Entertainment alle pijlers

'Help, mijn man is klusser'

18-02-2016 19:58 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw seizoen 'Help, mijn man is klusser'. Wie Sjont er mee?



Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft trouwens geen autisme hoor. Die is gewoon irritant.
Alle reacties Link kopieren
Valt mij nog mee dat veilig thuis nog niet langs is geweest met zo wonen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zijn eigen tafel wil wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar om nu allemaal ineens RTL de schuld te geven is onzin.

Als man echt autistisch is wat goed kan gezien bepaalde dingen die ik in het programma gezien heb, dan is het heel heel dom van Femke om het programma in te schakelen, want autist houdt van zijn eigen dingen, zijn eigen gangetje en verrassingen zijn taboe. Daarnaast weet ik niet of ze het niet hebben gemeld in het programma en of Femke het gezegd heeft, want over de kinderen deed ze ook vaag en praatte ze aardig omheen. En zei ze niet dat ook haar kinderen bepaald trekjes hebben die binnen het austisme spectrum vallen daar werd omheen gepraat dus wie weet is het bij de man ook niet echt duidelijk geweest.

Daarnaast die echte diepe haat en woede aanvallen herken ik totaal niet als een autistisch trekje, totale paniek echt wel in dit soort situaties maar zo veel woede en haat echt niet. En ik ben zelf een persoon binnen het autische spectrum, dus weet waarover men praat.

En doet me veel dat autisten nu ineens als agressieve boze mensen worden afgedaan
Ik zit het ook nu te kijken. Ik snap ook niet waarom zij het niet zelf heeft opgepakt, of desnoods af en toe een week met de kinderen weg zodat hij rustig kon klussen. Want ik heb wel een vermoeden dat hij niet wil dat zij helpt.



Het zou inderdaad een beter programma zijn als het 'help wij zijn (geen) klussers' zou heten. Maar wat ik niet begrijp, is hoe dit soort dingen dan vroeger allemaal ging met al die mensen die autistisch zijn. Tegenwoordig krijgen die mensen een diagnose. Maar vroeger woonden ze toch ook niet allemaal in de zooi omdat er geen diagnose en geen televisieprogramma of psycholoog klaarstond?
Alle reacties Link kopieren
Rtl is wel verantwoordelijk voor hoe ze mensen in beeld zetten en wat daarvan wordt uitgezonden. Televisie is een heel sterk medium en social media misschien nog wel meer. Het is wel een gezin met kinderen. Half Nederland praat nu over hen en in niet al te malse termen. Dat had het programma kunnen weten. JW zat zelfs nog bij Boulevard om de uitzending te promoten.
quote:Ana_Isabel_ schreef op 21 april 2017 @ 16:49:

Mijn man heeft trouwens geen autisme hoor. Die is gewoon irritant.;-)Mijn man wel iets in het spectrum (net zoals zijn lieftallige echtgenote), maar wij doen zelf wat we zelf kunnen en huren voor de andere dingen iemand in, of ruilen onze specialiteiten qua werk tegen dat van vrienden/familie (ook heel fijn, trouwens)
quote:louise1 schreef op 21 april 2017 @ 16:38:

Femke zei het gisteren en ik heb het vaker gehoord; de mannen willen het zelf doen.



Tuurlijk, maar soms zitten ze al jaren in de troep. Dan grijp je in op een gegeven moment lijkt me.

Er was laatst een gezin waarvan de kinderen al groot en het huis uit waren en die kinderen hadden nog nooit in een echte woonkamer gezeten thuis.
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd hoe ze reageren als ze een maand later terug komen
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel eerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 21 april 2017 @ 16:58:

ben benieuwd hoe ze reageren als ze een maand later terug komen



Normaal zie je toch ook dat ze een paar weken later teruggaan om te kijken of ze zelf verder zijn gegaan met klussen? Deze keer niet. De reden moge duidelijk

zijn...
quote:vrouwjagersma schreef op 21 april 2017 @ 16:48:

[...]





Dat is een van de redenen waarom ik niet vaak kijk, ik word zo verdrietig van die lamlendige passiviteit van die mensen. Ik zou geen kind baren in een huis met open stroomkabels, maar die vrouwen stellen zich vaak als een soort van hulpeloze lammetjes op.

Voor de bestendigheid van de relatie zou het inderdaad beter zijn als ze het samen zouden doen. Onzin ook dat vrouwen niet kunnen klussen, je kunt een hoop als je probeert.



Bedoel ik.

Kuddo's als iemand het zelf wil doen maar er zijn grenzen qua hoe lang je in een bouwput blijft wonen.

En de vrouwen in dat programma rekken die grens vaak tot echt tot in het belachelijke op.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook net gekeken. Moet zeggen dat ik best medelijden met hem had. Vond hem soms best aandoenlijk.
@Vogeltje



Ach welnee joh. Je zit ernaast. Aantal van ons kijkt nu anders naar Mees en heel anders naar zijn vrouw.



Paniek, woede, agressie is een gevolg van machteloosheid. De een uit zich zo, de ander weer net wat anders.



En dat Femke beter had moeten weten dat ziet een aantal forummers nu ook wel in. RTL had idd beter moeten weten. Dit is belust op sensatie en ten koste van iemand, van een heel gezin. Dat er een docu komt over een gezin waar dit soort problemen spelen vind ik net even wat anders dan een kutcommerciële zender met een Sjonnie die er nog de draak mee steekt ook. Alles voor de kijkcijfers .
quote:Ana_Isabel_ schreef op 21 april 2017 @ 16:57:

Rtl is wel verantwoordelijk voor hoe ze mensen in beeld zetten en wat daarvan wordt uitgezonden. Televisie is een heel sterk medium en social media misschien nog wel meer. Het is wel een gezin met kinderen. Half Nederland praat nu over hen en in niet al te malse termen. Dat had het programma kunnen weten. JW zat zelfs nog bij Boulevard om de uitzending te promoten.Achteraf echt walgelijk. JW heeft weer gescoord en daar gaat het om.
Ik word gek van die man met zijn het is niet af en het moet allemaal naar mijn smaak. Haar smaak doet er dus niet toe. Dat zij gewoon al tevreden is als het er een beetje netjes uitziet en werkt, daar houdt hij geen rekening mee.

Het is ook wel erg zwaar natuurlijk. Zo'n niet al te slim stel zal ook wel geen baan kunnen krijgen waarmee ze voldoende kunnen verdienen om klussen uit te besteden.
Waarom hebben ze toestemming gegeven voor uitzending als die man zich zo vreselijk gedragen heeft dat het niet anders kan dan dat hij een superslechte indruk maakt naar de buitenwereld? Of geeft men op voorhand al toestemming?
Alle reacties Link kopieren
Pff... was dit echt niet scripted?
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 17:06:

[...]





Achteraf echt walgelijk. JW heeft weer gescoord en daar gaat het om.Ja, dat valt mij achteraf gezien ( nu er meer duidelijkheid is ) wel heel tegen.
quote:Ditto schreef op 21 april 2017 @ 17:08:

Waarom hebben ze toestemming gegeven voor uitzending als die man zich zo vreselijk gedragen heeft dat het niet anders kan dan dat hij een superslechte indruk maakt naar de buitenwereld? Of geeft men op voorhand al toestemming?Die programma's schijnen met vreselijke wurgcontracten te werken. Is pas een artikelenreeks over verschenen in de NRC. Niet fraai allemaal.
Hier de hele serie: Hulptelevisie, helpt het
Alle reacties Link kopieren
Walchelijk. Daarom kijk ik ook bijna geen televisie meer.
"Niet in overleg dan, en ik woon hier ook." Ja duh, alsof er met hem ook maar iets te overleggen viel dan. Autist of niet, hij gedraagt zich echt onredelijk.
Maar mijn vraag blijft wel staan hoe zulke mensen het vroeger dan deden, toen er nog geen diagnoses en psychologen voor waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het, maar snap werkelijk niet dat je verliefd op zo'n man kan worden en daar ook nog 3! kinderen mee wil. On-be-grijp-elijk



Wat is in hemelsnaam aantrekkelijk aan zo'n man? Een relatie die nooit gelijkwaardig zal zijn, waar je nooit woordgrapjes of sarcastische grapjes kan maken, waar je nooit eens lekker spontaan iets kan doen

Het lijkt mij heeel erg eenzaam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven