Ziekmelden vanwege Koningsspelen

21-04-2017 14:55 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en vandaag waren de Koningsspelen. Al de hele week liep mijn zoon te jammeren, omdat hij gepest wordt en vorige keer er door geen toezicht oorlog uitbrak.

Vandaag heb ik mijn kind dus gewoon ziekgemeld gezien de school niet in staat is om tijdens dit soort "feestjes" te zorgen voor een veilige omgeving.



Allereerst ben ik een uur geleden opgebeld door de school. Herhaaldelijk "ik begrijp dat uw kind niet wilde komen" Ik: Nee hij is ziek, dag.

Even later worden we weer opgebeld met dat er een melding gedaan gaat worden bij bureau leerplicht? Omdat ik mijn kind thuis houdt uit veiligheid?



Vervolgens kwam er een kwartier geleden een klasgenootje aan de deur, notabene het enige vriendinnetje van mijn zoon. Zij: Het was heel raar vandaag. Ze zeiden oke jij bent officieel ziek en heel de klas ging juichen.



Ik ben echt razend. De school dreigt met sancties, terwijl zij ten eerste geen veilige omgeving bieden tijdens evenementen voor de kinderen en ten tweede uit dat dat vriendinnetje langskwam blijkt dat de school dondersgoed moet begrijpen waarom ik mijn kind thuis houdt
quote:eenbozemoeder schreef op 21 april 2017 @ 16:47:

[...]





Ik zal je zeggen dat heb ik geprobeerd. Vorige week kreeg hij met het paasontbijt nog een zachtgekookt ei tegen zich aangegooid. Met het kerstdiner moest hij ergens alleen zitten en eten omdat niemand naast hem wilde zitten. Met het schaatsen in januari overal buitengesloten en werd er geroepen dat hij te dik is om te kunnen schaatsen. Ze gingen een keer met de klas naar de melkveehouderij en hij werd opzettelijk herhaaldelijk geduwd.

Juist om te voorkomen dat hij in de toekomst zich overal gaat afmelden heb ik hem vandaag bewust weg gehouden van een activiteit om te voorkomen dat hij er nog een nare herinnering aan krijgt.En wat heb jij al die keren gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op het College in Wassenaar. Hier heeft in 2013 een jongen zelfmoord gepleegd omdat hij op school doodgeterroriseerd is. Hij werd zelfs bespuugd op school, bekogeld met boterhammen en de school deed niks terwijl uit politieonderzoek is gebleken dat alles gefilmd is door de beveiligingscamera...

Wat mij vooral opvalt is dat pestgedrag de laatste jaren steeds extremer wordt.

Dat meisje dat in 2012 zichzelf heeft opgehangen zou in de eerste klas achtervolgd worden door leerlingen van school, wtf?

Van het Da Vinci College in Leiden was er laatst een nieuwsartikel, omdat een jongen niet gestraft is voor spijbelen. Hij kwam niet naar school omdat er scharen en tafels naar hem werden gegooid.



Overigens is in groep 8 een meisje niet komen opdagen met de afscheidsmusical, vanwege een doodsbedreiging van een klasgenoot. Vier jaar later werd die jongen op televisie gezocht omdat hij een vrouw gewelddadig heeft overvallen...
quote:GinnyJones schreef op 21 april 2017 @ 16:44:

[...]





Wat ik nu zeg komt misschien gemener over dan ik het bedoel maar vaak is er met het gepeste kind wel degelijk iets "mis". Waardoor hij of zij een gemakkelijke prooi wordt voor pesters. Dit probleem oplossen is net zo belangrijk als de pesters flink aanpakken. Als deze school niet juist omgaat met dit alles dan is een andere school een hele goede oplossing vind ik. Maar, wat als het kind daar ook gepest wordt? Vaak gaat dat namelijk zo. Daarom vind ik het idee van de school om een psycholoog in te schakelen of een assertiviteitscursus of een verdedigingssport (zelfvertrouwen) echt geen gek idee.Eens. Ik ken een geval waar het kind zelf de briefjes met 'je bent dik en stom' geschreven bleek te hebben en daar heeft de psycholoog gelukkig fijn bij kunnen helpen.
OMG.
Wat naar voor jou en zoon. Hopelijk is het op de nieuwe school over.



Is er weleens een lesdag gefilmd door school zodat zij en jij kunnen zien wat er gebeurd, wanneer/waardoor het ontstaat?



Ik vraag dit ook met het oog op volgend jaar, zoon kan daar een frisse start maken, dan is het wel heel belangrijk dat er inzicht is in het pestgedrag.
Heb jij kind ziek gemeld? Of heb jij duidelijk gemaakt wat de ware reden was? Ik begrijp het even niet. Lijkt erop dat school vermoed dat je een boze moeder bent. Klopt dat?
Had net alleen OP gelezen. Nu inmiddels meer gelezen. Vind het een nare situatie voor jou en je zoon.
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 17:04:

OMG. Reageer je op mijn post?
quote:Lala1979 schreef op 21 april 2017 @ 17:08:

Wat naar voor jou en zoon. Hopelijk is het op de nieuwe school over.



Is er weleens een lesdag gefilmd door school zodat zij en jij kunnen zien wat er gebeurd, wanneer/waardoor het ontstaat?



Ik vraag dit ook met het oog op volgend jaar, zoon kan daar een frisse start maken, dan is het wel heel belangrijk dat er inzicht is in het pestgedrag.Het meeste pesten gebeurt vaak niet in de klas/les zelf. Maar vaak voor en na school bij fietsenstallingen, schoolpleinen, toiletten, pauzes, en kleedkamers en uitjes. Kan je filmen wat je wil.
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 17:14:

[...]





Reageer je op mijn post?Ja, maar niet alleen.
En een psycholoog voor je zoon kan zeker geen kwaad, misschien helpt dat voor de nieuwe uitdaging.

Zo'n weerbaarhedscurcus heeft hij al gedaan maar een herhaling is misschien een goed idee? Of een kamp van de zomer?
Tjemig........altijd die sneue manier van reageren.
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 17:16:

[...]





Ja.



Probeer eens een volzin.



Ik vind het nogal raar dat je me facepalmt in plaats van gewoon te zeggen wat je bedoelt. Is het zo raar dat ik iets herken in wat Ginny schrijft? En daar een voorbeeld bij noem? Ik heb wel meer voorbeelden, maar daar ga ik vanwege privacy niet op in.
Een weerbaarheidscursus is denk ik altijd goed. Kan in ieder geval nooit kwaad. Zelfs niet voor kinderen die zich uitermate weerbaar tonen, aangezien die daarin wellicht doorslaan en stappen te zetten hebben cq de andere kant eens mogen ervaren en daarvan kunnen leren.
Star, laat je niet flashen. Tis het niet waard. Jouw inbreng is zinvol!
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 17:20:

Star, laat je niet flashen. Tis het niet waard. Jouw inbreng is zinvol!Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Het is goed om inzicht te verkrijgen. Ik snap wel wat GinnyJones bedoelt.

Ben zelf ook erg gepest op de middelbare school. Ik was toen heel erg verlegen, een muurbloempje en ... gewoon anders.

Ik heb het weleens aangekaart maar het werd totaal niet serieus genomen op school.

Heb me hier lang eenzaam en onzeker door gevoeld. Ik kan me goed voorstellen wat je zoon voelt, TO.

Ik hoop dat het op de volgende school goed gaat.
quote:Star schreef op 21 april 2017 @ 17:18:

[...]





Probeer eens een volzin.



Ik vind het nogal raar dat je me facepalmt in plaats van gewoon te zeggen wat je bedoelt. Is het zo raar dat ik iets herken in wat Ginny schrijft? En daar een voorbeeld bij noem? Ik heb wel meer voorbeelden, maar daar ga ik vanwege privacy niet op in.



Oke.



Ik vond je voorbeeldje iets insinueren waarvan ik facepalm neigingen krijg. Niets meer en minder.



Volzin duidelijk genoeg?
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 17:20:

Star, laat je niet flashen. Tis het niet waard. Jouw inbreng is zinvol!Ga jij lekker paaseitjes rapen.
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 17:20:

Een weerbaarheidscursus is denk ik altijd goed. Kan in ieder geval nooit kwaad. Zelfs niet voor kinderen die zich uitermate weerbaar tonen, aangezien die daarin wellicht doorslaan en stappen te zetten hebben cq de andere kant eens mogen ervaren en daarvan kunnen leren.Als je alles had gelezen had je geweten dat TO's kind die allang heeft gehad.
Oh, maar dat heb ik gelezen. Als jij je enigszins zou kunnen verdiepen in een ander zou je mijn berichten niet verkeerd lezen of verkeerd interpreteren. Echt, ben zo klaar met jouw frustraties die je grofweg botviert op de eerste de beste die je tegenkomt. In real ben je vast een bang schepsel dat op dit forum middels grote mond veel in te halen heeft.



En dan nu.......
quote:Troeteltje schreef op 21 april 2017 @ 17:34:

Oh, maar dat heb ik gelezen. Als jij je enigszins zou kunnen verdiepen in een ander zou je mijn berichten niet verkeerd lezen of verkeerd interpreteren. Echt, ben zo klaar met jouw frustraties die je grofweg botviert op de eerste de beste die je tegenkomt. In real ben je vast een bang schepsel dat op dit forum middels grote mond veel in te halen heeft.



En dan nu.......



Ga dit even in de napraat doen ofzo. Ipv weer andermans topic vervuilen met je bekende gezanik.

Star kan prima voor haarzelf praten btw.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat je reageert met je moeder hart.

Je wilt je kind beschermen en denkt dan op dat moment dat ziek melden het beste is.



Nu hangen daar consequenties aan vanuit school.

Ik snap dat school 'verhaal' haalt omdat kinderen leerplichtig zijn.

Ook al was het een feestdag op school.

Dat ze gelijk leerplicht inschakelen vind ik overdreven, mits je kind veel ziek is geweest en je dit vaker hebt gedaan.



Het is verschrikkelijk als je kind word gepest of buitengesloten, maar ga het aan met je kind.



Ik veroordeel je niet maar heb je al verdere stappen ondernomen?



Als er echt niets gebeurt en er niet word ingegrepen vanuit school, heb je dan zelf al contact opgenomen met de schoolinspectie of de leerplicht ambtenaar?



Soms moet je een paar stappen verder gaan dan alleen met de leerkracht of directeur praten.



Er werd gejuicht schrijf je, omdat je kind afwezig was.

Waren dit echt alle kinderen of alleen de pesters ?

Dus stel er zitten 30 kinderen in de klas, en ze deden alle 30 mee ?

Kan me dit echt zo moeilijk voorstellen namelijk, zeker als dit verteld word door een ander kind.



Het maakt het niet minder erg, begrijp me niet verkeerd....

Maar het is wel een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo raar dat school zou zeggen dat het allemaal aan jouw zoon ligt. Dat gaat er eigenlijk gewoon niet in bij mij. Heb je meerdere gesprekken gehad op school hierover? En wat plan van aanpak gaat worden? Naast dat zij een psycholoog adviseren?
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 april 2017 @ 17:35:

[...]





Ga dit even in de napraat doen ofzo. Ipv weer andermans topic vervuilen met je bekende gezanik.

Star kan prima voor haarzelf praten btw.Ik praat voor mij en mijn paaseitjes..........die ik volgens jou geraapt heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven