort. Hij zal moeten leren om voor zichzelf op te komen in plaats van voor dingen weg te lopen.



Ik zal je zeggen dat heb ik geprobeerd. Vorige week kreeg hij met het paasontbijt nog een zachtgekookt ei tegen zich aangegooid. Met het kerstdiner moest hij ergens alleen zitten en eten omdat niemand naast hem wilde zitten. Met het schaatsen in januari overal buitengesloten en werd er geroepen dat hij te dik is om te kunnen schaatsen. Ze gingen een keer met de klas naar de melkveehouderij en hij werd opzettelijk herhaaldelijk geduwd.

Juist om te voorkomen dat hij in de toekomst zich overal gaat afmelden heb ik hem vandaag bewust weg gehouden van een activiteit om te voorkomen dat hij er nog een nare herinnering aan krijgt.
Ik had mijn kind wel al eerder van school gehaald als ik TO was geweest. Voor nu zou ik alsnog zelf de leerplichtambtenaar bellen om gedoe te voorkomen.





Ik heb dat ook echt gedaan en mijn dochter is helemaal op haar plek. Op een school met een echt antipest beleid en ook actief werkt aan goede sociale vaardigheden bij elk kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 21 april 2017 @ 16:41:

[...]





als na jaren pesten het nog steeds niet opgelost is dan vind ik dat dat niks meer met weerbaarheid te maken heeft. op een bepaaldt ogenblik is het goed geweest en is een kind voldoende getreiterd. je blijft zelf ook niet jaren op een plek waar je iedere dag uitgescholden, etc wordt. waarom moet ene kind dat wel.Vind ik ook. Ik kan nu al zien wie later in de criminaliteit komen en wie niet en ik denk dat die kinderen thuis net zo zijn als op school. Maar nee volgens de school ligt het allemaal aan mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalie87 schreef op 21 april 2017 @ 16:43:

[...]





Het is toch te gek voor woorden dat de gepeste naar een psycholoog moet en training krijgt. De pesters zouden psychologisch eens goed nagekeken moeten worden inclusief hun ouders. En training moeten krijgen hoe ze met een ander kind om horen te gaan. Hopelijk krijgt hij het beter op zijn nieuwe school. En de school is onder schooltijd verantwoordelijk voor zijn veiligheid dus ook zij zijn medeplichtig aan pestgedrag.

Helemaal mee eens. Helaas vinden ze dat dat mijn zoon bedreigd, geduwd, bekogeld met eten wordt allemaal zijn schuld.

Op de vorige school ging alles prima en dan gebeurt dit.
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:44:

[...]





Wat ik nu zeg komt misschien gemener over dan ik het bedoel maar vaak is er met het gepeste kind wel degelijk iets "mis". Waardoor hij of zij een gemakkelijke prooi wordt voor pesters. Dit probleem oplossen is net zo belangrijk als de pesters flink aanpakken. Als deze school niet juist omgaat met dit alles dan is een andere school een hele goede oplossing vind ik. Maar, wat als het kind daar ook gepest wordt? Vaak gaat dat namelijk zo. Daarom vind ik het idee van de school om een psycholoog in te schakelen of een assertiviteitscursus of een verdedigingssport (zelfvertrouwen) echt geen gek idee.



als een persoon wat vreselijk gepest is (tot lichamelijke mihandeling aan toe) en een moeder van een gepest kind kan ik hier zo boos over worden.



makkelijk, het gepeste kind moet veranderen. wij hebben van alles gedaan, sporten, therapie, training etc. het pesten verdween niet. school had gesprekken in de klas maar het hielp niet. kind is inderdaad iets anders. jong en adhd maar wel een leuk kind. op andere plekken wordt hij ook niet gepest. na drie jaar hebben we hem van klas laten veranderen omdat het gewoon niet mee te doen was en er ook geen oplossing kwam.

vaak is de sfeer zo verziekt dat het niet meer opgelost kan worden, ondanks verandering bij het gepeste kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 16:47:

Ik had mijn kind wel al eerder van school gehaald als ik TO was geweest. Voor nu zou ik alsnog zelf de leerplichtambtenaar bellen om gedoe te voorkomen.





Ik heb dat ook echt gedaan en mijn dochter is helemaal op haar plek. Op een school met een echt antipest beleid en ook actief werkt aan goede sociale vaardigheden bij elk kind.

Ik heb er ook over gedacht om vorig jaar naar de derde basisschool gegaan, maar afgezien omdat het nog maar een jaar was. Nu heb ik daar erg veel spijt van.



Ik denk niet dat de leerplichtambtenaar er werk van gaat maken. Mijn zoon staat geregistreerd als ziek en het was de leerkracht die belde met dat ik lieg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 21 april 2017 @ 16:50:

[...]





als een persoon wat vreselijk gepest is (tot lichamelijke mihandeling aan toe) en een moeder van een gepest kind kan ik hier zo boos over worden.



makkelijk, het gepeste kind moet veranderen. wij hebben van alles gedaan, sporten, therapie, training etc. het pesten verdween niet. school had gesprekken in de klas maar het hielp niet. kind is inderdaad iets anders. jong en adhd maar wel een leuk kind. op andere plekken wordt hij ook niet gepest. na drie jaar hebben we hem van klas laten veranderen omdat het gewoon niet mee te doen was en er ook geen oplossing kwam.

vaak is de sfeer zo verziekt dat het niet meer opgelost kan worden, ondanks verandering bij het gepeste kind.

Mijn zoon zat begin dit jaar op wedstrijdzwemmen waar ik hem vanaf heb moeten halen, omdat de kinderen van school contact hebben met de kinderen van daar en hen opstookten tegen mijn zoon. Mijn zoon kreeg verwijten als dat de kinderen daar hebben gehoord dat mijn zoon zich "debiel" zou gedragen op school. Dit liep zo uit de hand dat ik heb besloten hem ervan af te halen.

We zijn op zoek naar een nieuwe sport maar ik weet nu al dat dat beter niet iets hier in de buurt kan zijn.



Gelukkig gaat hij binnenkort naar een school in een andere woonplaats zonder (vaste) pestkoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:44:

[...]





Wat ik nu zeg komt misschien gemener over dan ik het bedoel maar vaak is er met het gepeste kind wel degelijk iets "mis". Waardoor hij of zij een gemakkelijke prooi wordt voor pesters. Dit probleem oplossen is net zo belangrijk als de pesters flink aanpakken. Als deze school niet juist omgaat met dit alles dan is een andere school een hele goede oplossing vind ik. Maar, wat als het kind daar ook gepest wordt? Vaak gaat dat namelijk zo. Daarom vind ik het idee van de school om een psycholoog in te schakelen of een assertiviteitscursus of een verdedigingssport (zelfvertrouwen) echt geen gek idee.opzich heb je een punt maar aan de pesters doet de school niks en je ziet wat ervan komt. Die kinderen zijn 12 en nu al bezig met bedreigingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven